Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 209
Like Tree26lubi to!

Temat: Wyjasnienie zagadki dziury  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Do 4 tys obrotów na 1?? Naukę jazdy opanowywales na traktorze ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Może nie na ciągniku, ale takie przypadki sie zdarzają. Np. ruszanie pod ostrą górkę. Jesli gosc jezdzil slabym benzyniakiem, np. 80 konnym, to nawyki zostały.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ? W bagażniku ?? Dziura nie pojawiła się przecież tam nagle
    siwymw lubi to.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2016
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    36
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Czasem jak sie wlaczasz do ruchu a malo miejsca miales to mysle ze i nieraz sie 4000 osiaga. Moja metoda poelega na tym ze jak wcisniesz sprzeglo wrzsucisz 2 to tuz przedp uszczaniem sprzegla dodajesz delikatnie gazu nastepnie puszczesz sprzeglo wtedy nie ma dziury(przynajmniej tak odczuwalnej)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ? W bagażniku ?? Dziura nie pojawiła się przecież tam nagle
    Co do jazdy probnej to wiesz jednak zwala sie na to, ze nowe auto,ze nie umiesz dobrze sprzeglem jeszcze operowac itd.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Do 4 tys obrotów na 1??
    A co w tym nieprawidłowego , czy dziwnego ? Silnik 1,4 95KM uzyskuje max moment przy 4500 obr/min , a max moc przy 6000 obr/min. Jeżeli chcesz uzyskać max dynamikę i przyspieszenie , należałoby ten silnik kręcić w przedziale tych obrotów. Oczywiście mówię o chęci uzyskania maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego, a nie o takiej jeździe non stop.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Znam specyfikę tego silnika, a i tak nie kręcę go do 4500 bo i po co ? Jest to muł i tyle, jestem świadom tego i nie będę na sile z niego wyścigówki robił. A teraz jestem tipkiem w Austrii, wzniesienia przy starcie jak cholera a i tak 3000 wystarczy żeby płynnie wystartować. Jeżdżą tu jak wariaci a znów nie widzę problemu żeby się z ta dziura do ruchu włączać, dalej twierdze ze to kwestia przyzwyczajenia a nie zostawiania auta co chwile w ASO

  8. #52
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    wiecie co, ja bez problemu ze świateł startuję i nie odczuwam braku mocy przy pełnej obsadzie na fotelach - przeważnie jestem i tak pierwszy na starcie i nie wkręcam na 4000. Odczuwam to dopiero przy wyprzedzaniu lub jeździe pod górke na 6 biegu (autostrada czy eSka).
    Szczecin ma rond miliony więc korzystam i nie odczuwam dziury
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Napisze coś jako osoba która zaczynała ten temat. Serwis olewa sprawę. Nic nie czują. Odpowiedź mailową na zgłoszenie podobne jak u kolegów. Ogólnie nie potrafię jeździć ani ja, moja żona i każdy komu dałem się przejechać tym samochodem. Każdy mnie pyta co się dzieje ze tak szarpie. Autem jeździ na codzień żona i jak rusza jak wóz z piaskiem to tego nie czuć tak bardzo. Mnie to wku..... . Całe szczęście nie musze jeździć tym samochodem bo dla mnie wszystkie plusy z podróży w trasie jak elastyczność, przyspieszenie itd. przekreśla pierwsze skrzyżowanie z którego chce ruszyć jak każdym innym pojazdem którym do tej pory jeździłem. Moja żona, chciała ten samochód bo się jej podobał, ale ostatnio sama stwierdziła że nie kupiła by tego samochodu gdyby się nim przejechała i tak by się zachowywała. Auto zamawiane koniec stycznia, wtedy nie było możliwości odbycia jazdy z t-jet em. Trudno nauczka dla niej na przyszłość. Po gwarancji spróbuj coś z tym zrobić u jakiegoś tunera.

  10. #54
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    Tak, a skany z pierwszego posta obrazujące dokładnie problem to sobie kolega w paincie zrobił.
    Na tych skanach widać tylko, że zależność między wciśnięciem pedału gazu a otwarciem przepustnicy jest nieliniowa i tyle. Wystarczy, że prawa noga będzie pracować również nieliniowo, kompensując tę zależność, i problem jest rozwiązany. Niewykluczone, że rozmiar buta ma tu jakieś znaczenie

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2016
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    36
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Powiem tak kazdy ma swoj styl jazdy jeden jezdzi dynamicznie inny mniej. Jeden dziure odczuje innny nie. Moim zdaniem nie jest to sprawa do serwisu ja uznaje to za wade tego silnika i tyle, Nie przeszkadza mi bardzo, tylko troche, plus teraz jak sie nauczylem to obchodzic to prawie tego nie zauwazam. Ogolnie wiadomo 1.4 95KM szatanem nie bedzie i jak chcesz rozpedzic sie w te 11,5s(a raczej w tych okolicach) do 100 to trzeba zylowac tak juz jest.

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2017
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    32
    Auto
    Tipo SW
    Rocznik
    10.2017
    Takie 2 przykłady, nie widać żadnej dziury.
    https://youtu.be/g1ZMmfGYJ7M?t=134
    https://youtu.be/NeIJ4Klnkwc?t=135

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    Pewnie będzie jak w 301 i c-elysee - tam auto nie reagowało nagle na pedał gazu - po kilku latach zrobili upgrade softu ecu i jest spokój. Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
    Porównanie to jest "lekkim" nadużyciem , w cytrynie samochód odmawiał posłuszeństwa nawet kilkadziesiąt sekund .... Ponadto co oznacza "wypadki TEŻ były" ..... ? Czy ktoś z tipo miał już wypadek z powodu 1 s opóźnienia ?
    To zwykłe sianie paniki , jak w TVN.
    FIAT TIPO 1,4 95KM w kolorze włoskich lodów Gelato

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    38
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Cytat Napisał slawcio74 Zobacz post
    Czy ktoś z tipo miał już wypadek z powodu 1 s opóźnienia
    Wypadki w 301/c-elysee. Nie pisałem w tym zdaniu o tipo. Poza tym, nie widzę tu nadużycia, tam też przez 5lat nikt problemu nie widział, i robili z klientów debili.
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Na tych skanach widać tylko, że zależność między wciśnięciem pedału gazu a otwarciem przepustnicy jest nieliniowa i tyle.
    co do wykresu oprócz tego że jest nieliniowy, to widać opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu w stosunku do otwarcia przepustnicy.
    To, że otwiera się nieliniowo już pomijam, bo pewnie jest to obliczane przez algorytm, który bierze pod uwagę więcej czynników niż tylko wciśnięci pedału gazu.
    Pozdrawiam

  15. #59
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ?
    po pierwsze nie jestem Mietek i odczytywałem przed garażem. Pod drugie na pewno jest powod tylko nikt nie wie jaki. Jedyne co mi do głowy przychodzi że to auto dla upalaczy sprzegła w kapeluszu. Po trzecie występuje też w T-jecie i nie ma żadnego związku z mocą. Jazda próbna odbyła się z całą świadomością tego że można to wyeliminować samemu więc ja nie płaczę że fiat mnie oszukał tylko że wiem że można miec lepiej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał ksys Zobacz post
    co do wykresu oprócz tego że jest nieliniowy, to widać opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu w stosunku do otwarcia przepustnicy.
    To, że otwiera się nieliniowo już pomijam, bo pewnie jest to obliczane przez algorytm, który bierze pod uwagę więcej czynników niż tylko wciśnięci pedału gazu.
    Pozdrawiam
    Nie nie ma opóźnienia jest tylko nieliniowość (może nie widac na wykresie kluczowe są cyfry z boku). Tkich printscreenów mam kilkanaście z róznymi wrtościami. Silnik przpustnicy reaguje od razu. Każdy może to sobie sam sprawdzić "nasłuchem". Na włączonym zapłonie po kilkunstu sek jak już przestanie "bzyczeć" wciskajcie pedał gazu. Spod maski usłyszycie pracę krokowca przepustnicy. Po prostu tak jak napisałem na początku z porównaniem procentów wciśnięcia pedału i otwarcia przepustnicy. Ja mam nawyk odrywania nogi od pedału gazu przy zmianie biegu i delikatnego deptania. ktoś kto tego nie ma będzie miał łatwiej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Suri Zobacz post
    Takie 2 przykłady, nie widać żadnej dziury.
    https://youtu.be/g1ZMmfGYJ7M?t=134
    https://youtu.be/NeIJ4Klnkwc?t=135
    Bo gosciu ma pedał w podłodze.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2014
    Skąd
    DG
    Wiek
    38
    Postów
    295
    Auto
    VW Up! 1.0 ; TIPO Lounge+business 1.4
    Rocznik
    2016;2019
    Kolego, na drugim screenie odczytałem to,ze po wciśnięciu gazu przepustnica zareagowała dopiero po chwili. źle odczytałem wykres? bo nieliniowość widać, oczywiście, ale mnie najbardziej interesował moment gdzie jest na wykresie widoczne wciśnięcie gazu, a przepustnica reaguje po czasie.
    pozdrawiam


 
Strona 4 z 14 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. bardzo proszę o wyjasnienie i pomoc
    Napisany przez rafal198128 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-08-2017, 13:36
  2. Identyfikacja dziury
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-06-2017, 13:37
  3. 3 Pytania zagadki ........
    Napisany przez Subaru na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-10-2016, 08:33
  4. Prośba o wyjasnienie racji - Zbulwersowany
    Napisany przez Rick na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-04-2012, 10:56
  5. [silnik] zagadki nierozwiązanej c.d. [1.9 JTD]
    Napisany przez ujejski1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-06-2010, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skrzynia fiat tipo site:fiatklubpolska.pl

inter autoandersa opinie

fiat 1.4 16v 95km muli przy starcie

fiat tipo 1.4 muli

spadek mocy fiat tipo 1.4

fiat tipo szarpie podczas jazdy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl