Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 106
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo "Sport"  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    I jeszcze maly edit: National Highway Traffic Safety Administration (taki amerykanski ncap) zaklasyfikował tego przykładowego renegade jak jedno z bardziej niebezpiecznych aut jesli chodzi o ryzyko dachowania (23%) podczas gdy dla kompaktów wynosi ono 8-11 %
    https://www.cheatsheet.com/automobil...tml/?a=viewall. Wynika ono ni tyle z gwaltownego manewru (bo tu interweniuje esp) ale z najechania/uderzenia w przeszkode. Ale tego blondynka ktora sie czuje bezpiecznie siedzac wyzej w suvie raczej sie od doradcy handlowego nie dowie. A chyba warto byc tego swiadomym
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 23:18



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Renegade ma u nich różne oceny. Na przednią ośkę szacują ryzyko na 18%. Do tego odpowiednikiem Euro NCAP są testy IIHS, które są bardziej rygorystyczne i pokazują co warte są gwiazdki Euro NCAP.
    Uczepiłeś się tego Renka. Osobiście na dachu żadnego SUV-a nie widziałem, a kompaktów Trochę tego walającego się na boku/dachu widziałem Kompakta wbrew pozorom bardzo łatwo położyć, wystarczy odpowiednio najechać skręconym przednim kołem np. na inne auto i szlif O tym też handlowcy nie mówią Ogólnie nie mówią, że każdym można się rozwalić
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-03-2018 o 00:13

  4. #63
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Fizyki się nie oszuka. Im wyżej umieszczony środek ciężkości tym auto gorzej jeździ.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Marketingu wokół rozwodu nikt nie robi. A ludzie się rozwodzą, bo im coś przeszkadza. I w życiu wybierają to co wygodniejsze.
    Robia. Proponuję poczytać o rewolucji seksualnej. I Badaniach, które ja zapoczatkowaly. Marketing masz w każdym filmie, kolorowej prasie itp. Na pewne schematy myślenia jesteśmy wręcz programowani.

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Renegade ma u nich różne oceny. Na przednią ośkę szacują ryzyko na 18%. Do tego odpowiednikiem Euro NCAP są testy IIHS, które są bardziej rygorystyczne i pokazują co warte są gwiazdki Euro NCAP.
    Uczepiłeś się tego Renka. Osobiście na dachu żadnego SUV-a nie widziałem, a kompaktów Trochę tego walającego się na boku/dachu widziałem Kompakta wbrew pozorom bardzo łatwo położyć, wystarczy odpowiednio najechać skręconym przednim kołem np. na inne auto i szlif O tym też handlowcy nie mówią Ogólnie nie mówią, że każdym można się rozwalić
    To ze nie widziałeś SUVa nie zmienia za wiele. Zeby mówić o prawdopodobieństwie trzeba najpierw pomyśleć jaki jest ogólny stosunek suv-ów do kompaktów w PL (jak by była porównywalna liczba a nadal byś widział same kompakty to by była inna rozmowa). Nie wiem czy SUVy nie są najczęściej szersze od kompaktów ale nawet jak są to po sylwetce i proporcjach na oko widać, ze na podmuchy czy dachowanie będą wrazliwsze od Tipo (a Tipo to i tak "dziwny" sedan bo dość wysoki - niedawno jezdziłem A4 i tam było bardzo nisko - auto twarde i podmuchy nie były odczuwalne w ogóle a dachowanie do chyba jak bym do rowu wjechał i zahaczył kołem).

  6. #65
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie czepiam sie renegade bo to samo dotyczu roznych hiluxów dusterów itp tylko jak napisalem na autoatradzie na prostej drodze na pasie zieleni widzialem go do gory kolami. Bylo po burzy troche slisko i prawdopodonie na cos wpadl. A ze sie nim interesowalem (niejako z sentymentu do fca to byl pierwszy kandydat) to zaczalem szukac. Kompakta wywrocic jeat trudniej co mozna sobie ogladac do bolu pt. Maniobra de esquiva na youtube. Wiec mowienie ze jest bezpieczniejszy to klamstwo. Trzeba jedynie przyznac ze duzy "prawdziwy" ciezki suv ma przewage w zderzeniu z autem osobowym. Co do ekonomii kiedys zrobiono test ze rozpedzono porsche panamera Turbo S do 270 km/h i przy tej prędkości pożerało ono 67 l/100 km. Przy tej samej prędkości BMW M5 potrzebowało 28-30 l/100 km. Predkosci ekstremalne -wiem. Zreszta co tu duzo szukac tipo tjet 120 km ma lepsze osiagi niz 500x 140 km wlasnie zpowodu nadwozia. I jeszcze raz podkreslam - nie dyskredytuje takich aut bo maja swoje plusy. Nie chce tylko zeby wyparly kompakty bo wiekszosc instynktem stadnym bedzie je kupowac i tych drugich nie bedzie sie oplacalo rozwijac itp
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-03-2018 o 17:49

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Nie ma co wierzyć ślepo katalogom - Tipo nie jest szybsze od 500x (jeśli brać pod uwagę przyśpieszenie do setki). 500ta ma ten parametr dziwnie zaniżony a Tipo mocno optymistyczny, w rzeczywistości do setki 500x rozpędzi się prawie sekundę szybciej a w czasie jazdy wydaje się, że różnica jest jeszcze większa. 20 KM nie da się łatwo nadrobić, bynajmniej nie przy zbliżonej masie.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  8. #67
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Trzeba urzadzic wyscigi . Nie mam powodu zeby nie wierzyc w koncu jeden producent wiec chyba klamie tak samo ale nie upieram sie. V max tipo od 500x przy mniejszej mocy jest o 5kmh wiekszy. A z kolei renegade przyspiesza wolniej od 500 x i jeszcze nizszy vmax wiec chyba aerodynamika bo 500x jeszcze w miare ale renegade to kanciak Pytanie na jakich oponach i kolach testowali bo tez rzutuje
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-03-2018 o 19:00

  9. #68
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Gdybym ja był producentem (jeśli nie ma jakichś norm) to bym wszystkie auta swoich marek testował na cieńkich oponkach nabitych na maksa, zeby spalanie i vmax wyszły jak najlepsze bo jednak wielu ludzi przed kupnem patrzy na spalanie i osiągi. Nie sądzę, zeby faworyzowali Tipo podczas testów bo na sprzedazy innych modeli/marek pewnie tak samo im zalezy. Moze inne przełozenia albo waga tez robi swoje. Np. do wyzszego auta przy takiej samej mocy trzeba zrobic krótsze przełozenia, zeby jakos jechało kosztem vmax bo powyzej 50km\h wiatr zaczyna mocno hamowac i oczywiście siła nie rośnie liniowo ze wzrostem prędkości (oczywiście wysoki suv będzie miał ten wykres inny np. w porównaniu do niziutkiego i opływowego Ferrari - dla Ferrari nie będzie przypominał logarytmicznego ale tez nie będzie liniowy)

  10. #69
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Opory ruchu rosna zpredkoscia do kwadratu , nie liniowo. Fabryczne opony tipo to 205 a renka i 500 x 215. Ale i tak jest roznica miedzy tymi dwoma i z multiairem i etorquem a renek jest wyzszy o 1.2 cm. Cx tipo ro 0.29 renka i 500x wg roznych zrodel 0.34 - 0.36 (renek ma wiekszy). Alw samo cx to nie wszystko wazna jeszcze powierzchnia czolowa. Wszystko to sklada sie do kupy. O ile tipek nie jest najlepszym autem do jazdy autostradowej to tamte dwa jeszcze mniej. M in na tym opieram twierdzenie ze sa to auta mniej uniwersalne
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-03-2018 o 23:05

  11. #70
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Temat o tipo sport a bajzel taki ze szok sie tu zrobil xD

  12. #71
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No sorry faktycznie offtop ale wynikl on z tego ze pan Sergio powiedzial miedzy wierszami ze prawdziwe tipo sport to raczej nie powstanie

  13. #72
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Opory ruchu rosna zpredkoscia do kwadratu , nie liniowo. Fabryczne opony tipo to 205 a renka i 500 x 215. Ale i tak jest roznica miedzy tymi dwoma i z multiairem i etorquem a renek jest wyzszy o 1.2 cm. Cx tipo ro 0.29 renka i 500x wg roznych zrodel 0.34 - 0.36 (renek ma wiekszy). Alw samo cx to nie wszystko wazna jeszcze powierzchnia czolowa. Wszystko to sklada sie do kupy. O ile tipek nie jest najlepszym autem do jazdy autostradowej to tamte dwa jeszcze mniej. M in na tym opieram twierdzenie ze sa to auta mniej uniwersalne
    Ponowne sprostowanie. Do Renka i 500X są również opony 225/45 R18 - w 2015 i 2016 domyślne/fabryczne dla 500X Lounge. 215 to są na 15" i 16". Co więcej Tipo, którym jeździłem miało rozmiarówkę 195/65 R15, więc skąd fabryczne 205? Zależne od wersji i dopłaty 195 jest "podstawowym" rozmiarem według Twojego toku myślenia. Przedstawiasz konkretne wartości, a coś umyka.
    500X z MultiAir'em nie nadaje się do "jazdy autostradowej"? Nie masz pojęcia jak fajnie jedzie wersja 140KM. Nie jeździłeś, to głupot nie pisz. Przy przepisowych 140km/h można spokojnie rozmawiać bez podnoszenia głosu z dzieciakami z tyłu, o czym w GP 1.4 8V mogę pomarzyć.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Oparlem sie na dostepnych danych. Ja mam 205 bez zadnych doplat itp. Pomylilem sie tez z Vmax 500tki jest o 10 kmh mniejsza od tipo nie o 5. Zeby nie bylo ze strzelam do tamtych- odniose sie do 500L. Z t jetem 120 przyspieszenie w granicach 10.2-11 vmax mniej niz 190 spalanie w trasie 0.4 l wieksze. Moze przez opony moze nie. Ja nie probuje udowodnic ze kompakt sie lepiej sprawdzi na bezdrozach a za tu chwile dojdziemy do wniosku ze suvy sa stworzone wrecz do jazdy torowej.

  15. #74
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Gdybym ja był producentem (jeśli nie ma jakichś norm) to bym wszystkie auta swoich marek testował na cieńkich oponkach nabitych na maksa, zeby spalanie i vmax wyszły jak najlepsze bo jednak wielu ludzi przed kupnem patrzy na spalanie i osiągi. Nie sądzę, zeby faworyzowali Tipo podczas testów bo na sprzedazy innych modeli/marek pewnie tak samo im zalezy. Moze inne przełozenia albo waga tez robi swoje. Np. do wyzszego auta przy takiej samej mocy trzeba zrobic krótsze przełozenia, zeby jakos jechało kosztem vmax bo powyzej 50km\h wiatr zaczyna mocno hamowac i oczywiście siła nie rośnie liniowo ze wzrostem prędkości.
    500x sprzedają też w Ameryce - pewnie dlatego osiągi podają z dużą rezerwą, żeby prawnicy mieli mniej roboty. Przełożenia w 500X są dłuższe (ze względu na większy potencjał silnika) a waga niewiele większa (ledwie 45 kg). Dzięki temu wg Automobile Catolog gdzie robią rzeczywiste pomiary wyciąga 100tkę w 9,2 sekundy (0.7 sek lepiej niż Tipo wg ich pomiarów ), wyprzedzanie 80-120 km/h zabiera o 1.1 sekundę mniej czasu (spora różnica) a maks prędkość to 5 km/h na korzyść Tipo.
    Tipo ma też lepszą elastyczność na najwyższych biegach (ze względu na krótszą skrzynię) ale nie jest to ogromna różnica.
    Silnik MA 140KM ma dużo lepsze osiągi niż T-Jet 120KM i przy tak małej różnicy w masie nie ma opcji żeby Tipo miało lepsze przyśpieszenie. Wystarczy się obydwoma przejechać, żeby obiektywnie przyznać że 500x jest dużo zrywniejszy. Ja po pierwszej przejażdżce wiedziałem od razu, że katalogowe dane 500tki są zaniżone, bo wrażenia były takie że nie jest dużo wolniejszy od Bravo Sport 150KM, bynajmniej do 120km/h.
    Ostatnio edytowane przez ŻuczekM ; 11-03-2018 o 11:17

  16. #75
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Przeciez to ta sama skrzynia c-635(ma warianty?). No jak ktos potrafi w ramach przejazdzki wyczuc dziesiate czesci sekundy w przyspieszeniu do setki w dlugim odstepie czasowym to szacun(albo bajki). Co do pomiarow robionych przez czasopisma to tez. Roznica miedzy renegade i 500x. - te same uklady napedowe rozne cx, rozne osiagi. Zeby juz nie mieszac miedzy silnikami - 500L - ten sam silnik, osiagi gorsze.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-03-2018 o 11:41


 
Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  2. Tipo - kilka "nieautoryzowanych" dodatków
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-04-2017, 19:26
  3. Grande Punto Sport 1.9 M-Jet "Włoski Prosiak"
    Napisany przez tomswierk na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2015, 07:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  5. Tipo 1.6ie "MANIA" by KrzychuB
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 208
    Ostatni post: 18-02-2013, 20:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lifting 2020

fiat tipo sport 2018

sportowe tipo

tipo sport

fiat tipo sport forym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl