Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 106
Like Tree7lubi to!

Temat: Tipo "Sport"  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 sierpień 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    29
    Auto
    Tipo HB POP 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Marka Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2018. - Informacje prasowe - Biuro Prasowe FCA Poland

    No to już znane są szczegóły:

    "Pod maską samochodu prezentowanego na stoisku znajduje się silnik turbo diesel 1.6 Multijet 120 KM z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem DCT, dostarczający moc 120 KM (88 kW) przy 3750 obr./min z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm przy 1750 obr./min., zapewniający nadzwyczajny elastyczny rozkład mocy, szybką reakcję na manewry kierownicą i dużą zrywność."

    Czyli uwaga, premiera S-Design



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    "I am not killing Fiat. I think it has phenomenal prospects in Latin America. But in Europe it has a less relevant role because its emphasis will be on the 500 family and Panda. Those will be the mainstays of the brand in Europe and the ones we will continue to develop.
    "I am less enamoured with the Tipo sector of the market because of the competitiveness we encounter. We need to be careful we don't deploy large amounts of capital to chase an overcrowded market." - powiedział pan Marchionne. Czyli na jakiś specjalny rozwój Tipo jest mało prawdopodobny.

    I w ogóle dużo mówił m.in. to że Fiata w europie czeka chyba podobny los jak Lancię bo za tłoczno za duża konkurencja (czytaj na Fiacie za mało pewnie zarabiają bo to samo ze znczkiem np. Alfy i cena +20%. A fiata (Cronosa, Argo itp) to se będzie można pewnie z Argentyny co najwyżej sprowadzić jak ktoś ma taki kaprys. Może Tipo to ostatnie fiaty w semencie C w Europie - modele kolekcjonerskie .
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-03-2018 o 07:45
    TipoSedan lubi to.

  4. #33
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Umoczyli z ta cala rodzina 500 i przez tyle czasu nic nowego nie bylo (do premiery tipo) to teraz beczą ze nie ma miejsca dla nich na rynku.

  5. #34
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A tu z grubsza po naszemu:
    https://autokult.pl/30955,chlodna-ka...yszlosci-fiata
    Wg szacunków za parę lat 40% aut to będą suvy. Co w tych autach jest takiego universalnego że taki popyt? Czy wykreowana moda bo wg mnie auta mniej uniwersalne niż kompakty.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 06:53

  6. #35
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Mylisz pojecia. Suv jest wiekszy od kompaktu. Np outlander albo land rover. Te autka co sie mowi na nie suv to crossovery czyli kompakt troche wyzej nad ziemia.
    No i moda wziela gore.
    Ostatnio edytowane przez bahamut24 ; 09-03-2018 o 07:48

  7. #36
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Mylisz pojecia. Suv jest wiekszy od kompaktu. Np outlander albo land rover. Te autka co sie mowi na nie suv to crossovery czyli kompakt troche wyzej nad ziemia.
    No to dziennikarze troche mylą no ale niech będzie że określenie Utility Vehicles obejmuje crossovery. Już to kiedys pisałem ale jak to jest że drogi są coraz lepsze a auta zawieszone coraz wyżej i oprócz tej jednej zalety że są w stanie pokonać wysoki krawęźnik (bo o jeździe w terenie a nawet zwykłym śniegu nie ma mowy z napędem na jedna oś) mają szerg wad: od aerodynamiki/hałasu, poprzez ciężar, trakcję, na kosztach utrzymania kończąc. Nie kłócę się, ale niech mi ktoś wyjaśni ten fenomen. Czy to znowu psychologia tłumu i "must have" każdego kto kupuje auto?

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No to dziennikarze troche mylą no ale niech będzie że określenie Utility Vehicles obejmuje crossovery. Już to kiedys pisałem ale jak to jest że drogi są coraz lepsze a auta zawieszone coraz wyżej i oprócz tej jednej zalety że są w stanie pokonać wysoki krawęźnik (bo o jeździe w terenie a nawet zwykłym śniegu nie ma mowy z napędem na jedna oś) mają szerg wad: od aerodynamiki/hałasu, poprzez ciężar, trakcję, na kosztach utrzymania kończąc. Nie kłócę się, ale niech mi ktoś wyjaśni ten fenomen. Czy to znowu psychologia tłumu i "must have" każdego kto kupuje auto?
    Też tego nie pojmuje. Niestety wiele osób czuje się pewniej kiedy siedzi wysoko niczym w ciężarówce. Nikt nie zwraca uwagi na środek ciężkości itp. Motoryzacyjni ignoranci. Totalny bezsens. Nawet jak popatrzysz na auta kompakt i ich usportowione wersje wszystkie są znacznie wyższe niż kiedyś.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Nie pojmujecie, bo nie jeździliście takim samochodem. Ma więcej zalet niż wad.

  10. #39
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Kilka razy jako pasażer i raz na jeździe próbnej (renegade) - bliski zakupu. Ale zniechęcił mnie ten filmik z hamowaniem gdzie podnosi się tylna oś (ciekawe czy jest w tym odosobniony).
    No i właśnie próbuję dociec (bez złośliwości żadnej) jakie są te zalety że jest taki masowy wysyp kosztem kompaktów.
    I daleko mi do managera jakim pewnie jest marchionne ale to własnie segment suvo-crossoverów jest zajebiście zatłoczony - co tydzień nowa premiera. Znaczek Jeep ma swoją magię ale bez przesady że pokona tylu rywali
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 09:56

  11. #40
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Bo wyparły minivany. I mają zazwyczaj zalety większości EUROPEJSKICH minivanów plus dużo bardziej wybaczające zawieszenie. Do jazdy miejskiej/około miejskiej sprawdza się po prostu lepiej niż kompakt. Sam rozpatrywałem Dustera czy ASX'a.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ma więcej zalet niż wad
    To czemu taksiarze nie jezdza suwami?
    Przecież nie od dziś wiadomo, że oni najbardziej znaja sie na samochodach

  13. #42
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Nie pojmujecie, bo nie jeździliście takim samochodem. Ma więcej zalet niż wad.
    Ciągle startujesz z tym samym argumentem (o d. i g.). Jeździłem np. Captivą, Equinoxem (ten był w sumie najfajniejszy, choć tańszy od Volvo), XC60 (podobno to "premium" ), Sorrento (każdym >1kkm za kierownicą, więc był czas żeby się przyzwyczaić) i te samochody jakoś do mnie nie trafiają. Jak ktoś ma duży brzuch, to łatwiej się wrzuca graty do bagażnika, bo jest wyżej, i tyle. Zdecydowanie lepiej jeździ mi się "płaszczakiem". A w Sorrento to już w ogóle czułem się jak na takiej starej kanapie ze sprężynami w środku. SUVy/crossovery to w 90% moda i marketing, który wmawia ludziom, że tego właśnie potrzebują do życia.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 09-03-2018 o 10:35

  14. #43
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał tomekbud Zobacz post
    To czemu taksiarze nie jezdza suwami?
    Oczywiście, że jeżdżą. 35% rynku zachodniego to sprzedaż crossoverów/małych suv. Zaczyna doganiać VAN'y. Tylko przeciętnego Polskiego taksiarza nie stać na takie auto z racji tego, że mamy inne zarobki. W 3mieście/Warszawie/Krk sporo się zaczyna pojawiać z rynku wtórnego. Też bym takim jeździł i następny zapewne taki będzie.

    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Captivą, Equinoxem, XC60, Sorrento
    I co to ma do wysypu crossoverów i małych SUV? Sorento I i II to auta na ramie tak samo jak discovery/frontera/patrol. Oczywiście, że generują inny "komfort" i odczucia z jazdy. Captiva to był niewypał. Equinox nie miałem styczności. Nie mniej wszystko auta duże i inny "segment".

    Ostatnie 5 lat crossoverów/małych SUV w porównaniu do kompaktu. Podchodzę do auta z zakupami i:
    1) łatwiej załadować do bagażnika (doceniają też kobiety)
    2) w razie w mam płaską podłogę po złożeniu siedzeń
    3) duży otwór bagażnika pomaga z wózkiem/zakupami/innymi gabarytami
    4) łatwiej dzieciaki wsadzić do tyłu (bo fotele wyżej i nie trzeba się schylać) - kobiety też doceniają
    5) chcę wsiadać do auta i mam fotel na poziomie d... jedni powiedzą, że lenistwo i wielki brzuch. Wielkiego brzucha nie mam ale wsiadam i wysiadam naście razy i jest WYGODNIEJ
    6) siedzę w aucie i mam sporo lepszą widoczność wokół.
    7) zupełnie inne odczucie przestrzeni - siedzimy wyżej, mamy miejsce nad głową, zazwyczaj większe okna.
    8) większość aut dobrze sprzedających się w EU i krajach "rozwijających się" ma proste zawieszenie, spore prześwity, spore skoki zawieszenia, są proste, trwałe i tanie w serwisie. Odpada spory problem w dużych miastach z krawężnikami, dziurami, progami zwalniającymi.
    9) łatwiej o napęd 4x4 bez kompromisu związanego z jakimś tunelem środkowym lub zmniejszeniem prześwitu
    10) ze względu na kształty klocka i wysoką pozycję łatwiej operuje się autem w ciasnych przestrzeniach/między słupkami

    Tak na szybko. Warunki jezdne tak samo jak w tych tanich kompaktach. Do 70 jako tako - potem różnie. Na trasę komfort średni, na górskie serpentyny się nie nadaje.

    Dlatego crossovery i małe SUV'y są tak lubiane względem kompaktów.
    krowka1978 lubi to.

  15. #44
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Captiva to był niewypał.
    Być może, ale tuż przed wyjściem Cheviego z Europy, Polacy dostali totalnego świra na punkcie tego samochodu. Sorrento jest cokolwiek większe, ale XC60 to zdecydowanie crossover. Natomiast 90% tego, co piszesz dalej to różne "poczucia", "odczucia" i wrażania. Czyli tak jak pisałem - moda i marketing A moje, subiektywne odczucie jest takie, że lepiej mi się jeździ płaszczakiem.

  16. #45
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No ale co ma wybaczać zawieszenie w mieście/pod miastem na utwardzonych drogach (bo głównie tak się nimi jeździ)?
    Jadąc takim krednesem jak tipo nie mam obaw że o cos zahaczę bo prześwitu ma dość. Komfort to kwestia zestrojenia i gum a nie odległości od gleby czy to jest 14 czy +2,5 3 czy 4 cm wyżej (500x, renegade, mokka -do nich się głównie odnoszę bo koło nich łaziłem aż do porzygu). A crossovery są wyższe o 10-20 cm mając przy tym aerodynamikę kiosku ruchu a w kompakcie miejsca nad głową mam dość, nawet kapelusz by się zmieścił.
    Nieco więcej widać do przodu w dal jak przede mną niskie auto jedzie ale za to przy parkowaniu ni ch.ja co przed maską.
    Crossovery trochę krótsze 12-13 cm (renegade, 500x, mokka) a bagażnik odpowiednia 270 i 350 l a w tipo 440 (o sw nawet nie wspominam) więc ta pakowność to też jakiś mit.
    Kwestia trakcji - mówiłem - wyższa buda wyżej cały środek ciężkości i aby przeciwdziałac przechyłom dla takiej samej trakcji zawieszenie musi byc twardsze i mniej komfortowe.
    Wsiadanie tez żaden miód bo znów trzeba ten wyzszy próg przekraczać. Dalej nie widze przytłaczających zalet
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-03-2018 o 10:56


 
Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 18-04-2017, 19:46
  2. Tipo - kilka "nieautoryzowanych" dodatków
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-04-2017, 19:26
  3. Grande Punto Sport 1.9 M-Jet "Włoski Prosiak"
    Napisany przez tomswierk na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-05-2015, 07:47
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  5. Tipo 1.6ie "MANIA" by KrzychuB
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 208
    Ostatni post: 18-02-2013, 20:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo lifting 2020

fiat tipo sport 2018

sportowe tipo

tipo sport

fiat tipo sport forym

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl