Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 58 z 58
Like Tree3lubi to!

Temat: Tipo jako samochód na dłuższe trasy?  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Panowie ostatnie 2 wyjazdy w delegacje ... dostałem Forda Focusa kombi i szczerze mówiąc przy prędkości autostradowej 140km/h ....ten focus prowadził się jak moje Tipo SW ...jak wcześniej jeździłem hatchback to rzeczywiście było trochę stabilniej ....ale nie jest to jakaś naprawdę duża różnica ..... kombi to kawał auta a niestety im większa buda tym mniej stabilne prowadzenie ... ja raczej zwracam uwagę na to czy samochód ( jaka by to nie była marka i model) nie ma tendencji do nieprzewidywalnych zachowań w trakcie jazdy .... bo to już bywa niebezpieczne. Do Tipo SW nie mam się do czego na razie przyczepić ....ale zrobiłem dopiero 2600 km.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    A tu mozna zerknąć co się dzieje z autami kiedy zbyt wysoko mają umieszczony środek cięzkości
    https://www.youtube.com/watch?v=JNi7cuUywN0
    https://www.youtube.com/watch?v=zaYFLb8WMGM

    A tu ten sam test i fiat Tipo
    https://www.youtube.com/watch?v=fo-1AalgCqc
    https://www.youtube.com/watch?v=1deA2B2CA9U

    Dla porównania Honda Civic
    https://www.youtube.com/watch?v=T69yPK2CbV8
    Ostatnio edytowane przez dam9an ; 07-12-2017 o 17:35

  4. #48
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie chce marudzic ale wklejalem to juz. Dlatego uwazam ze tipo to rozsadny kompromis jak ktos nie ma mega aportowych ambicji tylko "cywilne" jezdzenie
    Dzis mialem kawalek trasy i nie zauwazylem nic niepokojacego. Wprawedzie nie 200 kmh ale 120-130. Normalnie sie prowadzi miekko przyjemnie a jednoczesnie na lukach bez niespodzianek. Nie wiem czego by sie tu czepic. Na tej trasie na luku takim na 100 kmh jest maly wyboj. W miciaku podskakuje dupa i robi sie nerwowo przy wiekszej predkosci. Tipkiem przejechalem plynnie aczkolwiek pochyla sie on bardziej ale wszystko pod kontrola. Tylko fotele nie trzymaja
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-12-2017 o 19:57

  5. #49
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,744
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mi tam przy 180 nic nie przeszkadzało... może dlatego ze się spieszyłem i nie wnikałem... po takich przejażdżkach ubywa oleju, przy normalnej jeździe poziom się nie zmienia.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał dam9an Zobacz post

    Fajne rozważania. To ja nie wiem po co zaprojektowali Giulie Quadrifoglio Co z tego że ograniczenie jest 130 czy 140? To że przepis jest taki nie znaczy że nie wolno pojechać szybciej. Bo można i jest to tylko wykroczenie czyli płacisz mandat i jedziesz dalej. Jakby to było takie złe to groziloby ze to więzienie. Co więcej jeżeli auto ma vmax 200 to musi się jakoś prowadzić do tych 200
    sa kraje w europie i to zachodniej/pólnocnej gdzie przekroczenie prędkości jest przestępstwem spróbuj tam przekroczyć o 50km/h to zobaczysz szybko efekty.
    te wspomniane 200km/h sa kraje jak niemcy gdzie mozna tyle oficjalnei pojechać, inan sprawa po co sie produkuje takei samochody, ano po to że powiem dosadnie jelenie chcą takie kupować.
    to tak jak zapytać po co komu tylko do dzwonienia i wysylania SMSów najnowszy ajfon za 5000 zeta, jak mozna to samo zrobic dobrym fonem za 200 zeta...ano po to że jelenei chcą tyle zapłacić.

    ot i cała filozofia

    były takie a nie inne założenia projektowe wiec tak to zaprojektowano, :-)

  7. #51
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Zawsze jest cos za cos. Jak jade tipkiem łapę sie na tym że sciskam puldupki bo wiem ze za chwile wjade w znana mi od lat codziennie mijana dziure w drodze. A tu nic w zasadzie pukniecie a w mito wyrazny wstrzas. Wiec trzeba sie zastanowic co kto lubi (mowie o przecietnych autach a nie mega drogich systemach zawieszen aktywnych)
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 08-12-2017 o 00:56

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    sa kraje w europie i to zachodniej/pólnocnej gdzie przekroczenie prędkości jest przestępstwem spróbuj tam przekroczyć o 50km/h to zobaczysz szybko efekty.
    te wspomniane 200km/h sa kraje jak niemcy gdzie mozna tyle oficjalnei pojechać, inan sprawa po co sie produkuje takei samochody, ano po to że powiem dosadnie jelenie chcą takie kupować.
    to tak jak zapytać po co komu tylko do dzwonienia i wysylania SMSów najnowszy ajfon za 5000 zeta, jak mozna to samo zrobic dobrym fonem za 200 zeta...ano po to że jelenei chcą tyle zapłacić.

    ot i cała filozofia

    były takie a nie inne założenia projektowe wiec tak to zaprojektowano, :-)
    Aż jestem ciekaw co to za kraje? Możliwe że masz rację ale to nie znaczy, że to jest dobre. Są pewne granice obostrzen prawnych a niestety niektóre państwa stają się molochami niewolniczymi gdyż masz wszystko ograniczone i wszystkim chce rządzić Państwo. Z tym trzeba walczyc

  9. #53
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dzis zdarzylo mi sie na a4 170 poleciec. Nie bylo wiatru wiec nie moge o odpornosci na podmuchy boczne powiedziec ale bylo stabilnie bez problemow nie wiem co mozna oczekiwac wiecej. Moze gdy ktos lubi takie predkosci rozwijac na kretych drogach ale to juz nie dla mnie.W dosc gestym ruchu jaki byl nie jest problemem prowadzenie sie auta ale nagly numer kogos innego -dzis jakas kobita w Pugu 206 wziela sie za wyprzedzanie przy jakichs 90 kmh i wjechala mi przed maske. Dla mnie to oznaczalo hamowanie o 80 w sumie malo przyjemne. Wydaje mi sie ze optymalna predkosc dla tego auta to 120-140 i ma przy tym jeszcze fajnego kopa. Za to duzo potrzebniejsze jak dla mnie jest miekkie wybieranie dziur, nie wszystkie drogi jednak sa przyzwoite a dzis mialem niezla probe. Jeszcze jedna roznica miedzy fiatem a alfa jest taka ze tipkowi nie zjezdzaja z drogi a alfie bardziej (co zreszta zauwazyl dawno temuu moj kumpel) choc mito ma zabawkowy pyszczek raczej.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 09-12-2017 o 23:13

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2017
    Skąd
    łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    234
    Auto
    inne
    Rocznik
    2004
    Wiadomo Alfa lepsza. Takie auto z duszą. Jak tylko miałbym kasę jezdzilbym Giulia 2.2d 180

  11. #55
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W czwartek z nudow podczas serwisu siedzialem w dwoch giuliach. Na pewno fajne auto i robi wrazenie (mimo ze efektowne detale to taki sam plastik jak w tipo, przyscisk start stop pamieta czasy 159 a w jednej wersji tapicerka jak w tipo) to postawienie 200 kpln na parkingu kolo mojej roboty gdzie łażą i jeżdżą różne rośliny z menelami włącznie nie dawałoby mi spokoju . W drugiej wersji sportowe fotele czlowiek sie czuje nimi otulony super sprawa. Ale nie na codzień gdy wielokrotnie wsiadasz i wysiadasz bo sie wygramolić ciężko (pozycja kierowcy jest dość niska). Ladny kokpit z wieloma opcjami kolorystycznymi choc to nie skora tylko tez plastik. No i zegary takie jak lubie i do jakich sie przezwyczailem choć trzeba przyznac ze tipek ma alfowską czcionkę . Giulia jako drugie auto i to dla frajdy. Z pewnoscia bylaby dobra na dalekie trasy bo o tym ten watek
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-12-2017 o 15:09

  12. #56
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W Giulii deskę możesz mieć obszytą skórą (pakiet lux ) oraz wstawki z aluminium (opcja). Rewelacyjny projekt Alfy, który w topowej wersji przyćmił BMW M3.
    Wracając do Tipo - podstawowy problem na trasie jaki pamiętam z Bravo to nie dotyczył stabilności przy większych prędkościach a bardzo mocnego wspomagania kierownicy, co w połączeniu z dość czułym układem powodowało duży dyskomfort. Trzeba było być mocno skupionym na prowadzeniu i na dłuższej trasie szybkiego ruchu było to męczące. Ciekawe jak jest w Tipo. Marx30 - masz porównanie do Alfy - który układ jest sztywniejszy przy prędkościach autostradowych ?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  13. #57
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nie zauwazylem roznicy tzn. przy malych predkosciach w alfie wyrazniej czuc punkt zero a w tipo mniej. Wspomaganie w tipo wcale nie jest takie lekkie sam wlaczylem city bo przy malych predkosciach jest ciezkawo. Jest mu blizej trybowi d w alfie niz n. A cos mi sie wydaje ze przy wiekszych predkosciach progresja (a raczej regresja) sily powoduje ze wspomaganie poprostu nie dziala w ogole zarowno a alfie w trybie d i n jak i w tipo. Tu moze byc kwestia samej geometrii zawieszenia ale tak jak powiedzialem nie czulem zeby myszkowalo czy cos. Ja mam HB Tjeta a wg tego co pisze autokult w sedanie jest inaczej i mniej stabilnie ale nie wiem czy to prawda. Oprocz wersji nadwozia sama wersja silnikowa moze miec rozne sprezyny i amory. Zwykle w fiatach dla mocniejszych wersji oraz dla diesli (kwesia masy na osi) są sztywniejsze Sam nie jestem w stanie porownac bo jechalem sedanem tylko raz dlugo przed zakupem. Co do giulii w wersji lux pytanie czy to skora czy "skora". Nie bez powodu pytam po slowo skóra od kilku lat jest mocno nadużywane w motoryzacji. W tipo to coś nazwane skórą nią nie jest. Miło czuć to przeszycie pod palcami na kierze ale to oszustwo w tym przypadku.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 10-12-2017 o 16:35

  14. #58
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Maly edit: przy 100 kmh jednak czuc roznice w trybach jazdy w mito d i n. Musze zobaczyc jak w tipku przy tej predkosci.


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Krótkie trasy, dużo zimnych startów, co na to T-JET
    Napisany przez UWMK na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 24-06-2017, 16:02
  2. Ducato 3.0 czy 2.3 na dlugie trasy ?
    Napisany przez AlfaRossa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-05-2017, 11:52
  3. CONNECT Nav+ kilka punktów trasy
    Napisany przez pkuna na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-09-2016, 13:24
  4. Jakość Idei
    Napisany przez mlodybe na forum Idea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-09-2015, 22:22
  5. A2 Łódź (Stryków) -> S8 Warszawa - prośba o doradzenie wyboru trasy
    Napisany przez vitos na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2012, 23:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo 1.4 forum

fiat tipo 1.4 sedan opinie

dobrze wyciszony samochod na dalekie trasy

Fiat Tipo wyciszenie silnika

fiat tipo wyciszenie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl