Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 105
Like Tree14lubi to!

Temat: Tipo Hatchback - pierwsze wrazenia  

  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W najnowszym Auto Świecie (5/2017) jest test porównawczy Fiata Tipo Hatchback z 1,4 T-Jet. Fiata chwalą za silnik, cytuję "silnik śmiało reaguje na gaz, energicznie nabiera obrotów i przy tym melodyjnie brzmi ale nie wyje. Czyli jak na Włocha przystało "
    Chwalą go też za elastyczność -przyśpieszenie od 80-120 km/h na szóstym biegu w 11 sekund ! Rewelacyjny wynik przy tej mocy. Jazda w trasie będzie dużo przyjemniejsza w porównaniu do 1,4 16V, który podobny test zaliczyłby pewnie w około 25 sekund.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Szamotuły
    Wiek
    35
    Postów
    183
    Auto
    Volvo 850 2,5 TDI / Tipo HB 1,4 95KM
    Rocznik
    1996
    Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze. Aut wszędzie raczej przybywa niż ubywa. drogi są raczej uzbrajane w coraz większą ilość przejść, świateł, zatoczek, które mają wytracać prędkości i inne struktury, które nie pozwalają na jakąś rajdową jazdę - dobrze i źle. Nie jestem fanem ścigania się od świateł do świateł, a do miejsca docelowego jak zajadę 5 minut później to mi korona z łowy nie spadnie, jak jadę na wakaje to bywa, że zostanę wyprzedzony i dane auto widuję po 200km drogi 10 aut dalej, więc jaki to sens? Na drogach szybkiego ruchu, czy autostradach może rozpędzę się dwie sekundy wolniej , ale jak się osiągnie daną prędkość to czy te kilka kucy mnie zbawi? Kiedyś auta miały po 75 koników i były demonami prędkości, a stan polskich dróg jest jaki jest i TIPO to raczej nie jest auto sportowe, a rodzinne lub jak niektórzy właściciele niemieckich igieł powiedzą auto emeryta, czy wędkarza (nie mam zamiaru nikogo obrażać!). Ja wybrałem auto z dobrym stosunkiem ceny do jakości i z jak najmniejszą ilością rzeczy do psucia się. Wybrałem TIPO i się tego nie będę wstydził! O! Tak Wam powiem!

  4. #48
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Tybek Zobacz post
    Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze.
    W przypadku GP i wolnossaka 77KM skutecznie się po kilku latach wyleczyłem z tego przekonania. Kto nie miał porównania, to może coś takiego pisać. Dlatego mam teraz pod maską Viagry turbinę. Co ciekawe jeżdżę spokojniej, bo wszystko silnik robi bez spiny, przyjemność z jazdy bez porównania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Tybek Zobacz post
    Nie jestem fanem ścigania się od świateł do świateł,
    A co ma do rzeczy turbo? Każe ktoś się ścigać? Od tego to jest? Z takim założeniem, to najlepsza furmanka

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    KRAKÓW
    Postów
    199
    Auto
    Tipo Sw 1.4 t-jet lpg żony
    Rocznik
    2017
    Lubie takie wypowiedzi. Do miasta jak najbardziej ok. Ale jak przyjdzie do wyprzedzania bezpiecznego ciężarówki lub nawet traktoru to lepiej mieć więcej niż mniej. Byłem na jeździe próbnej sedanem 1.4 95km. Na obwodnicy Krakowa po południu prawy pas ciężarówka za ciężarówką, a lewy pas 120+. Polecam wtedy zmienić pas z prawego na lewy tak, aby nikomu nie zajechać drogi i zrobić to bezpiecznie. W tej wersji silnikowej bardzo ciężko
    krowka1978 lubi to.

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Tybek Zobacz post
    Są plusy i minusy uturbionego autka - ja będę miał HB z najprostszym silniczkiem "mułowatym" i dobrze. Aut wszędzie raczej przybywa niż ubywa. drogi są raczej uzbrajane w coraz większą ilość przejść, świateł, zatoczek, które mają wytracać prędkości i inne struktury, które nie pozwalają na jakąś rajdową jazdę - dobrze i źle.
    W przypadku Tipo jedynym minusem będzie nieco wyższe spalanie ale też nie na tyle, żeby robić z tego problem. Cała reszta to same plusy - T-Jet w odróżnieniu od zwykłego 1,4 nie bierze oleju, skrzynia pracuje precyzyjniej, przyjemność z korzystania z osiągów nieporównywalna. 2 sekundy na przyśpieszeniu nie oddają różnicy w dynamice między tymi silnikami.
    Awaryjność? W przypadku T-Jet nic takiego nie stwierdzono, jeden z najlepszych silników turbo na rynku. Turbo pancerne, tak samo sprzęgło. W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.

  7. #51
    Klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    46
    Postów
    150
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    W przypadku Tipo jedynym minusem będzie nieco wyższe spalanie ale też nie na tyle, żeby robić z tego problem. Cała reszta to same plusy - T-Jet w odróżnieniu od zwykłego 1,4 nie bierze oleju, skrzynia pracuje precyzyjniej, przyjemność z korzystania z osiągów nieporównywalna. 2 sekundy na przyśpieszeniu nie oddają różnicy w dynamice między tymi silnikami.
    Awaryjność? W przypadku T-Jet nic takiego nie stwierdzono, jeden z najlepszych silników turbo na rynku. Turbo pancerne, tak samo sprzęgło. W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.
    mam nadzieję, że tak jest jak piszesz - bo akurat taki silnik sobie zamówiłem. Pytanie tylko jak z gazem sobie radzi - czy też nie będzie żadnych problemów z tym silnikiem z zainstalowaną fabryczną instalacją gazową.

  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    W tipo jest start&stop, także nawet turbiny nie trzeba studzić.
    Za dalekie wnioski wyciągasz Między innymi ze względu na turbo mam wyłączony S&S, bo działa jak działa O chłodzeniu turbiny jest też zapis w instrukcji Nigdy, ale to nigdy nie wyłączam turbawki od razu po zatrzymaniu Przy normalnej jeździe wystarczy 10s, przy używaniu turbo (czyli wykorzystywaniu możliwości sprzętu) już minimum minuta

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał letis Zobacz post
    mam nadzieję, że tak jest jak piszesz - bo akurat taki silnik sobie zamówiłem. Pytanie tylko jak z gazem sobie radzi - czy też nie będzie żadnych problemów z tym silnikiem z zainstalowaną fabryczną instalacją gazową.
    Silnik jest długo na rynku, trwały itd. Do tego łatwy do zagazowania. Przy odrobinie chęci informacje znajdziesz bez problemu. W przeciwieństwie do Ciebie sprawdzałem opinie o moim, wtedy jeszcze przyszłym, 1.4 MA Turbo
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-01-2017 o 10:30

  9. #53
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Loczek30 Zobacz post
    Na obwodnicy Krakowa po południu prawy pas ciężarówka za ciężarówką, a lewy pas 120+. Polecam wtedy zmienić pas z prawego na lewy tak, aby nikomu nie zajechać drogi i zrobić to bezpiecznie.
    Przesadzasz. Takie problemy miałem tylko dawno temu gdy śmigałem Fiatem Cinquecento po niemieckich autostradach. Te 90 albo nawet 70 KM plus trochę wyobraźni, umiejętność dobrania właściwego biegu i obrotów, i korzystanie z lusterek wystarcza do normalnego poruszania się. Wiem co piszę, a sporo jeździłem również maszynami, które mają 6 cylindrów i 300 KM - nie powiem, że nie jest fajniej

  10. #54
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Przesadzasz. Takie problemy miałem tylko dawno temu gdy śmigałem Fiatem Cinquecento po niemieckich autostradach. Te 90 albo nawet 70 KM plus trochę wyobraźni, umiejętność dobrania właściwego biegu i obrotów, i korzystanie z lusterek wystarcza do normalnego poruszania się. Wiem co piszę, a sporo jeździłem również maszynami, które mają 6 cylindrów i 300 KM - nie powiem, że nie jest fajniej
    Mam porównanie, 1.4 MA Turbo 140KM 230Nm przy 1750obr/min, waga 1512kg, a 1.4 8V 77KM 115Nm przy 3000obr/min, waga ok. 1200kg. Porównując, to drugie nie jeździ, a kiedyś inaczej myślałem Wyprzedzanie to gaz w podłogę itd, itp. Do miasta się nadaje, ma odpowiednie przełożenia, ładnie się zbiera, ale w trasę to już gorzej, chyba że droga pusta i auto bez załadunku

    Ogólnie nigdy więcej słabego silnika Do tego widok obrotomierza na około 2100obr przy 100km/h zamiast 3100obr i cisza z komory

    Wszyscy dobrze wiemy, że decydujące znaczenie ma cena i nie każdy wyda te kilka tysięcy więcej.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-01-2017 o 11:41

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    3
    Auto
    Golf V, 1.6, 102KM
    Rocznik
    2004
    Tu macie artykuł o Tipo Hatchback z Auto Świata nr 5: http://tiny.pl/gdb1s

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Moje poprzednie auto to było wolnossące Palio Weekend 1.6 103 KM, z niego przesiadłem się an GPunto 1.4 8V... Pierwszy szok przeżyłem niedługo po zakupie przy próbie wyprzedzania na tzw. górce Murckowskiej (przy wjeździe do Katowic), jeszcze nie nauczony próbowałem przyspieszyć na 5, wciskam pedał gazu a auto... zwalnia. Redukcja na 4 też niewiele dała. Oczywiście to było świeżo po zakupie więc auto nie było jeszcze ułożone, kierowca też. Wtedy pierwszy raz zadałem sobie dramatyczne pytanie - "człowieku coś ty kupił?!" OK potem było trochę lepiej - ale właśnie trochę, wyprzedzanie na 5 nawet na prostej to w aucie z 77KM science-fiction, chyba, że masz do dyspozycji naprawdę spory odcinek pustej drogi, a o to coraz trudniej. Dlatego moje Tipo HB też będzie miało 1.4 T-Jet, nie chcę potem modlić się w duchu - "zdążę czy nie, zdążę czy nie - no dalej przyspieszaj?!". Tipo jest od Punto cięższe o jakieś 200kg, przy dodatkowym wyposażeniu to jeszcze więcej.

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    54
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    Ale manualna skrzynia biegów to raczej jest po to aby redukować biegi na niższy aby wyprzedzać inne auta . Dodam że jak widać górkę to lepiej wcześniej rozpędzić się a jak nie idzie podjechać to zrobić redukcje na mniejszy bieg. Kuźwa o co tu kaman
    ZAFFERANO lubi to.

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    501
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Tipo 95KM jeździ wyraźnie lepiej niż grande 77KM.Przy 100km/h w Tipo też mam 2100 obr.W Grande jechać 140km/h to był wyczyn i masakra dźwiękowo-wrażeniowa.W Tipo na 6 biegu normalna jazda autostradowa.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Jaxon Zobacz post
    Ale manualna skrzynia biegów to raczej jest po to aby redukować biegi na niższy aby wyprzedzać inne auta . Dodam że jak widać górkę to lepiej wcześniej rozpędzić się a jak nie idzie podjechać to zrobić redukcje na mniejszy bieg. Kuźwa o co tu kaman
    Kolego, spłycasz. Jeśli nie ma pod butem, to redukcja niewiele pomoże. Żeby sprawnie wyprzedzić jadąc moim GP muszę to wcześniej planować i zrobić sobie sporo miejsca na rozpęd. W Viagrze po prostu naciskam troszkę mocniej na gaz i czuję "kopniaka" w plecy. Nie da się tego opisać, trzeba samemu sprawdzić.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    Tipo 95KM jeździ wyraźnie lepiej niż grande 77KM.Przy 100km/h w Tipo też mam 2100 obr.W Grande jechać 140km/h to był wyczyn i masakra dźwiękowo-wrażeniowa.W Tipo na 6 biegu normalna jazda autostradowa.
    Tylko w tym 16V masz maks moment, o ile dobrze pamiętam 125Nm, przy około 5tyś. obr. To oznacza słabą elastyczność. W 8V lepiej to wygląda.
    ffun lubi to.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Jaxon: Jak pisałem - kierowca też musi się przestawić, jeszcze niedawno w Palio wyprzedzałem na 5 bez redukcji, po przesiadce do Punto trzeba się nauczyć samochodu, a tam zdecydowanie brakowało pod maską - czytaj ze zrozumieniem, ma wrażenie, że niektórzy na tym forum uważają dzień bez przytyku za dzień stracony...


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie i wszelkie wrazenia z uzytkowania? Prosze o opinie
    Napisany przez kukubara na forum Qubo
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-05-2018, 09:35
  2. Fiat Tipo hatchback
    Napisany przez przemog666 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-07-2016, 09:17
  3. Tipo hatchback
    Napisany przez mmaa na forum Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-06-2016, 21:20
  4. Fiat Tipo kombi i hatchback - Salon Genewa 2016
    Napisany przez byrrt na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 26-03-2016, 09:45
  5. Fiat Tipo hatchback - czy tak będzie wyglądał?
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-12-2015, 12:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo hatchback kiedy w polsce

fiat tipo hatchback kiedy w salonach

fiat tipo hatchback

fiat tipo 2016 hatchback cena

fiat tipo hatchback opinie

tipo hatchback cena

fiat tipo hatchback cennik

fiat tipo heczbektipo hatchbacktipo hatchback opinienowy fiat tipo hatchbackkiedy bedzie wsprzedarzy fiat tipo hatchba ckfiat tipo hatchback w salonachfiat tipo kombi kiedy w salonachfiat tipo hatchback cenatipo hatchback cennikfiat tipo hatchback premierakiedy fiat tipo heczbek w polscefiat tipo hatchback w polscekiedy fiat tipo kombifiat tipo chaczbeg forumkiedy fiat tipo hatchback w polscefiat tipo kombitipo forumfiat tipo hatchback na salonie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl