Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 105
Like Tree2lubi to!

Temat: Temperatura silnika  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No i wygląda na to że chiński wynalazek jest ok. Przyjechałem na parking HUD pokazywał 80, podłączyłem alfaobd (chwile trwało uruchomienie programu) i pokazywał 81-82 i rosło(auto stoi w miejscu na jałowych). Doszło do 86 przełaczyłem sie na HUD-a i HUD pokazał 87(na zdjęciach). Podczas jazdy widać wyraźnie że dochodzi do 80-81 po czym spada do 75-76 i tak w kółko. Czyli chyba dupnięty termostat albo design fail że termostat pracuje prawidłowo a czujnik od wody jest schładzany wpływem powietrza (stąd różnica kilku stopni) no ale chyba nie w silniku który ma >10 lat. Jest jeszcze kwestia samego alfaobd który pluł się że nie ma zarejestrowanego kodu ISO tego sterownika ale ostatecznie dane odczytał (cos sie pierdzieliło tylko z napieciem aku). Chyba że ktoś ma inna teorię. Jak woda doszła do tych 86 szacowana temperatura oleju wynosiła 89. Oczywiście wskaźnik wody w normie stoi elegancko od 70 (dokładnie 72) w poziomie tzn zapełniona połowa kresek (czyli jak dla mnie może go w ogóle nie być bo jest chuja warty)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-02-2018 o 08:18
    TipoSedan lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Trochę głupio pisać samemu ze sobą ale dzielę sie wiedzą
    Ze specyfikacji silnika T_jet (dla bravo) wynika że wszystko jest OK.

    Termostat jest na 80'C nie na 88 "C.

    Ale gdyby ktos z właścicieli T-jetów sprawdził, byłoby miło
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #33
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    chyba dupnięty termostat albo design fail że termostat pracuje prawidłowo a czujnik od wody jest schładzany wpływem powietrza (stąd różnica kilku stopni)
    Nie ma takiej możliwości, żeby czujnik temperatury płynu był schłodzony powietrzem. Czujnik jest "sondą", długości około 2-3cm, która wkręcona jest w korpus termostatu. Cały czas zanurzona w płynie.
    Sprawdź, tak jak już wcześniej pisałem, przy jakiej temperaturze robi się ciepły gruby wąż powrotny do chłodnicy. Zakres zadziałania termostatu 86-90stC.

    Dziś spróbuję w pincecie innym softem (dostałem z interfejsem) sprawdzić temperaturę. Trochę wkurzający jest fakt, że już na starcie pali się u mnie pierwsza cegiełka, a moim zdaniem powinna zapalić się od 50stC.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Termostat jest na 80'C nie na 88 "C.
    W 1.4 16V 86-90stC.

    W MultiAir jest 80+-2stC.

    W dizlach i 1.6 E-Torq też 88+-2.

    Znalazłem info, że w T-Jet w Tipo też jest 88+-2stC - dokumentacja FIAT-a, podejrzewam błąd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 20-02-2018 o 11:29

  5. #34
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak sobie gdybałem z tym czujnikiem no bo co innego. Ale jak fiat podaje 80 'C w swoich papierach to wszystko wydaje się być OK. Widać turbobenzyny są na 80 -ciekawi mnie czemu bo w różnej "literaturze" piszą że właśnie w silnikach z doładowaniem jest tendencja do podnoszenia temperatury a żeby nie przgiąc stosuje się termostaty fazowe reagujące wcześniej.
    A kolejna rzecz samego licznika- jeżeli u mnie przy 72 jest połowa to jak jest w wolnossaku. Jeśli inaczej to liczniki sa różne. A jeśli tak samo to ten cały zestaw wskaźników jest gadżetem gorszym od tego chińczyka
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-02-2018 o 11:35

  6. #35
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Widać turbobenzyny są na 80 -ciekawi mnie czemu bo w różnej "literaturze" piszą że właśnie w silnikach z doładowaniem jest tendencja do podnoszenia temperatury a żeby nie przgiąc stosuje się termostaty fazowe reagujące wcześniej
    Podejrzewam, że dlatego tak zrobiono, bo w układ chłodzenia wpięta jest turbina, która temperaturę ma jednak sporą. W moim przypadku mam odczucie, że silnik wyraźnie szybciej się nagrzewa niż w wolnossaku. Jest również chłodniczka oleju, chłodziwem jest oczywiście płyn chłodniczy.

  7. #36
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na bank sie szybciej nagrzewa. Przełączenie na LPG w wolnossaku mam na 25 stopni w T-jecie przełącza się przy 51. Przełaczają się mniej więcej w tym samym miejscu na drodze

  8. #37
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Jeszcze zauważ, że ważny jest jaki odcinek jedziesz. Bo gdy termostat się otwiera, płyn z dużego obiegu, miesza się z płynem z małego. I możesz w początkowych fazach jazdy mieć skoki temp o te kilka stopni. Ja jeszcze porobię LOGI jak ogarnę gdzie się to robi w Piston. Ale z tego co obserwuję od wczoraj to temp. raczej się trzyma +/-3*C.

  9. #38
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak czy inaczej wygląda na to ze nic sie nie spierdzieliło oraz że co ciekawe chiński wynalazek działa i nawet jestem z niego zadowolony. Nie wiem tylko czy nie odwrócić i nie wyświetlać na szybie (jest taka opcja).

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Marx30 - możesz wkleić linki do tego zestawu który masz zamontowany? ew. na PW ?

  11. #40
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Szukaj pod hud p9 u chinczykow na ali. A tych nieodwracalnych tzn dzialajacych jedynie jako hud(bo ten ma opcje normalnej pracy -jak widac ) jest tez w cholere sadze ze podstawowe uklady interfejsu maja takie same i beda z fiatem hulać. Sa bogatsze w cyferki ale wtedy troche choinka na szybie

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    okolice Tarnowa
    Wiek
    50
    Postów
    116
    Auto
    brava 1.6 16V +BRC Sequent 24, Fiat Tipo Pop 1.4 16V 95 km +Stag Qbox Plus
    Rocznik
    2000 , 2016
    Cytat Napisał Maniek_wroc Zobacz post
    Marx30 - możesz wkleić linki do tego zestawu który masz zamontowany? ew. na PW ?
    Znalazłem na
    WYŚWIETLACZ PROJEKTOR LED LCD HUD OBD2 P9 ZEGARY (7163104259) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    TIPO 1.4 16V POP Fiat Tipo Pop 1.4 16V 95 km +Stag Qbox Plus

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tez mozna. Tylko cena... Wiadomo

  14. #43
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Z aliexpress lepiej zamowic min 1/3 ceny zaoszczedzona.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    406
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Fakt pojechali trochę z ceną ... ale dzięki za link :-)

  16. #45
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    na ali poniżej stówki ale trzeba czekać


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Temperatura Silnika
    Napisany przez azbach na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 12-10-2018, 21:38
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. temperatura silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-04-2013, 09:47
  4. Mała temperatura silnika
    Napisany przez pavel12 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 15-12-2012, 17:03
  5. [osprzęt silnika] temperatura silnika ulysse 2.0
    Napisany przez zuladaniel na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 10-04-2011, 20:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-40270

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-402703

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534temperatura-silnika-402707

jaka temperatura 1.4 tjet

t-jet temperatura silnika

Fiat 1.4 t-jet temperatura silnika

nie pokazuje temperatury silnika fiat 500

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl