Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 29
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    152
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017

    Stuki podczas zmiany biegów

    Tez macie takie stuki podczas zmiany biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 ? Tak jak by coś się przedstawiało, jak tak to był już ktoś z tym w serwisie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    168
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017

    Stuki podczas zmiany biegów

    Też to słyszę. Ale nie bylem. Nie mam kiedy...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    411
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Też to słysze ale specjalnie się tym nie przejmuje. Biegi trzeba zmieniać z pietyzmem to nic nie w tedy nie stuka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    98
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    u mnie też zaczęło ostatnio walić na niskich biegach... Na początku maja postaram się wybrać do serwisu,nie mam w ogóle czasu tam jechać... Nazbierało się już parę rzeczy

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    555
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    a ile masz begów? jak 6 to podejrzewam ze skrzynia C635, mam taka w doblo i jej stukanie przy zmianei biegów to normalny objaw

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,881
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Wszystkie maja 6 biegow

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2017
    Skąd
    pl
    Postów
    98
    Auto
    tipo lounge + tech
    Rocznik
    2017
    widzę że dochodzimy do tego że tttm, co dla mnie jest nie do zaakceptowania. Przez 9,5 kkm nic nie wali, a teraz od jakiś 500 km słychać stuki.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    11
    Auto
    Tipo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2017
    Byłem z tymi stukami w serwisie i serwisant stwierdził "że ten typ tak ma". Odbyłem jazdę próbną z serwisantem i jak on prowadził nic nie usłyszeliśmy. Zamieniliśmy się i od razu przy zmianie biegu z 1 na 2 wystąpił ów "stuk". Trochę porozmawialiśmy i problem polega na sposobie odpuszczania sprzęgła oraz dodawania gazu. Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,881
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Co tez juz tu pisano. Normalny odglos uderzajacych o siebie zebow.W zaleznosci czy moment przyjdzie od kol czy od silnika rozne efekty akustyczne.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    41
    Postów
    1,406
    Auto
    Fiat TIPO
    Rocznik
    2016
    To dokładnie tak samo jak trzymasz lewarek zmiany biegów i odpuść pedał gazu na chwilę i potem naciśnij gaz. Poczujesz jak lewarek lekko się przesunie zależnie od wbitego biegu. Bardzo widoczne na 4 i piątym biegu. ALe TTTM i ta skrzynia biegów
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  12. #11
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,313
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał dejf5241 Zobacz post
    Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".
    Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    158
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku
    I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet

  14. #13
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,313
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet
    Cóż... U siebie żadnego z tych objawów nie obserwuję (ale też nie próbuję ich na siłę wywołać). A styl jazdy, przy którym synchronizatory mają dużo pracy nie służy żadnej skrzyni biegów.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    319
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star
    Rocznik
    2016
    Może i te skrzynie są mechanicznie trwałe ale ustępują precyzja montażu oraz płynnością zmiany biegów w stosunku do skrzyń biegów innych marek.

    Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,881
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Na pewno nie C 635. Do pelni szczescia potrzeba tylko short shifter. A odnosnie grande nie widze roznicy w pracy skrzyni w nim a mito gdzie skrzynia jest jak w tipku 95 KM. Oczywiscie w mito chodzi ciut ciezej ale puntolot ma 12 kkm a alfa 153 kkm i 8 lat wiecej. C635 jest inaczej skonstruowana bo moze przeniesc 300 Nm a nie polowe z tego jak w grande. Jest glosniejsza ale to zrozumiale.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-04-2018 o 22:20


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stukanie i brzeczenie podczas zmiany biegów 1.3 multijet 90KM
    Napisany przez gamzaj na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-04-2018, 14:16
  2. Skrzynia biegów, zgrzytanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2017, 14:53
  3. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-03-2016, 21:21
  4. Szarpnanie przy załączonej klimie podczas zmiany biegów.
    Napisany przez Adrian697 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-08-2015, 22:21
  5. Dziwne stukanie podczas zmiany biegów
    Napisany przez cenioormo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 05-05-2015, 10:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo stuki zmiana biegow

stuki zmiana biegow tipo

stuki tipo zmiana.biegow

tipo stuki biegi

stuki skrzynia c635

stuki skrzynia tipo

stuki fiat tipo biegi

tipo stuki

stuki tipo biegi

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl