Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Stuki podczas zmiany biegów
Tez macie takie stuki podczas zmiany biegu z 1 na 2 i z 2 na 3 ? Tak jak by coś się przedstawiało, jak tak to był już ktoś z tym w serwisie ?
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Stuki podczas zmiany biegów
Też to słyszę. Ale nie bylem. Nie mam kiedy...
-
Klubowicz
Też to słysze ale specjalnie się tym nie przejmuje. Biegi trzeba zmieniać z pietyzmem to nic nie w tedy nie stuka
-
Nowy klubowicz
u mnie też zaczęło ostatnio walić na niskich biegach... Na początku maja postaram się wybrać do serwisu,nie mam w ogóle czasu tam jechać... Nazbierało się już parę rzeczy
-
Klubowicz
a ile masz begów? jak 6 to podejrzewam ze skrzynia C635, mam taka w doblo i jej stukanie przy zmianei biegów to normalny objaw
-
Master
-
Nowy klubowicz
widzę że dochodzimy do tego że tttm, co dla mnie jest nie do zaakceptowania. Przez 9,5 kkm nic nie wali, a teraz od jakiś 500 km słychać stuki.
-
Nowy klubowicz
Byłem z tymi stukami w serwisie i serwisant stwierdził "że ten typ tak ma". Odbyłem jazdę próbną z serwisantem i jak on prowadził nic nie usłyszeliśmy. Zamieniliśmy się i od razu przy zmianie biegu z 1 na 2 wystąpił ów "stuk". Trochę porozmawialiśmy i problem polega na sposobie odpuszczania sprzęgła oraz dodawania gazu. Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".
-
Master
Co tez juz tu pisano. Normalny odglos uderzajacych o siebie zebow.W zaleznosci czy moment przyjdzie od kol czy od silnika rozne efekty akustyczne.
-
Master
To dokładnie tak samo jak trzymasz lewarek zmiany biegów i odpuść pedał gazu na chwilę i potem naciśnij gaz. Poczujesz jak lewarek lekko się przesunie zależnie od wbitego biegu. Bardzo widoczne na 4 i piątym biegu. ALe TTTM i ta skrzynia biegów
Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

-
Master

Napisał
dejf5241
Jeśli puszczę szybko i całkowicie sprzęgło, a potem dopiero nacisnę pedał przyspieszenia występuje "stuk" (w moim przypadku tylko przy zmianie biegów 1/2 oraz 2/3 czasem 3/4). Z kolei jeśli w ostatnim momencie odpuszczenia sprzęgła nacisnę lekko pedał przyspieszenia nie ma żadnego "stuku".
Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku
-
Klubowicz

Napisał
kjk
Proponuję pojeździć trochę jakimś sprzętem z niesynchronizowaną skrzynia biegów (choć coraz trudniej o takie), to potem nie będziesz już miał problemów ze stukami w tipku

I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet
-
Master

Napisał
manio20
I odwrotnie proponuje pojeździć zwykłym jeździdłem np. grande punto (takie mam) gdzie tego wszystkiego nie uświadczysz, przypomnę jeszcze o występowaniu stuków przy wciskaniu sprzęgła na niskich biegach i przy niskich prędkościach i mamy komplet
Cóż... U siebie żadnego z tych objawów nie obserwuję (ale też nie próbuję ich na siłę wywołać). A styl jazdy, przy którym synchronizatory mają dużo pracy nie służy żadnej skrzyni biegów.
-
Klubowicz
Może i te skrzynie są mechanicznie trwałe ale ustępują precyzja montażu oraz płynnością zmiany biegów w stosunku do skrzyń biegów innych marek.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
Master
Na pewno nie C 635. Do pelni szczescia potrzeba tylko short shifter. A odnosnie grande nie widze roznicy w pracy skrzyni w nim a mito gdzie skrzynia jest jak w tipku 95 KM. Oczywiscie w mito chodzi ciut ciezej ale puntolot ma 12 kkm a alfa 153 kkm i 8 lat wiecej. C635 jest inaczej skonstruowana bo moze przeniesc 300 Nm a nie polowe z tego jak w grande. Jest glosniejsza ale to zrozumiale.
Ostatnio edytowane przez marx30 ; 15-04-2018 o 22:20
Podobne tematy
-
Napisany przez gamzaj na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 03-04-2018, 14:16
-
Napisany przez Sebastian1984 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 09-03-2017, 14:53
-
Napisany przez DonCruzo na forum Stilo
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 23-03-2016, 21:21
-
Napisany przez Adrian697 na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 07-08-2015, 22:21
-
Napisany przez cenioormo na forum Stilo
Odpowiedzi: 13
Ostatni post: 05-05-2015, 10:10
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:33.
W sieci od 2007 roku.