Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 59
  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    I czemu też na wstecznym ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Na wstecznym to jeszcze bym zrozumial w koncu tez bieg do jazdy i to wynika z konstrukcji - jest czujnik "luzu" wiec wsteczny traktuje po prostu jak brak luzu. Widze wspolny mianownik: jak auto krzyczy przed odpaleniem na luzie żeby wcisnac sprzeglo to prawdopodobnie na luzie tez podbija obroty. Tak jakby ecu nie widzialo wrzuconego luzu
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-01-2018 o 21:17

  4. #33
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Widze wspolny mianownik: jak auto krzyczy przed odpaleniem na luzie żeby wcisnac sprzeglo to prawdopodobnie na luzie tez podbija obroty. Tak jakby ecu nie widzialo wrzuconego luzu
    Nie ma to związku z obecnością czujnika. Auto zawsze należy odpalać przy wciśniętym sprzęgle, chodzi o wyłączenie oporów skrzyni. Teraz dają komunikaty, kilka lat temu były już czujniki sprzęgła, luzu, ale komunikatów nie było o potrzebie wciśnięcia sprzęgła. Jedne odpalały silnik, inne nie. W aktualnych rozwiązaniach jest problem, nie ruszysz autem na rozruszniku w razie awarii.

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2017
    Skąd
    Przemyśl
    Wiek
    55
    Postów
    37
    Auto
    Multipla 1.9 JTD, Tipo Sedan1.4
    Rocznik
    1999, 2017
    Sprawdziłem dzisiaj u siebie, sedan z silnikiem 1,4 bez LPG:
    - na luzie z wciśniętym hamulcem: nie podbija
    - na luzie bez hamulca: podbija
    Moim zdaniem jest to nawet fajny bajer. Podejrzewam, że nie ma u mnie czujnika włączonego biegu/luzu.
    Ostatnio edytowane przez Grzesku ; 01-01-2018 o 23:40

  6. #35
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ale ja nie rozumiem o co Wam chodzi z tym podbijaniem. Przecież to fajna sprawa jak stoisz w korku. Nie musisz naciskać gazu a autko samo zaczyna się toczyć o te kilka metrów w korku. Dla mnie bomba rozwiązanie i nie zozwarzam tego jako usterkę. Wręcz przeciwnie
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  7. #36
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie ma to związku z obecnością czujnika. Auto zawsze należy odpalać przy wciśniętym sprzęgle, chodzi o wyłączenie oporów skrzyni. Teraz dają komunikaty, kilka lat temu były już czujniki sprzęgła, luzu, ale komunikatów nie było o potrzebie wciśnięcia sprzęgła. Jedne odpalały silnik, inne nie. W aktualnych rozwiązaniach jest problem, nie ruszysz autem na rozruszniku w razie awarii.
    Auto na sprzęgle odpalam od zawsze. I nie mam nic przeciwko temua w zasadzie mi wszystko jedno.
    Ale chodzi o to że u jednych na luzie woła o wciśnięcie sprzęgła a u innych nie.
    Czujnik luzu raczej działa bo po tym jak wyswietli się strzalka zmiany biegu po przerzuceniu na luz nie dzieje się nic a po wrzuceniu nastepnego biegu (przed puszczeniem sprzegła) strzałka gaśnie. Auto rozpoznaje zatem moment zmiany biegu z luzu na jakikolwiek. Pytanie cały czas to samo: po co podbijanie obrotów na luzie (u niektórych). I w ogole po co to jest przy elektrycznej przepustnicy. Przecież gdy ruszasz a nie dodasz gazu silnik dąży do utrzymania obrotów jalowych i sam uchyla przepustnicę (w pewnym wąskim zakresie oczywiście). W alfie tego nie ma a rusza się tak samo. taki tam bajer dla upośledzonych motorycznie czy co...
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-01-2018 o 07:59

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2017
    Skąd
    Świnoujście
    Wiek
    57
    Postów
    317
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Ale ja nie rozumiem o co Wam chodzi z tym podbijaniem. Przecież to fajna sprawa jak stoisz w korku. Nie musisz naciskać gazu a autko samo zaczyna się toczyć o te kilka metrów w korku. Dla mnie bomba rozwiązanie i nie zozwarzam tego jako usterkę. Wręcz przeciwnie
    zgadzam sie z Toba w 100%...tez tak mam tez mi podbija obroty...dla mnie to bajer tym bardziej ze przez ostatnie 12 lat jezdzilem automatem...

  9. #38
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Zatem ja z kocurem uważamy to za świetny bajer
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear

  10. #39
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja też , choć wkurza mnie z kolei przeciąganie obrotów w trakcie rozpędzania i zmiany biegów jak i podczas przegazówki na postoju.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Podbijanie spoko ale po co podbija jak się puszą sprzęgło na luzie...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    U mnie to wyglada tak jak na filmikach. Raz samochód podbija mocniej a raz słabiej. Oba filmiki nagrane po takiej samej trasie. Na obydwu naciskam tylko samo sprzęgło. Przy mocniejszym ciężko się jeździ bo obroty podczas zmiany biegów sa inne (jakby nie naturalne) niz przy tym mniejszym. Czemu auto jeździ raz tak a raz tak? I które podbijanie występuje u Was? Załącznik 3091520180108_162613.mp4
    http://cloud.tapatalk.com/s/5a7497ff...125_093150.mp4
    Ostatnio edytowane przez Celnik ; 02-02-2018 o 18:55

  13. #42
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cos z pierwszym linkiem nieteges

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017

  15. #44
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No to u mnie nigdy pod 2 tys nie podchodzi ledwo przekracza 1 tys obr. Nie mam pojecia oco kaman. Moze trzebaby zrobic kalibracje czujnika sprzegla.

    Btw program alfaobd nie rozpoznaje wrzucenia zadnego biegu oprocz wstecznego. Nie wiem po co zatem czujnik moze ktos potestowac?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-02-2018 o 23:27

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2017
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    300
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2017
    Raz podbija do 1900 a raz do wlasnie okolo 1100. Zauważyłem że po na przyklad ponownym odpaleniu podbija mniej ale potrafi to się tez zmienić podczas jazdy. Gdy jest te 1100 jazda jest normalna, przyjemna. Gdy jest wyżej jazda wygląda jakbym nie umiał wyczuć momentu obrotowego i trafiał za wysoko lub za nisko. Jakbym nie umiał nim jeździć...


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tipo SW 1.4 Tjet 120 LPG - komputer spalanie
    Napisany przez drjudym44 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 08-08-2019, 08:59
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-01-2018, 13:33
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2017, 13:33
  4. TIPO 1.4 z "fabrycznym LPG
    Napisany przez pltaxi na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-10-2016, 19:54
  5. Sprzęgło Fiat Bravo(2007-2012)TJet 120 KM oryginał
    Napisany przez harajuku na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-03-2013, 09:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531po-zwolnieniu-sprzegla-obrotu-silnika-podbijaja-do-gory-fiat-tipo-1-4-120-km-tjet-z-fabrycznym-lpg-39692

tipo t jet problem

tipo tjet problem

sprzeglo przed odpaleniem fiat tipo

fiat uczenie pedalu sprzegla

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl