Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 24 z 42 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni
Posty od 346 do 360 z 624
Like Tree104lubi to!

Temat: Pierwsze wrażenie  

  1. #346
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    4
    Auto
    Panda II 1.1 1.2
    Rocznik
    12.2012
    Cześć.
    Posiadam Skodę Octavię II Tour 1.6 + LPG.
    Mam do Was pytanko.
    Jeżeli miałbym zamiar kupić FIATA TIPO, to jakie zestawienie polecacie? 1,4+msb czy 1,6+asb ?
    Dodam że 90% jazdy to miasto (Warszawa) dojazd do pracy po 40km dziennie. Nie będę montował LPG z uwgi na niskie przebiegi roczne, max.10kkm.
    Jeżeli bym go kupił, to zamierzałbym eksploatować samochód przez około 8lat.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #347
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Eeee, na to pytanie to musisz sobie sam odpowiedzieć. Chcesz mieć komfort za cenę większej kasy na starcie i droższej eksploatacji, czy przyoszczędzić i machać drążkiem?

  4. #348
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Szamotuły
    Wiek
    35
    Postów
    183
    Auto
    Volvo 850 2,5 TDI / Tipo HB 1,4 95KM
    Rocznik
    1996
    Instalka LPG zwróci Ci się po około roku , więc ja bym pewnie montował i u siebie też będę montować Aczkolwiek dziennie do pracy mam 40km w 1 stronę i w zależności od trasy powrotu i załatwianych spraw to 40 do 60 km jak wracam do domu - 25k km rocznie, aczkolwiek w ciągu ostatnich 2 lat zrobiłem 60 tys. więc to jest tendencja rosnąca, a jeśli auto sprawia radość podróżowania to tak jest a nie inaczej i nic z tym nie zrobisz :-) Zobacz sobie na różne kalkulatory LPG, ale też nikogo na siłę nie mam zamiaru zmuszać do gazu.

    Co do skrzyni to zależy od przyzwyczajeń i upodobań i czy kiedykolwiek jeździłeś autem w automacie, a do tego trzeba doliczyć poza wygodą dodatkowy wzrost ceny zakupu.

    Ja dla przykładu nie jestem jedynym kierowcą i nawet jeśli muszę się namachać jak łyżka w garze to wolę jednak manual. Jechałem automatem, ale jakoś się nie przekonałem i jednak mam znaczną część jazdy w trasie to mi to aż tak nie przeszkadza.

    Wybierając manual masz więcej kasy na dodatki do autka lub wakacje z rodziną, a jeśli masz teraz automat i spędzasz więcej niż 30 czy 60 minut w korkach i dodatkowy koszt nie jest problemem to bierz automat, bo stare przyzwyczajenia czasem trudno zmienić na nowe.

    Dobrze też gdyś wybrał się do salonu i umówił na jazdę próbną tipo z automatem i zobaczył, czy to jest to o czym myślisz, bo może nie spełni Twoich oczekiwań.

    Jazda próbna to jest dobry krok,aby podjąć właściwy wybór.

  5. #349
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Tybek Zobacz post
    Jechałem automatem, ale jakoś się nie przekonałem
    Może za krótko? Z własnego doświadczenia wiem, ze człowiek do automatu przyzwyczaja się bardzo szybko, natomiast powrót do manuala jest potem dość bolesny. Zdecydowanie twierdzę, że automat jest dobry, natomiast pozostaje tylko pytanie czy chcesz za ten luksus płacić.

  6. #350
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Szamotuły
    Wiek
    35
    Postów
    183
    Auto
    Volvo 850 2,5 TDI / Tipo HB 1,4 95KM
    Rocznik
    1996
    Automat fajny bajer, ale za często poruszam się innymi autami lub moim porusza się też żona i czasami ktoś inny więc automat odpada. Może gdybym był jedynym kierowcą i inne auta też bym miał w automacie to prędzej i popieram to jak mówisz, że jak człek zapomni używać lewej nogi to potem trudno się przyzwyczaić

  7. #351
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    42
    Postów
    4
    Auto
    Panda II 1.1 1.2
    Rocznik
    12.2012
    Czy dużo FAKTYCZNEJ mocy i momentu zyskam wybierajac 1,6asb? Co z trwałością tych skrzyń automatycznych?

  8. #352
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Ros0mak Zobacz post
    Czy dużo FAKTYCZNEJ mocy i momentu zyskam wybierajac 1,6asb? Co z trwałością tych skrzyń automatycznych?
    Spójrz na parametry samochodów z tymi silnikami. Automatyczna skrzynia zawsze "kradnie" trochę mocy (sprzęgło hydrokinetyczne - straty energii mechanicznej w postaci ciepła), więc różnice w osiągach 1.4 i 1.6 są niewielkie. Własnych doświadczeń nie mam, ale niektórzy jutjubowi testerzy to potwierdzają. Trwałość automatów fiata to pytanie do wróżki, jednak ta skrzynia to, o ile wiem, klasyczna konstrukcja bez udziwnień, więc jest szansa na bezawaryjną pracę.
    Ostatnio edytowane przez kjk ; 23-01-2017 o 15:06

  9. #353
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Zaczerpnięte z innego tematu na forum

    Zamontowana w Tipo skrzynia AWF6F25 jest przeznaczona do silników generujących do 300 Nm monemtu obrotowego, więc przy silniku 1.6 E-Torq wytwarzającym 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego mamy spory zapas wytrzymałości przekładni. Prawdopodobnie przełoży się to na trwałość i bezawaryjność przekładni.


    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/aw...#ixzz4WbKZAwIL

  10. #354
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał bibi Zobacz post
    Zamontowana w Tipo skrzynia AWF6F25 jest przeznaczona do silników generujących do 300 Nm monemtu obrotowego, więc przy silniku 1.6 E-Torq wytwarzającym 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego mamy spory zapas wytrzymałości przekładni.
    Zapomniałeś dodać, że jest to japoński AISIN. Ze zdięć na google wynika, że jest wymiennik ciepła w skrzyni.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 24-01-2017 o 00:11

  11. #355
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    57
    Auto
    TIPO 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Ros0mak Zobacz post
    Cześć.
    Posiadam Skodę Octavię II Tour 1.6 + LPG.
    Mam do Was pytanko.
    Jeżeli miałbym zamiar kupić FIATA TIPO, to jakie zestawienie polecacie? 1,4+msb czy 1,6+asb ?
    Dodam że 90% jazdy to miasto (Warszawa) dojazd do pracy po 40km dziennie. Nie będę montował LPG z uwgi na niskie przebiegi roczne, max.10kkm.
    Jeżeli bym go kupił, to zamierzałbym eksploatować samochód przez około 8lat.
    Ja używam Tipo z automatem i jestem zadowolony. Poprzednio jeździłem Hondą Accord manual i tu nie miałem żadnych problemów . Sama przyjemność z jazdy zarówno w trasie a szczególnie w mieście
    bibi lubi to.

  12. #356
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Mogę przytoczyć przykład z własnego doświadczenia, miałem silnik 1.6 103KM w jednym z poprzednich samochodów (Palio Weekend), prawdziwa przyjemność, w zasadzie takie samo przyspieszenie niezależnie od biegu, komfort jazdy bez ciągłego mieszania lewarkiem, mój wolnossący 103 konny silnik bez problemu radził sobie z zaturbionym 1.9 MultiJet 120 z Bravo przy ruszaniu ze świateł, na mokrej nawierzchni ruszałem z 2 bo z 1 było trudno a ruszałem raczej dynamicznie. I moje prywatne zdanie - z manualem bym przytulił, jednakże zamontowany automat jest dość wolny nawet po przełączeniu w tryb sekwencyjny więc osobiście nie dla mnie. Do codziennej spokojnej jazdy ten zestaw powinien być bardzo przyjemny w użytkowaniu i trwały.
    Ostatnio edytowane przez ffun ; 24-01-2017 o 20:34

  13. #357
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    Cytat Napisał ffun Zobacz post
    mój wolnossący 103 konny silnik bez problemu radził sobie z zaturbionym 1.9 MultiJet 120 z Bravo przy ruszaniu ze świateł
    Sorki stary! Z całym szacunkiem ale chyba popuściłeś ... wodze fantazji Miałem Bravę 1.6 16V 103 konną jak i również Lybrę 1,9 JTD 115 koni Porównywanie przyspieszenia i startu tych dwóch siników jest co najmniej nie poważne! Ten zaturbiony 1.9 MultiJet 120 z Bravo z Twojego posta miał chyba padniętą turbinę albo zatkany wydech Inny moment inne przyspieszenie inny świat
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  14. #358
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Ale to 1.6 16v 103 kucyki to był zacny motor. Mieliśmy go w Multipli i całkiem nieźle sobie radził z rozpędzaniem szklarni.

  15. #359
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    KRAKÓW
    Wiek
    48
    Postów
    664
    Auto
    TIPO
    Rocznik
    XI 2016
    leinad, radził sobie owszem! Ja nie neguje walorów tego silnika bo jeździłem autem z tym silnikiem 6 lat ale bez przesady że robi 120 konnego multijeta z turbiną jak chce bo to nie jest prawda! Silnik daje radę i zbiera się żwawo ale na moment multijeta nie znajdzie siły
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG


  16. #360
    Klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2017
    Skąd
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    No cóż, pozostaje jeszcze kwestia umiejętności kolegi w MJ - ale fakt ani on ani ja nie ścigaliśmy się wtedy celowo, ja ruszałem jak zwykle a on być może spóźnił się trochę a potem stracił przy zmianie biegu. Też jeździłem tym autem (MJ) potem i muszę przyznać, że jak na disel radził sobie bardzo fajnie ale cóż, trubo działa od 2000 chyba a w wolnossącym masz praktycznie pełny moment w całym zakresie. Nie potwierdzę już tego bo oba samochody dawno temu poszły w siną dal , raczej piszę to z pewnym rozrzewnieniem, bo bardzo dobrze jeździło mi się tym autkiem. Moje Tipo za półtora tygodnia pewnie wyruszy w swoją podróż do nowego właściciela, mam nadzieję, że się zaprzyjaźnimy.


 
Strona 24 z 42 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsze Uno
    Napisany przez adamczyk74 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-11-2014, 08:55
  2. Dławi się przez pierwsze kilometry
    Napisany przez hajdass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 01-03-2013, 13:04
  3. brava 1,2 12v co wymieniac pierwsze :/
    Napisany przez shane83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-12-2011, 12:48
  4. Pierwsze Auto ! Siena
    Napisany przez Sito na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-06-2011, 23:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo forum

fiat tipo opinie forumforum fiat tipoforum tipofiat tipo 1.4 opinietipo opiniefiat tipo opiniefiat tipo 2016 forumnowy fiat tipo forumfiat tipo kombi opiniefiat tipo forum opiniefiat forum tiponowe tipo forumtipo forum fiatfiat tipo forum 2016nowe Tipo opiniefiat tipo II opiniefiat tipo 1.4 95 km opiniefiat tipo 2016 opinie forumfiat tipo 1.4 benzyna opiniefiat tipo 1.4 forumsilnik 1.4 95 km fiat opiniefiat tipo sedan forumtipo 1.4 opiniefiat tipo 2017 forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl