Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 77
Like Tree14lubi to!

Temat: Nabicie Kllimy cena  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2017
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    23
    Postów
    41
    Auto
    Fiat Tipo Kombi Lounge
    Rocznik
    2017

    Nabicie Kllimy cena

    Takie mam pytanie odnośnie nabicia klimy czynikiem r134a ponieważ posiadam drugie auto jakim jest punto 2 do którego wchodzi 550gr czynika i dzisiaj byłem pierwszy raz nabić cała klime(bo wgl nie działała) za co majster policzył sobie 350 zł po moim marudzeniu wzioł 300 zl bez żadnego odgrzybiania czy ozowania co sadzicie o tej cenie bo jak dla mnie to mnie to dużo jak tam w waszych przypadkach z innym autami ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    57
    Postów
    1,280
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    W tym roku bardzo podrożał czynnik, prawie trzykrotnie. Butla 12 kilowa kosztuje teraz 1800 zł. dla tego stad taka cena.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    25
    Postów
    257
    Auto
    Tipo 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    czyli jakieś 84-85zł za 550gram czynnika, czyli robocizna 210zł drogo

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,298
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    https://m.youtube.com/watch?v=9VRcOleAJYI

    Tu macie wyjaśnienie zagadki wysokich cen - monopol i tyle...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,608
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Nie chodzi o monopol (polska firemka nie jest monopolistą na świecie), a o to aby nie zastępować nowego czynnika starym - chodzi o nieopłacalność przerabiania instalacji. Przy okazji zarobi się na starym... Monopolu na polu R134a nie ma w przeciwieństwie do tego y coś tam (DuPoint i Honeywell, co więcej to amerykańskie firmy). Do tego stoi za tym UE.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    "Nabijanie" klimy co roku przy szczelnej instalacji nie ma sensu, jeśli klima działa - nabijanie kasy serwisantom klimy.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 19:33

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2,227
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    I do tego kazde oddanie samochodu w obce lapska to ryzyko. Dopoki chlodzi a zuzycie paliwa nie rosnie - nie ruszac. Ja poki auto nowe planuje zrobic tak: wyczekac jakis dzien z temp np. 25 stopni w cieniu, wlaczyc klime i zmierzyc termometrem temp nawiewu. Mam baze odniesienia i co jakis czas w podobnych warunkach sprawdzic. Jak temperatura nawiewu istotnie wzrosnie znaczy trzeba dobic. A odnosnie 1234yf to ponoc da sie nabic to lpg czy propanem. Jest palny ale przynajmniej nie wydziela fluorowodoru. A tamto ciulstwo wybucha i ulega samozaplonowi w 400 stopniach. Do tego ma gorsza wydajnosc i auto zuzywa wiecej paliwa (5 energii potrzebnej do napedu klimy).
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-04-2018 o 20:17
    rafal.benitez lubi to.

  8. #7
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    1,384
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A odnosnie 1234yf to ponoc da sie nabic to lpg czy propanem. Jest palny ale przynajmniej nie wydziela fluorowodoru.
    Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki. Byłoby pięknie... A palność propanu to naprawdę mały pikuś przy własnościach gazu bojowego 1234yf.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    1,298
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Monopol jest bo teraz w Polsce rylko jedna firma zajmuje się dystrybucja starego czynnika. Monopol lokalny...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    30
    Postów
    724
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    W aso nabijalem to kg 800 zl. Jednak dostalem rabaty i cene troche obnizyli. Za 130g wyszla niecala stówa.

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,278
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki.
    To nie jest sztuczka, zapewne o tym nie wiesz ale jest prawie pewne że codziennie widzisz instalacje chłodnicze pracujące z czynnikiem R290 (propan, nie LPG czyli mieszanka propan-butan) albo R600a (izobutan, palny i wybuchowy ... ale nadal nie aż tak jak R1234yf ). Być może widujesz też działające chłodnie z czynnikiem R744 (dwutlenek węgla), ale one są na wyginięciu bo unia zakazała.

    Instalację w samochodzie można "nabić" R290 po niewielkich przeróbkach (jeśli wcześniej pracowała na R134a), żeby użyć R600a trzeba trochę większej przeróbki (praktycznie takiej samej jak dla R744).
    To jest w ogóle ciekawa afera, ponieważ do roku 2009 unia nie brała pod uwagę innego zamiennika dla R134a niż R744, po czym w połowie 2009 roku temat R744 całkowicie zniknął z debaty publicznej i prawie od razu (błyskawicznie jak na stosunki unijne) wprowadzono dyrektywę nakazującą stosowanie R1234yf jak zamiennika R134a. Około roku 2010-11 czynnik R744 (CO2) pojawiał się na różnych listach "not recommended", aby w końcu znaleźć się w kategorii "stosowanie ograniczone / zalecana wymiana".
    Śmierdzi ta sprawa tak samo jak "zalecany" produkt DuPont/Honeywell, albo nawet bardziej.
    Godfrey lubi to.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    34
    Postów
    799
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Nie trzeba byc znawcą zeby sie domyślić iz musi byc to wałek gdy restrykcyjna UE wprowadza i ustala jako jedyny czynnik substancje jak ten R1234yf - palny i toksyczny a w dodatku bardzo drogi

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    591
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Niecierpliwie czekam na szczegóły tej sztuczki. Byłoby pięknie... A palność propanu to naprawdę mały pikuś przy własnościach gazu bojowego 1234yf.
    Sztuczka znana od wielu lat wśród tanich "nabijaczy" klimatyzacji. Jak przyjeżdża klient starym, 15/20-sto letnim paździerzem z klimą , którą trzeba napełniać regularnie trzy razy w roku żeby coś chłodziła i zaczyna od "panie tylko tanio" , to jadą na żywca propanem.
    11 kg propanu technicznego , na stacji benzynowej kupisz poniżej 100 zł ,a wystarczy na napełnienie około 15 pustych układów. Można tanio? Można i jeszcze się zarobi
    Ostatnio edytowane przez giannini ; 24-04-2018 o 21:40

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    2,227
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    No zobaczymy. Jest jeszcze jakas firma na a.. ktora oprotestowala monopolistyczne dzialanie honeywell/dupont a daimler odmowił stosowania tego gówna i cos o co2 bylo gadane. A co2 wymaga duzo wyzszych cisnien itp.
    Ja klimy uzywam najrzadziej jak to mozliwe. Zarowno w aucie jak i w pracy. W domu jeden pokoj mam przystosowany ale jeszcze nie zainstalowana i sie zastanawiam. Generalnie mi to nie sluzy ale czasami nie da rady bez niej.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-04-2018 o 22:02

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,608
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    żeby użyć R600a trzeba trochę większej przeróbki (praktycznie takiej samej jak dla R744).
    Sprawdź pod jakim ciśnieniem musi pracować instalacja z CO2. Otrzymasz odpowiedź dlaczego jeszcze jej w autach nie ma. Mercedes kombinował w tym temacie.

  16. #15
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,278
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Samo wysokie ciśnienie nie jest największym problemem, przyczyną dla której instalacje oparte na CO2 nie zdobyły rynku sto lat temu jest konieczność utrzymywania w parowniku ciśnienia około 6 barów (poniżej 5,18 bara CO2 zamarza) co było bardzo kłopotliwe do realizacji w układach elektromechanicznych (elektronika i współczesne czujniki dają radę bez problemu). A tak poza tym ma prawie same zalety, na siłę można podać jako główną wadę potencjalną toksyczność.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. cena fiatecuscan
    Napisany przez siwy700 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-11-2016, 07:00
  2. cena karty kodowej
    Napisany przez jezollo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-11-2014, 08:54
  3. Alternator - cena i wymiana
    Napisany przez xgrey na forum Sedici
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-07-2014, 07:56
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 29-05-2013, 19:16
  5. Czy to dobra cena
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-10-2008, 18:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile kosxtuje nabicie klimy w tipo

nabicie klimy r290

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl