Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 7 z 26 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Posty od 91 do 105 z 381
Like Tree74lubi to!

Temat: Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage  

  1. #91
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem "fanem" ŻADNEJ marki. Kupuję to co w danym momencie jest dla mnie najkorzystniejsze w szerokim tego słowa znaczeniu. I zazwyczaj się nie mylę - a do każdego zakupu się przygotowuję. Liczę się z tym, że silnik który będę miał w swoim Tipo będzie śmietnikiem przy 200tyś. km. Pomiędzy Astrą 1,4T w automacie wygrała cena zakupu (No i Tipo kombi). I wracając do mojego poprzedniego posta w tym temacie nie stawiam tego Tipo wyżej niż Berlingo i Astra J. Oczywiście jest to moje zdanie na temat I musimy jakoś we dwóch z tym żyć.

    Co do filmów Artura Tussika to gość znany jest od dłuższego czasu na YT. Gość jest fantastyczny w tym co robi. Zasadności nie komentuję ale efekt WOW jest. Fantastyczny blacharz. Z czegoś trzeba żyć Aczkolwiek nowe też bywają walone i często sam diler tego nie wie, bo auto zostało uszkodzone gdzieś w transporcie i jest naprawiane gdzieś - zero śladów co gdzie i jak. Mój ojciec miał przy odbiorze Elantry tylne nadkole malowane (ponad 200un). Nie odebrał i ściągali drugą. Jeszcze rabat dostał. A kto Ci sprawdza dziś auto nowe z salonu z miernikiem albo zapłaci 200zł rzeczoznawcy?


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A i nowa hybryda to choc piękna idea to uzasadnienia ekonomicznego nie ma
    Ekonomicznego (brak ulg przy zakupie) i ekologicznego (produkcja ogniw do baterii trakcyjnej) i spalanie - spali 5-6 benzyny a tutaj niech spali nawet 10lpg.
    zibi 1234 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #92
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    42
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mariotd Zobacz post
    Wracając do powyższych rozważań - dzisiaj zerknąłem sobie na ofertę wyprzedaży Toyoty, cena podstawowej wersji w Hybrydzie kombi kosztuje 76 400 zł.. Mimo wszystko wolałbym trochę tego grosza dorzucić do Auris względem 1.4 tjet LPG.
    Popatrz dokładnie w ten cennik....tyle kosztuje hybryda Auris 5d...Auris SW min.84400zł.

    Zanim kupiłem swojego HB oferowano mi też np.nowy Tipo SW 1,4 TJet Easy za 61900 zł z metalikiem i kołem.Wersję Pop można kupić jeszcze taniej.

  4. #93
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2017
    Skąd
    Iława
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo SW S-Design
    Rocznik
    11.2017
    Marx30 - podpisuję się pod Twoim postem. Kosztem bezpieczeństwa i pragmatyzmu, ludzie rezygnują z prostych i sprawdzonych rozwiązań, jednocześnie czcząc niektóre marki i ich "prestiż". Efekt dla mnie jest odwrotny.

  5. #94
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    No Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem "fanem" ŻADNEJ marki.
    Ja też nie jestem bezkrytycznym "fanem". Sympatia do włoskich marek bierze się min, z sentymentu do ich produktów. Ale jak przychodzi co do czego to chłodno planuję czego efektem jest własnie zakup tipacza.
    Jako blondynka zapewne uwierzyłbym Zietarskiemu w TV że hybryda to miód, innej reklamie że "niemiecka jakość" albo opinii pana z salonu reno że "silnik 1,2 16V 75 KM jest bardzo zrywny i elastyczny bo ma 16 zaworów" ( to akurat łyknął znajomy przy kupnie clio dzwiąc się czemu ja wolę przestarzałe fiatowskie 77 KM w 8V - oczywiście dlo czasu pierwszej przejażdżki jednym i drugim bo na jeździe probnej jakoś nie zauważył).

  6. #95
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    czemu ja wolę przestarzałe fiatowskie 77 KM w 8V - oczywiście dlo czasu pierwszej przejażdżki jednym i drugim bo na jeździe probnej jakoś nie zauważył
    Te słynne Fire które wydmuchuję uszczelkę pod głowicą rodem jak silniki 16v Rover'a z serii K gdzie po 200 tyś km jesteśmy już po 3ciej uszczelce pod głowicą i nie ma co z głowicy zebrać?

    Tak można w nieskończoność. Kupno auta w dzisiejszych czasach to kompromisy. ZAWSZE. Nie ma konstrukcji idealnych i nawet wydając 400 tyś zł na auto jesteśmy przywiązani do serwisu. I tyle. Apeluję o zakończenie offtopa

  7. #96
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Te słynne Fire które wydmuchuję uszczelkę pod głowicą rodem jak silniki 16v Rover'a z serii K gdzie po 200 tyś km jesteśmy już po 3ciej uszczelce pod głowicą i nie ma co z głowicy zebrać?
    A to piszesz z własnych doświadczeń , czy wyczytałeś w Auto Świecie ?

  8. #97
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Pisze bo miałem oba. Sienę i Rovera 400. Rovera kupiłem krajowego z przebiegiem 120 tyś km i już nie było czego z głowicy zbierać. A w sienie nie robiłem tylko oddałem na szrot bo Ruda Ruda Ruda

    @edit: Dlatego też nie liczę na jakąś trwałość silnika w Tipo. W 3 lata zrobię 200tyś. km. Tak też brałem leasing. Potem niech się dzieje co chcę.

    Panowie fajnie by było jakbyście wyłapywali trochę więcej z postów niż ataki na konstrukcję Fiata. Fiat ma (z małych silników) bardzo fajne trwałe konstrukcje np. 1,3 i 1,9mj. 1,4 tj. Ale wolnossak 1,4 i te starsze z grupy Fire d... nigdy nie urywały. Jeden chwali bo jeździ wokół komina - 10 tyś rocznie i mu wytrzyma 15 lat - zgnije zanim się wysypie i będzie zadowolony. Ja jeżdżę dużo od 8 lat non stoper od 120-60 tyś. rocznie i mam swój pkt. widzenia
    Ostatnio edytowane przez FiatPrime ; 28-12-2017 o 15:37

  9. #98
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    A ja myślałem że silnki fire są bardzo wytrzymałe i dlatego zdecydowałem się na zakup tipka.
    TipoSedan lubi to.

  10. #99
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    593
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marnyd4d Zobacz post
    A ja myślałem że silnki fire są bardzo wytrzymałe i dlatego zdecydowałem się na zakup tipka.
    Bardzo stara rodzina i to główny atut Tipo w moim przypadku bo brałem jeszcze pod uwagę uzywkę z VAG ale poczytałem o TSI i Astrę ale tam były tylko nowsze konstrukcje i nie wiadomo jak z trwałością. Fajna strona o silnikach: MotoBenzyna - Silniki - Grupa Fiat - Silnik 1.4 16V SMPI FIRE

    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Te słynne Fire które wydmuchuję uszczelkę pod głowicą rodem jak silniki 16v Rover'a z serii K gdzie po 200 tyś km jesteśmy już po 3ciej uszczelce pod głowicą i nie ma co z głowicy zebrać?
    Proszę o sprawdzanie, czy portal z tego typu rewelacjami nie jest niemiecki (nic do Niemców nie mam ale "polskie" portale, prasa itp. często są tylko polskojęzyczne i nic nie piszą o silnikach TSI na głównej stronie, za to wynajdują cuda w rodzinie FIRE a Fiat te silniki montuje ponad 20 lat, zamiast unowocześniać, odchudzać itp. ciekawe czemu moze nie są bardzo nowoczesne i nie palą super mało ale na pewno są niezawodne a łykanie w ciemno informacji motoryzacyjnych z takich portali to mniej więcej tak jakby łykać informacje o polityce z gazety wyborczej
    Ostatnio edytowane przez TipoSedan ; 29-12-2017 o 00:38
    juri, piteros333 i MariuszLu lubią to.

  11. #100
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Te słynne Fire które wydmuchuję uszczelkę pod głowicą rodem jak silniki 16v Rover'a z serii K gdzie po 200 tyś km jesteśmy już po 3ciej uszczelce pod głowicą i nie ma co z głowicy zebrać?
    Silniki FIRE rzeczywiście potrafią wydmuchać uszczelkę pod głowicą przy przebiegu 150-200 tys km. Nie trzeci tylko pierwszy raz. Zdarzały się przypadki takich awarii przy mniejszym przebiegu, te które ja widziałem były spowodowane ekstremalną eksploatacją - to znaczy kompletnym brakiem obsługi ("póki jeździ nic nie ruszać"). W dwóch które sam naprawiałem w zasadzie nie trzeba było nawet planować głowicy, poszła na warsztat ale zrobiono tylko lekki szlif/czyszczenie i tyle, takich operacji powinna wytrzymać co najmniej 4. Nie przypuszczam żeby nadwozie wytrzymało tak długo, chyba żeby faktycznie robić 100-150 tys rocznie. A nawet gdyby, to prędzej rozleci się zawieszenie i cała reszta. Z tym że 300-400 km razy 365 dni to rzadko spotykany przebieg.
    Silnik Rovera widziałem od środka dwa albo trzy razy, nie (tylko) z powodu upg - ogólnie to nie są dobre silniki, a auta w których padły wyglądały (dla mnie) na grubo ponad 100 tys km. Ale na tych silnikach kompletnie sie nie znam, słyszałem że mają duże problemy z chłodzeniem i rzeczywiście uszczelki padają w nich przy małych przebiegach. Ja nic takiego nie widziałem, może miałem "szczęście" od egzemplarzy w których właściciele zrobili chlew w środku i wytłukli zawieszenie robiąc przy tym niewiele kilometrów (nie wykluczam takiej opcji).

  12. #101
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Ja jeżdżę dużo od 8 lat non stoper od 120-60 tyś. rocznie i mam swój pkt. widzenia
    Skoro ponownie zainwestowałeś w Fiata to chyba silniki są OK. No chyba, że służbowe auto.

  13. #102
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pelikan1 Zobacz post
    Skoro ponownie zainwestowałeś w Fiata to chyba silniki są OK.
    Sobie przeliczyłem, że w okresie gwarancji zrobię 150 tyś. Jak łupnie to mnie nie obchodzi - gwarancja. Jak łupnie po gwarancji, to nawet tego nie otworzę tylko kupię drugi kompletny silnik. Już jest tego trochę na rynku wtórnym - sporo tego teraz sprzedają, więc będzie więcej (tzn taniej i zapewne taniej niż remont). Auto brałem na 3 lata - więc liczę, że się uda dojechać 210-220 tyś. . A potem coś następnego.

  14. #103
    Klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2017
    Skąd
    PL
    Postów
    278
    Auto
    Tipo 1.4 Lounge
    Rocznik
    2016
    No to witaj w klubie.

  15. #104
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A wszyscy zyskaja wiedzę (o ile się nią podzielisz) czy auto jako wół roboczy jest OK czy nie :-)

  16. #105
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    37
    Postów
    8
    Auto
    Lancia Lybra
    Rocznik
    03.2003
    Generalnie chcę kupić Tipo, jednak obecnie dealer Forda bardzo stara się odwieść mnie od tego planu. Tak więc Focus rysuje się na realnego kandydata. Może moje przemyślenia będą dla kogoś pomocne. Porównuję tutaj HB 1.4 T-jet Lounge vs. Focus 1.5 EcoBoost Titanium bądź doposażony SyncEdition. Tak więc ceny dzięki bardzo dużym rabatom w Fordzie są praktycznie identyczne,a różnice:
    - Silnik 1.5 EcoBoost 150 KM jest nieco mocniejszy i posiada 240Nm momentu dostępne w bardzo szerokim zakresie już od 1600 obortów. Jest to jednak silnik dużo bardziej skomplikowany z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Instalacja LPG kosztuje astronomiczne kwoty (9000zł u dealera), jednak ja i tak jestem zainteresowany wersją wyłącznie benzynową. Tak więc plusem Tipo jest klasyczny, sprawdzony silnik, który będzie mniej kłopotliwy w obsłudze.
    - Prowadzenie zdecydowanie na plus w Focusie, no ale tam z tyłu jest wielowachacz, co jest rozwiązaniem zdecydowanie bardziej skomplikowanym. Jednakże obiegowa opinia mówi o sporej wytrzymałości tego zawieszenia, a w rozwiązaniach Fiatowskich często spotykam się z wymianami łączników po 30 tysiącach kilometrów.
    - Wykonanie wnętrza. Focus (szczególnie w wersji Titanium) sprawia wrażenie zastosowania nieco lepszych materiałów, jednak Tipo jest zdecydowanie lepiej złożone, cięzko było mi w salonie zmusić któreś elementy do skrzypienia. W Focusie łatwo znajdowałem takie miejsca, nie mam pojęcia jak to będzie wyglądało po czasie.
    - Wnętrze Tipo jest zdecydowanie bardziej przestronne, design wnętrza Focusa minimalnie na plus.
    - Bagażnik znacznie lepszy, większy w Tipo, gniazdo 12V w bagażniku w Focusie da się mieć chyba tylko w kombi.
    - Wyciszenie chyba na plus w Focusie, ale nie jestem tutaj jeszcze pewien.
    - Android Auto dostępne bez problemu w obu samochodach.
    - Przeglądy w Focusie droższe (pod warunkiem wybrania odpowiedniego ASO Fiata), moim subiektywm wrażeniem jest, że serwisowanie Fiata da się ogarnąć taniej.
    - Przedłużona gwarancja w podobnych cenach.
    - W Focusie da się dokupić prawdziwe ksenony w przeciwieństwie do wynalazku Fiata, cena podobna. W Focusie również jest opcja czujnika martwej strefy (oraz ruchu poprzecznego przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego), czego w Tipo brak.
    - Fiat chętniej oferuje korzystny leasing, ale to moje bardzo subiektywne wrażenie, może być niepełnym wnioskiem.

    Tyle moich przemyśleń, głównie na powyższe punkty zwracałem uwagę, może ktoś wskaże jeszcze coś innego, istotnego.


 
Strona 7 z 26 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Opadające szyby w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-04-2019, 21:39
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-09-2017, 08:22
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 18-07-2017, 00:31
  4. Croma kontra konkurencja
    Napisany przez mugsy na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 16-02-2015, 19:31
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 18:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo forum

https:fiatklubpolska.pltipo-531konkurencja-tipo-co-braliscie-pod-uwage-38861

Rapid czy tipo forum

fiat tipo forum site:fiatklubpolska.pl

renault megane czy fiat tipo

fiat tipo czy renault megane

fiat tipo konkurencja

forum tipo

Artura TussikaBerlingo czy tipo swco wybrac fiat tipo czy suzuki balenotipo czy rioFiat tipo motobenzynaTipo motobenzynafiat tipo opinie forumfiat tipo vs skoda fabiamegane 4 fiat tipofiat tipo czy skoda fabia kombifocus tipo czy meganeFiat Tipo sedan konkurencjamegane 4 czy tipotipo czy elantraporownanie tipo hb i swkonkurencja dla nowego tipofabia combi vs tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl