Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 43
Like Tree11lubi to!

Temat: KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA JEDNOSTREFOWA - właściwe posługiwanie się zimą ;)  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    54
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r

    KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA JEDNOSTREFOWA - właściwe posługiwanie się zimą ;)

    Witam. Pewnie niektórzy powiedzą o co on sie pyta ale nie każdy ma doświadczenia w posiadaniu auta z klimatyzacją.

    Mam taką prośbę aby tak na chłopski rozum dać mi parę porad jak ,,właściwie,, bezpiecznie,rozsądnie itd posługiwać się klimatyzacją w Tipo. Chodzi mi jaką kolejnośc czynności wykonać po uruchomieniu auta np przy -10 C a np przy +6 . Czy trzeba mieć włączone A/C i Auto razem . Jakich włączników , pokręteł nie powinienem mieć włączonych przy rozruchu auta lub w czasie jazdy aby nie zepsuć ( uszkodzić) słynnej sprężarki lub za bardzo nie zawilgodzić układu. Może ktoś zna jakieś ,,myki,, których trzeba się trzymac aby być zdrowym a za razem umiejętnie i instrukcyjnie ( mało info w instrucji Tipo) wykorzystywać automatyczną klimatyzację. Pytań jest więcej ale wolałbym otrzymac odpowiedzi na nie zadane pytania

    PS. Jest to mój 1 samochód z klimatyzacją - trochę juz kumam ale nie lubę jak czegos do końca nie rozumiem Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    38
    Postów
    128
    Auto
    Fiat tipo 1.6 E-torq
    Rocznik
    2016
    Klimatyzacja nie działa przy ujemnych temperaturach. Chyba poniżej +5 stopni już się nie uruchomi.
    Ja w poprzednim samochodzie miałem cały czas załączoną a zimą i tak nie działała. Jedyne o czym pamiętałem to na wiosen bezwzględnie nabić, odgrzybić i wymienić filtr kabinowy.
    Auto miałem 6 lat i klima nigdy się nie popsuła.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tasior27 Zobacz post
    Jedyne o czym pamiętałem to na wiosen bezwzględnie nabić, odgrzybić i wymienić filtr kabinowy.
    Auto miałem 6 lat i klima nigdy się nie popsuła.
    Zgodzę się tylko z odgrzybieniem i filtrem kabinowym.
    Co do nabicia klimy, to klimy się nie nabije, bezwzględnie nabije się kieszeń nabijającego, chyba, że jest tak nieszczelny układ, że trzeba co rok - wówczas trzeba naprawić, a nie pompować w powietrze pieniądze. W Grande Punto pierwszy serwis klimatyzacji robiłem, gdy miało 6 lat - troszkę słabiej chłodził, więc się wybrałem. Brakowało tylko około 20% czynnika, dopełniono i zmieniono olej. Od serwisu minęły 3 lata i jakoś nie jeżdżę jak głupi co rok, żeby tą klimę nabijać, a klima działa jak trzeba. Posiadam porządny ozonator, więc kwestię odgrzybiania załatwiam we własnym zakresie - przy kilku autach szybko się zwraca (własne, rodziny, znajomych), do tego odgrzybianie dwa razy w roku.

    Rada dla pytającego. Zawsze warto mieć włączony "przycisk" AC, czy to w klimatyzacji manualnej, czy automatycznej, w ręcznej regulujesz pokrętłem temperaturę, w automacie nic nie ruszasz, ustawiasz temperaturę i masz W przypadku klimy, to szkodzi jej właśnie nieużywanie! "Nabijanie" klimy co rok nie ma najmniejszego finansowego sensu, szczególnie przy R1234yf - zobacz ceny! Jeśli poczujesz, że nie chłodzi ta jak wcześniej, to dopiero się wybierasz. Klima przed brakiem czynnika jest zabezpieczona, sprężarka nie włączy się, gdy nie będzie odczytane odpowiednie ciśnienie w układzie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 08-12-2016 o 12:58
    dziadeck lubi to.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał tasior27 Zobacz post
    Chyba poniżej +5 stopni już się nie uruchomi.
    W Tipo dopiero poniżej zera sprężarka się nie włączy.
    To ładnie widać w trybie auto,
    jak się włączy stacyjkę przy temp. poniżej 0 to włączy się samo AUTO bez A/C.
    Jak jest 1 stopień i więcej to świeci się przycisk AUTO oraz A/C.
    Jaxon lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    63
    Postów
    130
    Auto
    TIPO 1.4 EASY 2016
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jackthenight Zobacz post
    w tipo dopiero poniżej zera sprężarka się nie włączy.
    To ładnie widać w trybie auto,
    jak się włączy stacyjkę przy temp. Poniżej 0 to włączy się samo auto bez a/c.
    Jak jest 1 stopień i więcej to świeci się przycisk auto oraz a/c.
    u dealera otrzymałem inf ze jest to czynnik bardzo kontrowersyjny, bardzo łatwo palny, zastanawiam się czy przy wymianie mozna zastosować inny czynnik

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    I tu brakuje symbolu śnieżynki, który jest na wyświetlaczu klimy w GP, na przycisku dioda włączona, a o stanie sprężarki informuje płatek (po lewej od symbolu obiegu).
    Poniżej przykłady (brakuje mi tak porządnie sterowanej klimy w Viagrze - to nawet nie namiastka):



    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał largo Zobacz post
    u dealera otrzymałem inf ze jest to czynnik bardzo kontrowersyjny, bardzo łatwo palny, zastanawiam się czy przy wymianie mozna zastosować inny czynnik
    Dopiero od dilera? Wcześniej się nie interesowałeś? O tym dziadostwie głośno jest już od przynajmniej 3 lat! Nie mówiąc o tym, że wyłączność produkcji należy do dwóch amerykańskich firm: Honeywell i DuPoint.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    501
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Aby zastosować tańszy czynnik musisz przerobić klimatyzację.

  9. #8
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Robs Zobacz post
    Aby zastosować tańszy czynnik musisz przerobić klimatyzację.
    Podobno wystarcza wymiana samych zaworów do nabijania. "Nowa" klima po nabiciu "starym" czynnikiem działa nawet lepiej. Są zakłady, które już mają to opanowane, ale mam nadzieję, że nie wcześniej niż za 3 lata będziemy musieli o tym myśleć.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kjk Zobacz post
    Podobno wystarcza wymiana samych zaworów do nabijania. "Nowa" klima po nabiciu "starym" czynnikiem działa nawet lepiej. Są zakłady, które już mają to opanowane, ale mam nadzieję, że nie wcześniej niż za 3 lata będziemy musieli o tym myśleć.
    Podobno dużo można. Klima działa lepiej, bo R134 ma większą skuteczność chłodzenia, w instalacji na R1234YF będą mniejsze ubytki R134, bo jest szczelniejsza. Jednak sama zamiana czynników jest ryzykowna, R134 i R1234YF za bardzo się nie lubią i może być spory problem, jeśli źle się to zrobi.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    38
    Postów
    128
    Auto
    Fiat tipo 1.6 E-torq
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zgodzę się tylko z odgrzybieniem i filtrem kabinowym.
    Co do nabicia klimy, to klimy się nie nabije, bezwzględnie nabije się kieszeń nabijającego, chyba, że jest tak nieszczelny układ, że trzeba co rok - wówczas trzeba naprawić, a nie pompować w powietrze pieniądze. W Grande Punto pierwszy serwis klimatyzacji robiłem, gdy miało 6 lat - troszkę słabiej chłodził, więc się wybrałem. Brakowało tylko około 20% czynnika, dopełniono i zmieniono olej. Od serwisu minęły 3 lata i jakoś nie jeżdżę jak głupi co rok, żeby tą klimę nabijać, a klima działa jak trzeba. Posiadam porządny ozonator, więc kwestię odgrzybiania załatwiam we własnym zakresie - przy kilku autach szybko się zwraca (własne, rodziny, znajomych), do tego odgrzybianie dwa razy w roku.

    Rada dla pytającego. Zawsze warto mieć włączony "przycisk" AC, czy to w klimatyzacji manualnej, czy automatycznej, w ręcznej regulujesz pokrętłem temperaturę, w automacie nic nie ruszasz, ustawiasz temperaturę i masz W przypadku klimy, to szkodzi jej właśnie nieużywanie! "Nabijanie" klimy co rok nie ma najmniejszego finansowego sensu, szczególnie przy R1234yf - zobacz ceny! Jeśli poczujesz, że nie chłodzi ta jak wcześniej, to dopiero się wybierasz. Klima przed brakiem czynnika jest zabezpieczona, sprężarka nie włączy się, gdy nie będzie odczytane odpowiednie ciśnienie w układzie.
    Oczywiście masz rację, że co roku jakbyś miał płacić za całe nabijanie to strata pieniędzy (zwłaszcza przy nowym czynniku). JA miałem 10 letnie auto a klimę robiłem po znajomości. Więc dlaczego nie?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Wielkopolska
    Wiek
    54
    Postów
    138
    Auto
    Fiat TIPO 1.4, 16V; wersja Lounge
    Rocznik
    10.2016 r
    A jak wy używacie zimą ,,klimatyzacji,, Czy przy minusowych temparaturach po uruchamieniu samochódu , wtedy zapalają sie podświetlenia klimy i na wcześniej ustawionej temperaturze rozpoczynacie jazdę i ewentualnie zmieniacie temperaturę na +lub- . Czy po czasie wyłączacie A/C i macie manual. Wolę dowiedzieć sie różnych wersji bo ostatnio improwizuje i powoli już mam wyrobione zdanie ale......została mi ta kropeczka na i

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cały rok mam tak samo ustawioną temperaturę, nic nie zmieniam przy odpalaniu, to nie ma sensu przy automacie - automatyka dba o to żeby szybko nagrzać wnętrze i aby silnik też szybko się nagrzał. Czasem trzeba tylko zrobić ręczną korektę nawiewów i wiatraka w specyficznych warunkach wilgotności, ale nie dotyczy to odpalania.
    Jaxon lubi to.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Nigdy nie miałem automatycznej klimy. Mam w Tipo manualną i wcześniej w Grande Punto miałem manualną. Na pewno zaleca się używać klimatyzatora też w zima bo brak pracy mu szkodzi (instrukcją Grande Punto tak też mówiła).

    Nabijanie co roku nie jest konieczne. Mi poradzili w serwisie żeby nie ruszać układu jeśli dobrze działa, bo można go co najwyżej popsuć /rozszczelnić. I klima ponad 8 lat chodziła jak nowa. Przestanie ci dobrze widać (nawiasem mówiąc ta w Tipo strasznie mocno chłodzi) to sobie nabijesz.

    Druga sprawa że włączam klime co najmniej raz w tygodniu na 10 minut. Nie wiem jak to się ma do automatycznej? Nie da się jej włączyć?

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Automatyczna pracą sprężarki sama steruje, ale można wymusić jej wyłączenie, czyli "wyłączyć" diodę na przycisku AC.
    Oczywiście w przypadku automatycznej jak i ręcznej klimy, poniżej około 3stC (różnie z tym jest), sprężarka nie będzie uruchomiona.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    W Tipo dopiero poniżej 0°C nie włącza się sprężarka.

    Na stronie Fiat eLum - HOME
    wybierzcie sobie Fiata tipo sedan, rok 2016 oraz miesiac grudzien i tam jest dodatkowa instrukcja, w ktorej obsluge klimy automatycznej w bardzo szerokim zakresie wytlumaczono, na wszystkie wasze pytania są tam odpowiedzi.
    Jaxon i tedybear lubią to.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez jakubfermat na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-04-2017, 22:26
  2. Niewłaściwe wskazania stanu paliwa Doblo II
    Napisany przez bartek_asik na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-03-2016, 16:05
  3. klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez misz na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-10-2014, 20:02
  4. Problem z klimatyzacja automatyczna nie zalancza sprezarki
    Napisany przez krisu861 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-05-2014, 08:20
  5. Klimatyzacja automatyczna
    Napisany przez kasprzak na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2012, 22:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

klimatyzacja jednostrefowa

klimatyzacja automatyczna jednostrefowa

tipo 2 1.4 95 km obsluga klimy

https:fiatklubpolska.plogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536klimatyzacja-automatyczna-jednostrefowa-wlasciwe-poslugiwanie-sie-zima-34658

klimatyzacja automatyczna w tipofiat palio klimatyzacja automatycznaklimatyzacja automatyczna jedno strefowajak ustawic klimatyzacje w tipoFiat grande punto klimatyzacja automatycznaklimatyzacja tipo ustawianieklimatyzacja automatycznaww 4 klimatyzacja automatgrande punto klimatyzacjaklimatyzacja jednostrefowa a dwustrefowagrande punto czy klimatyzacja dziala w zimieklimatyzacja automatyczna fiatklimatzacja automatyczna fiat tipofiat tipo klimatyAcja ustawienia

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl