Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789
Posty od 121 do 134 z 134
Like Tree25lubi to!

Temat: Gazeta Podaje Koniec Produkcji Fiata Tipo  

  1. #121
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Tipo SW 14 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Dokładnie, bez sensu, spała się benzynę i ropę w autach i jest emisja, aut elektryczne nie emituje nic ale żeby je naładować z gniazdka to elektrownia spała węgiel i tez jest emisja... Ja przedmówca napisał, Francuzi maja atom i mogą mieć elektryki bez emisji przy wytwarzaniu prądu.

    A jak w tym wszystkim odnajdą się Niemcy? Oni przecież odchodzą od atomu na rzecz węgla...
    Niemcy mają odnawialne. Co do elektryków, to nie tylko CO2 jest problemem , ale także wszystkie pozostałe związki trujące. Samo CO2 nam bezpośrednio nic nie zrobi, oprócz efektu cieplarnianego. A zużycie energii elektrycznej i tak wzrasta, bo coraz więcej klimatyzatorów jest w domach.

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    152
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Marx30 z twojego postu nic nie wynika, kompletnie. Dalej twierdze ze elektryczne są bardziej ekologiczne. W ogóle to rozmowa tu jest taka:

    Żarówki 100 W > energooszczędna bo wydajniejsza, mniej truje itp
    Elektrownia węglowa > wiatraki/ baterie słoneczne bo węgiel jest wydajniejszy
    Spalinowe > elektryczne
    Stary czynnik klimy > nowy

    We wszystkich tych przykładach większość obrońców starych rozwiązań bazuje na plotkach np jak w czynniku klimy

    Po prostu tragedia, zatrzymaliśmy się w katach 60

  4. #123
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,794
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    O energetyce i oze moglbym godzinami. W koncu jakby nie bylo robilem z tego podyplomowke i rynkiem paliw i energii zajmuje sie na co dzien ale nie mam zamiaru tu nikogo uswiadamiac. Wegla na swiecie zuzywa sie dzis mega w ch.j duzo wiecej niz w latach 60-tych i tak bedzie przez kilka nastepnych dekad. Czyli kilka miliardow ludzi jest w ogromnym bledzie. Tyle ze nie w Unii choc w PL tak. Idea OZE jest piekna ale droga. Np. okres zwrotu paneli PV w naszych warunkach na dzis to 9-11 lat i bez dotacji to tylko hobbysci to instaluja. Smiesznie niskie EROEI czasami taki panel wyprodukuje mniej energii niż było potrzebne zeby go stworzyć Itp itd.
    Niemcy sa bogatai od nas moga sobie na wiecej pozwolic energiewende trwa juz u nich kilkanascie lat a i tak spalają 200 mln ton swojego wegla brunatnego i ok 45 mln importuja kamiennego.
    A niezaleznie od tego czy auto jest na prad czy benzyne sprawnosc procesu przeksztalcenia energii chemicznej paliwa jest dramatycznie niska.
    U nas rzadowy nacisk na elektryki wynika z czego innego: w wielkim skrocie z checi podniesienia rentownosci elektrowni weglowych wlasnie (rynek mocy, koszty stale itp).

    Co do zarowek poczytaj o ledach i wplywie wysokoenergetycznego swiatla niebieskiego na organizm to sie przeprosisz ze zwykla zarowka. Okres fascynacji ledami/swietlowkami i ustrojenia tym calego domu mam za sobą. W sypialni mam z powrotem zwykle zarowki, do pracy rownież
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-06-2018 o 22:08

  5. #124
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    541
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Smiesznie niskie EROEI czasami taki panel wyprodukuje mniej energii niż było potrzebne zeby go stworzyć Itp itd.
    i to jest własnie najwazniejsza rzecz, tworzymy źródło ktore nawet nie wyprodukuje energii która zużyto na jego produkcje, dodajmy ze całą fotowoltaika aby wytworzyć taką sama moc jak turbozespól dużej mocy uzywa kilkaset razy wiecej surowców (i oczywiście energii) swego czasu zadałem sobie trud aby porównac generator 900 MW z panelami fotowoltaicznymi, a nie liczyłem wiekszej ilości kabli aby to spiąc w sieć, falwoników, transformatorów itp... wyszłomi prawie 300 razy więcej surowców (pominąłem fakt ze panel foto nei pracuje cała dobę)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Haah,
    Jak tu jest taka dyskusja to ja nie wiem czy to ma w ogolę sens. Pomyślcie troszkę zanim coś napiszecie, 45 litrów benzyny użyjesz RAZ, 400 kg akumulatory około 10 lat.
    tak ale do obu pojazdów musisz dostarczyć energię aby pojechały, w przypadku spalinowego pojazdu wlewasz paliwo do baku , w przypadku elektrycznego ładujesz akumulatory, z punktu widzenia zachowania energii wszystko się zgadza, w jednym i drugim przypadku bez dostarczenia energi do układu juz nie pojedziesz, ba spalinowy będzi lżejszy o spalone paliwo elektryczny nie (efektów relatywistycznych ze spadku masy w oparciu o E=mc^2 nie licze bo to pomijalnie małe), teraz powiem dosadnie jeżeli ty nie rozumiesz tak prostych aspektów fizyki to się naprawde ośmieszasz. bo była mowa o gestości energi czyli ilości energi zmagazynowanej per kg. i neistety paliwo chemiczne o rząd wielkosci ma nadal lepszy wynik (najlepszy to ma paliwo jądorowe...ale na razie to sa tylko lodołamacze i okręty podwodne na takei paliwo)

    inna kwestia skad prad w gniazdku do naładowania i skad paliwo do baku (to może tez być i biopaliwo bez udzialu ropy naftowej)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jedno z wyliczen. Pokusilbym sie o swoje bo znam troche tematy naszej energetyki ale ktos powie ze jestem stronniczy. Dla PL elektryfikacja transportu przy obecnym systemie wytwarzania jest bez sensu jesli chodzi o emisję co2 . Dla np. Francji jest całkiem inaczej. U nas jedynie emisję z miast przeniesie się poza nie i unikniemy emisji czesci syfu innego niz co2 (sadza, nox-y itp).
    no tak tylko ze francuzi sobie produkuja np pluton 239... czas połowicznego rozpadu 40 tys lat. a nie tzreba udowadniać ze to jeszcze gorsze od CO2 (który wczesniej czy pózniej poprzez osady morskie jest usuwany z atmosfery i obiegu wegla w przyrodzie) czy sadze albo NOx. i miedzy bajki można włozyć jakąkolwiek mozliwośc przetworzenia w 100% wypalonego paliwa jądrowego, nawet tego nie da sie skutecznie magazynować bo cały czas w cyklu rozpadu radionuklidów ciagu uranowego powstaje hel który zwieksza cisnienie w "opakowaniu" to jest problem którego do dzisiaj nikt nie rozwiązał.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    Z wody (elektroliza to nie jedyny proces umożliwiający pozyskanie wodoru z H2O), węgla, gazu ziemnego. Biorąc pod uwagę przyspieszające prace nad reaktorem fuzyjnym metody wydajnego pozyskania wodoru jako paliwa pojawia się wcześniej niż później.

    Skąd taka niechęć do innych silników nie spalinowe? Pojedziesz sobie w ciszy, czystości, a jak będziesz chciał to zawsze z głośników możesz puścić dźwięk V8

    Wysłane z mojego G8342 przy użyciu Tapatalka
    ok wodór w wegla (podejrzewam że kamiennego a nie pierwiastka węgiel) lub z gazu moża pozyskac...teraz pytanie gaz ciemny wzór chemiczny CH4.... co się dzieje z tym atomem węgla ? juz podaje przebieg procesu, CH4 + H2O -> CO + 3H2. no mamy tutaj jakze miły tlenek węgla , który sie potem spala do CO2.... no i jak sie nie obejrzysz dupa z każdej storny znów emisja, to juz lepiej użyc ten metan w silniku spalinowym będzie lepszy efekt.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    We wszystkich tych przykładach większość obrońców starych rozwiązań bazuje na plotkach np jak w czynniku klimy

    Po prostu tragedia, zatrzymaliśmy się w katach 60
    ty nie rozumiesz całości zjawiska, o ile w przypadku przejścia z maszyny parowej do silnika o spalaniu wewnętrzyny zrobiono skok sprawności z 3% do max 38% w cyklu otta, to sprawnośc układu opartego o silnik elektryczny to nie jest jak podaja marketingowcy mityczne 95% (bo taką ma sam silnik elektryczny) bo aby porównać sprawnośc pojazdu benzynowego i elektrycznego to trzeba uwzględnić całośc od dostarczenia energii do pojazdu więc, na wstepie straty 30% w procesie ładowania akumulatorów (czyli sprawnośc 70%), sprawnośc elektrowni (jaka by nie była) to 40% mozna dodac wieksze zużycie energii na produkcje pojazdu (plus ze jest cieższy) ale pomińmy, wiec liczac szybko 40% elektrownia pomnozone przez 70% akumulatory to daje 28%.

    dlatego pod względem energetycznym jest to ślepa uliczka (a na pewno mega kamienista) która będzi prowadzić do jeszcze szybszego zużycia surowców i emisji do atmosery i nei tylko całego syfu.

    a tak przy okazji gdyby zdjąc podatki z paliwa to elektryczny jeszcze przez 100 lat byłby ekonomicznie nieoplacalny, paradoksalnie silnik spalinowy jest prostrzy w produkcji bo wymaga głownie udoskonalonych technologi XiX wieku, silnik elektryczny jest prosty ale elektronika sterująca posiada wiekszy stopień skomplikowania bo to technologia XX wieku, to juz samo powoduje wieksze koszty serwisowania (specjalistyczny sprzęt do napraw + personel)

    to nie oznacza ze jestem fanem emitowania miliardów ton CO2 do atmosfery i to niekoniecznie przez samochody ale to nie to forum dlaczego ludzie emituja tyle CO2.

    co do klimy to mozna by z powodzeniem zastosować jak w australii czy USA czynnik R290 --> propan.

  6. #125
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    125
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    No i znowu zrobił się bu... bałagan... Bo jacyś nawiedzeni maniacy udowadniają sobie kto ma.... Itd. Panowie ! To nie to forum ani nie ten temat! Gdzie jest moderator, administrator?! Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie na stałe przenieść się na konkurencyjne forum, bo w tym szumie trudno będzie wyłowić jakieś wiadomości w temacie tego forum.

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    35
    Postów
    69
    Auto
    Astra h
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał pietics Zobacz post
    No i znowu zrobił się bu... bałagan... Bo jacyś nawiedzeni maniacy udowadniają sobie kto ma.... Itd. Panowie ! To nie to forum ani nie ten temat! Gdzie jest moderator, administrator?! Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie na stałe przenieść się na konkurencyjne forum, bo w tym szumie trudno będzie wyłowić jakieś wiadomości w temacie tego forum.
    Popieram

  8. #127
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    152
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Tez popieram, niestety ale koledzy z forum nic się nie znają na energetyce

  9. #128
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,794
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V

  10. #129
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Tipo SW 14 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Czyli naturalna śmierć silników z LPG, bo póki co mało będzie chętnych na instalację do silników z bezpośrednim z powodu ceny i nikłych oszczędności (dotrysk)

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  11. #130
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,794
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Co ciekawe jak wynika z powyższych wpisów skoro wstrzymano zamówienia to Tipo z LPG jest mniej ekologiczny niz zwykły chyba że im sie nie opłaca tego homologować na warunki od września.

  12. #131
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Tipo SW 14 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Co ciekawe jak wynika z powyższych wpisów skoro wstrzymano zamówienia to Tipo z LPG jest mniej ekologiczny niz zwykły chyba że im sie nie opłaca tego homologować na warunki od września.
    LPG mniej CO2 wytwarza oraz mniej innych gówien.
    Myślę, że problemem może być fakt, że od września 2018 WSZYSTKIE nowe samochody benzynowe muszą posiadać filtr cząstek stałych GPF (odpowiednik DPF w Dieslu)
    I tutaj bym upatrywał problemu z LPG

    Chociaż sam nie wiem
    Ostatnio edytowane przez Szary83 ; 19-06-2018 o 09:15

  13. #132
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,794
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Nie muszą, muszą jedynie spełnić warunki emisji to akurat najprostsza droga choć mazda spełnia euro 6d-temp i bez tego.
    A w homologacji jaką dostałem emisje LPG wcale tak różowo nie wyglądają. Teraz nie pamiętam ale chyba np. HC dużo wyższe było

    A wszystko jest tutaj:
    https://www.delphi.com/sites/default...uty-2016-7.pdf
    Zpośród wielu "atrakcji" na str 64 jest stosunek masy pojazdu do emisji CO2. Auta od 2020 roku będa musiały zostac odchudzone co producenci zapewne już po części robią. Zobaczycie wtedy co to znaczy słaba konstrukcja bo w masowe zastosowanie lekkich i wytrzymałych materiałów nowej generacji nie wierzę.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 19-06-2018 o 09:57

  14. #133
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    541
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał pietics Zobacz post
    No i znowu zrobił się bu... bałagan... Bo jacyś nawiedzeni maniacy udowadniają sobie kto ma.... Itd. Panowie ! To nie to forum ani nie ten temat! Gdzie jest moderator, administrator?! Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie na stałe przenieść się na konkurencyjne forum, bo w tym szumie trudno będzie wyłowić jakieś wiadomości w temacie tego forum.
    moderatora, administratora brak

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Tez popieram, niestety ale koledzy z forum nic się nie znają na energetyce
    a poprosze o jakis dowód :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Szary83 Zobacz post
    LPG mniej CO2 wytwarza oraz mniej innych gówien.
    Myślę, że problemem może być fakt, że od września 2018 WSZYSTKIE nowe samochody benzynowe muszą posiadać filtr cząstek stałych GPF (odpowiednik DPF w Dieslu)
    I tutaj bym upatrywał problemu z LPG

    Chociaż sam nie wiem
    tak nie do końca, na ubogiej mieszance LPG wiecej NOx wypluje (wyższa temperatura spalania), janusze oszczedności potrafią tak wyregulowac że będzie uboga. LPG sam w sobie ma niezła zaletę ma wyższa liczbę okatnową (120) i mozna by nieźle poprawic sprawnośc energetyczną takiego silnika bo mozna zwiększyć stopień sprężania.... tylo że wtedy na benzynie by juz nie pojechał :-/
    marnyd4d lubi to.

  15. #134
    Klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Krakow
    Postów
    382
    Auto
    Tipo Tipo Sedan Benzyna 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Tez popieram, niestety ale koledzy z forum nic się nie znają na energetyce
    https://www.youtube.com/watch?v=ZQ-AiS19mt8


 
Strona 9 z 9 PierwszyPierwszy ... 789

Podobne tematy

  1. uno 1,4 nie odpala wtrysk nie podaje paliwa
    Napisany przez dawimczi na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2017, 13:31
  2. Przedni spryskiwacz podaje płyn na tył
    Napisany przez nunka185 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2017, 01:29
  3. Nowa gazeta - OKtany
    Napisany przez BladeRunner na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-02-2014, 08:25
  4. Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii
    Napisany przez Zielony na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 18-01-2014, 17:52
  5. [gazeta] OKtany, nowa gazeta
    Napisany przez miszko na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-06-2012, 12:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo koniec produkcji

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl