Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Posty od 76 do 90 z 228
Like Tree45lubi to!

Temat: Gazeta Podaje Koniec Produkcji Fiata Tipo  

  1. #76
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Skąd masz informację, że to ta sama płyta podłogowa? 500X nie ma wspólnej płyty ani z 500L, ani z Tipo. O ile droższy jest MultiAir od wolnossaka 1.6? Około 8tyś. FireFly korzysta z technologii MA, więc podniesie cenę mocno - 8-10tyś minimum. Sprawdź jakich silników najwięcej poszło? Podpowiem, 1.4 95KM. Za Tipo już tyle mało co kto da.
    To GM SCCS platform, Small Wide LWB i dla 500X wersja Small Wide 4x4, mają ją

    2005-present Fiat Grande Punto/Punto Evo
    2006-2014 Opel Corsa D
    2007-present Fiat Fiorino/Qubo
    2008-present Alfa Romeo MiTo
    2012-present Opel Adam[10]
    2014-present Opel Corsa E
    Small LWB:
    2007- Fiat Linea
    2010-present Fiat Doblò
    2011-present Opel Combo D
    2015-present Ram ProMaster City
    Small Wide:
    2017-present Fiat Argo
    Small Wide LWB:
    2012-present Fiat 500L
    2015-present Fiat Tipo/Egea
    2015-present Fiat Toro
    Small Wide 4×4:[11]
    2014-present Jeep Renegade
    2015-present Fiat 500X
    Smal Wide 4x4 LWB:
    2017- Jeep Compass [12]



    Tak jak platforma modułowa MQB od VW, podatna na modyfikacje, ale pasująca do całej rodziny modelowej koncernu

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A propos elektrykow. Juz widze te walki pod blokiem o dostep do stanowiska ladowania. Jak w lidlu gdy rzucą crocsy. "Panie Januszu ja tu wczesniej stałam ale poszłam sie wysrać. Nie, pani grażyno - ja tu byłem już wczoraj".
    A w domach jednorodzinych oglądamy TV czy ładujemy auto? Bo bezpieczniki glowne padna a większych nam nie dadzą bo sieć nie wyrabia.
    Bo to Polska. Dziki kraj, kraj zmęczonych TDIków. Wystarczy wyjechać poza kraj, by zobaczyć, że elektryki to przyszłość. Niedawno wróciłem z Norwegii. Co 5 auto to tesla, a co 3 to nowy elektryk (nissan leaf itp). Czy tego chcemy czy nie to przyszłość motoryzacji. W Polsce poczekamy zapewne na infrastrukturę dłużej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #77
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W sprawie platformy zostałem wyprowadzony z błędu

  4. #78
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Około 8tyś. FireFly korzysta z technologii MA, więc podniesie cenę mocno - 8-10tyś minimum. Sprawdź jakich silników najwięcej poszło? Podpowiem, 1.4 95KM.
    T jet jest drozszy od wolnossaka o 6 tys a mimo to sie jakos sprzedaje choć może faktycznie skala mniejsza A to nie tylko koszt silnika ale i masy gratów. Astra z nowym silnikiem na bePosrednim nie jest drozsza od starej. Tu chodzi o cos innego. Pewnie fiat nie chce sie dzielic technologia ze swoimi wspolnikami. Fabryki stricte fiata beda klepac nowosci (bo musza je miec chcac spełniać normy) a reszta starocie.

  5. #79
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Obecnie trudno nie zauwazyc skutkow efektu cieplarnianego.
    100% prawda.

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Upieranie sie , ze tak szybkie zmiany klimatu nie sa spowodowane dzialalnoscia czlowieka to bzdura
    A to już kwestia wiary. Sprawa wcale nie jest tak oczywista. Trzeba tylko sięgnąć do wyników badań spoza mainstreamu (i wcale nie są to teorie spiskowe!).

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Benzyniak Euro 4 jest okey ale we wsi lub miasteczku.
    Gdyby wszystkie samochody były sprawne technicznie i faktycznie spełniały stosowne normy, byłoby już super (w porównaniu z tym co mamy). W zasadzie większość tego co teraz jeździ, ma co najmniej Euro4 (wprowadzone ponad 10 lat temu).

    Cytat Napisał ŻuczekM Zobacz post
    Z centrum duzych miast musza takie samochody zniknac i nie ma od tego odwrotu,
    Jak będzie sprawna komunikacja publiczna i porządne parkingi na obrzeżach centrum, to bardzo chętnie z tego skorzystam i wcale nie mam ochoty pchać się tipkiem do centrum.

  6. #80
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    A tymczasem +10 groszy do diesla i benzyny klepnięte. Na elektromobilność

  7. #81
    Klubowicz
    Dołączył
    21 styczeń 2018
    Skąd
    Police
    Wiek
    48
    Postów
    137
    Auto
    SW 120
    Rocznik
    2017
    A jakie są konsekwencje usunięcia pdfa w UE?

  8. #82
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A lpg się ostało bez tego haraczu?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #83
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Lpg bez haraczu. Bo ekologiczne a mimo to jak widać po wstrzymaniu zamowien na lpg są problemy ze spelnieniem norm. A swoja droga nie dziwne ze lpg mozna sobie dolozyc w kazdej stodole i zadnych problemow prawnych nie ma? A druga rzecz: Pan Marchionne wyglasza mowe na temat przyszlosci fiata i nagle 2 dni po tym nie mozna zamowic tipo (jak niektorzy donosza choć okazuje sie ze chwilowo) a w tym czasie nie nastapila zadna zmiana prawna. Przeciez to smierdzi szwindlem na kilometr. No chyba ze przedstawiciel marki tak nieudolny ze o koncu modelu dla UE dowiaduje sie z internetu i wstrzymuje zamowienia w obawie ze mu zostana bo we wrzesniubeda nierejestrowalne.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 07-06-2018 o 21:12

  10. #84
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Coś jest na rzeczy,ale nie tylko Fiat ma problemy....na placu stoi kilkaset nowych Audi A6 i A7 z silnikami diesla V6 i nie są kierowane do sprzedaży przez problemy z emisją spalin.
    Fiat i Renault zapłacą też prawdopodobnie wysokie kary za wyższe emisje spalin niż deklarowane,a o aferze u VW chyba nie trzeba przypominać.

  11. #85
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Unia jest chora, to wszystko jest robione z jakiejś dziwnej strony. Nie pozostawiają nam klientom wyboru, przesiadamy się do co raz mniejszych, wyżyłowanych silników, a w perspektywie do elektryków z marnym zasięgiem, do których wyprodukowanie i utylizacja akumulatorów bardziej zatruwa środowisko niż jazda dieslem.
    Z zazdrością patrzę na rynek USA, gdzie bezzmiennie liderem sprzedaży jest Ford F150 W USA, gdzie dla Forda Ecoboost znaczy V6 3.0 benzyna

  12. #86
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Okolice Torunia :P
    Postów
    21
    Auto
    Ni ma teraz, może będzie Tipo
    Rocznik
    2001
    Skąd taka fascynacja przestarzalymi technologiami? Zupelniemjak marudzenie dorożkarzy że samochody i tramwaje elektryczne wypierają konie i nie bedzie komu sr@ć na ulice.

    Problemem mini silników jest ich trwałość wynikająca z oszczędności materiałowych. A nie to, że są mini. Ekologia też nię szkodzi, wprost przeciwnie, tyle że jest droga w utrzymaniu więc się ją usuwa jak zaczyna wymagać wymiany czy konserwacji.

    Przyszłością motoryzacji jest prąd. Czy brany z akumulatorów czy ogniw paliwowych to się jeszcze okaże. Ale jest. I mam nadzieję że ta przyszłość nastanie zanim będę tak stary że będę musiał oddać prawko. A póki co warto się cieszyć że silniki przynajmniej na naszym europejskim podwórku coraz mniej trują. Nas, dzieci i sąsiadów.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

  13. #87
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    Skąd taka fascynacja przestarzalymi technologiami? Zupelniemjak marudzenie dorożkarzy że samochody i tramwaje elektryczne wypierają konie i nie bedzie komu sr@ć na ulice.
    Sztuczki technologiczne, żeby obejść coraz bardziej odjechane pomysły biurokratów z Brukseli to nie jest żaden postęp technologiczny! Vide afera VW z oszukiwaniem zużycia paliwa - postęp jak cholera!

    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    Ekologia też nię szkodzi, wprost przeciwnie, tyle że jest droga w utrzymaniu więc się ją usuwa jak zaczyna wymagać wymiany czy konserwacji.
    Bzdura - pisali już koledzy w tym wątku o tym, że jeżeli wszystko uczciwie policzymy, to elektryczne samochody są nie mniej uciążliwe dla środowiska niż spalinowe.

    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    A póki co warto się cieszyć że silniki przynajmniej na naszym europejskim podwórku coraz mniej trują.
    Tak, Kosztem zwiększonego trucia poza UE. Coś jak sprzątanie swojego ogródka poprzez wyrzucanie śmieci do sąsiada.

    Cytat Napisał zarathos Zobacz post
    Przyszłością motoryzacji jest prąd.
    Bardzo możliwe, ale tego nie da się sztucznie wymusić dekretem z Brukseli (choćby brakującej infrastruktury energetycznej nie da się zbudować w rok, ani nawet w pięć). Przyjdzie czas na elektryki, to będą...

  14. #88
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    851
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał zarathos Zobacz post

    Przyszłością motoryzacji jest prąd. Czy brany z akumulatorów czy ogniw paliwowych to się jeszcze okaże. Ale jest. I mam nadzieję że ta przyszłość nastanie zanim będę tak stary że będę musiał oddać prawko. A póki co warto się cieszyć że silniki przynajmniej na naszym europejskim podwórku coraz mniej trują. Nas, dzieci i sąsiadów.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka
    z ta przyszłością prądu nie byłbym taki pewien, jak narazie paliwo chemiczne (np benzyna) posiada nadal o rząd wielkości wiekszą gęstośc energii i nie widac na horyzoncie aby dało się to przeskoczyć, szybki przykład 45 litrów benzyny zapewnia takie osiagi jak 400 kg akumulatory,

    nastepny problem, wszyscy sie podniecają elektromobilnościa ale marketingowcy nie informują ze 30% energii sie traci w procesie ładowania, i tego problemu tez nie przeszkoczymy, dodatkowy problem to to że akumulator ulega samorozładowaniu. dodajmy to ze elektrownia ma w porywach 40% sprawnosci, straty na przesyle itd itp.... wychodzi słabo bardzo słabo.

    podsumowywując pojazd elektryczny w skali globalnej ani nie jest bardziej ekologiczny, ani mniej nie emituej CO2 ani nie jest bardziej niezawodny, od sprawnego pojazdu spalinowego. i trzeba uwzglednic całościowy bilans od chwili wykopanai surowców do produkcji jak i energetyznych do utylizacji na koniec.

    jak by to ujac mamusie oszukasz, przyjaciela oszukasz, zycia czyli fizyki nie oszukasz.

    niemniej zgadzam się kopcace diesle powinny albo być naprawione albo zezłomowane.

  15. #89
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Okolice Torunia :P
    Postów
    21
    Auto
    Ni ma teraz, może będzie Tipo
    Rocznik
    2001
    Nikt nie mówi, że jedyną słuszną formą samochodu elektrycznego jest akumulatorowiec. Ja osobiście stawiam na Japończyków i ogniwa paliwowe.

    Wysłane z mojego SM-T710 przy użyciu Tapatalka

  16. #90
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2017
    Skąd
    S-c
    Wiek
    47
    Postów
    21
    Auto
    Audi s6
    Rocznik
    2002
    Już widzę tą infrastrukturę pod elektryki w PL, po drugie nie każdy jest Elonem Muskiem i musi jeździć kosmicznym ekologicznym samochodem, dziwne jest to parcie na hybrydy i elektro. Przecież jest zwykły gaz na którym można spokojnie jeździć, do tego w miarę rozsądnych pieniądzach. Nie każdego stać na Priusa lub Leafa. Elektryki i hybrydy jestem na tak jak będą w cenie Tipo, a ich serwis nie będzie zbyt skomplikowany, w przeciwnym razie w Polsce to będzie kilka % posiadaczy tego typu wynalazku


 
Strona 6 z 16 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. uno 1,4 nie odpala wtrysk nie podaje paliwa
    Napisany przez dawimczi na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2017, 14:31
  2. Przedni spryskiwacz podaje płyn na tył
    Napisany przez nunka185 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2017, 02:29
  3. Nowa gazeta - OKtany
    Napisany przez BladeRunner na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-02-2014, 09:25
  4. Nowa strategia Fiata. Rozwój Alfy Romeo, koniec Lancii
    Napisany przez Zielony na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 18-01-2014, 18:52
  5. [gazeta] OKtany, nowa gazeta
    Napisany przez miszko na forum Kącik książkowy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-06-2012, 13:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat tipo koniec produkcji

do kiedy produkcja tipo

jak dlugo produkuje sie fiat

wycofanie silnika etorq w tipo

tipo facelifting

Co z Tipo

Fiat tipo ii facelift

Koniec produkcji fiata tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl