Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 59 z 59
Like Tree6lubi to!

Temat: Działanie systemu stabilizacji toru jazdy?  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Dziala, dziala choc mniej restrykcyjnie niz np w mito. Wylacz kneflem na panelu po lewej to zobaczysz jak jest bez. Poza tym zeby obcinal obroty musza buksowac oba. Jak buksuje jedno wlacza sie abs czyli ta niby e-szpera
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 04-02-2018 o 12:46



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    W takim razie muszę się temu lepiej przyjrzeć.

  4. #48
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Analogiczny watek podczas opadow czytal moj kumpel (ten od astry). Tez twierdzili ze nie dziala bo u astrze asr nie schodzi ponizej 3 tys obr. I doszedl do wniosku ze chyba asr na przemian dohamowuje kola a obroty zmniejsza w ostatecznosci. Chyba tu jest podobnie. W mito jest tak (w trybie n)ze przy wdepnietym pedale do oporu jak oba kola buksuja nje kreci wiecej niz 1,5-2 tys. W d niewiele lepiej po dluzszej zwloce i co gorsza nie mozna tego wylaczyc w ogole a czasem by sie przydalo

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    93
    Auto
    Tipo 1,4 16V 95KM / Panda 1,0 Mild Hybrid
    Rocznik
    2019 / 2022
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    Po dzisiejszej jeździe na śliskiej ośnieżonej drodze mam wątpliwości czy u mnie działa system zapobiegający buksowaniu kół podczas ruszania. Ruszając z kopyta koła rolowały, obroty 3tyś/min. a samochód ledwo co ruszał z miejsca. Dziwne to, w innym samochodzie z tym systemem wyraźnie czuć, że jak koła zaczynają rolować to obniżana jest moc silnika i uślizg kół jest ograniczony.
    Sądziłem iż w T-jet będzie bardziej restrykcyjne te systemy bedą, lecz widzę iż też tak sobie. W Toyocie działało nawet gdy jechalem powoli na parkingu przy niewielkim uślizgu...

  6. #50
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Właśnie miałem przyjemność się zakopać dziś rano i ASR i blokada dyfra działają. ABS próbuje blokować buksujęce koło gdy zaczyna buksowac drugie to po chwili silnik "umiera" ECU ujmuje gazu podobnie jak w alfie i choćby trzymać pedał w podłodze obroty niewielkie (nie popatrzyłem jakie).

  7. #51
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    To zagadka ASR wyjaśniona

  8. #52
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Czlowiek Zobacz post
    Sądziłem iż w T-jet będzie bardziej restrykcyjne te systemy bedą, lecz widzę iż też tak sobie. W Toyocie działało nawet gdy jechalem powoli na parkingu przy niewielkim uślizgu...
    IMHO to zaleta, że system nie jest nadpobudliwą niańką, tylko wkracza do akcji gdy naprawdę dzieje się źle.

  9. #53
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Ja bym jednak wolał żeby robił to wcześniej niż za późno.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    W mito ASR (w trybie normal) działa czulej i tam w ogóle o wyjeżdżaniu np. z zaspy można zapomnieć (szybko "umierają" obroty). Trzeba losować pomiędzy trybem dynamic a all weather. A samo ESP działa chyba wystarczająco czule co widac na filmach z testu łosia (wpisz w google "tipo maniobra de esquiva").
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 06-02-2018 o 08:32

  11. #55
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A samo ESP działa chyba wystarczająco czule co widac na filmach z testu łosia
    W nowych systemach im wyższa prędkość, tym wyższa czułość

  12. #56
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W nowych systemach im wyższa prędkość, tym wyższa czułość
    No na to wygląda i widac na przykładzie niektórych aut. Np. przy 72 km/h wypadaja z toru a przy 79 się mieszczą. Tzn te prędkości są na poczatku bo potem widać że systemy wyhamowywują.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2018
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Postów
    40
    Auto
    Tipo Hatchback 1.4 16V
    Rocznik
    2017
    Działa na 100% dziś rano się o tym przekonałem na własnej skórze. Jadąc po totalnej szklance z prędkością +/- 50 km/h przede mną najechały na siebie dwa auta, tego co najechał postawiło bokiem wcisnąłem hamulec do dechy ale nie dało się wyhamować gwałtowny ruch kierownicą w lewo przeszkoda ominięta a auto pojechało dokładnie tam gdzie chciałem bo w dodatku jeszcze po lewej stronie był słup. Żadnego zarzucenia tyłu auta nie poczułem. Pierwszy raz mam auto z ESP i naprawdę super sprawa bo inaczej tipuś został by okaleczony.

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2012
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    93
    Auto
    Tipo 1,4 16V 95KM / Panda 1,0 Mild Hybrid
    Rocznik
    2019 / 2022
    Cytat Napisał zgodzio Zobacz post
    Działa na 100% dziś rano się o tym przekonałem na własnej skórze. Jadąc po totalnej szklance z prędkością +/- 50 km/h przede mną najechały na siebie dwa auta, tego co najechał postawiło bokiem wcisnąłem hamulec do dechy ale nie dało się wyhamować gwałtowny ruch kierownicą w lewo przeszkoda ominięta a auto pojechało dokładnie tam gdzie chciałem bo w dodatku jeszcze po lewej stronie był słup. Żadnego zarzucenia tyłu auta nie poczułem. Pierwszy raz mam auto z ESP i naprawdę super sprawa bo inaczej tipuś został by okaleczony.
    Jeśli dobrze rozumie to wykonałeś manewr z wciśniętym hamulcem, w takim przypadku ABS się "udziela". Poza tym masz HB, a on i SW ma inne nastawy zawieszenia.
    Ja pozostaje przy swojej wersji, u mnie działa lecz z ogromnym opóźnieniem. Dla fanów z BMW, Alfy itp...

  15. #59
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    569
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Dzisiaj sie bawilem sw na recznym na sniegu zarzucajac tyl. Niczego nie wylaczalem. Generalnie bez problemu zarzucalo tylem ale autko chyba z okolic tylu wydawalo taki dzwiek jak by abs ale chyba slyszalem go z tylu wlsdnie. .. Dziwnie. Swoja droga nie trzeba nic wylaczac aby sie pobawic. We wczesniejszych autach kontrole trzeba bylo wyłączać bo zaraz hamowala zapendy.


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Podobne tematy

  1. Działanie spryskiwaczy
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 30-08-2017, 12:17
  2. Działanie pompy paliwa
    Napisany przez Eldo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 28-11-2015, 12:15
  3. Dziwne działanie ABS-u
    Napisany przez wolf313 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-11-2012, 20:55
  4. ciągle działanie pompy Abs
    Napisany przez jacco_oo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-11-2011, 10:07
  5. Zmiana toru jazdy przy dodawaniu gazu
    Napisany przez bst3 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 26-01-2010, 20:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531dzialanie-systemu-stabilizacji-toru-jazdy-39289

fiat tipo i system esp

kontrolka esp tipo

fiat tipo sedan systemy esp

https:fiatklubpolska.pltipo-531dzialanie-systemu-stabilizacji-toru-jazdy-392893

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl