Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 76
Like Tree13lubi to!

Temat: Czy warto kupić wersję pop lub easy?  

  1. #46
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał eleven111 Zobacz post
    Dlaczego 16 to minimum?, mam już swojego popa na 15 i jest ok
    I może jeszcze na stalowych felgach?? Ten temat był już tu rozpracowywany i konkluzja była taka, ze współcześnie NIE WYPADA mieć felg mniejszych niż 16", a stalowe z kołpakami to rzecz bardziej wstydliwa niż sikanie do umywalki.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2017
    Skąd
    Worcław
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo SW
    Rocznik
    2017
    Mój na takich stoi i ładnie wyglada wcale mi nie wstyd

  4. #48
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2017
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    33
    Postów
    482
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Ja jeździłem i 95KM i 120KM i wybrałem słabszą lounge gdyż do miasta mi wystarczy taki motor. Więcej jak 50 nie można. Wiadomo, że lepszy jest t-jet ale przynajmniej mam w wolnossący mniej elementów, które się zużywają. Poza tym nie będę za każdym razem przypominał żonie o turbo itp. Duże znaczenie ma też to czym się jeździło wcześniej - mowa o silniku oraz jakie to coś miało wyposażenie. Ja mam dość korbek do szyb i wieczną saunę w samochodzie. Chcę mieć możliwość bezpiecznej rozmowy przez telefon podczas jazdy oraz dobre nagłośnienie a nie pierdzące głośniki z lat 90. Można tak wymieniać i wymieniać. Każdy woli co innego i nie ma co na siłę wciskać komuś tjeta skoro ktoś go nie potrzebuje a woli wyposażenie.
    Był Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał IT_spec Zobacz post
    Ja mam dość korbek do szyb i wieczną saunę w samochodzie. Chcę mieć możliwość bezpiecznej rozmowy przez telefon podczas jazdy oraz dobre nagłośnienie a nie pierdzące głośniki z lat 90.
    Ale POP ma też klimę, pełną elektrykę szyb i możliwość dołożenia 2 głośników (w sumie 6 tak jak w Lounge) + bluetooth za 650 zł więc argument mało trafny.
    Co oczywiście nie zmienia faktu że jak komuś wystarcza wolnossący 1,4 to po co miałby dopłacać 6000 do mocniejszego.

    Ja Tipo biorę pod uwagę jedynie z T-jetem i jeżeli wybór padnie nie niego to będzie w wersji POP.
    Do tego dołożę klimę automatyczną (w pakiecie z podłokietnikami) i tempomat (w pakiecie ze sterowaniem radiem i bluetoothem + 6 głośników).
    Wychodzi około 3500 mniej niż easy w podobnym wyposażeniu a różnica jest jedynie:
    - w światłach LED+soczewki vs odbłyśnikowe (patrząc na problemy z ledami to nawet lepiej )
    - brak przeciwmgielnych (miałem w trzech poprzednich autach i użyłem może raz bez poprawy widoczności - dla mnie zbędne)
    - brak trzeciego zagłówka (najbardziej debilne okrojenie wersji jak dla mnie, generalnie jeżdżę sam ale jak okaże się niezbędny to dokupię część kanapy z rozbitka)
    - klamki i lusterka bez chromu (i dobrze, jakbym mógł wziąłbym czarne zderzaki bo nie widać uszkodzeń a nie kupuję auta dla sąsiadów tylko dla siebie )
    - Obszycie kiery i mieszek skórzany (zrobię to prawdziwą skórą po zakupie)

    Generalnie to ja wyznaję prostą zasadę co do auta:
    Kupić najtańsze spełniające nasze oczekiwania i nie dać się naciągać na gadżety.
    Ostatnio edytowane przez Joozwa ; 01-07-2017 o 19:54

  6. #50
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Do miasta wolnossak wystarczy. Zawsze 2 litry w stosunku do mocniejszej wersji się uratuje. Nie martwił bym się jednak osprzętem w T-jet, bo ten jest wytrzymały. Do tego nie trzeba sprawdzać poziomu oleju między wymianami.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #51
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    A wracając do silnika to oczywiste że jak komuś wystarcza wolnossący 1,4 to po co miałby dopłacać 6000 za mocniejszy?
    No to jasne ale wiele osób nie wypróbuje obydwóch wersji bo się krępuje, może czasem boi i potem są wątki typu jak tu zachipować auto, czy da się dołożyć turbo bo przeciez to taki sam silnik(a poza blokiem to chyba wszystko jest inne). Po prostu dobra rada -wez ze trzy osoby i sie przejedz rowniez pod jakąś górkę i zobacz czy będziesz zadowolony jak tak to ok.

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    i zobacz czy będziesz zadowolony jak tak to ok.
    Będę zadowolony bo wezmę T-jet

    Pozostaję jednak ciągle przed dylematem: Astra czy Tipo. Chociaż ciekawe wieści o wybuchających silnikach studzą mój zapał do Opla

  9. #53
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    @IT_spec wiadomo, każdy wybiera co mu leży, ale muszę rzec jako posiadacz turbo: chłodzenie turbiny - to taka legenda, która raczej dotyczy innych marek niż Fiat, no chyba, że nie dbasz o wymianę oleju, a żona jeździ z butem w podłodze, to w sumie OK. Chyba,że masz 250kkm nalatane i chcesz jeszcze pojeździć ze 100, to wtedy chłodzisz turbinę, choć w sumie to jak umarłemu kadzidło - psuje się wszystko, tylko nie turbina. We flocie, z którą miałem do czynienia, była 1 awaria turbiny, ledwo miesiąc po zakupie, więc to raczej błąd fabryczny (nie Fiat). W reszcie aut psuje się wszystko, tylko nie turbina, koła dwumasowe powymieniane, alternatory, pęknięte rozrządy, dziury w tłokach (Mercedes!), rdza (Mercedes, Volskwagen Krafter!), nadmierne zużycie oleju (VW), awarie komputerów, centralnych zamków, szyb elektrycznych, hamulce - zwichrowane tarcze, chłodnice pęknięte, awaria sprężarki klimy, inne rzeczy, ale turbo - nie było (puk puk w niemalowane). Przebiegi do 400 tysięcy km. Wiek aut - od 0 do 7 lat. Użytkownicy zero - jedynkowi, czyli zazwyczaj przedstawiciele handlowi.
    Jedyne, co ci się na pewno nie zepsuje to koło dwumasowe, którego przy 1.4/95 nie ma na pewno. Ale za to wszyscy mamy kontrowersyjny czynnik chłodniczy, który za trzy lata uzupełnić za worek złota trzeba będzie.
    Weź pod uwagę, że wszystko się zużywa, życie też się zużywa, a elektronika w Lounge, którą wzięliśmy, też się zużyje. Ale to będzie za X lat, nie ma co siać paniki. T-Jet to mega silnik, nie jest wysilony jakoś specjalnie, nie ma problematycznych rozwiązań, a kupujesz nowy samochód nie wiem co ile, ja na pewno co kilka lat. Więc raz kozie śmierć.

  10. #54
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    i tempomat
    To tez wlasnie warto przemyslec choc jest drogi( to znow wymysl fiata bo w oplu prawie zawsze w standardzie) bo jak wynika z innego watku dolozenie pozniej tempomatu to nie tylko guziki i wiązka ale inny bodykomputer co czyni impreze kompletnie nieoplacalną. Mimo że producenta kosztów nie ma. Jak mi dealer powiedzial zarabia sie na wyposazeniu, kredytach, ubezpieczeniu i serwisie. Na samych podstawowych autach najmniej. Lepej miec komis niz salon z marżą 2%.

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    397
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    Będę zadowolony bo wezmę T-jet

    Pozostaję jednak ciągle przed dylematem: Astra czy Tipo. Chociaż ciekawe wieści o wybuchających silnikach studzą mój zapał do Opla
    Pękające tłoki w Oplowych 1.4 to słyszałem, choć nie są to nagminne przypadki, ale o wybuchających silnikach to nie. Jakieś szczegóły?
    Ja bym nie wziął Astry ze względu na M32 (posiadam w obecnym aucie i wiem jak ona pracuje po pewnym czasie użytkowania), chyba, że weźmiesz ze start-stop, wtedy masz inną skrzynię.
    Kolejna sprawa to te ich czujniki ciśnienia opon - jak dla mnie to porażka - każda wymiana opon to wizyta w ASO. Coś tam słyszałem, że można zaprogramować 8 kół kupując dodatkowe czujniki do drugiego kompletu, ale nie chcę rozsiewać bzdur, nie wiem czy to prawda.
    Wnętrze sprawia wrażenie przyjemniejszego w Astrze, ale te fortepianowe plastiki wróżą częste podróże we wnętrzu ze ścierką. Ja za tym nie przepadam. Na pewno lepiej wykończone boczki drzwi, bez dwóch zdań.
    Astra HB jest made in Poland, co może mieć znaczenie jeśli jesteś względnym patriotą, choć w dobie globalizacji raczej nie jest to istotne, bo i tak pieniądze trafiają gdzieś indziej.
    A, no i w Astrze możesz zamówić dwustrefową klimę, czego nie zrobisz w Tipo. Ja i tak nie rozumiem co stanowi przeszkodę dla powietrza w ciasnym samochodzie, ale są ludzie, dla których ma to znaczenie. No i jak masz dużo pieniędzy to możesz zamówić wiele różnych opcji, które w Tipo są niedostępne.

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Z silnikiem Astry to taki skrót myślowy, chodziło właśnie o tłoki. Fakt że w Oplu masz za 1500 (lub 1zł) gwarancję na 5 lat (w Fiacie przy LPG około 5000 ) ale jakoś nie bawi mnie myśl że w każdej chwili coś może strzelić w trasie a potem auto będzie miało wymieniany silnik przez artystów z ASO.
    Astra wydaje mi się ładniejsza ale fabryczne LPG jest dodatkowym atutem za Fiatem więc...decyzja pewnie podejmie się sama

  13. #57
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    więc...decyzja pewnie podejmie się sama
    coś niedługo pojeździłaś sobie s-crossem

  14. #58
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Joozwa Zobacz post
    Astra wydaje mi się ładniejsza ale fabryczne LPG jest dodatkowym atutem za Fiatem więc...decyzja pewnie podejmie się sama
    No ale ustaliliśmy gdzieś tutaj że astra ma fabryczny gaz ale tylko w sedanie. W HB wkładają nowy silnik z wtryskiem bezpośrednim i już gazu nie wsadzisz (tzn. wsadzisz za większą kasę a i tak trzeba lać benzynę na chłodzenie wtryskiwaczy)

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2017
    Skąd
    Wrocek
    Wiek
    45
    Postów
    65
    Auto
    Mazda 5
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    coś niedługo pojeździłaś sobie s-crossem
    Suzuki zostaje w domu dla Żony. Za fajne auto żeby się go pozbywać, proste, wygodne z bezawaryjnym silnikiem 1,6. Tyle że na trasę trochę głośne więc dla siebie chcę kompakta.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No ale ustaliliśmy gdzieś tutaj że astra ma fabryczny gaz ale tylko w sedanie. W HB wkładają nowy silnik z wtryskiem bezpośrednim i już gazu nie wsadzisz (tzn. wsadzisz za większą kasę a i tak trzeba lać benzynę na chłodzenie wtryskiwaczy)
    W Astrze nie ma fabrycznego LPG i dlatego przy moich przelotach 25kkm rocznie (z tego 90% autostrady >140km/h) Wynik starcia LPG fiata kontra wtrysk bezpośredni Opla będzie prawdopodobnie jasny.

    No ale obiecałem sobie że przed zakupem sprawdzę wszystkie dostępne marki w podobnym zakresie cenowym a zostały mi jeszcze Honda, Seat i powtórka Focusa.
    Ostatnio edytowane przez Joozwa ; 01-07-2017 o 23:30

  16. #60
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Panowie gdyby ktoś miał wątpliwości czy brać fabryczne radio5 cali zerknijcie tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=ziu95YBomgA
    Jest już jakiś aftermarket do Tipo, na androidzie, co ciekawe obsługuje przyciski radia z kierownicy (1:18 koleś pokazuje). Co jeszcze ciekawsze chyba działa po CAN-ie bo w 4:43 koleś zamyka drzwi i widać to na wyświetlaczu. Podpięta kamera cofania.Pewnie chińczyk ale pod nazwą navimex czy coś.
    Albo tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=3nZvcfKtkOg
    A jak komuś mało to kupuje interfejs OBD na Blutootha i instaluje jakieś torque pro pokazujące wszystkie parametry auta (tutaj na przykładzie 500x, od 8:50)
    Myślę że to bije na głowę fiatowskiego Uconnecta(w zasadzie Fiat jest tylko pośrednikiem)

    Jak ktoś lubi wybajerzone lampy to tutaj:
    https://www.youtube.com/watch?v=OY6PyI7VtTQ
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 02-07-2017 o 00:29
    WojnA00 lubi to.


 
Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Czy wciąż warto kupić Punto 2?
    Napisany przez kuzko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-06-2016, 23:28
  2. Siena- Warto kupić?
    Napisany przez BlackDeathAngel na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 25-02-2015, 14:10
  3. Warto kupić ?
    Napisany przez czubas92 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 15-12-2014, 18:36
  4. Czy warto kupić 500 z dużym przebiegiem?
    Napisany przez ajam25 na forum 500
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-03-2013, 12:16
  5. Czy warto kupić?
    Napisany przez aXon na forum Stilo
    Odpowiedzi: 114
    Ostatni post: 10-03-2010, 18:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531czy-warto-kupic-wersje-pop-lub-easy-37346

wersja pop

wersja pop jakie wyposazenie tipofiat tipo ENTRY (POP-EASY FOR HBSW)tipo tipo vs poptipo easyczy warto kupic fiata tiopoDo jakiej kwoty tipo ma senstipo eassytipo easy vs popradio uconnect fiat tipo pofstawowa wersjaradio uconnect z portami usb oraz auxtipo jaka werjse kupictipo skora czy wartofiat tipo pop easybiksenon w jakiej wersji tipoFiat tipo wersja pop

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl