Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez grl
  • 1 przez grl

Temat: Czip - zastanawiał się ktoś?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 lipiec 2016
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    36
    Postów
    32
    Auto
    Tipo 1.4 Business Longue
    Rocznik
    2016

    Czip - zastanawiał się ktoś?

    Koledzy, rozważaliście w ogóle taką opcję? Nie ukrywam, ze niedawno przejechałem się tym najmocniejszym dieslem w manualu (bodajże 110km) i ja wiem, że benzyna a diesel zawsze inaczej pracują, ale moment w tym moim 1.4 to by się przydało podkręcić. Nie rozglądałem sie jeszcze konkretnie, ale przy wizycie u dilera podpytałem tak prywatnie to mówili, że nie powinno być problemu, bo to już od lat robione silniki. Kwestia tylko na co się zdecydować - na trwały czip, czyli koniec z gwarancją, na zdejmowany czip, czy w ogóle nic nie ruszać ;]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2016
    Skąd
    Mysłowice
    Postów
    501
    Auto
    Tipo 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    To jest wolnossąca benzyna.Nic nie da się tu ugrać.Też myślałem nad chipem w grande 1.4 77 KM, ale te silniki się nie nadają do tego.Bez względu na to co mówią "fachowcy" .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    39
    Postów
    333
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2016
    Trzeba się oswoić, ale już nie przesadzajmy nie jest taki muł, jeździłem na testach Citroenem elyse z 1.6 115km, gorzej jechał niz Tipo, już nie mówiąc o wyglądzie.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    161
    Auto
    FIAT TIPO Lounge 1,4 16V FIAT 500 Lounge 1.2 8v
    Rocznik
    2016 2015
    Ekonomicznie nie opłacalne wyciśnięte nową mapą w porywach 7 - 8 koni i parę niutków

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Na silnik bez turbiny szkoda wydawać kasy na czipa.Niestety musisz się pogodzić z tym

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2016
    Skąd
    Lidzbark
    Wiek
    34
    Postów
    49
    Auto
    Tipo 1.4 Euro 6
    Rocznik
    2016
    Zawsze można dołożyć sprężarkę śrubową. Też już nad tym się zastanawiam po przesiadce z 360nm na 100

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    20
    Auto
    BMW E39 530d
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał 66pawel Zobacz post
    Ekonomicznie nie opłacalne wyciśnięte nową mapą w porywach 7 - 8 koni i parę niutków
    Chyba kolego przesadziłeś przyrost koni raczej w granicy błędu pomiarowego.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Diler albo gada głupoty albo pomylił silnik z tjet - a ten będzie dostępny w hatchback/kombi
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  10. #9
    grl
    grl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2016
    Skąd
    ZS
    Postów
    5
    Auto
    Mazda
    Rocznik
    2004
    Dobra, trochę teorii, która rozwieje wszelkie wątpliwości.

    Dla danej ilości powietrza, która dostaje się do komór spalania, wtryskuje się konkretną ilość paliwa.
    Ni mniej ni więcej, tylko dokładnie tyle ile ma być.
    Jeżeli mamy do czynienia z silnikiem turbodoładowanym, to można wymusić większe doładowanie, dolać proporcjonalnie benzyny i mamy konkretny przyrost mocy.
    W silniku wolnossącym, który zasysa suwem tłoka, ilość powietrza jest zawsze ta sama.
    Nie można więc dolać dodatkowego paliwa i uzyskać wyższej mocy.

    Oczywiście zaraz "szpece od tjuningu" zaczną mnie wyzywać, że opowiadam głupoty.
    Taaaak, da rady powalczyć o jakieś ułamki.
    Opory przed i za komorą spalania wpływają na zdolność silnika do napełniania cylindrów.
    Czyli można wymęczyć ciutkę więcej powietrza wewnątrz.
    Wymiana całego wydechu, kolektorów, dolotu, polerowanie kanałów - zyskamy kilka % kosztem kilku tyś. zł.
    Jeszcze do tego "ostrzejsze" wałki za kilka tysięcy i przesunięcie kąta zapłonu.
    I tak oto po strojeniu, modyfikacje za 10.000zł dadzą dodatkowe 10%.
    A z racji większego ryzyka wystąpienia spalania stukowego będzie trzeba się przerzucić na Pb98.

    Sztuka dla sztuki.
    Ale bez powyższych modyfikacji zysk po samym strojeniu będzie w granicy błędu pomiarowego.
    tasior27 lubi to.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał grl Zobacz post
    Dla danej ilości powietrza, która dostaje się do komór spalania, wtryskuje się konkretną ilość paliwa.
    Ni mniej ni więcej, tylko dokładnie tyle ile ma być.
    Jeżeli mamy do czynienia z silnikiem turbodoładowanym, to można wymusić większe doładowanie, dolać proporcjonalnie benzyny i mamy konkretny przyrost mocy.
    W silniku wolnossącym, który zasysa suwem tłoka, ilość powietrza jest zawsze ta sama.
    Nie można więc dolać dodatkowego paliwa i uzyskać wyższej mocy.
    No właśnie, trzeba by było dodać turbinę, która by wtłoczyła więcej powietrza.
    Ciekaw jestem czy trzeba by było zmieniać coś w mapach wtrysku czy nie.
    W końcu auto za pomocą sond lambda samo wykryje zbyt ubogą mieszankę i powinno dodać więcej paliwa.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #11
    grl
    grl jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2016
    Skąd
    ZS
    Postów
    5
    Auto
    Mazda
    Rocznik
    2004
    Po 1. jest niewiele silników, które wytrzymają soft turbo bez odprężania (a to kolejne niemałe koszty).
    Po 2. oczywiście, że trzeba mapy robić. To dla silnika nowa sytuacja, na którą zakres oryginalnych map nie został przygotowany.
    tasior27 lubi to.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl