Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 24 z 37 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni
Posty od 346 do 360 z 544
Like Tree135lubi to!

Temat: Co podoba mi sie w Tipo  

  1. #346
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    Czyli tak samo jak z Fiatem, jeden trafi na super egzemplarz i się cieszy bezproblemową jazdą, a inny narzeka.

    W mojej bliskiej rodzinie obecnie w użyciu są 4 Toyoty, wszystkie od nowości w rodzinie. Toyota Yaris I 1.0 (2004), Toyota Yaris III 1.3 (2012), Toyota Corolla 1.6 (2015), Toyota Auris TS 1.6 (początek 2018) - dla jasności wszystkie w benzynie. Auris jest zagazowana u dealera, instalacja Landi Renzo.

    Każdym z tych samochodów jeździłem, od kilkuset kilometrów najnowszym, po blisko 40kkm Yarisem I (ten przez 2 lata był moim samochodem). Jestem zadowolony z komfortu podróżowania i właściwości jezdnych.

    W żadnym nie było problemów na gwarancji, ani po jej zakończeniu. W najstarszym Yarisie po 10 latach wyrobiły się styki przy manetce od świateł, naprawa (założenie automatu) kosztowała raptem 250 zł. Fabryczny akumulator wytrzymał prawie 8 lat, hamulce (przód) robione dopiero ok. 65 kkm. Oprócz tego tylko części eksploatacyjne i można jeździć bez obaw.

    Dodam, że na te samochody nikt specjalnie nie dmuchał i nie chuchał, minimum wymagane przez instrukcję, parking często pod chmurką (jak nie było miejsca w garażu).
    Więc wiecie, z takim pozytywnym doświadczeniem dla mnie "Lider niezawodności" nie jest pustym sloganem, bo w porównaniu do innych samochodów, z którymi miałem większy kontakt (Opel Astra, Renault Thalia II), te Toyoty są faktycznie niezawodne. Ale rozumiem, że ktoś mógł mieć pecha i jego egzemplarz jest wadliwy niczym Tipo FiatPrime

    Z krytykami Toyoty zgadzam się w jednym - trzeba wydać naprawdę sporo, żeby te auta były fajnie wyposażone i wyglądały w środku. Za dobrze wyposażoną Corollę 80 tysięcy - to sporo.

    Doświadczenia z Fiatami w mojej rodzinie były mieszane - Cinquecento (1993), Siena (1998), potem dwa Seicenta (bodajże 2001). Maluszki się nie psuły, ale Siena dawała czadu po całości, remont silnika przed 100kkm przebiegu, ostatecznie w wieku 10 lat sprzedana za bezcen mechanikowi. Co będzie z Tipo - czas pokaże, oby nie poszedł w ślady Sieny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #347
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    Maluszki się nie psuły
    Yhy, już w to jestem gotów uwierzyć. Najgorsze padło jakim kiedykolwiek jeździłem (wyłączając Syrenę 104, którą za dzieciaka pozwalał mi jeździć wujek), ale że nic innego nie było, to wiadomo. Jednak po tym doświadczeniu wstrętu do marki nie dostałem


    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    ale Siena dawała czadu po całości, remont silnika przed 100kkm przebiegu
    Pochwal się jak tego dokonano.

    No to dołożę jeszcze o Aurisie - 300km przebiegu. Drzwi schowka i powolne opadanie - jest, ale do 2/3, potem swobodne spadanie Chyba, że w tej marce tak ma być, w koncu legendarna niezawodność, oczywiście w każdym detalu Nie wiem jak w innych egzemplarzach, porządnie mogę sobie oglądać co jakiś czas ten jeden jedyny, na bieżąco będę znał historię tego auta - jeździ nim osoba, której walenie zużytego zawieszenia itd nie przeszkadza, w tym wspomniana wada schowka, więc pewnie będę zawsze słyszał, że jest spoko
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-11-2018 o 20:32

  4. #348
    Klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    118
    Auto
    Tipo 1.4 Sedan
    Rocznik
    11.2016
    [QUOTE=krowka1978;350220]Yhy, już w to jestem gotów uwierzyć. Najgorsze padło jakim kiedykolwiek jeździłem (wyłączając Syrenę 104, którą za dzieciaka pozwalał mi jeździć wujek), ale że nic innego nie było, to wiadomo. Jednak po tym doświadczeniu wstrętu do marki nie dostałem

    Chyba się nie do końca zrozumieliśmy, nie chodziło mi o Fiata 126p, ale o te małe z grupy, czyli Cinqucento i Seicento. Ale faktycznie, mogło to wprowadzić w błąd.
    Więc biję się w piersi. Dodam, że Fiata 126p faktycznie też mieliśmy, dodatkowo tego z tych włoskich części, jeszcze z metalowym zderzakiem

    Co do Sieny to trochę przed terminem wynikającym z instrukcji dla wymiany paska rozrządu rzeczony pasek był łaskaw pęknąć i narobił kuku. Pomimo remontu "nigdy nie był już sobą, oj nie". Potem doszły problemy z paleniem na wszystkie gary, mechanicy rozkładali ręce.

  5. #349
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    Dodam, że Fiata 126p faktycznie też mieliśmy, dodatkowo tego z tych włoskich części, jeszcze z metalowym zderzakiem
    Takim właśnie też jeździłem, rocznik 1985 eksportowy, wersja przejściowa, z małym rozstawem śrub, z nową cewką itd, ale jeszcze ze starymi zegarami, brakiem ogrzewania tylnej szyby itd. Cechą charakterystyczną było przetłoczenie pod rynną, której auta na polski rynek nie miały. Łańcuch rozrządu i inne części były Made In Italy. Rodzice kupili go w 1989 roku od sąsiada. Fakt faktem, że mieli go do 2003 roku.


    Cytat Napisał Yasiooh Zobacz post
    Co do Sieny to trochę przed terminem wynikającym z instrukcji dla wymiany paska rozrządu rzeczony pasek był łaskaw pęknąć i narobił kuku. Pomimo remontu "nigdy nie był już sobą, oj nie".
    Czyli nie wynikało to z wady samego silnika.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-11-2018 o 21:42

  6. #350
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    CO PODOBA MI SIĘ W TIPO !!!!!! taki jest temat tego wątku !!!!!!!!!!!
    jacek2 i Nuri lubią to.

  7. #351
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    CO PODOBA MI SIĘ W TIPO !!!!!! taki jest temat tego wątku !!!!!!!!!!!
    No i co z tego? Pokaż mi wątek, w którym wszystko jest na temat. Np na tej stronie wątku https://fiatklubpolska.pl/tipo-531/c...-tipo-38187/14, jak ii wielu innych, nie było na temat i cicho siedziałeś.
    TipoSedan lubi to.

  8. #352
    Master
    Dołączył
    26 luty 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Postów
    1,953
    Auto
    Fiat TIPO 1.4 GASOLINE :)
    Rocznik
    2017
    Żebyś Ty Tipo jeszcze miał...

  9. #353
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bahamut24 Zobacz post
    Żebyś Ty Tipo jeszcze miał...
    Miałem, przez 4 dni

  10. #354
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Mnie się w Tipo podoba wiele rzeczy - więcej niż w innych autach które oglądałem - inaczej bym go nie kupił.

  11. #355
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Takim właśnie też jeździłem, rocznik 1985 eksportowy, wersja przejściowa, z małym rozstawem śrub, z nową cewką itd, ale jeszcze ze starymi zegarami, brakiem ogrzewania tylnej szyby itd. Cechą charakterystyczną było przetłoczenie pod rynną, której auta na polski rynek nie miały. Łańcuch rozrządu i inne części były Made In Italy.
    PRZEPRASZM ZA OT
    A świstak siedzi i zawija w sreberka. To taka sama bajka jak to, że TIPO jest produkowane we Włoszech z włoskich części
    1. Przetłoczenie w rynience nie było zależne od tego na jako rynek, tylko od rocznika
    2. Czy był to "eksport", czy "krajówka" można było zweryfikować tylko po nr nadwozia. ZFA lub SUF. Najgorsze "eksporty", które nie przeszły KJ ze względu na dużą ilość nieopłacalnych do poprawy usterek, były kierowane na rynek wewnętrzny.
    3. Jeżeli był to 1985 "eksport" to powinien być już pełny FL (wszystkie eksporty od grudnia 1984) , czyli jako "eksport" nie mógł mieć kapliczki.
    4. Jeżeli miał nowe hamulce, kapliczkę, dwubiegunową cewkę, czyli to tzw. kundel przejściówka (nie FL) składany z części pozostałych w fabryce. takie wersję szły aż do 1987 roku.
    5. Żaden maluch z Polskiej fabryki już od końcówki lat 70-tych nie był składany z żadnych włoskich części. To włosi jeszcze jak produkowali Fiata 126 do 1980 brali kpl silniki z Polski. Jedyne Włoskie graty to mogły być alternatory (z zieloną pokrywą regulatora), aparaty zapłonowe Magneti Marelli i włoskie zderzaki P4 z miejscem na małą tablicę, ale to w "eksportach" ZFA.

    Koniec wykładu.

  12. #356
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    5. Żaden maluch z Polskiej fabryki już od końcówki lat 70-tych nie był składany z żadnych włoskich części.
    Zatem skąd w tamtym egzemplarzu był fabryczny łańcuch rozrządu Made In Italy? Potrafisz to wytłumaczyć? Auto było kupione przez pierwszego właściciela za $, nie za złotówki. Z pełną historią serwisową, po drodze łańcuch rozrządu nigdy wcześniej nie był wymieniany Auto miało w momencie zakupu około 40tyś. km. Pół roku później strzelił łańcuch.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    1. Przetłoczenie w rynience nie było zależne od tego na jako rynek, tylko od rocznika
    Jeśli chodzi o przetłoczenie, to osobiście widziałem malucha z tego samego rocznika bez, więc o co chodzi?
    Blacharze też byli zdziwieni faktem, że ten rowek w tym aucie był. W tamtym czasie robili 99% PRL-owskich szrotów.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    4. Jeżeli miał nowe hamulce, kapliczkę, dwubiegunową cewkę, czyli to tzw. kundel przejściówka (nie FL) składany z części pozostałych w fabryce. takie wersję szły aż do 1987 roku.
    Do tego pisałem, że to była przejściówka, więc nie musisz mi tłumaczyć, że to nie był FL Na budzie miał już przetłoczenia do montażu szerokich plastikowych zderzaków (a konkretnie do przymocowania kołków montażowych, ale bez dziur), miejsce na włącznik wstecznego w skrzyni, przelotki do świateł cofania i przeciwmgielnego w belce, miękką kierownicę itd. Oryginalnie wyposażony był w chromy, włącznie z wycieraczkami. Niestety wycieraczki ukradziono, a zderzaki po kolizji zostały wymienione na szerokie plastiki.
    Ponownie bzdury piszesz, bo ze starymi zegarami produkcję zakończono w 1988r

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    3. Jeżeli był to 1985 "eksport" to powinien być już pełny FL (wszystkie eksporty od grudnia 1984) , czyli jako "eksport" nie mógł mieć kapliczki.
    Jeżeli używasz słowa "powinien", to ze wszelkimi tego konsekwencjami, bo to oznacza, że tak wcale nie musiało być Powinien, ale nie musiał.
    Jeszcze jedno, lifting był w drugim kwartale 1985 roku, więc nie pisz bzdur o 1984 W 1984 zakończono przygotowania do liftu.
    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    To taka sama bajka jak to, że TIPO jest produkowane we Włoszech z włoskich części
    Przekornie, taka sama bajka, że w GP, Tipo, 500X nie ma polskich, wróć, wyprodukowanych w Polsce, części. Skąd ogólnie zamysł, żeby napisać, że Tipo jest produkowane we Włoszech?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-11-2018 o 13:58

  13. #357
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Gorzej jak z bohomeksem. Adminie, proszę o interwencję.
    Przynudzanie na całego

  14. #358
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,533
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    Gorzej jak z bohomeksem. Adminie, proszę o interwencję.
    Przynudzanie na całego
    Czepiając się, to temat wątku jest sam z siebie przynudzający. Ile można pisać o tym, co się może w aucie podobać Wcześniej przynudzających i poza tematem nie zauważyłeś? Np strona 14. Wtedy nie prosiłeś admina o interwencję. Jeśli już takim strażnikiem jesteś, to bądź nim od razu, gdy będzie nieprawidłowość, a nie wybiórczo.

  15. #359
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wcześniej przynudzających i poza tematem nie zauważyłeś? Np strona 14. Wtedy nie prosiłeś admina o interwencję
    Wtedy jeszcze dawałem radę. No, ale ile można.
    Jak przynudzać, to w temacie
    krowka1978 lubi to.

  16. #360
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Maluchami na bieżąco zajmowałem się od 1987 , teraz już tylko hobbistycznie dla znajomych Fiat 500 i 126. Nie wiem ile masz lat (może się wstydzisz dlatego nie widnieją w awatarze), ale myślę, że zdecydowanie mniej niż ja. Moja wiedza o tych samochodach pochodzi z doświadczenia, Twoja z na 100% z Wikipedii.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zatem skąd w tamtym egzemplarzu był fabryczny łańcuch rozrządu Made In Italy?
    Rozumiem, że sam go wymieniałeś, a nie czerpiesz wiedzy w opowiadań rodziców.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeśli chodzi o przetłoczenie, to osobiście widziałem malucha z tego samego rocznika bez, więc o co chodzi?
    Jeden mógł być z początku , drugi z końca roku.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Ponownie bzdury piszesz, bo ze starymi zegarami produkcję zakończono w 1988r
    Błąd, ostanie przejściówki kundle wyszły w 1987 roku.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Jeszcze jedno, lifting był w drugim kwartale 1985 roku, więc nie pisz bzdur o 1984 W 1984 zakończono przygotowania do liftu
    Błąd, pierwsze FL-e wyjeżdżały listopad-grudzień 1984.

    Cytat Napisał giannini Zobacz post
    Skąd ogólnie zamysł, żeby napisać, że Tipo jest produkowane we Włoszech?
    Taki urban legend, jak maluch 1985 produkowany z włoskich części.


 
Strona 24 z 37 PierwszyPierwszy ... 14222324252634 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Nie podoba mi się w tipo
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 2680
    Ostatni post: 05-07-2021, 06:20
  2. Opadające szyby w tipo tipo
    Napisany przez mis888 na forum Ogrzewanie i klimatyzacja Tipo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-04-2019, 20:39
  3. Fiat Tipo - wersja wyposażenia Tipo (podstawowa)
    Napisany przez Fafikdog na forum Tipo
    Odpowiedzi: 216
    Ostatni post: 17-07-2017, 23:31
  4. Składanie kanapy w TIPO Tipo
    Napisany przez leinad na forum Tipo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-01-2017, 15:00
  5. /F/I/A/T/ Tipo 1.8ie czyli Tipo po raz trzeci :)
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 68
    Ostatni post: 13-12-2014, 17:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

101 napraw forum

fiat tipo TVN turbo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl