Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Guest
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    101
    Auto
    Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016

    Question Całkowite wyłączenie kontroli trakcji ESC - jak?

    Cześć,

    Dziś u nas spadło trochę śniegu więc korzystając z okazji pojechałem trochę się poślizgać autem na wolnej przestrzeni. Niestety wyłączenie przyciskiem ESC nie wyłącza kontroli całkowicie. Zezwala na więcej ale przy zwyczajnym zaciągnięciu hamulca ręcznego na zakręcie gdy auto wpada w poślizg system automatycznie przyhamowuje wszystkie koła. Uniemożliwia to jakiekolwiek zabawy autem na śniegu. Jestem zły bo traktują kierowce jak debila dając mu przycisk do wyłączenia trakcji tak naprawdę jej nie wyłączając tylko poluzowując kaganiec. Użytkownik nawet nie jest w stanie poćwiczyć zachowania samochodu na śliskiej nawierzchni.

    Czy ktoś zna sposób na CAŁKOWITE wyłączenie kontroli trakcji ESC?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Pewnie można wyciągnąć bezpiecznik który odpowiada za kontrolę trakcji

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Tylko wyjęcie bezpiecznika pomoże. Nie ma innego sposobu.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    59
    Auto
    Punto
    Rocznik
    2013
    W Puncie chcąc wyłączyć wkurzający ABS też wyciągnąłem bezpiecznik.
    Świeci się kontrolka, ale ABS nie przeszkadza w jeździe.

  6. #5
    Guest
    Dołączył
    11 październik 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    101
    Auto
    Tipo 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    A ktoś może wie który to bezpiecznik i gdzie go szukać? Niestety w instrukcji nie piszą, który służy za ESC - pewnie dla bezpieczeństwa żeby użytkownikowi nie przyszło do głowy go wyciągać

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    577
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Tylnie kola tez sa uzywane przez kontrole czy tylko napedowe?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    ESC kontroluje i działa na wszystkie koła.
    ASR kontroluje wszystko, ale działa tylko na napędowe.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja bym wzial młotek i rozwalił elektronike od pompy abs. A tak poważnie na jakiś tor sie tym kredensem wybieracie? Bo jesli nie to nauczcie sie zachowania auta wlaśnie z esc. Bo to wcale nie takie proste jak ktoś przyzwyczajony do auta bez. I nie takie duperele typu 20 kmh na parkingu pod marketem. 50, 70, 100 kmh i wtedy. Ciekawe komu starczy jaj. Tyle że to też na torze a nie miedzy ludźmi na drodze.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    W mondeo zasnąłem za kołkiem i esp mnie uratowało... tam ten system dzial dla mnie idealnie od ruszenia... teraz pilnuje się by nie zasnąć bo jakoś nie mam przekonania do fiatowskiego esc... po prostu jak mi pali gumę przy ruszaniu (asr powinno zapobiec jak w mondeo) to bije się ze przy większej prędkości nie utrzyma toru tak jak robiło to modeo... jak nauce czas to podjade na tor, zapłacę za 30 minut i protestuje w kontrolowanych warunkach teraz zima z większa prędkością...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Mi uratowalo dupe 3 x razy (w alfie w trybie d który jest chyba mniej restrykcyjny niż w tipo. I 3 razy to było na łuku w lewo widać ponosi mnie fantazja ale to "wina" samochodu bo on zachęcał swoją zwinnością. Czlowiek bywa lekkomyslny. 2 razy wpadlbym najwyzej dupą na barierki ale trzecim razem był rowerzysta na poboczu. Ta sytuacja mnie sporo nauczyła no ale nie o tym... Awaryjne i "prawdziwe" działanie esp jest bardzo ostre i zdecydowane i w zasadzie trzeba by mu po prostu zaufać. Czlowiek niestety ma tendencję do kontrolowania poślizgu ręcznie i mozna sie mocno zdziwić gdy wtedy zadziała esp.


 

Podobne tematy

  1. kasowanie kontroli check
    Napisany przez krak na forum Croma
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post: 28-01-2018, 16:43
  2. Brak kontroli silnika
    Napisany przez 8p8c na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-07-2014, 20:58
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-01-2014, 22:54
  4. Fiat sfinalizował całkowite przejęcie Chryslera
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-01-2014, 10:41
  5. Wyłączenie kontroli zapiecia pasow
    Napisany przez chrobry na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-02-2011, 08:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pltipo-531calkowite-wylaczenie-kontroli-trakcji-esc-jak-34571

bezpiecznik kontroli trakcji fiat sediciesc fiatfiat ducato kontrola trakcji jak wylaczycFiat talento kontrola teakcji jak wylaczycabarth jak wylaczyc espesc fiat puntofiat tipo polozenie bezpuecznika espfiat panda kontrolka esc

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl