Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 28 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 406
Like Tree46lubi to!

Temat: Awaria Tipo - chyba sprzęgło. Samochód unieruchomiony.  

  1. #31
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Załączam zdjęcia. Ja pęknięcia za cholerę nie mogłem znaleźć, ale może dlatego, że nie widziałem nowego docisku
    20180529_170337.jpg
    20180529_170352.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Ja też nic takiego nie widzę.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Producent ftp?

  5. #34
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał TipoSedan Zobacz post
    Możliwe ale np. w starym VW w ręcznym są silniczki, które trzeba regenerować, żeby się nie popsuły a u nas jest taki sam koszt jak silnik Fire uszczelke wypluje Cieszmy się, że mamy biedasamochody bez zbędnych dodatków (bo kto nie ma na tyle siły, żeby ręczny zaciągnąć
    Tak twierdzą tylko osoby, które nie miały do czynienia z elektrycznym hamulcem postojowym i nie mają pojęcia jak to działa. Myślisz, że linka Ci się nie rozkraczy? Że rozpierak się nie zapiecze? Zgadza się, w elektrycznym systemie TRW to czego nie ma, to się nie zepsuje - brak linek, brak rozpieraków. Do tego skuteczność EPB, wygoda użytkowania itd.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Producent ftp?
    Jakie FTP FPT, czyli FIAT PowerTrain.

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    tak twierdzą tylko osoby, które nie miały do czynienia z elektrycznym hamulcem postojowym i nie mają pojęcia jak to działa. Myślisz, że linka ci się nie rozkraczy? że rozpierak się nie zapiecze? Zgadza się, w elektrycznym systemie trw to czego nie ma, to się nie zepsuje - brak linek, brak rozpieraków. Do tego skuteczność epb, wygoda użytkowania itd.

    (automat) autor dopisał treść. Post został scalony.



    Jakie ftp Fpt, czyli fiat powertrain.
    20180529_170337a.jpg

    ftp

  7. #36
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No juz nie przesadzajmy ze elektryczny hamulec jest prostszy od zwyklego. Co do trudności obsługi zwykłego to już naprawdę problemy pierwszego świata.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-05-2018 o 21:26

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Sory slownik mi zmienil w smartfonie. Kto to robi?

  9. #38
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Gomez405 Zobacz post
    Sory slownik mi zmienil w smartfonie. Kto to robi?
    Napisałem kto to robi, ta sama firma, co skrzynie i silniki, czyli FIAT.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    No juz nie przesadzajmy ze elektryczny hamulec jest prostszy od zwyklego. Co do trudności obsługi zwykłego to już naprawdę problemy pierwszego świata.
    Czy ja gdzieś napisałem, że budowa jest prostsza? Za to nie ma co porównywać jakości hamowania awaryjnego, pewności jako postojowego i wygody obsługi. Mam do czynienia z obydwoma rodzajami. Wcześniej też o EPB nie miałem dobrego zdania, ale po pierwszej jeździe próbnej 500X-em zmieniło mi się. Następne auto musi mieć ten gadżet.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-05-2018 o 22:17

  10. #39
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jak wiekszosc wymyslonych ostatnio rzeczy fajne w nowym aucie do pierwszej awarii czy tez zimowych komplikacji, serwisu, kolejna rzecz zalezna od aku. W starszym aucie przewaga w pewność działania dyskusyjna.
    ata i Godfrey lubią to.

  11. #40
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jak wiekszosc wymyslonych ostatnio rzeczy fajne w nowym aucie do pierwszej awarii czy tez zimowych komplikacji, serwisu, kolejna rzecz zalezna od aku. W starszym aucie przewaga w pewność działania dyskusyjna.
    Znam przypadki zerwania linki na postoju - "pewność" działania.
    Jakie komplikacje zimą? Nie ma żadnych - komplikacje to mozesz mieć w linkowym. Chyba, że tarcze wodą specjalnie zlejesz, a potem włączysz, to na mrozie powodzenia z odklejanie klocków.
    Zależność od aku - da radę z tym żyć, auta gadają, gdy aku pada. Trzeba tylko wiedzieć jak to robią, w moich wiem, na gwarancji w pincecie wymiana była.
    Serwis, problemu nie widzę - powiązanie z systemem ABS/ESP/TCT... - ta centralka tym steruje, a tez jest w TIPO A jak się zepsuje, to naprawię. Wymiana siłowników nie jest skomplikowana, więcej przy sprzęgle w Tipo się narobi Jakbym miał myśleć w kategorii awarii, to autobusami bym jeździł.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2017
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    331
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Tak twierdzą tylko osoby, które nie miały do czynienia z elektrycznym hamulcem postojowym i nie mają pojęcia jak to działa. Myślisz, że linka Ci się nie rozkraczy? Że rozpierak się nie zapiecze? Zgadza się, w elektrycznym systemie TRW to czego nie ma, to się nie zepsuje - brak linek, brak rozpieraków. Do tego skuteczność EPB, wygoda użytkowania itd.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Jakie FTP FPT, czyli FIAT PowerTrain.
    Not to jak krówka1978? FTP czy FPT ?

  13. #42
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Znam przypadki zerwania linki na postoju - "pewność" działania.
    Jakie komplikacje zimą? Nie ma żadnych - komplikacje to mozesz mieć w linkowym.
    Ja z kolei osobiście znam przypadek braku możliwości odblokowania hamulca w zimie (Seat Leon kilkuletni, chyba z 2014 r.). Potrzebna była laweta. Gość w..kwiony jak nie wiem - zima, ciemno i stracone kupę czasu i pieniędzy mimo że <10 km od domu to dojechać nie dało rady.
    Wcześniej ale jeszcze na jesieni miał objawy - świecące kontrolki, musiał robić jakieś korowody typu odłączanie aku na chwilę itp aż powiedziało basta.
    Próby wyciągnięcia tego badziewia skończyły sie ukręceniem śruby z gównolitu, naprawa droga (jak na taką pierdołe) i na dwa razy bo kupował część (tzn. chyba jakiś regenerowany silniczek).
    Dziekuję za takie atrakcje, utrudnianie sobie życia to nie jest moje hobby.

    U mnie jak złapała linka schyliłem się pociągnąłem za dźwignię przy zacisku i po temacie. A zerwanie dwóch linek na raz, żeby się auto stoczyło (pomijając to że zostawiam na biegu) to już prawie jak szóstka w totku. I chyba w aucie starszym niż węgiel.

  14. #43
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    U mnie jak złapała linka schyliłem się pociągnąłem za dźwignię przy zacisku i po temacie. A zerwanie dwóch linek na raz, żeby się auto stoczyło
    Wystarczy, że zerwie się jedna i nie ma hamulców na obu kołach - chyba nie wiesz jak są ze sobą połączone linki. Sprawdź w Mito i w Tipo w tunelu za dźwignią Linki podłączone są do kołyski, która jest uwadzona na gwintowaną oś (śrubę) dźwigni w celu regulacji skoku. Jeszcze ciekawsze rozwiązanie jest w UNO, z bloczkiem na belce

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    U mnie jak złapała linka schyliłem się pociągnąłem za dźwignię przy zacisku i po temacie.
    Pociągnij dźwignię w bębnowym np. w GP/Tipo Wróć! Spróbuj ściągnąć bęben, szybko tego nie dokonasz, jeśli szczęki trzymają, a linka się porządnie zapiekła - a dźwignia w bębnie Jest w tarczy kotwicznej rewizja do tego, ale i tak jest problem.


    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ja z kolei osobiście znam przypadek braku możliwości odblokowania hamulca w zimie (Seat Leon kilkuletni, chyba z 2014 r.). Potrzebna była laweta. Gość w..kwiony jak nie wiem - zima, ciemno i stracone kupę czasu i pieniędzy mimo że <10 km od domu to dojechać nie dało rady.Wcześniej ale jeszcze na jesieni miał objawy - świecące kontrolki, musiał robić jakieś korowody typu odłączanie aku na chwilę itp aż powiedziało basta.
    Po co wyskakujesz z jakimś padniętym niemieckim wynalazkiem, o którego właściciel jak widać nie dba? Sam sobie winien, skoro nie chciało mu się naprawić na czas, a potem regenerowane silniczki, kupowane na dwa razy, bo taniej Niech zgadnę, ma na imię Janusz?

    PS. Fakt, że jeśli siłowniki są bezpośrednio na zaciskach, to bez prądu ich nie zwolni, ale idzie sobie z tym poradzić - telefon po prąd, albo wycieczka do sklepu po akumulator.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Dziekuję za takie atrakcje, utrudnianie sobie życia to nie jest moje hobby.
    Szukasz problemów i przykładów na siłę w jakichś szrotach, o które ktoś nie dba - tak, ten Seat jest dla mnie technicznym szrotem, wystarczyła mi ta krótka opowieść - jak można dopuścić do czegoś takiego w 4-letnim aucie? Odłączać akumulator, samo się naprawi Aż boję się jak inne rzeczy w tym aucie "naprawia". Widać lubi "inwestować", jeśli jedzie to jest ok. Kup teraz używkę po kimś takim...
    Wszystko prędzej, czy później się zepsuje. Masz t-Jet'a, to dwumasa, turbo, cewki, odma, intercooler, do tego alternator, rozrusznik, ECU itd. - czyli co, nie utrudniłeś sobie życia? Są tacy, którzy też tak uważają - "tylko wolnossak" Jak ktoś chce, to żadne rozwiązanie nie będzie mu się podobać.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 01-06-2018 o 09:41

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał zbychbor Zobacz post
    Załączam zdjęcia. Ja pęknięcia za cholerę nie mogłem znaleźć, ale może dlatego, że nie widziałem nowego docisku
    20180529_170337.jpg
    20180529_170352.jpg
    Czy ktoś dopatrzył sie wady tego sprzęgła?

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Myślisz, że linka Ci się nie rozkraczy?
    o taak straszliwa droga i częsta awaria , z 2 miesiące temu mi poszła prawa linka w stilo 2006r , całe 18eur musiałem wydać na linke , stara była ori jeszcze;

    co ciekawe ojciec ma GP też 2006 , i też mu w tamtym roku wymieniałem linki , też stare były ori , wychodzi że ok 10- 11 lat wytrzymują ;

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Napisałem kto to robi, ta sama firma, co skrzynie i silniki, czyli FIAT.
    wątpię , znając zycie i fiata/alfe od lat , sprzęgło jest standardowo od Valeo , sygnowane FPT
    Ostatnio edytowane przez Godfrey ; 01-06-2018 o 09:45


 
Strona 3 z 28 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Awaria Sprzęgła i brak części :(
    Napisany przez los303 na forum Albea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-04-2018, 11:46
  2. Tipo jako samochód na dłuższe trasy?
    Napisany przez nienazwany na forum Tipo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 11-12-2017, 18:48
  3. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 21:12
  4. Mega awaria tipo
    Napisany przez largo na forum Tipo
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 26-09-2017, 12:23
  5. Dziwny problem ze sprzęgłem (chyba).
    Napisany przez dawidsznurek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2013, 18:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-41261

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-412612

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126118

ceneo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126116

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126119

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126115

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534awaria-tipo-chyba-sprzeglo-samochod-unieruchomiony-4126125

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl