Witamy na Fiat Klub Polska

Zobacz wyniki ankiety: KTÓRE AUTO LEPIEJ WYBRAĆ, BY BYĆ ZADOWOLONYM: TIPO CZY 500L?

Głosujących
24. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • Fiat 500L (obojętne, czy Cross, czy zwykły)

    5 20.83%
  • Fiat Tipo SW ("Tipo to Tipo, niezawodne Tipo")

    19 79.17%
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 51
Like Tree1lubi to!

Temat: 500L czy Tipo? Pytania po jeździe próbnej  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    34
    Postów
    25
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    W 2016 nie było lepszego do sedana w tipo
    1.6 e-torQ 110 KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    72
    Auto
    Tipo Sedan 1.4
    Rocznik
    10.2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    W 2016 nie było lepszego do sedana w tipo
    w 2017 r. w tej cenie również

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2017
    Skąd
    Beskidy
    Postów
    178
    Auto
    Tipo HB
    Rocznik
    2021
    Odpowiedzieć musisz sobie sam na czym Ci najbardziej zależy. Zarówno Tipo jaki i 500L mają swoje zalety i wady, przewagi w danych "konkurencjach".
    Ja przez ostatnie 7 lat jeździłem autem pokroju 500L i na moim etapie życie (dzieci) było to wtedy auto idealne - wyższe auto/duże drzwi= łatwość wykonywania czynności fotelikowych, wysokie wnętrze= łatwy serwis pampersowy, wysoki bagażnik =wózek włazi, ect.
    Obecnie gdy pewne potrzeby przeminęły, bardziej pasuje mi hatchback, szczególnie że dużo jeździmy w trasie i lepiej się sprawdza niż podniesiony MPV.
    Tak więc wszystko zależy.
    Powodzenia w wyborze.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    39
    Postów
    444
    Auto
    500L easy 1.4 lpg/tipo sw lounge 1.4 tjet lpg
    Rocznik
    2013/2017
    już wcześniej napisałem o obu które posiadam w temacie od 500L, ale do sedna jeśli chodzi o boczny wiatr to stabilniej jedzie 500L nie ma bujania a jest wyczuwalny opór tak jakby przyhamowanie, a w tipo sw jest własnie bujanie i uczucie jakby miał tańczyć zwłaszcza przy podmuchach jak jedzie się między domami. Takie mam odczucia ale wiadomo czemu tak jest 500L jest twardsze i sprężyste a tipo sw miększe i komfortowe.
    FIAT MI AMORE
    https://www.facebook.com/SzarySleeperLounge/
    BP-168KM/LPG-162KM

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Te podmuchy bocznego wiatru w 500L to jakiś mit. Zrobiłem po autostradzie 500L Ok 2-3 kkm i przy prędkościach 140-150km/h nie odczuwałem dyskomfortu. Nie jest to oczywiście Audi A6 lub BMW 5 ale do tego elementu nie czepiałbym się. Kilka rzeczy napisałem już w innych wątkach na forum 500L. Wspomaganie kierownicy z modułem City to bardzo fajna rzecz chociaż nie korzystam z tego, bo wolę czuć opór na kierownicy. Uroda samochodu to kwestia gustu. Pojedź na tydzień do Włoch to albo pokochasz 500 L i cała rodzinę 500 albo znienawidzisz i wybierzesz bez namysłu Tipo.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    City w fiatach bylo chyba juz za niemca. To nie specjalny modul a raczej wejscie procesora i pare linijek kodu.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,767
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Trochę pojechałeś ale to prawda city to żadna nowość... kiedyś było w bogatszych wersjach lub za dopłata a teraz jest wszędzie...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #23
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    City było w standardowym GP... Akurat jak dla mnie jest bezużyteczne, włączyłem ze dwa razy z ciekawości. O wiele lepiej sprawuje się w pełni progresywne wspomaganie.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    City było w standardowym GP... Akurat jak dla mnie jest bezużyteczne, włączyłem ze dwa razy z ciekawości. O wiele lepiej sprawuje się w pełni progresywne wspomaganie.
    Przecież jest progresywne a to city to taki gadżet żeby człowiek myślał że ma na coś wpływ. Równie dobrze mogliby inaczej to tam zestroić bo kto lubi opór przy kręceniu na parkingu? Ja akurat włączyłem na stałe bo przy wyzszych prędkościach bez różnicy a parkuje się łatwiej. Ale dobrze że jest niezależnie od innych ustawień - w mito nieco wkurzające jest że jak chcesz mieć lepszą odpowiedź pedału (czyli tryb "dynamic") to musisz się męczyć z kręceniem kierąbo ten tryb właśnie zmniejsza siłę wspomagania. No ale w folderze reklamowym dobrze to wygląda bo sa sportowe doznania. A można byłoby zrobić menu do samodzielnego konfigurowania.
    Tzn. w zasadzie w tipo to bez różnicy bo innych ustawień nie ma . Ale będą po instalacji throttle controllera.
    Nawiasem mówiąc jest dedykowany z Magneti Marelli dokładnie do tego ECU silnika, tylko cena jak za indywidualny tuning na hamowni.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Przecież jest progresywne a to city to taki gadżet żeby człowiek myślał że ma na coś wpływ. Równie dobrze mogliby inaczej to tam zestroić bo kto lubi opór przy kręceniu na parkingu? Ja akurat włączyłem na stałe bo przy wyzszych prędkościach bez różnicy a parkuje się łatwiej.
    Hmmm, w 500X nie ma City, a problemów z kręceniem na parkingu nie ma - dla mnie to jest w pełni progresywne wspomaganie. Tryb City nie działa od 40km/h - jest nagłe wyłączenie. Mam bezpośrednie porównanie, wiem też jak w Tipo jest - niewiele odbiega od tego z GP. Progresywność jest, ale nie taka jak w pincecie.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    w mito nieco wkurzające jest że jak chcesz mieć lepszą odpowiedź pedału (czyli tryb "dynamic") to musisz się męczyć z kręceniem kierąbo ten tryb właśnie zmniejsza siłę wspomagania. No ale w folderze reklamowym dobrze to wygląda bo sa sportowe doznania.
    W 500X w trybie Sport usztywnienie wspomagania mnie nie wkurza - o wiele lepiej i pewniej prowadzi się auto. Nie ma również tragedii na parkingu - jest trochę ciężej, ale bez przesady. Jeśli ktoś nie jeździł PF126P, PF125P, Polonezem itd., to nie wie co to brak wspomagania i co to "ciężkie kręcenie"

    Co do wyboru auta, to jak dla mnie zdecydowanie 500L z 1.4 T-Jet. Wyróżniające się auto, jakościowo lepsze od Tipo. Sam miałem krótki dylemat 500L(przed liftem)/500X. Wygrało 500X z racji nowocześniejszego wówczas wyposażenia i silnik MA. Teraz bym miał większą zagwozdkę, jednak jeszcze ten silniczek...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 12:09

  12. #26
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,066
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    A tak na marginesie, rozumiem, że Kolega kupi samochód, który wygra w ankiecie? Są jakieś nagrody dla biorących udział?

  13. #27
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    jakościowo lepsze od Tipo
    A w czym ta jakość się przejawia? Bo nie zauważyłem, wielokrotnie go oglądając.
    Tylko znowu nie piszcie o wyższości montażysty serba nad montażystą turkiem bo co do technologii chyba są wszyscy zgodni że to te same klocki.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A w czym ta jakość się przejawia? Bo nie zauważyłem, wielokrotnie go oglądając.
    Wystarczy obejrzeć materiały wykończeniowe wnętrza. Jedni zauważają, inni nie. Ja zauważam. Z montażem w Tipo też różowo nie jest, np. brakujące odbojniki na drzwiach przednich plus inne niespodzianki opisane na forum (nie chodzi mi o "brakujące" maskownice na pasie przednim, czy jakieś "brakujące" uszczelki).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 12:33

  15. #29
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Hmmm, w 500X nie ma City, a problemów z kręceniem na parkingu nie ma - dla mnie to jest w pełni progresywne wspomaganie.
    Tryby jazdy sa inaczej nazwanymi klonami tego co jest w alfach od 10 lat. ja z kolei nie zauwazyłem jakiegoś szczególnego dobrodziejstwa tego rozwiązania.
    Róznicę widzę jak przesiadam się do tipo tam po prostu na parkingu jest lżej nawet niż w normalu i to jest dla mnie wygodne. No ale zaraz ktos powie że nie czuć co sie dzieje z kołami tak jakby startowali w rajdach samochodowych

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Tryby jazdy sa inaczej nazwanymi klonami tego co jest w alfach od 10 lat. ja z kolei nie zauwazyłem jakiegoś szczególnego dobrodziejstwa tego rozwiązania
    Widzisz, ja zauważyłem. W trybie pełnych osiągów nie lubię jeździć po mieście, słabo jest od świateł do świateł. Co innego w stłumionym auto. Tyle, że trzeba mieć trochę mocniejszy silnik niż 1.4 16V, czy 1.6 E-Torq, przy których tryb Sport moim zdaniem żadnego sensu nie ma - tam nie ma czego tłumić, żeby jako tako to jechało... Co innego w silnikach z turbiną. Tryb Sport to nie tylko wspomaganie, ale i "zmiana" mapy w ECU silnika, zmniejszona czułość ABS/ESP, FBC.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-04-2018 o 12:39


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 15:38
  2. Karta ratunkowa w pojeździe
    Napisany przez soku80 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2014, 22:20
  3. Duże ciśnienie w ukłądzie chłodzenia
    Napisany przez karpiu01 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-04-2012, 12:23
  4. Czy coś się mogło stać po jeździe z małą ilością oleju?
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-12-2011, 15:21
  5. Wypadek na zjeździe z E4
    Napisany przez KrzychuB na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-07-2010, 11:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tipo czy 500l

fiat tipo czy 500l

Koniec tipo

fiat 500x czy 500l

https:fiatklubpolska.pltipo-531500l-czy-tipo-pytania-po-jezdzie-probnej-40929

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl