Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Posty od 46 do 47 z 47
  1. #46
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Panowie... Sztuka chip-tuningu wcale nie jest taka trudna jak się wydaje - oczywiście szeroka wiedza na temat wszystkich typów sterowników to trudny temat, ale w przypadku nas - amatorów, którym zależy na jednym typie sterownika i to starszego typu - jest to temat jak najbardziej do zgłębienia.

    Sam się tym zainteresowałem - jest wiele stron w internecie (niestety nie po polsku), gdzie można dowiedzieć się nie tylko podstawowych rzeczy, ale też nierzadko gotowych rozwiązań...

    Mój stilak (1.9 jtd 16V) okazał się baardzo podatny na modyfikacje - obecnie ciśnienie doładowanie zwiększone do 2,5 bara (fabryka pozwalała na 2,25bar), ciśnienie na railu podniesione do 1500bar (1400 w oryginale) + zmiana kilkunastu mapek (żądanie kierowcy, ilość paliwa, doładowanie), podniesienie limiterów i....... gotowe

    Fakt, że troszkę zajęło mi dojście co jest co i bez pomocy internetu i życzliwości co niektórych za chiny bym sobie nie poradził, ale... warto było

    Co ciekawe - często jest tak, że tunerzy krzyczą sobie po kilkaset złotych za jakieś pierdoły - np. chciałem wyłączyć u siebie EGR (jak wiadomo zaślepienie tego dziadostwa w multijetach powoduje kontrolkę na desce) i co? Okazało się, że to zmiana tylko kilku wartości w kodzie programu - bułka z masłem, 10 minut roboty i już nie ma EGR - satysfakcja gwarantowana..

    Po co to piszę? Żeby Was zachęcić do próbowania samemu - bo MOŻNA



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2010
    Skąd
    Dąbrowa G.
    Postów
    32
    Auto
    Brava 1.9 JTD ; Stilo MW 1.9MJ
    Cytat Napisał omegarules Zobacz post
    Co ciekawe - często jest tak, że tunerzy krzyczą sobie po kilkaset złotych za jakieś pierdoły - np. chciałem wyłączyć u siebie EGR (jak wiadomo zaślepienie tego dziadostwa w multijetach powoduje kontrolkę na desce) i co? Okazało się, że to zmiana tylko kilku wartości w kodzie programu - bułka z masłem, 10 minut roboty i już nie ma EGR - satysfakcja gwarantowana..

    Po co to piszę? Żeby Was zachęcić do próbowania samemu - bo MOŻNA
    Jasne , że można .
    Tylko trzeba jeszcze mieć czym hardwarowo zgrać ori soft z ECU , mieć go czym wyedytować i co najważniejsze wiedzieć jakie wartości i gdzie zmienić w mapach .
    Potem jeszcze chwila niepewności czy podczas zapisu nie wyłoży się transmisja , bo będzie niewesoło .
    Przy EDC15 jak w JTD115 to jeszcze pół biedy , ale przy EDC16 w MJ140 to już nie ma żartów - na ogół pozostaje potem profi sprzęt do wgrania softu bezpośrednio do flasha co sporo kosztuje i bez rozbierania sterownika się nie obędzie, więc warto żeby koledzy o tym wiedzieli .
    Jak robiłem pierwsze kroki w tym temacie to zakupiłem do testów drugi komplet ECU+immo+transponder żeby mieć w razie czego jak uruchomić silnik
    Brava 1,9 [color=red]JTD[/color] 100 SX
    Stilo 1,9 [color=red]MJTD[/color] 140


 
Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9 jtd 115 chip

stilo jtd 115 chip

chip stilo jtd

jtd 115 chip

chip 1.9 jtd 115

dwumasa stilo

1.9 jtd 115km chip

mapa do stilo 1.9jtd a chipstilo chipstilo jtdstilo 1.9 jtd chipfiat stilo 1.9 jtd 115 chipforum fiat stilo jtd chip stilo jtd 115fiat stilo jtd chipprogram stilo jtdfiat stilo 1.9 jtd 115km chipgdzie kupic mapy do stilo jtdstilo jtd 115km mapafiat stilo 1.9 jtd chipstilo jtd mocstilo 150km opiniestilo jtd 115 chip maxfiat stilo 1.9 JTD 150 KM
http://www.iparts.pl