Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003

    [zawieszenie] Łożysko czy tuleja zawieszenia?

    Witam!
    Po czy można poznać co do wymiany? Nawet na nie za duzych dziurach strasznie wali mi z tylu. Dzwiek jest tak donosny ze idzie po calej budzie samochodu i czasami wydaje sie ze to i przod wali, ale nie bo najpiew przod wjezdza w dziure (i jest OK) a jak tyl zalapie ta sama dziure to tragedia. Jakby kto mlotkiem stukal . Standardowo to powinna byc tuleja wahacza, ale dzis sie dowiedzialem ze podobnie jest przy uszkodzonym lozysku w piascie.

    Na przegladze (w poniedzialek) widzialem jak ta tuleja lata na wahaczu. Mechanik powiedzial ze w sumie jest juz zerwana jedna (prawa) a lewa jeszcze jako tako. Lozyska nie wiem jak sprawdzic. Boje sie bo juz zamowilem tulejki firmy Lemforder i nie wiem czy nie trzeba by zamiast tego wziac piaste .
    Pozdrawiam:
    TOmcio



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    łozyska raczej huczą a nie stukają,przynajmniej z moich doświadczeń to wiem. sprawdz moze jeszcze gumy na amorach. mały koszt a tez potrafia stukac

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    bydgoszcz
    Postów
    84
    Auto
    Stilo
    najczęściej siadają tujeje w tylnej belce. Koszt tulejek jakieś 70zł za oryginał (zamienników nie polecam) ale roboty sporo bo belkę trzeba wyjąć..

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    Tak jak pisalem na poczatku zamowilem tuleje firmy Lemforder. Sztuka nie jest najtansza. Po rabacie za 72zl sztuka.
    Mysle ze to raczej to bo przy przegladzie widzialem jak one chodza paskudnie.

    Jak zrobie i bedzie cacy to dam znac

    Szerokości!!

    [size=2][ Dodano: 2010-05-16, 09:21 ][/size]
    Wczoraj zrobilem pozadek z waleniem.
    Okazalo sie oczywiscie ze byly to tuleje tylnego wahacza. Co ciekawe - moze nie wszyscy wiedza - tuje sa w srodku wypelnione olejem!!
    Wymiana nie byla prosta i trzeba bylo wyjac cala belke na ziemie. Wybicie starych na hama, a wbicie nowych to juz sztuka. Dzieki mojej podpowiedzi mechanicy dorobili prowizoryczny klucz do szybkiego wbicia tulejek. Prasa byla, ale nie mozna bylo do niej podejsc z cala belka.

    Tak czy inaczej teraz jest idealna cisza

    Pozdrawiam
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał tjsz
    Tak jak pisalem na poczatku zamowilem tuleje firmy Lemforder. Sztuka nie jest najtansza. Po rabacie za 72zl sztuka.
    Mysle ze to raczej to bo przy przegladzie widzialem jak one chodza paskudnie.

    Jak zrobie i bedzie cacy to dam znac

    Szerokości!!

    [size=2][ Dodano: 2010-05-16, 09:21 ][/size]
    Wczoraj zrobilem pozadek z waleniem.
    Okazalo sie oczywiscie ze byly to tuleje tylnego wahacza. Co ciekawe - moze nie wszyscy wiedza - tuje sa w srodku wypelnione olejem!!
    Wymiana nie byla prosta i trzeba bylo wyjac cala belke na ziemie. Wybicie starych na hama, a wbicie nowych to juz sztuka. Dzieki mojej podpowiedzi mechanicy dorobili prowizoryczny klucz do szybkiego wbicia tulejek. Prasa byla, ale nie mozna bylo do niej podejsc z cala belka.

    Tak czy inaczej teraz jest idealna cisza

    Pozdrawiam
    Czy widziałeś jak dokręcano tuleje do podwozia? Pytam, bo wielu fachmanów powiela pewien błąd, który skutkuje tym, że tuleje wytrzymują czasami 2-3 miesiące. I nie ważne czy firmowe, czy inne.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    No widzialem. A jak mieli to zrobic?
    Jakies sugestie?
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał tjsz
    No widzialem. A jak mieli to zrobic?
    Opuścić na koła i dopiero pod obciążeniem samochodu dociągnąć. Dociągnięcie na opuszczonych kołach skutkuje tym że po postawieniu na koła tuleja jest odrazu masakrycznie wyszpanowana.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał tjsz
    No widzialem. A jak mieli to zrobic?
    Jakies sugestie?
    Właśnie tak jak napisał kol. Hipo. Tuleje tylne to nic innego jak silenbloki. Działają w dwie strony. Jeśli dokręci sie bez obciążenia, to przy pełnym obciążeniu gumę skręca, a podczas uderzenia w garb, skręca maksymalnie i po krótkim czasie tuleje, nawet najlepszej marki do ponownej wymiany. Jeśli dokręcimy pod pełnym obciążeniem, tuleja może pracować gdy koło wpadnie w dół i uderzy w garb. Niestety wielu mechaników o tym zapomina.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    Ooo dzieki za informacje. Tego to mi nie robili. Fakt jest taki ze ciezko na opuszczonych kolach dostac sie do srub tulejek .
    Ale mam pomysla. W tym tygodniu jeszcze jade na ustawienie zbieznosci wiec jak bedzie na stolkach to poprosze aby dociagneli mi te srubki.

    Pozdrawiam i dzieki za informacje
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał tjsz
    Ooo dzieki za informacje. Tego to mi nie robili. Fakt jest taki ze ciezko na opuszczonych kolach dostac sie do srub tulejek .
    Ale mam pomysla. W tym tygodniu jeszcze jade na ustawienie zbieznosci wiec jak bedzie na stolkach to poprosze aby dociagneli mi te srubki.

    Pozdrawiam i dzieki za informacje
    To znaczy nie dokładnie tak. Trzeba teraz te śruby poluzować, następnie obciążyć wagą pięciu pasażerów ( tulejka wewnętrzna wróci na miejsce) i dopiero docisnąć. Wtedy już będzie OK.
    PS. Mechaniory nie obciążają, bo nie zawsze mają pod ręką pięciu chłopa

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    Ale nalezy dokrecac jak Ci pasazerowie sa w aucie czy niech uloza tulejki i wyjda z autka i dopiero dokrecamy?
    Rozumiem ze chodzi o te śruby co przechodza przez cala tulejke?
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał tjsz
    Ale nalezy dokrecac jak Ci pasazerowie sa w aucie czy niech uloza tulejki i wyjda z autka i dopiero dokrecamy?
    Rozumiem ze chodzi o te śruby co przechodza przez cala tulejke?
    Tak, chodzi o te śruby. Dokręca się pod obciążeniem, czyli jak pasażerowie są w aucie. Gdy "obciążniki" wyjdą z auta przed dokręceniem, to tuleje wrócą na swoje miejsce. W dobrych warsztatach są specjalne obciążniki, lub przymocowane do kanału cięgna z dynamometrem. Cięgnami ciągnie się auto w dół z odpowiednią siłą co symuluje obciążenie.
    W instrukcji obsługi są dane jaką masą można obciążyć dane auto.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    Zrobione .
    Mam nadzieje ze tulejki posluza mi troche czasu.

    A powiedzcie: czy przy wymianie drozkow od stabilizatora (te pionowe co lacza sie z kolumna McPearsona) trzeba ustawiac zbieżność? Wymiana wg mnie jest dosc prosta i chyba zdjecie kola powinno wystarczyc co nie?
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie trzeba ustawiać zbieżności.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał tjsz
    Zrobione .
    Mam nadzieje ze tulejki posluza mi troche czasu.

    A powiedzcie: czy przy wymianie drozkow od stabilizatora (te pionowe co lacza sie z kolumna McPearsona) trzeba ustawiac zbieżność? Wymiana wg mnie jest dosc prosta i chyba zdjecie kola powinno wystarczyc co nie?
    Zdjęcie koła wystarczy. Jednak piastę koła trzeba podeprzeć lewarkiem i lekko unieść, żeby drążek nie był naprężony. W przypadku obracania się sworznia od strony osłony gumowej trzeba przytrzymać płaskim chyba 15. Powodzenia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  2. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  3. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  4. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23
  5. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia i większe felgi.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Albea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-09-2008, 15:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tuleje zawieszenie

tuleja belki tylnego zawieszenia fiat stilo foto do druku

tuleje zawieszenia

tuleja zawieszenie

tyl fiat stilo zawieszenie lemforder

tuleja belki tylnego zawieszenia fiat stilo

tuleja tylnej belki stilo 1 9 jtd

wymiana zawieszenia fiat stilo

TULEJA TYLNEJ BELKI LEMFORDER FIAT STILO opinie

fiat stilo wybite tuleje tylnej belki

wymiana tulei belki punto 2

tuleje belki stilo lemforder

fiat stilo multiwagon tylne zawieszenie

fiat stilo zawieszenie tylne

TULEJA TYLNEJ BELKI LEMFORDER FIAT STILO

fiat stilo 1 2 tylnie zawieszenie

wymiana tulei tylnej belki stilo multiwagon

wymiana tylnego zawieszenia fiat stilo cena

wymiana tulei tylnej belki punto ii

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl