Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km

    Wymiana silnika regulacji wysokości świateł

    Przejdę od razu do sedna, bo mam rozbabrany samochód i liczę na Wasze szybkie odpowiedzi :/
    Zgodnie z manualem zrobionym przez Wito99, wziąłem się za wymianę silniczka regulującego światła od strony prawej tj. akumulatora...Większość wie jaki jest tam dostęp, jako, że nie chciałem go odcinać od zasilania, zdemontowałem nadkole. Odczepiłem osłonę reflektora, odkręciłem 2 śruby trzymające silnik i mój problem zaczął się w tym momencie właśnie - co tą cholerę jeszcze trzymało??? Próbowałem i tak, i siak wreszcie pociągnąłem mocniej i szlag trafił tą główkę na końcu :zalamany:
    Główki nie mogę znaleźć żeby było śmieszniej. Ale na chwilę obecną powiedzcie mi co trzyma ten cholerny silnik?! Wsadzałem palucha w dziurkę gdzie wchodzi ta główka od silniczka i nie bardzo rozumiem jak ona ma sterować tym reflektorem, fakt, że tego nie widzę, a na macanego może nie umiem sobie tego wyobrazić. GENERALNIE chodzi mi o to, gdzie popełniłem błąd? Jeszcze nie wiem czy ten silnik jest niesprawny (pomijając to, że urwałem mu łeb) ale jeśli okaże się, że muszę kupić nowy to chciałbym umieć go właściwie zamontować, bo jeśli połamie nowy to poziom irytacji sięgnie zenitu :kwasny:



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    641
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    po odkręceniu powinieneś wysunąć kulkę w kierunku błotnika(lewą), najlepiej wyciągnij aku wtedy wszystko zobaczysz

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    Dzięki jaro, po fakcie tak sobie pomyślałem, że może trzeba było jeszcze po miochać tym silniczkiem, bo przecież nie może być tam zamocowany w jakiś skomplikowany sposób. A tak będę musiał wyjąć nie tylko aku, ale pewnie i cały reflektor, żeby znaleźć tą ułamaną główkę :/

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    80
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    Ja wymieniałem go w warsztacie - 15 minut - 30zł - szkoda zachodu.
    shadow

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    Teraz to i ja go całkiem sprawnie wymieniłem, ale niestety, żeby nie było zbyt prosto. Silnik działa owszem, ale reflektor albo nie rusza się wcale, albo jego ruch jest bardzo nieznaczny. Myślę, że może ta główka, która gdzieś tam mi wpadła może coś blokować. Chociaż z drugiej strony po tym co napisał jaro, wnoszę że główka powinna być o coś zahaczona, skoro żeby ją wyjąć powinienem przesunąć w lewo, ja natomiast normalnie wsadziłem silnik, wycelowałem główką w dziurkę i przykręciłem i tyle, więc może tu jeszcze czegoś nie zrobiłem jak należy. No nic, wyjmę akumulator i mam nadzieję, że mnie oświeci.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Kol. Geez. Nie wystarczy włożyć - jak piszesz w dziurkę i przykręcić. Trzeba ją w tej dziurce zatrzasnąć. Są tam takie widełki, poprzez które silnik steruje odblaskiem. Po zatrzaśnięciu główki i bez przykręcania silnik nie może wypadać, a odciągając cały silnik powinien się wychylać odblask. Jeśli jest inaczej to zły montaż. Pozdrówka.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    Witajcie moi mili!
    O godzinie 19 zakończyłem moją nierówną walkę z tym....silnikiem.
    Tak jak sugerują niektórzy postanowiłem wyjąć akumulator, odkręcić i przesunąć tą jego obejmę/trzymadło, ale niestety nie udało mi się uzyskać tyle miejsca jak widać na zdjęciu manuala Wito99, nie wiem może ma benzynę, a tam jest więcej miejsca, nie wiem. W każdym razie dało mi to bardzo niewiele, na pewno skuteczniejsze jest zdjęcie nadkola, ale mniejsza o to.
    Gborowik masz rację, źle włożyłem silnik. Przy kolejnym podejściu przyjrzałem się nieco bliżej tym widełkom i mniej więcej wiedziałem o co chodzi. Wcisnąłem silnik i zaczęło wszytko grać.
    Ale jeśli chodzi o wyjęcie tego silnika z prawej strony, śmiem twierdzić, że jego wyjęcie bez urwania główki jest NIEWYKONALNE. Próbowałem uciekać do lewej strony, ale przecież ta dziura w którą trzeba wsadzić główkę, ogranicza ruch do minimum!

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Ale jeśli chodzi o wyjęcie tego silnika z prawej strony, śmiem twierdzić, że jego wyjęcie bez urwania główki jest NIEWYKONALNE. Próbowałem uciekać do lewej strony, ale przecież ta dziura w którą trzeba wsadzić główkę, ogranicza ruch do minimum! [/quote]

    Główki nie urwiesz tak łatwo. Silniczek też wychodzi nie najgorzej, tylko musisz przynajmniej pierwszy raz po wyjęciu obejrzeć najpierw gniazdo, choćbyś miał użyć lusterka. Jak ktoś napisał, trzeba silniczek chyba przesunąć w kierunku błotnika. Trochę nim po manipulować. Wyjmowałem kilka razy i nie było problemu. Potrzebna tylko cierpliwość. Powodzenia

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    W starym zepsutym silniku główkę urwałem niestety stosunkowo łatwo :/
    Używałem i lusterka, i gniazdo oglądałem (całkiem nieźle je widać i bez lusterka jak się spojrzy tak pod kątem), i niestety wyjęcie go graniczy z cudem. Zrezygnowałem z jego demontażu, kiedy nie mogłem go podłączyć (okazało się, że wtyczkę za słabo docisnąłem), więc dałem mu spokój i wolałem go nie wyciągać w ogóle, bo stwierdziłem, że ani mam ochotę wyrzucać kolejne 40zł, a już na pewno nie chce mi się tego wszystkiego od nowa rozbierać. Klosz za reflektorem...też życzę szczęście przy manipulowaniu nim.
    No nie wiem Gborowiku albo masz znacznie większe zdolności manualne, albo mój Stilon jest wybitnie ciasny

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    No nie wiem Gborowiku albo masz znacznie większe zdolności manualne, albo mój Stilon jest wybitnie ciasny [/quote


    Nie wiem czy mam większe zdolności, ale stilonka mam kilka lat i nie jedno przychodziło się naprawiać. Pozdrawiam.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    Aaaaa to w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak pochylić czoła
    Ja do fanklubu przynależę dopiero od lipca czy sierpnia, więc niewiele jeszcze robiłem. Ale dobrze, wiedzieć, że jest ktoś taki jak Ty. Jeśli to nie problem to będę chciał pewnie nie raz zapytać Cię o poradę czy poprosić o pomoc w jakiejś sprawie.
    A nie miałeś czasem kiedyś problemu ze ściąganiem auta do osi jezdni?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    A nie miałeś czasem kiedyś problemu ze ściąganiem auta do osi jezdni?[/quote]

    Miałem. Kąty geometrii miałem na 100% w normie, a jednak auto ściągało ( nie pamiętam w którą stronę). Wystąpiło to wiosną tego roku po zmianie opon z zimówek na letnie (16X 205) i auto zaczęło mocno ciągnąć. Jeździłem na zbieżność dwa razy, ale nic nie pomogło. Dopiero po tym okazało się, że gumiarze zamienili koła stronami. Przełożyłem je sam i wszystko wróciło do normy.
    Nie znaczy, że u Ciebie jest to samo, ale jeśli coś zmieniałeś, to warto zacząć od tego. Mogą być jeszcze tuleje tylnej belki, ale te muszą być fest rozwalone.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2010
    Skąd
    Puławy
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9 jtd 115km
    Gumiarza mam znajomego, więc CHYBA się przyłożył, a poza tym raczej sprawdzałem strzałki na oponach i kręcą się w dobrą stronę.
    Natomiast tuleje tylnej belki mogą być strzałem w dziesiątkę, a powiedz mi jeszcze czy nie ich zużycie może objawiać się takim jakby jękiem/skrzypieniem przy przejeżdżaniu przez niewielkie nierówności? Bo czasem tak właśnie mam coś tak jakby drżało, a jednocześnie skrzypiało? I wydaję mi się, że to dobiega od lewej strony tj. kierowcy.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał geez
    Gumiarza mam znajomego, więc CHYBA się przyłożył, a poza tym raczej sprawdzałem strzałki na oponach i kręcą się w dobrą stronę.
    Natomiast tuleje tylnej belki mogą być strzałem w dziesiątkę, a powiedz mi jeszcze czy nie ich zużycie może objawiać się takim jakby jękiem/skrzypieniem przy przejeżdżaniu przez niewielkie nierówności? Bo czasem tak właśnie mam coś tak jakby drżało, a jednocześnie skrzypiało? I wydaję mi się, że to dobiega od lewej strony tj. kierowcy.

    Odnośnie opon: Strzałki mogą grać, jednak opona może być przełożona na przykład z przodu lewego na przód prawy. Opona, nie całe kolo. Nie piszesz czy opony zmieniałeś na nowe. Dzisiaj po zakupie opon często okazuje się, że opona nie daje się wyważyć, nie jest równa na obwodzie, a po założeniu ściąga. Piszesz o zaufanym gumiarzu. Jeśli jeszcze do tego ma doświadczenie to lipę powinien zauważyć. Co do belki to ten chrobot może świadczyć o zużytych tulejach, jednak o ich stanie zadecyduje spec w trakcie oględzin. W tulejach jest olej i gdy tuleja się zużywa olej wycieka i po jakimś czasie słychać takie piszczenie-chrobotanie. Spróbuj w tuleje jedną i drugą z obu stron popsikać jakimś środkiem penetrującym na jakiś czas pomoże. Jeśli tuleje są lekko zużyte to nie powinno ściągać, chyba że są zużyte na ful.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2010
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    40
    Postów
    48
    Auto
    Stilo 1.6 16V 105 KM
    Rocznik
    12.2006
    dzisiaj wymieniałem silniczek od strony akumulatora 2 śrubki odkręcić wyciągnąć silniczek z oporem ale poszło wstawić nowy najlepiej z octavi 48 zł.Może to śmieszne ale największy problem miałem z założeniem plastikowego dekielka z tyłu reflektora.W razie pytań służę pomocą
    robson73dg


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. zestaw naprawczy świateł mijania
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2010, 13:56
  2. przełącznik świateł i kierunkowskazów
    Napisany przez eemil na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-11-2009, 20:05
  3. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-04-2009, 12:50
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-12-2008, 13:42
  5. Przełącznik zespolony do świateł Bravo 1.4 12V
    Napisany przez kazuss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-09-2008, 14:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana silniczka reflektora

wymiana silniczka regulacji świateł stilo

silnik reflektora stilo

mechanizm regulacji swiateł seicento

czy trudno samemu wymienić silniczek sterowania swiateł stilo

silniczek regulacji świateł seicento

wymiana silnika do lampy

silniczek reflektora stilo

stilo silniczek lampy

wymiana reflektora stilo

silniczek reflektora fiat stilo

mechanizm regulacji świateł seicento

wymiana silniczka lampy stilo

silniczek reflektora wymiana

wymiana silnika świateł fiat stilo

silnik regulacji świateł seicento

demontaż silniczka reflektora

wtyk do silniczkaregulacji reflektora

silnik lampy stilo

podłączenie regulacji świateł seicento

montaż silniczka reflektora

marea jak demontaż silniczeka regulacji świateł

wyjęcie silnika z lampy przedniej

silnik regulacji świateł brava

fiat stilo silnik świateł demontaż