Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    mwx
    mwx jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2012
    Skąd
    Andrychów
    Wiek
    50
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Marea 1.9jtd

    Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.

    Jak w temacie , duże wibracje przy przyspieszaniu na 4 i 5 biegu powyżej 1500-1700 obr. zanikają powyżej 2500 obr.
    Gdy ściągam nogę z gazu objawy ustępują. Myślę że to koło dwumasowe ale mam jeszcze wątpliwości ponieważ podczas uruchamiania i gaszenia silnika
    z wyciśniętym sprzęgłem nie ma żadnych niepokojących odgłosów. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek proszę o info.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    27
    Postów
    21
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2002
    Też bym obstawił dwumasę...Ale może optymistyczniej: może poduszki silnika/skrzyni?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    31
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    tez mam podobny problem ale u mnie wątpię żeby była to dwumasa bo występują wibracje tylko na 4 biegu na piątym biegu jak jade 1500 obrotów i but w podłoge to nic sie nie dzieje wiec dwumase bym odpuścił bo podobno przy dwumasie powinny występować duże wibracje wtedy,ja bede zaczynał od wymiany poduszek pod silnikiem i zobacze jaki bedzie efekt,jak by ktoś miał jeszcze jakieś możliwe podpowiedzi to z chęcią sie podepne pod temat

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2016
    Skąd
    Żłabejów
    Wiek
    45
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2005
    U mnie tż był takie objawy i wymieniłem tripod prawej półosi i problem zniknął

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    31
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    a co to jest ten tripod??

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    jemu chodzi raczej o krzyżak

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    31
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    no to krzyżak u mnie odpada bo półosie nowe ale może te łapy półosi z łożyskiem???

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    jeśli efekt który czuje, to bujanie, przypomina tak jakbyś kołami raz prawym raz lewym na coś wjeżdżał, to sprawdź przeguby wewnętrzne. sprawdź ich osłony czy nie są uszkodzone oraz czy na tych osłonach opaski są poprawnie założone. może z któregoś przegubu wyciekł smar.
    u mnie opaski puszczały smar. po zdjęciu osłon na przegubach wewnętrznych były tylko śladowe ilości smaru. po uzupełnieniu smaru objawy ustały.
    Pozdrawiam


  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Kupiłeś te półosie nówka sztuka czy używki ??

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    31
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    nowki sztuki kupywałem

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    37
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Co macie na myśli pisząc przegub wewnętrzny - to przy piaście, czy krzyżak z kielichem, który jest nieco dalej od piasty?

    Smar jaki używacie- wg wszystkich eperów czy książek to musi być tutela MRM zero NLGI 0 - ciężko dostać w ciężkiej cenie. Myślę nad jakimś uniwersalnym mazidłem do przegubów najczęściej są NLGI 2 czyli nieco sztywniejsze bo 0 to prawie płyn.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja jak zdiagnozowałem przyczynę bujania, mialem pod ręką tylko ŁT40. Nie chciałem jeździć bez smaru, wiec go użyłem z myślą że dokupię jakiś uniwersalny do przegubów i go podmienię. Nowy smar kupiony, autem jednak nie buja wiec czkam z podmiana smaru, poczekam do wymiany kół i wtedy to zrobię.
    Mówiąc wewnętrzny mam na myśli ten od strony skrzyni, nie ten przy kole.


 

Podobne tematy

  1. Wibracje podczas przyspieszania / ruszania.
    Napisany przez Yeti1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2014, 01:09
  2. Croma 1.8 Benz, dusi sie podczas przyspieszania
    Napisany przez martinovicz na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-02-2014, 19:18
  3. Szarpie podczas przyspieszania 1.2 16V
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-06-2013, 15:09
  4. Bravo JTD 105 przydlawi sie podczas przyspieszania.
    Napisany przez arekarek73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2012, 19:32
  5. Wibracje podczas przyspieszania. Bravo TD100. POMOCY!!!
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2012, 23:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

drgania przy przyspieszaniu na 45 biegu

wibracje na 4 biegu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl