Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004

    Wężyki podciśnienia JTD 16V 140

    Witajcie,


    podczas dokładania termostatu , bo oryginalny padł, przez przypadek opalarką potraktowałem wężyk podciśnienia (stopił się tak ,że nie było przepływu ), który idzie z overboosta do vacum (proszę mnie poprawić jeśli się mylę), auto na trzech pierwszych biegach pracowało dobrze, wyżej turbina się nie załączała. Przeciąłem wężyk , założyłem grubszy wąż na oba końce i opaską termokurczliwą załapałem (chwilowe rozwiązanie). Chwilowy patent jak idzie się domyśleć poprawił pracę auta, na wyższych biegach turbo się załączało , ale nie było tego przysłowiowego "momentu" "kopa". W międzyczasie rozglądałem się za wężykiem. I trafiłem na złączkę wtykową przelotową:




    Materiał:
    Mosiądz niklowany
    Medium:
    Sprężone powietrze, próżnia
    Pierścień zaciskowy:
    Stal nierdzewna AISI 304
    Pierścień zabezpieczający:
    Technopolimer
    Uszczelka:
    NBR 70
    Ciśnienie robocze:
    -0,95 - 15 bar
    Temperatura robocza:
    -20˚C do 80˚C
    Wąż:
    5

    Założyłem ją , nie było zbytniej poprawy, przeorałem auto raz 100km autostradą. FESem wykonałem test overboosta. W drodze powrotnej wrócił "moment" , ale auto zaczęło dymić.


    Po paru dniach...




    Wężyk o którym mowa to nr 4, idzie on wzdłuż termostatu. Wychodzi na to że ta złączka nie zdaje egzaminu , bo auto bardzo mułowate a jak je pocisnę to kopci zdrowo.

    Wyskoczył nawet błąd "p1237 - ilość powietrza", nie mam pewności ,że błąd dotyczy w/w sytuacji, ale wszystko na to wskazuje.

    Wężyk ma średnicę wew. fi 3 , na zew. fi 5, nie mogę za chiny ludowe znaleźć takiego (poza ASO, które chce ok 100zł :what: ), bo te na necie na zewnątrz mają 5,5 i wzwyż. Problem w tym,że ten wężyk idzie do vacuum pompy a po drodze wchodzi w inny szerszy i jak założę za duży (np 5.5) to się ściśnie jak go będę wciskał w ten grubszy :/

    Jakieś podpowiedzi/sugestie mile widziane.


    P.S.

    Chyba ,że mam pecha i padła przepływka... bo w opisie błędu są takie opcje:

    1 problem z połączeniem do czujnika
    2 wadliwy czujnik
    3 sprawdź połączenia/kable między sensorem a ecu
    4 nieszczelności powietrza
    5 zablokowany egr


    EGR wymieniony i zaślepiony jeszcze przez poprzedniego właściciela. Zaglądałem 2 miechy temu czysto i sprawnie.
    Ostatnio edytowane przez Padre7 ; 01-03-2014 o 21:15



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jeśli chodiz o węzyki to kup paliwowe wzmacniane ja takowe założyłem. O takich średnicach wewn. jak te co masz w orginale i będzie dobrze. Ja załozyłem jeden na drugi i jest one są twarde i jak ściśniesz opaską mała to nie zgnieciesz. Aż sprawdze swój z ciekowości. A ten co idzie do turbo to cały wymień. Zawsze możesz znaleźć kawałek tulejki miedzianej teraz mi to wpadło i jakoś to złożyć co by nie zgniotło teko plastikowego.
    Ostatnio edytowane przez irqus ; 02-03-2014 o 09:46

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    23
    Postów
    76
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Ja tez ten wężyk wymienialem przy okazji jak overboosta czyscilem, nie miałem nic innego pod ręka wiec wymieniłem na troszkę grubszy i śmiga , dla tego nie wiem czemu u cb takie problemy, może dla tego ze wężyk nie jest jednolity i przez to pałaczenie coś ucieka. Żaluż paliwowy jak irqus mówi i poźniej sie zobaczy.
    [FONT=Fixedsys]Roll It Like You Stole It[/FONT]

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2014
    Skąd
    Ropa
    Postów
    63
    Auto
    stilo 1.9 jtd 130km
    Rocznik
    2002
    wężyk obojętnie jaki byle średnica we. podobna bla i żeby go nie "ściskało" podciśnienie tez je powymieniałem wszystkie i żadnych problemów nie było
    pozdro

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Problem rozwiązany, ta złączka z pierwszego postu jest szczelna i zdaje egzamin. Pojeździłem z FESem i przyczaiłem, że EGR się przycina, wyczyściłem i jak ręką odjął. Nie brałem go pod uwagę bo w grudniu go czyściłem i jest kryza z dziurami, szybko się zasyfił, ale to wynik krótkich dystansów w ostatnim czasie i niedogrzania silnika przez padnięty termostat (jego też już wymieniłem- inny temat).


 

Podobne tematy

  1. Wężyk podciśnienia, a benzyna.
    Napisany przez egon na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 27-03-2013, 18:31
  2. Prawidłowa wartość podciśnienia w kolektorze ssącym
    Napisany przez boch na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-03-2013, 16:54
  3. Podciśnienie w odmie
    Napisany przez boch na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-01-2013, 16:19
  4. [osprzęt silnika] Wężyki podciśnienia
    Napisany przez gregor21241 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2010, 22:59
  5. map sensor czujnik podciśnienia
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-05-2009, 00:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wezyki podcisnienia stilo

pierscien zabespieczajacy waz od podnisnienia

1.9 jtd wezyki turbo

overboost stilo skad ida wezyki

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl