Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    28
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Rocznik
    2002

    Wentylator chłodnicy

    Witam. Mam problem z moim stilakiem 1.9JTD. Mianowicie chodzi o cały czas pracujący wentylator chłodnicy. Czy silnik zimny czy ciepły cały czas dmucha. Przez to wszystko dużo dłużej się grzeje ale mimo to strzałka dochodzi do połowy i mniej więcej w tej pozycji już pozostaje. Nie przegrzewa się. Czy ktoś miał podobny problem i jest w stanie podpowiedzieć o co tutaj chodzi?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,755
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    przyczyną może być uszkodzona klimatyzacja,wadliwy przekaźnik sterujący wentylatorem,zwarcie w skrzynce bezpieczników,brak masy, a najlepiej podłączyć pod kompa to się dowiesz

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    komp to podstawa ale pewnie czujnik temperatury który jest w chłodnicy i odpowiada za jego załączenie ześwirował i pokazuje że silnik jest gorący

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Czujnik, ale nie w chłodnicy a na termostacie Podaje zły sygnał.
    Podepnij pod komputer i w fes sprawdź jakie wartości ten czujnik podaje.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    32
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Jak dla mnie padł przekaźnik wentylatora ... jest na chłodnicy ...

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Przekaźnik tez może być winny, ale jak podepnie się pod komputer i sprawdzi, że temp jest ok, to wtedy zabrałbym się za przekaźnik/opornik na chłodnicy. |

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2013
    Skąd
    VIE
    Postów
    1
    Auto
    156 2.4
    Rocznik
    05.2002
    Original English text below.
    _________________________________________________
    To jest mój pierwszy post, z pomocą Google Translate jak polski nie jest moim językiem ojczystym.

    W moim samochodzie (alfa 156 2.4JTD) była klimatyzacja przełącznik ciśnienia. Poniżej można przeczytać mój rozwiązanie jak napisałem na innym forum.

    Na moim samochodzie okazało się / przełącznik ciśnienia C. Znajduje się pod prawy reflektor.Najprostszym sposobem jest jack do samochodu wystarczy więc można dostać na niego z dołu, a także usunąć plastikową osłonę wokół przedniego światła przeciwmgłowego (2 śruby).

    Usunąłem złącze i było widać, że nie było zielono-owski goo przywieraniem inbetween kołki więc czyściłem złącze z czyszczenia hamulców (można wyciągnąć kabel z gniazda aż do komory silnika, dzięki czemu można wyczyścić go stojąc). Z złącze jest odłączone fani nie należy uruchamiać po włożeniu klucza w pozycji MAR Po oczyszczeniu go umieścić z powrotem na presostat i wiecie co? Wentylatory nadal działa.

    Nic do stracenia pomyślałem więc postanowiłem usunąć przełącznik ciśnienia, że nie jest jeszcze pewien, że można to zrobić bez rozładowania całego systemu
    Usunięto przełącznik ostrożnie, nie szumi, nic. Jest wbudowany zawór zwrotny, aby temu zapobiec. Pamiętaj, aby pobrać również mały o-ring, który jest między wyłącznikiem ciśnieniowym i zaworem zwrotnym. W związku w presostat więcej było tej mazi zielono-owski, wyraźnie pomostowe przynajmniej dwa piny. Również sprzątane to z czyszczenia hamulców, pozostawić do wyschnięcia i umieścić go widok umieścić wtyczkę z powrotem i przekręcił klucz ... Teraz działa jak należy.

    I przepraszam za okropny pisowni, ale mam nadzieję, że jest to z żadnej pomocy.
    ___________________________________

    This is my first post, with the help of google translate as Polish is not my mother tongue.

    On my car (alfa 156 2.4JTD) it was the air conditioning pressure switch. Below you can read my solution as i posted on a different forum.

    On my car it turned out to be the A/C pressure switch. It's located underneath the righthand headlight. The easiest way is to jack up the car just enough so you can get at it from underneath and also remove the plastic cover around the front fog light (2 screws).

    I removed the connector and could see that there was a green-ish goo sticking inbetween the pins so I cleaned the connector with brake cleaner (it's possible to pull the cable with connector up into the engine compartment so you can clean it while standing). With the connector disconnected the fans should not run when you put the key in the MAR position. After cleaning I put it back on the pressure switch and guess what? Cooling fans still running.

    Nothing to loose I thought so I decided to remove the pressure switch, still not being sure you can do this without discharging the whole system
    Removed the switch carefully, no hissing, nothing. There's a check valve build in to prevent this. Be sure to retrieve also a tiny o-ring which is between the pressure switch and the check valve. In the connection at the pressure switch there was more of this green-ish goo, clearly bridging at least two pins. Also cleaned this with brake cleaner, let it dry and put it back in. I put the connector back on and turned the key... Now it works as it should.

    I'm sorry for the horrible spelling, but i hope it is of any help.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2013
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    26
    Postów
    116
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    mi problem ustapił po wymianie bezpiecznika pod schowkiem


 

Podobne tematy

  1. Wentylator chłodnicy
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-06-2012, 23:31
  2. Wentylator chłodnicy sie nie wyłącza
    Napisany przez zkar na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-01-2011, 16:30
  3. Wentylator chłodnicy
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-07-2010, 22:53
  4. Wentylator chłodnicy
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-07-2010, 15:28
  5. nie działający wentylator na chłodnicy;/
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2009, 18:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wentylator chlodnicy fiat stilo

check ring fiat stilo

fiat stilo czujnik wentylatora

wentylator fiat stilo

www.podlaczenie wetylatora fiat stilo pl

fiat stilo nie dziala wentylator chlodnicy

stilo wentylator

nie dziala wentylator chlodnicy fiat stilo

fiat stilo wentylator sie nie wylancza

opornik wentylatora alfa romeo

fiat stilo wentylator sie wlacza

fiat stilo ciagle wlaczajacy sie wentylator chlodnicy

silnik wentylatora fiat stilo

alfa romeo wentylator na zimnym silniku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl