Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Fred.X

Temat: Wariator  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet

    Wariator

    Witam
    miesiąc po zakupie Stila odzywa się wariator. Wcześniej myślałem, że to może szklanki lub coś innego, ale po przestudiowaniu różnych informacji na forach Fiata i Alfy nie mam wątpliwości co do tego, że powoli pada wariator. Na chwilę obecną przy uruchomieniu zimnego silnika jest ok, ale po rozgrzaniu i postoju tak ok. 2, 3 godzin i ponownym odpaleniu słychać kilkusekundowy warkot. Moc auto jest chyba ok, przyśpiesza ładnie i nie czuć spadku mocy, jednak wiem, że długo tak nie pociągnie.
    Stąd moje pytanie, czy ktoś naprawiał wariator, czyli wymieniał sprężynkę i podkładkę. Jest parę opisów, że to nie pomaga, jak i kilka, że pomaga. Czy ktoś próbował naprawy i z jakim rezultatem, finansowo lepiej naprawić, ale jak to ma nie pomóc to zmienić na nowy, koszty niestety wysokie, bo trzeba cały rozrząd zmieniać.
    Proszę o opinie kogoś, kto takie coś robił.

    Dziękuję i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Nie naprawiałem wariatora ale go rozbierałem w celach naukowych i nie wierze że ktoś jest w stanie cokolwiek tam naprawić nie mówiąc że zrobi to dobrze bez uszkodzenia elementów. Wariator to dość precyzyjnie złożone ustrojstwo, duża pasowność poszczególnych części.

    Wariator to droga sprawa ok. 500 PLN, ale nie prawdą jest że musisz wymieniać przy nim cały rozrząd pod warunkiem że masz niedawno wymieniony. Objawy o których mówisz mogą też wskazywać na szklanki popychaczy, wymieniając wariator można je sprawdzić, jeżeli będą zużyte (zużyta szklanka jest miękka, można wcisnąć jej guzik palcem) nalezy wymienić cały rządek (są dwa ssące i wydechowe po 8 szt. każdy) koszt jednej szklanki ok. 20 PLN.
    Ostatnio edytowane przez MartinBlank ; 13-10-2012 o 14:00

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    MartinBlank, dzięki za podpowiedz, możliwe, że to szklanki, ale czy nie słychać by je było cały czas?? tak jak pisałem wcześniej, klekot ten słychać tylko przy odpalaniu kilka sekund i to na ciepłym silniku, na zimnym lub po kilkuminutowym postoju nie słychać nic. Rozrząd wymieniany, nie przeze mnie, ale w książce serv. zaznaczone. Pojeżdżę jeszcze jakiś czas, jak będzie gorzej to czeka mnie wizyta u mechanika, niech rozbiera i sprawdzi, co by nie było, wariator czy coś innego koszty na pewno będą.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Nie znasz mojej historii (jest gdzieś w annałach forum) ale uwierz że nie ma nic pewnego, u mnie skończyło się remontem generalnym silnika bo padnięte to miałem panewki a wszyscy już oddawali głowę za wariator, szklanki wyszły w trakcie remontu. Jeżeli masz możliwość to lepiej zajmij się tym w najbliższym czasie. Jako że wymiana wariatora to i tak babranie się w oleju i rozbieranie pokrywy zaworów to proponuję sprawdzić te szklanki i ideałem byłoby żeby mechanior zajrzał też pod spód silnika do panewek czy wszystko w porządku. Na koniec po naprawach wymienić olej na dobry syntetyk 5W40 (osobiście wlałem Agipa, drogi ale wart ceny, dobre opinie ma Motul).

    Wiadomo to koszta ale zamknie się to w okolicach 1 000 PLN a nie jak u mnie 4 000 PLN o zdrowiu nie wspominając

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    I tak zrobię, umówię się do mechanika, gosć pracował kiedyś w serwisie Fiata, więc jakieś pojęcie o tym ma. Lepiej zrobić to szybko, co by koszty nie narosły. A przy jakim przebiegu w swoim aucie miałeś problemy z wariatorem?? ja mam 116 tyś obecnie, ale nie wiem, czy wariator jest od nowości, czy był już zmieniany.
    Co do oleju jeżdżę na Shellu 10W40, też słyszałem, że Motul jest polecany. Eh, czas pokaże co to u mnie się wykociło i za ile oby niedrogo
    Pozdrawiam

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    32
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.8
    Mój Stilacz ma obecnie 137 000 km więc zbliżony przebieg. Czyli masz olej półsyntetyczny, przy tym przebiegu i ogólnie do tego silnika bardziej polecałbym pełen syntetyk, pomimo wszystko jest to dość precyzyjny silnik i wymaga porządnego smarowania.

    Życzę szybkiego rozwiązania problemu jak najmniejszym kosztem

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2009
    Skąd
    Slough, UK
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet
    Tak, olej półsyntetyk, wcześniej jeździł na Mobil 10W40. Myślałem o pełnym syntetyku, ale znajomy odradził przechodzenia z pół na pełen syntetyk. Ale jak usunę usterkę i mechanik nie bedzie widział problemu na taką zmianę to tak zrobię, zmienię na Motul i sie okaże co bedzie dalej

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2018
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo MultiWagon 1.8 16V 140
    Rocznik
    2003
    I to błąd. Nawet w instrukcji jest informacja że ma to być pełen syntetyk. Zalałem swojego MB1 5w40 i śmiga aż miło.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.8 133KM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Kosmo123 Zobacz post
    I to błąd. Nawet w instrukcji jest informacja że ma to być pełen syntetyk. Zalałem swojego MB1 5w40 i śmiga aż miło.
    Nie wiem jaką masz instrukcję ale ja w swojej jak wół mam napisane, że lać Selenia 20K - który jest olejem... na bazie syntetycznej ale nie pełen syntetyk. Znowu ze strony Selenia, która jest produkowana przez koncern Petronas wynika, że do benzynowych Stilo lać Selenia K, który znowu jest olejem... syntetycznym ---> "Synthetic lubricant ideal for the most modern petrol engines. Owing to its unique formula, it warrants high resistance to oxidisation, the utmost protection in "stop & go" driving and outstanding perfomance whatever the weather."
    Więcej o olejach Petronasu do Fiatów: Homepage | PETRONAS Selenia 25 Anniversary

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2017
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    43
    Postów
    272
    Auto
    Bravo 1.2 16V LPG + Hyundai Tucson 1.6
    Rocznik
    2001/2017
    Uuuuuu 6-cio letni kotlet
    irekw lubi to.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Marea 2.0 20v (wariator? rozrząd?) pracuje jak wiertarka :(
    Napisany przez rDg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-12-2011, 15:46
  2. Wariator - wyciszenie
    Napisany przez tonio na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-08-2011, 07:05
  3. [osprzęt silnika] stilo 1.8 wariator głośna praca
    Napisany przez blister2 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2010, 07:37
  4. [osprzęt silnika] wariator
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-10-2009, 18:39
  5. 1.6 16V - wariator?
    Napisany przez tuareg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-12-2008, 16:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wariator fiat stilo

wariator stilo cena

fiat stilo wariator

wariator fiat

wariator

wariator stilo 1.8 cena

stilo 1.8 wariator

wariator fiat stilo 1.8 16v

fiat bez wariatora

wariator fiat stilo 1.8 16v cena

co to jest wariator w samochodzie

wariator fiat stilo 1.8 cena

wariator fiat stilo cena

wariator stilo 1.8

uszkodzony wariator stilo 1.8

szklanki fiat stilo1.8 16v fiat wariator fiatwariator w samochodziecena fiat stilo 1.8 wariator serwis fiataczy idzie jakos naprawic wariatorwymiana wariatora stilouszkodzony wariator stilofiat stilo 1.8 wariator cena serwis fiatafiat stilo 1.8 wariatorkiedy nalezy wymienic wariator

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl