Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Znalazłem trochę wolnego czasu i spróbowałem tą opcję zaproponowaną przez DaroLU. Niestety znowu bez skutku, próbowałem z pokrętłami w lewo, nadmuch 1, trzymając przycisk obiegu i dopiero wtedy stacyjka, nic z tego. Pojęcia nie mam jak fiat to zrobił, że nie działa. Płytka z elektroniką wygląda na sprawną, po drodze między płytką a siłownikiem wychodzi na to, że nie jest tylko przewód. Może sam siłownik miałby na to jakiś wpływ, że jak ma wiele lat to zużyty i "oddaje" inny prąd obciążenia niż taki nowy. Nie wiem. Bo nie wierzę, żeby to od nowości było tak przemyślane żeby napięcie na siłowniku nie było odłączane po zamknięciu/otwarciu klapy. Chociaż kto wie, przecie to fiat.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2011
    Skąd
    Sandomierz
    Postów
    9
    Auto
    Bravo 2 1,9 120 km oraz Cienki 700
    Witam mam ten sam problem z otwieraniem i zamykaniem cyrkulacji powietrza. W moim przypadku obieg jest zamkniety na stałe ( Wnioskuje to po problemie z parowaniem szyb i tym , że nie ma różnicy w głośności pracy nawiewu po wcisnieciu przycisku zamykajacego obieg powietrza) . Pytanie brzmi czy jestem w stanie otworzyć obieg na stałe ? Po przeczytaniu waszych postów wnioskuje że tak, ale chce sie upewnić oraz dowiedzieć czy macie jakieś pomysły jak to zrobić ( najlepiej bez rujnacji deski rozdzielczej ) . Z góry dziekuje i pozdrawiam.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,229
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Da się. Ale trzeba mieć małą rękę i stalowe nerwy żeby wymontować aktywator. U mnie na szczęście klapka się otworzyła i nie ruszam do wiosny - wtedy się za to wezmę.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Tak jak pisałem wcześniej, dostęp tam nie jest zbyt łatwy; żeby otworzyć obieg na stałe, trzeba by wyciągnąć ten siłownik, ustawić ręcznie klapę na obieg otwarty (o ile dobrze pamiętam, trzeba przesunąć w dół - w stronę podłogi), i albo liczyć że samo się nie przestawi (od jakichś trzęsień czy wibracji) albo ustawić ramię tego siłownika tak żeby pasowało do pozycji otwartego obiegu i zamontować go z odłączonym przewodem zasilającym.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    Witam, również dopadł mnie ten problem, nie mogłem włączyć obiegu zamkniętego. Dostałem się do tego siłownika postukałem w niego główką śrubokręta i ruszył. zaczął pracować jednak po chwili jak przestałem włączać przycisk obiegu wew. już nie reagował. Teraz mam tak że jak jest na otwartym to reaguje, a jak chcę z zamknietego na otwarty to już nie, trzeba w niego znowu postukać. I teraz nie wiem co robić dostęp tam jest kiepski, boję się że jak będe go wyjmował to coś połamie i będzie dopiero kicha. A jak wymienie i okaże sie że to ta elektronika to się okaże że robota na darmo. Jak mogę sprawdzić czy ta elektronika właściwie steruje tym siłownikiem ?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,229
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zdemontuj panel sterowania i zmierz napięcie na kablach idących do silniczka (chyba, że w Stilo idzie wypiąć wtyczkę z samego silniczka i tam mierzyć). Powinno być 12V, polaryzacja zależna od przycisku recyrkulacji. Jeśli napięcie jest a silniczek nie reaguje, możesz podłączyć zewnętrzne zasilanie, może się ruszy.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Tarnobrzeg
    Wiek
    36
    Postów
    23
    Auto
    stilo 1,9 jtd 115kM
    Rocznik
    2003
    ok, dzieki za radę. Jak sobie pomyślę że mam wyjmować ten silniczek to mi się płakać chce

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Tak, wtyczkę można odpiąć od siłownika, dostęp jest prosty, trzeba tylko zdjąć ten plastik od strony kierowcy

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    56
    Postów
    7
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2004
    Witam Wszystkich.
    Mnie też spotkała ta przykra niespodzianka. Wnioski po rozpoznaniu problemu w moim stilonie.
    Silnik recyrkulacji to jakieś nieporozumienie, nie startuje bo magnesy stałe straciły pole magnetyczne i wirnik nie chce wystartować. Elektronika faktycznie cały czas zasila silnik (dlatego magnes stały ) traci pole magnetyczne bo jest pod permanentnym polem magnetycznym nie kręcącego się wirnika.
    Naprawa, kupiłem najtańszy silnik od audi A6 (bosch) który miał 5 pinów a nie dwa (zawierał wewnątrz potencjometr który pracował jak krańcówki ) dlatego silnik i jego magnes jest w nienagannym stanie. Przełożyłem sam silnik do swojej obudowy. Zrobiłem prosty układ który zasila silnik tylko przez cztery sekundy , i mam nadzieję
    że nigdy więcej nie będę musiał nurkować pod kierownicę . Schemat układu zamieszczę w sobotę bo chciałbym go przetestować aby nie było niespodzianek.
    układ zawiera 5 elementów i jak na razie działa.
    Pozdrawiam

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    56
    Postów
    7
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2004
    Fiat stilo z klimatyzacją manualną
    Próbowałem przeanalizować elektronikę sterowania. Układ HEF4013 (dwie bramki typu D) , jedna bramka obsługuje włączenie klimatyzacji, druga włączenie recyrkulacji, podaje impuls na układ TLE4207, ale założeniem projektanta tych obwodów było aby sterowanie pamiętało w jakim stanie są włączniki (klimatyzacji i recyrkulacji) po wyłączeniu zapłonu. TLE4207 zasilany jest po stacyjce a HEF4013 jest zasilany non-stop , po odłączeniu kostki z kablami od płytki na 30 sekund (pojemność kondensatora) HEF4013 traci stany aktywne (włączenie). TLE 4207 wg. specyfikacji ma system zabezpieczenia przed przeciążeniem ale 0,4 do 0,8A a silnik zatrzymany pobiera maksymalnie 0,2A , dlatego jest zasilany cały czas. Pole magnetyczne wytworzone przez stojący wirnik z upływem czasu zmienia parametry magnesu stałego wmontowanego w obudowę silnika co prowadzi do zmniejszenia skuteczności silnika. Kto ma problemy ale jego silnik reaguje na mocne stuknięcie, może zmodyfikować sterowanie, ale jeżeli po modyfikacji nie będzie działało prawidłowo 100 x 100 , musi wymienić sam silnik. Z tego co się orientowałem wszystkie siłowniki nawiewu Bosch, które wyglądają podobnie do naszego mają wewnątrz taki sam silnik, ale proponuję kupić z wtyczką pięcio-pinową a nie dwu-pinową jak w stilo (jest pewne że silnik nie ma takiej wady użytkowania jak w naszych autach. Ceny na All....zaczynają się od 5 zł
    wykaz elementów koszt ok. 25zł
    dioda prostownicza 1A 2 szt,
    kondensator bipolarny 1000uF 1 szt,
    przekaźnik miniaturowy JZC49F albo inny, ale ważne aby rezystancja cewki miała powyżej 1100Ohm,
    przekaźnik bistabilny jednocewkowy 12v z dwoma parami styków (0,5 A wystarczy )
    na przykład takie
    bistabiny np: https://www.piekarz.pl/pl/?item=27336
    przekaźnik z rezystancją 1200 Ohm np: https://www.piekarz.pl/pl/?item=52820
    w razie mniejszej rezystancji przekaźnika pojemność kondensatora musi być większa !
    przy takich parametrach elementów zasilanie silnika recyrkulacji wynosi około 4 sekund.
    wszystko możemy zlutować na kawałku płytki uniwersalnej.
    Podłączenie , stacyjka wyłączona !!!
    należy przeciąć dwa przewody (brązowy i biały które biegną do silnika recyrkulacji
    przewody które idą od panelu należy podłaczyć do punktów 3 i 4
    przewody które idą w stronę silnika recyrkulacji należy podłączyć do punktów 5 i 6
    zasilanie przekaźników należy podłączyć +12V do punktu 1
    masę do punktu 2,
    zasilane +12v można pobrać z obwodu po stacyjce albo non-stop 12v.


    Po podłączeniu należy sprawdzić zgodność kierunków działania silnika, czy obieg zamknięty jest o.k jeżeli działa odwrotnie należy zamienić miejscami podłączenie kabli idących w stronę silnika recyrkulacji lub jeżeli wygodniej kable wychodzące z panelu (efekt powinie być taki sam).
    Pozdrawiam i życzę udanej modyfikacji .
    Taka modyfikacja może być zastosowana także w innych samochodach
    Ciekawi mnie czy Stilo z klimatronikem też ma problemy z silnikiem recyrkulacji ?moduł_.jpgmoduł.jpgmoduł_S.jpg
    Ostatnio edytowane przez Robert_KK ; 07-04-2018 o 10:06

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    56
    Postów
    7
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2004
    Jak by ktoś miał pytania to chętnie odpowiem.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Zamykanie / otwieranie drzwi
    Napisany przez GetRight na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-05-2016, 14:18
  2. [szyby] Bardzo wolne otwieranie i zamykanie szyb...
    Napisany przez nirage na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 16-04-2014, 21:53
  3. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 13:13
  4. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2012, 22:42
  5. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2012, 21:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo 1.6 recyrkulacja wentylacji

bravo 1.6 I silownik cyrkulacji

cyrkulacja stilo fiat

fiat punto mk1 silnik zamykania obiegu powietrza

cyrkulacja punto 2

przycisk cyrkulacja powietrza w punto

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl