Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004

    Termostat JTD 16V 140km

    Witajcie,

    W załączniku logi temp. silnika. Jestem prawie pewien że mam termostat "fabryczny". Pytanie czy to poprawne temp. silnika?
    Wskazówka na desce czasem lekko odchodzi od 90C o jakieś 2-3mm. Auto nagrzewa się po 5-7km w obecnych temp. W lecie wskazówka nie miała tych drobnych odchyłów, stąd nie sprawdzałem na kompie.

    JTD 16V 140.csv

    Z góry dziękuję za odp.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    masz temperature do max 82 stopni i faluje - czyli termostat nie trzyma bo powinien dojść do 90 i trzymać. w mojej opinii termostat do wymiany, koledzy pewnie za moment podpowiedzą patent za 25zł więc decyzja należy do Ciebie
    warto to naprawić bo przez niższą temperature masz większe spalanie (ja w lecie przyuważyłem ok 1l więcej na 100km, a w ziemie na pewno jest to więcej) nie mówiąc o szybszym zużyciu silnika i osprzętu.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    temp w logach ~76-85C, mam termostat "śródziemnomorski" z niższą temp. otwarcia , 78-82C , "przedzmianowy". Miałem nadzieje, że nie będę musiał się za to brać, ale nie ma wyjścia :/

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2013
    Skąd
    Tychy
    Postów
    2
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Miałem podobny problem, termostat za wcześnie otwierał. Zastosowałem patent za 25-30 zł jak kolega wyżej napisał i działa. Równe 90 st.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał krzychulica Zobacz post
    Miałem podobny problem, termostat za wcześnie otwierał. Zastosowałem patent za 25-30 zł jak kolega wyżej napisał i działa. Równe 90 st.
    Mam wklad, opaski, parafluup 1l, destylowana.
    Pytanie czy jest potrzeba odpowietrzac uklad?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    warszawa
    Postów
    61
    Auto
    brak
    Cytat Napisał Padre7 Zobacz post
    Pytanie czy jest potrzeba odpowietrzac uklad?
    Mi się udało bez odpowietrzania . Zdejmując rurę z termostatu podstawiłem uciętą plastikowa butelkę tak ,że złapałem płyn(około 0.5 litra). ,aa i robiąc to po raz drugi będę działał na zimnym silniku. po operacji uzupełnienie do maximum ... nagrzanie silnika , poziom płynu nie zmienił się .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kukiluki Zobacz post
    Mi się udało bez odpowietrzania . Zdejmując rurę z termostatu podstawiłem uciętą plastikowa butelkę tak ,że złapałem płyn(około 0.5 litra). ,aa i robiąc to po raz drugi będę działał na zimnym silniku. po operacji uzupełnienie do maximum ... nagrzanie silnika , poziom płynu nie zmienił się .
    Dlaczego na zimnym?
    Czy na ciepłym nie jest łatwiej wcisnąć w rurę termostat?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 wrzesień 2012
    Skąd
    warszawa
    Postów
    61
    Auto
    brak
    ...myślę ,że niema to znaczenia , wchodzi barrrdzo ciężko . niema sensu nawet go dodatkowo opaskami łapać. trzeba trochę się namęczyć żeby go wcisnąć na tyle głęboko aby zakręcić cybant na obudowie , a tak ciepły płyn trochę się wylewa ,poza tym blisko do gorących części silnika mało miejsca i łapki poparzone... aaa ja dodatkowo posmarowałem delikatnie ojejem rure w środku dla lepszego poślizgu..hehe wydaje mi się ze to pomogło...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    31
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    Dla potomnych jak macie takie efekty jak ja to nie zastanawiajcie się i wymieniajcie oryginał lub dokładajcie termostat na patencie.

    BEHR 1031.88 325zł i paraflu up 1l 32zł

    Obroty silnika Temperatura wody
    obr/min °C
    1869 85,6
    1967 84,7
    2123 84,3
    2352 84
    2649 84,7
    2906 85,7
    3164 87,3
    3407 88,9
    3593 90,8
    3747 92,7


    Stoi sztywno w pionie wskazówka. Stałem 10min na ogrzewaniu dość mocnym , nie ruszyła się


 

Podobne tematy

  1. Czym sie różnią silniki 1.9 JTD 115KM od 1.9 JTD 140KM?
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-10-2014, 11:34
  2. Nie odpala JTD 16V 140KM
    Napisany przez Padre7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-12-2013, 19:17
  3. Stio 1.9 140km brak mocy
    Napisany przez savkin na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-08-2013, 13:02
  4. sprężarka Bravo 1.4 140KM
    Napisany przez danmikon na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-08-2012, 11:34
  5. Rozrząd 1,9 JTD 16V 140KM
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 04-05-2010, 12:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat stilo 1.9 140 km

fiat stilo 1.9 jtd 140km opinie termostat cena

patent na termostat stilo jtd

Fiat Silo 140 km termostat

stilo forum 1.9 jtd 140

fiat stilo forum 1.9 jtd 140 km

termostat stilo jtd 140

termostat stilo 140km

termostat do stilo jtd 140

termostat do stilo jtd 140

fiat stilo JTD 16v termostat

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl