Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002

    Stuki w ukł. kierowniczym

    Witam, po raz kolejny mam problemy z moim Stilo, ostatnio byłem zmuszony regenerować maglownicę, przy okazji wymienione drążki kierownicze, osłony, łączniki stabilizatorów. Efekt jest taki, że przed oddaniem maglownicy do regeneracji wyczuwalne były stuki na drobnych nierównościach typu kostka brukowa (teraz jest OK), a teraz są stuki przy energicznym ruszaniu kierownicą prawo - lewo (na krótkich odcinkach). wcześniej tego nie było.
    najbardziej słychać na postoju na włączonym silniku, lub przy parkowaniu przy małych prędkościach.
    Czy coś źle poskładali ? co to może być ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2014
    Skąd
    białystok
    Postów
    35
    Auto
    stilo jtd 1.9
    Rocznik
    2002
    Kolego a morze masz uszkodzone łożysko na amortyzatora lub źle założone zobacz na dziurki w kielichach czy są ze sobą zgrane . Sprawdź gumy na wahaczach lubią często pękać

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Inowrocław
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2001
    Kolego sam przerabiam temat stuków. Wyeliminowałem już zawieszenie, przeguby zew i wew, zostaje mi jeszcze maglownica i z tego co doczytałem na forach warto sprawdzić czy nie ma luzu w kolumnie kierowniczej. Ja jeszcze sprawdzę zawieszenie silnika i skrzyni. Daj znać jak rozwiążesz problem.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    U mnie taki sztuki były na kolumnie kierowniczej, a dokładnie w miejscu gdzie wałek kierowniczy jest regulowany, wymieniłem całe wspomaganie i problem zniknął pozdrawiam

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Udało się zlokalizować przyczynę stukow. Źle zregenerowana maglownica. W przyszłym tygodniu zostawiam samochód i będą to poprawiać w ramach gwarancji.

  7. #6
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał czaro85 Zobacz post
    Udało się zlokalizować przyczynę stukow. Źle zregenerowana maglownica. W przyszłym tygodniu zostawiam samochód i będą to poprawiać w ramach gwarancji.
    Ile płaciłeś za regeneracje bo obawiam się, że mnie też to czeka w niedalekiej przyszłości.
    Stilo W P R

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    480 zł za regenerację i 200 zł znajomy mechanik za wyjecie maglownicy

  9. #8
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    A telepało cię przy przyspieszaniu w okolicach 70-80km/h ?
    Stilo W P R

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Samochód tak jakby pływał przy przyspieszaniu. I głośne stuki przy jeździe po kostce brukowej. Po pierwszej regeneracji stuki umilkly ale pojawiły się przy energicznych ruchach kierownica prawo lewo. Po drugiej regeneracji (poprawili za darmo w ramach gwarancji) cisza aż miło.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    38
    Postów
    133
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2002
    Kolego czaro85
    jak doszedłeś do tego, że to maglownica? Bo mam taki problem , że byłem w 3 zakładach i wszyscy twierdzą,ze jest oki(wszystko w zawieszeniu, 0 luzów) ale nie potrafią wytłumaczyć stuków

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 lipiec 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    36
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Prawdę mówiąc to doszedł do tego znajomy mechanik. Mówiłem mu o stukach przy jeździe po np. kostce brukowej. Poruszał kołem, postukał i wiedział. Pewnie dlatego ze pracował kilkanaście lat w ASO Fiata. Przy krótkich, energicznych ruchach kierownica było słychać stuki z maglownicy.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Inowrocław
    Wiek
    41
    Postów
    89
    Auto
    Stilo 2.4 Abarth
    Rocznik
    2001
    Witam, w końcu problem stuków rozwiązany jak się okazało podczas wymiany sprzęgła jakiś magik nie dokręcił poduszkę skrzyni. Aso Fiata nie potrafiło zdiagnozować problemu za to doskonale potrafią drenować portfel hehe.
    Pozdrawiam

  14. #13
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    U mnie prawdopodobnie też pada maglownica .... zawiecha nowa a stuki są ...
    Stilo W P R

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2015
    Skąd
    Wolsztyn
    Postów
    1
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Ja mam to samo - na kostce efekt jest taki, jakby pod maską perkusista nergala siedział
    Mechanik potwierdził że jest to przypadłość większości maglownic z elektrycznym wspomaganiem, których konstrukcja jest zbyt delikatna na siły jakim jest poddawana.

  16. #15
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Kolega z forum mówił, że niepotrzebna jest regeneracja.
    Wystarczy wyjąć maglownice (tak niestety trzeba to zrobić) i dokręcić jeden element, który po pewnym czasie po prostu się luzuje
    Stilo W P R


 

Podobne tematy

  1. Dziwne stuki
    Napisany przez dlugi134 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-04-2014, 14:17
  2. Stuki
    Napisany przez Marko685 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 28-11-2013, 21:56
  3. stuki
    Napisany przez gregwoj1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 01-12-2012, 22:29
  4. [ukł. kierowniczy] Stuki w układzie kierowniczym...
    Napisany przez lukasz.mrozik na forum Punto
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-10-2009, 22:33
  5. Stuki puki
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-04-2009, 23:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl