Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    łódż
    Wiek
    45
    Postów
    23
    Auto
    fiat stilo multiwagon 1.9 JTD 115KM

    Unhappy stukanie w głowicy śilnika

    Mam dość dziwny przypadek , w czasie jazdy w deszczu (ostatnia nawałnica ) ,woda przelewała się na prawo i lewo nagle zaczęło coś stukać w silniku. Samochód nie zgasł chodzi normalnie ,przyspiesza normalnie, gdyby nie to ,że słychać go na kilometr . Na moje oko to tak jak by klekotał jeden zawór na klawiaturze ,czy to możliwe ,że od tej wody zacioł się zawór lub coś podobnego ?? . Mechanik straszy ,że musi całą głowice zdejmować , planować ,dawać do sprawdzenia szczelności i to kosztuje około 2000 pln. Może ktoś ma jakiś inny sposób na "odblokowanie zaworu ".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Woda tu nie ma nic do rzeczy. Po pierwsze to taki remont nie kosztuje 2000zł...jeśli jest walnięty jakiś zawór to rzeczywiście trzeba ściągnąć głowicę(i dać najlepiej nową uszczelkę) i splanować ,taki zabieg kosztuje coś około 750/800zł a jeśli jest jakiś zawór niepoprawnie pracujący to się go po prostu wymienia, koszt używanego na allegro to około 40zł z przesyłką, a mając zdjętą głowicę zawór się wymienia błyskawicznie. Jeśli ci klepie zawór to możliwe że masz po prostu do ustawienia luz zaworowy który w wersji 115KM ustawia się co 60tyś, koszt jest niewielki bo razem z płytkami i nową uszczelką to max 300zł. A po drugie to zmień mechanika, ten nie dość że nie rozpoznał dobrze usterki to z góry krzyknął 2000zł, jak dla mnie partacz, krętacz i wymieniacz który chce naciągnąć klienta, a nie mechanik.
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 29-06-2016 o 08:10

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2012
    Skąd
    łódż
    Wiek
    45
    Postów
    23
    Auto
    fiat stilo multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Dzięki za wskazówki , nie słyszałem o regulacji zaworów w JTD . Czy po tej regulacji trzeba planować głowice ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    24
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Nie, nic nie trzeba planować bo nie zdejmujesz głowicy, luzy się mierzy i kasuje płytkami na zimnym silniku i na zdjętej pokrywie zaworów. Żadnej głowicy nie trzeba ściągać. Chodziło mi o uszczelkę klawiatury która kosztuje 30zł. Luzy powinny się mieścić w granicach dolot 0,3 wylot 0,35(ja uznaję zasadę że lepsze klepiące niż podpierające), u ciebie pewnie będą potężne rozbieżności jeśli wcześniej nie było to robione, po tej naprawie silnik zacznie ładnie terkotać
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Remoncik śilnika proszę o poradę
    Napisany przez kri-sss na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-09-2015, 22:26
  2. DEmontaż głowicy dwólitrówka HLX
    Napisany przez Lycha001 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-05-2014, 14:09
  3. stukanie w okolicach głowicy
    Napisany przez ryba137 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-11-2013, 16:16
  4. wymiana/naprawa głowicy 2.4 td
    Napisany przez diablo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-03-2011, 21:17
  5. Regulacja zaworów w głowicy 2,4 TD
    Napisany przez nerkodawca na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-09-2009, 23:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl