Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Stilo - zakup  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    2
    Auto
    poszukuję

    Stilo - zakup

    Serdecznie witam na forum.
    Od miesiąca bezskutecznie poszukuję dla siebie samochodu. Było już kilka opcji, P206, P307, VW Polo. Teraz znajomy polecił mi właśnie Fiata Stilo 1.9 JTD. Chciałbym zaczerpnąć fachowej porady (obiektywnej) ile ten samochód jest wart. Jakie ma wady, jakie zalety, czy jest awaryjny. Chciałbym się czegoś dowiedzieć, ażeby mieć punkt zaczepienia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Auto jak auto - jak jest wyjeżdzone to nie ważne co byś kupił i tak będzie sie z czasem psuć. Silnik JTD - sprawdzona konstrukcja, w autach po lifcie wystepuje czasem MULTIJET na 140KM. Generalnie lepiej oglądać się wlasnie za autem po lifcie bo ma usuniete trochę usterek z wieku niemowlęcego. Jedyne co słyszałem złego - powtarzam słyszałem ale nie twierdze że to reguła - problemy z elektryką, Stilo jest wręcz przepakowane kablami.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    2
    Auto
    poszukuję
    A w którym roku Stilo przeszło lifting?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    stilo multijet mam i jak dotąd przez 4 lata i 90000km na elektrykę nigdy nie narzekałem
    zawieszenie jak to w polsce co jakiś czas trzeba robić
    poza tym zero awarii
    a silnik 140 koników jest bardzo wdzięczny do przestrajania
    po zmianie programu uzyskałem 196 kucyków i prawie 400 Nm momentu obrotowego przy 1800 obrotów
    a i spadło spalanie
    stary i zły

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał odyn44
    prawie 400 Nm momentu obrotowego przy 1800 obrotów
    A co sprzeglo na to ? nie odfrunęlo ? 400 niutków może być ale nie przy 1800 obr.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    sprzęgło nie odfrunęło jeszcze, a już trzy lata obrywa
    aobroty trochę mi się machnęły
    sprawdziłem na wykresie z hamowni
    przy 2200 obrotów
    przy 1800 ma tyle co poprzedni max
    stary i zły

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    No tak własnie myślałem że coś nie teges jest z obrotami bo przy takim momencie sprzeglo byś już dawno zajechał

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    astra f
    Rocznik
    1993
    No nic. Niecałe 5 lat ale pora odgrzać kotleta

    Siemka, jestem w rozterce bo dużo aut na rynku a ja nie wiem co wybrać. Jedną z opcji jaką na innym forum motoryzacyjnym mi podrzucono to fiat stilo.

    Obecnie jeżdżę, a raczej kulam się Oplem Astrą F '93. Auto służyło jako doszkolenie się po zdaniu prawa jazdy. Obecnie ładnych kilka lat minęło i nie mogłem złego słowa powiedzieć bo nauczyła mnie sporo. Jednak po niemiłych ekscesach (rów) ostatnim czasem zaczęło się niestety wszystko sypać i koszty naprawy mijają się z celem w myśl zasady "trupa się nie ratuję"

    Początkowo chciałem zostać przy Oplu uderzyć w Vectrę B. Jednak po burzliwych dyskusjach na innym forum skłonili mnie do wyboru japońca, seata, skody (vw nie chcę - częste kradzieże). Dlatego jestem tu aby wypytać was o Fiata. Jak byście porównali do w/w marek (oczywiście Ci co mieli styczność)

    Moimi priorytetami w wyborze auta są:
    - klimatyzacja (może być zwykła, ważne byle była)
    - silnik o pojemności 1,6-2,0 - wole nadmiar mocy niż jego brak na trasie (z autopsji)
    - koniecznie kombi z racji pojemności
    - niskie koszta eksploatacji i ogólna trwałość
    - zakup do ~10 tyś zł

    1.Jak wypada ten model na powyższe kryteria ?
    2.Jak wygląda sprawa korozji ? Mój będzie całe życie spędzał pod chmurką.
    3.Jaki silnik? benzyna (z LPG?),a może diesel będzie bardziej nazwijmy to idiotoodporny?
    4.Jakie są mankamenty Fiatów ? Zapewne są jak w każdej marce

    Moje przebiegi roczne nie są duże ale jak już jadę to zazwyczaj poza miasto albo przy brzydkiej pogodzie krążę po mieście załatwiając jakieś sprawy.. Większość w roku jeżdżę rowerem.

    Szczerze powiedziawszy chciałbym uderzyć w diesla tylko nie wiem jaki konkretnie model/typ diesla będzie odpowiedni.

    Z góry dzięki za wszystkie odpowedzi.

    P.S. przeglądając allegro i okolice Bydgoszczy (bo nigdzie dalej nie mam ochoty jeździć za autem i tracić czas i kasę) znalazłem taki egzemplarz. Jest to 1,6 103KM z LPG. Pytanie jak z trwałością tej jednostki i odpornością auta na korozję. W ogóle warte swojej ceny ? Oferta - Fiat Stilo

    Czy jest osoba z Bydgoszczy/Torunia która byłaby chętna do odpłatnej pomocy przy oględzinach ? (oczywiście jeśli się zdecyduję)

    Pozdrawiam i oczekuję na Wasze odpowiedzi/rady z niecierpliwością. A tym czasem lecę szperać po forum

    znajomy co ma cc podesłał mi małe co nieco o fiatach http://autokacik.pl/showflat.php?Cat...#Post278569829 i wyczytałem taką niepokojącą na moje informację dot silników
    Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:
    1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;
    1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;
    1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
    1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.
    2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.
    1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na codzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.
    1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.
    Jak się do tego ustosunkować ? Bo dla laika wychodzi że każdy silnik jest wadliwy, a wiemy że tak nie jest i składa się na to wiele czynników.
    Ostatnio edytowane przez guma ; 13-02-2013 o 20:06

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    32
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał guma Zobacz post
    P.S. przeglądając allegro i okolice Bydgoszczy (bo nigdzie dalej nie mam ochoty jeździć za autem i tracić czas i kasę) znalazłem taki egzemplarz. Jest to 1,6 103KM z LPG. Pytanie jak z trwałością tej jednostki i odpornością auta na korozję. W ogóle warte swojej ceny ? Oferta - Fiat Stilo
    Na pierwszy rzut oka kierownica strasznie zmasakrowana ... auto miało jakiegoś dzwona z przodu chyba bo obydwie lampy wymieniane ... tylna lampa pęknięta ... i sprzedający jakoś za wiele nie napisał o aucie .. nawet przebiegu nie ma ...

    Co do silników .. to pewnie do każdego można było by się przyczepić ... wszystko zależy ile będziesz robił km rocznie ... bo jak mało to nie opłaca się kupować diesla ... ja śmigam JTD 3 rok i jestem mega zadowolony ... spalanie w trasie potrafi poniżej 5 litrów zejść ...

    Prawda jest taka ,że jak kupisz zadbane auto to będzie Ci dobrze służyło Jak będziesz jechał oglądać to zagadaj z kimś może ma kabelki i laptop .. podepnie auto i przynajmniej przebieg sprawdzi ...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co tu dużo gadać - fiaty idealne nie są ale wszystko zależy tak jak Quler zauważył od egzemplarza. Jak kupisz trupa to zrazisz się do marki i nie ważne jakiej. Stilo jest autem przyjemnym, ciekawym stylistycznie, dobrze wyposażonym i stosunkowo tanim. Ale ma np. często błache z reguły usterki elektryki. Wali błędami czasem żarówek, esp itp itd.. Chociaż tak jak mówię - w 90% są to pierdoły typu wypnij złączkę, siknij kontaktem, wepnij znów.. Silniki JTD są nie do zajechania tak więc to bdb wybór. Jeżeli benzyna to uważaj na 1.6 od opla bo do nich czytam nie raz jest bardzo cienko z pewnymi częściami. Marudzą też na 1.8 benzynę chociaż tego nigdy nie rozumiałem bo to b. podobny silnik do tego w BBM a ten z kolei ma dobre opinie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    astra f
    Rocznik
    1993
    Dzięki za opowiedzi. Jesteście pierwsi bo jakoś na seacie i skodzie cisza a post napisałem wczoraj o 14-15 0o

    Wiadomo ze jak się kupi zajechany to się zrazi do danej marki nawet jak to będzie ferrari, oczywista oczywistość

    Chciałem właśnie abyście zwrócili uwagę na bolączki fiatów jak te ze złączkami itd. Jeśli to największy mankament to faktycznie nie jest źle
    Powiedzcie tylko jeszcze jak wygląda sprawa z korozją blacharki ?

    Quler rozumiem że ten fiat prawdopodobnie bity i nie ma sensu się w niego zbytnio co pakować. Dzięki za info bo ja ze zdjęć w ocenia auta jestem słabiutki

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    28
    Postów
    4
    Auto
    astra f
    Rocznik
    1993
    Jeszcze jedna istotna dla mnie kwestia. Dwumasa. W którym roku wchodziło to dziadostwo ?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał guma Zobacz post
    Powiedzcie tylko jeszcze jak wygląda sprawa z korozją blacharki ?
    możesz znaleźć post jednego z forumowiczów który narzeka na "nalot rdzy wewnątrz progu", a ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że jeśli nie ma uszkodzeń powłoki lakierniczej to i rudej brak. w końcu cała blacha w ocynku. Podwozie nie jest odpowiednio zabezpieczone na polskie warunki zimowe (sól piasek) więc warto zainwestować w konserwację. mój stoi od przeszło dwóch lat pod chmurką w PL i zero oznak rdzy
    Cytat Napisał guma Zobacz post
    Jeszcze jedna istotna dla mnie kwestia. Dwumasa. W którym roku wchodziło to dziadostwo ?
    dwumasa jest standardem w dieslu - bez rozróżnienia na rok produkcji. Jak trafisz na silnik w dobrym stanie to nie powinieneś się o to specjalnie martwić. czytałem o gościu który zrobił ~300 tys aż dwumasa całkowicie się rozleciała.
    Cytat Napisał guma Zobacz post
    Czy jest osoba z Bydgoszczy/Torunia która byłaby chętna do odpłatnej pomocy przy oględzinach ? (oczywiście jeśli się zdecyduję)
    z doświadczenia polecam sprawdzanie auta w ASO - koszt 250zł a sprawdzą wszystko, podłączą komputer, przeszukają historię auta w bazie fiata. jak coś wyjdzie to sprzedający powinien schodzić z ceny więc wydatek się zwróci, a ja dzięki temu uniknąłem kupna stilo po dzwonie (z dziura w podłodze xD)

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    60
    Postów
    276
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał guma Zobacz post
    1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
    Tekst, który zacytowałeś uważam za kolejną powielaną bzdurę wygłaszaną przez ludzi, którzy kupili kiedyś zajeżdżone auto z tym silnikiem i uważają, że to norma.
    Od dwóch lat jeżdżę Stilo z silnikiem 1.6 16V 103 KM i wcale nie uważam, żeby był bardziej zachłanny na paliwo niż silniki innych marek o tej pojemności, a to, że od 1.8 pali więcej to kolejna bzdura.
    Co do dynamiki to Stilo z tym silnikiem jest porównywalne z innymi autami (Opel, VW, Ford czy Renault) z silnikami 1.6 i szkoda tylko, że twórcy ww opinii nie porównali dynamiki tych silników z silnikiem 2.4 - byłaby jeszcze większa różnica. Trudno spodziewać się, żeby auto które ma silnik słabszy o 30 KM miało taką samą dynamikę jak to mocniejsze. Mimo to Stilo 1.6 nie jest zawalidrogą i można nim bardzo dynamicznie jeździć, ale żeby to robić trzeba umieć jeździć, a nie jedynie wciskać pedał gazu!!!
    Silniki 1.6 nie biorą oleju (jak np. 1.8), nie mają wycieków/pocenia się, a awarie cewek WN (jeżeli ktoś nie zamontował badziewia pod nazwą Sagem) praktycznie nie występują. Ja w pierwszym miesiącu eksploatacji Stilo wymieniłem dwie (właśnie Sagem) i do dzisiaj mam spokój (wszystkie cztery mam teraz Champion).
    Co do rdzy to nadwozia Stilo są całkowicie cynkowane i jeżeli auto nie było uderzone/klepane/spawane to temat rudej praktycznie również nie występuje.
    Oczywiście piszę tu o aucie całkowicie sprawnym i zadbanym, a nie egzemplarzu złożonym z dwóch wiat przystankowych, z silnikiem od kolejnego rozbitka.
    Tak więc Fiata Stilo bardzo polecam.
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 14-02-2013 o 15:02
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: Stilo - zakup

    Odnośnie pomocy w kupnie auta w Bdg.. Mogę zerknąć ale za specjaliste się nie uważam. Mam kabel, można się zawsze podpiąć i spr wszystko..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. agromax.pl - rabat na zakup opon General Tire
    Napisany przez agromax na forum Współpracujemy i polecamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-02-2015, 19:20
  2. zakup PANDY
    Napisany przez czarmar na forum Panda
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 28-07-2011, 20:43
  3. Zakup Fiata Marei Weekend
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-02-2010, 09:30
  4. zakup fiata marea weekend
    Napisany przez wojtas28 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-12-2008, 20:27
  5. Zakup Marea Weekend 1,9 JTD - proszę o pomaoc
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 31-07-2008, 20:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zakup fiat stilo forum

stilo lifting

fiat stilo xakup

fiat stilo warty zakupu

Zakup fiat stilo

http://www.iparts.pl