Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003

    Stilo po naładowaniu aku padło

    Witam Wszystkich,
    Mam prośbę od znawców tematu w zakresie mojego problemu.
    Na wstępie zaznaczę że jestem laikiem w temacie napraw.

    Jestem od ponad pół roku posiadaczem Stilo 1.6 103KM z 2003 benzyna.
    Do jesieni/zimy z autem nie było praktycznie żadnych problemów.
    Może to ważne - pod koniec sierpnia ze względów ekonomicznych zdecydowałem się na założenie instalacji gazowej (BRC).

    Od października rzadko pojawiał się przy odpalaniu błąd "High coolant temperaturea stop engine" później od zimy dosyć często - jednak po uruchomieniu silnika wskazówka spadała do zera i błąd sam znikał.
    Dodatkowo od zimy przy zimnym silniku zaczął się pojawiać komunikat błędu ASP i ESP i żółta kontrolka service - po zgaszeniu i ponownym odpaleniu błąd znikał i całą drogę był spokój.

    Teraz przy tych silnych mrozach zauważyłem ze przy odpalaniu kontrolki przygasają. No i w jeden dzień auto już nie chciało ruszyć, próbowałem odpalić na kable i to również nie pomogło- rozrusznik kręcił ale samochód nie zapalił. Wymontowałem aku i ładowałem go praktycznie cały dzień.
    Po zamontowaniu na nowo - kontrolki święcą, rozrusznik ładnie kręci ale samochód nie odpalał.
    Auto trafiło do mechanika i na drugi dzień po sprawdzeniu świec i jakiś drobnych zabiegach odpaliło. Jednak bardzo wirowało na obrotach po czym gasło. W końcu jakoś się uspokoiło. Jednak po krótkiej jeździe auto zupełnie straciło moc, nie chce wejść na obrotu (jedynie przy ponownym odpalaniu), można jechać maksymalnie na drugim biegu i to z szarpaniem silnika, a maksymalna prędkość to jakieś 15 km/h.
    Na biegu jałowym uda się go wprowadzić na 5000 i nawet więcej obrotów ale zaczął się wyświetlać komunikat "engine fault". Samochód cały czas wariuje na obrotach po czym gaśnie.
    I jeszcze jedno - podczas jazdy słychać było jakieś metaliczne trzaski na tyle ale na biegu jałowym już nie.

    Proszę o ewentualną pomoc co może być przyczyną takie stanu i co ewentualnie można zrobić.

    Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.
    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    POLSKA
    Postów
    104
    Auto
    Fiat Stilo 2.4
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał DarekPiech Zobacz post
    próbowałem odpalić na kable i to również nie pomogło
    ja bym tak nie robił

    stilo jest wrażliwe na wszystko co jest związane z elektryką , ładowanie aku powinno się przeprowadzać na odłączonym , najpierw minus zdejmujesz potem plus i ładujesz

    co do twoich objawów to podłączenie fesa coś powie więcej


  4. #3
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    a te problemy to na benzynie czy gazie? trzeba podłączyć auto pod komputer i sprawdzić błędy, co do błędu o wysokiej temp.. to sprawdził bym czujnik na termostacie a także prawidłowe połączenie przewodów przy klemie "-" , kiepskie paliwo (czytaj z wodą) może powodować nierówną pracę silnika - te trzaski to nie czasem ze zbiornika paliwa lub butli podtlenku LPG?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    z opisu można wyczytać że Twój stilon bardzo dobrze reaguje na leczenie "przejdzie samo" więc może nie warto grzebać? ;]
    a tak na poważnie to zacznij od podłączenia komputera - i zmień mechanika jeśli nie zaczyna od tego naprawy stilo. z doświadczenia proponuje kupić kable usb i podpinać do własnego laptopa - zaoszczędzisz na rachunkach u mechanika i czasie
    te trzaski to sprawdź na stacji diagnostycznej - za 20zł wskażą Ci dokładnie co i jak

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Problem jest na benzynie i na gazie również. Co prawda później już nie sprawdzałem, bo się dało jechać więc gaz wyłączyłem na stałe.
    Paliwo tankuje tylko i wyłącznie na Shell-u.
    Co do trzasków to bardziej mi się wydawało jakby to z tłumika było.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Kabel już sobie zakupiłem i mam program Fiat EcuScan 3.5.0 - ale nigdy nie robiłem podłączenia, bo nie ukrywam, że nie wie jak a nie chciałem czegoś spierdzielić.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał DarekPiech Zobacz post
    po krótkiej jeździe auto zupełnie straciło moc, nie chce wejść na obrotu (jedynie przy ponownym odpalaniu), można jechać maksymalnie na drugim biegu i to z szarpaniem silnika, a maksymalna prędkość to jakieś 15 km/h.
    Taki objaw daje brak sygnału z sondy lamda. Silnik pracuje wtedy na parametrach awaryjnych. Trzaski z tłumika mogą to potwierdzać (niedopalone paliwo detonuje w tłumiku). Wszystko wskazuje na to, że masz problem z elektryką. Do sprawdzenia sprawność akumulatora, styki na klemach, na wejściu do rozrusznika i wszystkie sterowniki silnika wraz z okablowaniem. Dopiero po przejrzeniu kabelków podjechać do mechanika i podpiąć do kompa (mechanicy ostatnio nie lubią naprawiać, oni wymieniają na nowe, a to kosztuje).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Auto już jest u mechanika. Dzisiaj już je odebrałem. Samochód odpalił bez problemu. Komputer wykazał 1 błąd - sonda (bank1).
    Jeździłem samochodem i nic się działo. Jednak po odjechaniu na stację (Shell) i ponownym odpaleniu auto po chwili zgasło, potem znowu było ok. Jednak za jakiś czas znowu tracił moc pomimo dodawania gazu. I po chwili znowu wszystko się uspokoił. Podjechałem na parking, zgasiłem silnik. Ponownie odpaliłem i się znowu zaczęło gaszenie, brak mocy, szarpanie itp. Stilo zostało ponownie podpięte pod kompa i jedyny błąd jaki się pokazał to sonda (bank1). Podobno przy instalacji LPG taki błąd pokazuje się standardowo.
    I co to może być z tym Stilo... ?
    Będę wdzięczny za podpowiedzi.
    Po pozytywnej naprawie opiszę co to było.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    POLSKA
    Postów
    104
    Auto
    Fiat Stilo 2.4
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    to sonda (bank1)
    ale jaki błąd podaj , podaj kod błędu . Ja mam zagazowane stilo i i bym się spierał , że zagazowane musi pokazać taki błąd


  10. #9
    Master
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    jak jedziesz na PB to też traci moc i gaśnie?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    sprawdź jakie masz napięcie akku przed odpaleniem silnika
    robione było coś przy silniku typu rozrząd, zmiana cewek itp?

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Niestety kodu błędu nie znam

    Problem jest na benzynie i na gazie.

    Przy silniku nic nie było robione.

    Mam nadzieję, że uda się go naprawić bo już mnie k..... bierze!

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    sprawdź jakie masz napięcie akku przed odpaleniem
    naprawdę proponuję najpierw zacząć od akumulatora. MUSI mieć 12,6V jak nie ma to pożycz od sąsiada i kombinuj dalej. Dlaczego w ogóle Ci wcześniej padł i musiałeś podładować?
    jeśli silnik wibruje i nie wchodzi na obroty to może być pad jednej z cewek, choć komp powinien to zauważyć
    jeśli jest błąd sądy to czy przypadkiem nie ma takiej opcji, że auto dostaje naraz BP+LPG i się dusi, nie wchodzi na obroty, na niskich gasnie?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Moim zdaniem powinieneś jeszcze raz podjechać do tego mechanika. Niech sprawdzi parametry napięć na akumulatorze i wszystkich sterownikach silnika, zwłaszcza sondy. Jeśli są gdzieś zaniki napięcia, zaśniedziałe styki albo przebicia na kablach, to wymiana sondy, czy innego ustrojstwa Ci nie pomoże, a tylko narazisz się na koszty. Pisałem już to wcześniej, ale widocznie masz inne zdanie.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Właśnie wróciłem od elektryka. Akumulator jest ok. Okablowanie również.
    Komputer nadal nie wykazuje innych błędów oprócz tej sondy. Mechanik nadal szuka przyczyny. Dokładnie nie wiem co robi, bo niestety jestem w pracy.

    "hak64" - wiem że pisałeś o tym wcześniej (każdy wpis od Was czytam bardzo uważnie i bardzo dziękuję za pomoc) - to nie kwestia, że mam inne zdanie - jednak tak jak pisałem, nie znam się i muszę zaufać elektrykowi, który obecnie próbuje dojść do tego co jest przyczyną takiej pracy Stilo - każda podpowiedź jest brana pod uwagę.

    Za każdą pomoc jeszcze raz bardzo dziękuję - jak tylko się wyjaśni co go boli, to zaraz opiszę to na tym forum. Możliwe, że Wasza podpowiedź/pomoc okaże się trafna.
    Awaria jest bardzo dziwna, choć może tylko mi się wydaje.

    Jeszcze raz dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania aut.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1.6 16V Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Auto jest po naprawie i póki co nic się nie dzieje. (już prawie miesiąc)
    Wymieniona została sonda pierwsza i świece. Stilo śmiga jak dawniej.
    Wszystkim dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Marea weekend 1.6+LPG Po rozładowaniu akumulatora dziwny problem
    Napisany przez gelo181 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-09-2014, 14:34
  2. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 20:00
  3. [ukł. zapłonowy] nie chce zapalić po naładowaniu baterii
    Napisany przez bocian174 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-03-2011, 14:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

po dodaniu gazu pojawia sie ikona silnika i traci moc fiat croma 1.9

stilo abarth nie swieci kontrolka akumulatora przed odpaleniem

Stilo przygasanie przy odpalaniu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl