Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Stilo...nie gaśnie  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 grudzień 2010
    Skąd
    Włocławek
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 1.9 JTD

    Stilo...nie gaśnie

    Witam,

    w przeciągu dwóch dni przepaliły mi się obie żarówki od świateł mijania i ponieważ nie chciało mi się wymieniać samemu pojechałem dziś do mechanika, żeby to zrobił. Lewą żarówkę wymienił tym samym sposobem jak ja, czyli wyjął akumulator. Generalnie w miare sprawnie to poszło i zadowolony ze świecącymi żarówkami pojechałem do domu. Podjeżdżam, parkuje, wyciągam kluczyk ze stacyjki, a silnik nadal pracuje! Ciekawe, że przy tym wszystkie kontrolki już zgasły, a po dodaniu gazu obrotomierz znajdował się cały czas w pozycji leżącej. Włożyłem ponownie kluczyk do stacyjki, lekko przekręciłem w prawo i wtedy zgasł.
    Sytuację powtórzyłem kilkukrotnie i za każdym razem było tak samo - aby silnik zgasł musiałem kluczyk przekręcać w prawo. I teraz pytanie: co to może być? Czy coś nie tak ze stacyjką? A może ma to związek z dzisiejszą wymianą żarówki i odłączeniem aku?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    czytałem o identycznym problemie gdy stilo nie miało osłony na akumulator, wybrało się na myjnię i zaczęło się... z tego co pamiętam to skończyło się na wymianie skrzynki bezpieczników. fakt że Tobie przepaliły się obie żarówki i to na raz to stawiam ze gdzieś jest wilgoć i tworzy dodatkowe połączenie. osusz auto, rozbierz, przeczyść skrzynkę bezpieczników

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,757
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    gdzieś na forum pisze jeszcze że była sytuacja taka, przetarty kabel masy przy akumulatorze, kolega pisze że wyjmował akumulator może to ma coś z tym wspólnego

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    fakt że Tobie przepaliły się obie żarówki i to na raz to stawiam ze gdzieś jest wilgoć i tworzy dodatkowe połączenie
    Żarówki jak były wkładane razem to prawdopodobne że spaliły się razem To akurat normalne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Żarówki jak były wkładane razem to prawdopodobne że spaliły się razem To akurat normalne
    po zakupie auta wymieniłem obie na raz. w ciągu dwóch lat żarówkę od strony kierowcy wymieniłem dwa razy a od strony pasażera ciągle świeci....
    każda żarówka ma swoją żywotność, ale praktycznie nie istnieje szansa by wyprodukować dwie o identycznej żywotności. różnica tygodnia - miesiąca jest realna. w dodatku w stilo częste padanie żarówek to jakaś wada fabryczna, ale nie dwóch na raz ;]

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    różnica tygodnia - miesiąca jest realna
    Tu się mylisz, tacie w skodzie wymieniałem żarówki obie i po roku poszła jedna a przy następnym odpaleniu 2ga..
    Kolega w aucie miał osram nightbreaker i to samo - w ten sam dzień poszły obie..
    Dziś powtarzalność produkcji jest na b. wysokim poziomie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    To ja chyba słabo trafiam z żarówkami, bo mi padają co chwilę

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja mam auto ponad 2 lata (praktycznie chyba już trzy) i wymieniałem 3x żarówki - raz jedną H1, 2gi raz jedną 5W z tyłu bo się przepaliła i 3ci raz gdy wymieniałem reflektory na soczewki to od razu komplet wstawiłem nowych osramów.. Pierwsza i 2ga żarówka nie wiem ile lat miały, ostatnich 2ch bym nie musiał.. tyle ;]
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Z tymi żarówkami to bywa różnie. Jakiś czas temu znajomemu padły markowe a że byliśmy trochę w trasie kupił w markecie 7 zł za komplet (H4) jedna świcie do dziś (grubo ponad rok) drugą niedawno wymieniałem. Kopiliśmy te żarówki do drugiego samochodu ale już tak długo nie chodziły. I wydaje mi się że dużo zależy od tego jak i gdzie się jeździ. Nierówności na drodze też mają znaczenie, a częste zapalanie i gaszeni świateł nie pozostaje bez echa

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    32
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Skrzynka bezpieczników przy aku robi zwarcie ....

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2013
    Skąd
    Małopolska
    Wiek
    41
    Postów
    17
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał mabiel86 Zobacz post
    Podjeżdżam, parkuje, wyciągam kluczyk ze stacyjki, a silnik nadal pracuje! Ciekawe, że przy tym wszystkie kontrolki już zgasły, a po dodaniu gazu obrotomierz znajdował się cały czas w pozycji leżącej. Włożyłem ponownie kluczyk do stacyjki, lekko przekręciłem w prawo i wtedy zgasł.
    Niedawno zdarzyło mi się to dwa razy w odstępie tygodnia. Co ciekawe, nie zauważyłem żadnej wilgoci w okolicy bezpieczników i akumulatora. Kostkę stacyjki wymieniałem w zeszłym roku, więc to raczej nie kwestia stacyjki. Jedyne co przychodzi mi na myśl, to niedawno przerobiłem obwód spryskiwaczy reflektorów - w obwód bezpiecznika wpiąłem wyłącznik, tak żeby nie działały za każdym razem jak tylko uruchomię spryskiwacz szyby.
    Jednak jakoś nie bardzo widzę związek tej drobnej przeróbki z nie gaśnięciem samochodu...

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Rocznik
    2002
    Wina bezpieczników na 99,9% u mnie wentylator chodził non stop
    Wyjąć, rozebrać, przeczyścić, złożyć, włożyć i będzie działało


 

Podobne tematy

  1. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 20:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dlaczego po przekreceniu kluczyka auto niegasnie fiat siena

fiat stilo nie gasnie

stilo nie gasnie

1.9 jtd po przekreceniu kluczyka nie gasnie

stilo nie gasnie silnik

silnik nie gasnie po przekreceniu kluczyka fiat stilo

stilo 1.8 nie gasnie

stilo gdzie jest masa przy silniku

masa silnika stilo

stilo nie wchodzi na obroty nie gasnie kluczyka

stilo chodzi po wyciagnieciu kluczyka

fiat stilo silnik chodzi po wyjeciu kluczyka

stacyjka fiat stilo

fiat stilo jtd 115 nie gasnie po wyjeciu kluczyka

stilo po wyjeciu kluczyka silnik pracuje

nie gasnie silnik w fiacie

gdzie jest masa silnika w stilo

fiat stilo 1600

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl