Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003

    Stilo mała moc/ ogólne pytania

    Witam ,

    Jestem od kilku dni posjadaczem stilo stilo 1,9 jtd 115km, i mam kilka pytań.

    Jest to mój pierwszy diesel wcześniej jeździłem benzyniakiem.

    Otóż gdy wrzucę bieg i przyśpieszam normalnie wciskając powoli gaz auto ma słabą siłę i słabo przyśpiesza, dopiero gdy złapie gdzieś tak więcej obrotów ma lepszą moc. Lecz gdy wcisnę gaz na maxa dostaje mega kopa lecz ma chwilę zawachania przed tym tak z 2 sekundy. I zaobserwowałęm że np wcisnę gaz na maxą dostaje kopa i za chwilkę tak ciut słabnie lecz zaraz znowu ma większą siłę. Czy może być coś zapchane?>
    Kiedyś raz jechałem dieslem i on przyśpieszał bardzo ładnie od zera. WIęc moje pytanie czy coś w stilo jest uszkodzone czy jest wszystko dobrze i tak te diesle chodzą. ?

    Bardzo proszę o odpowiedź



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    pewnie chodzi Ci o efekt sporej turbodziury. Te auta świetnie ciągną od 1500-1600 obr. U mnie też po zakupie był niesamowicie zamulony. i miał identyczne objawy jak opisujesz. Zacznij od zaślepienia EGRa i tak porządnie przeciągnij go na obrotach. Niech turbina wie ze żyje Jeżeli lagi będą dalej to szukamy gdzie indziej.
    Pzdr.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    egr zaślep pełną blachą, najlepiej taką 2mm grubości, jak nie wiesz gdzie to się znajduje to wpisz w google. Dodatkowo jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane filtry to wymień je, możesz ew wyczyścić czujnik doładowania na kolektorze który znajduje się zaraz przy zaworze egr. I staraj się zmieniać biegi w każdym zakresie obrotów, niby diesel nie lubi tego, ale trzeba od czasu do czasu "przegonić". Czy tak świetnie ciągną to nie wiem...TDI ma max moment przy ~1800obr u nas jest przy 2000obr więc stwierdzę że jednak nie ciągnie tak świetnie.

    Taki props wczoraj miałem przyjemność jeździć starą cromą z silnikiem 1.9 TD czyli protoplastą naszego JTD tam to jest dopiero kultura pracy wsiowego drwala stojąc na światłach bałem się że wszystkie śrubki się wykręcą xD i tam podobno to była norma, przesiadając się w swoje stilo powiedziałem że już nigdy nie będę narzekał na wibracje i hałas

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    33
    Postów
    21
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    egr zaślep pełną blachą, najlepiej taką 2mm grubości, jak nie wiesz gdzie to się znajduje to wpisz w google. Dodatkowo jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane filtry to wymień je, możesz ew wyczyścić czujnik doładowania na kolektorze który znajduje się zaraz przy zaworze egr. I staraj się zmieniać biegi w każdym zakresie obrotów, niby diesel nie lubi tego, ale trzeba od czasu do czasu "przegonić". Czy tak świetnie ciągną to nie wiem...TDI ma max moment przy ~1800obr u nas jest przy 2000obr więc stwierdzę że jednak nie ciągnie tak świetnie.

    Taki props wczoraj miałem przyjemność jeździć starą cromą z silnikiem 1.9 TD czyli protoplastą naszego JTD tam to jest dopiero kultura pracy wsiowego drwala stojąc na światłach bałem się że wszystkie śrubki się wykręcą xD i tam podobno to była norma, przesiadając się w swoje stilo powiedziałem że już nigdy nie będę narzekał na wibracje i hałas

    Maly offtop - przesiądź się do Arosy 1.7 SDI - zobaczysz co to wibracje i terkot silnika... Jeździłem tym 2 lata, przesiadłem się do Stilo to nei słyszałem silnika

    A tak w temacie: zaślepienie EGR zajmie Ci godzinkę, jak jesteś w miarę wprawiony. Są tutki dotyczące czyszczenia EGR - więc masz instrukcję. Wystarczy włożyć pełną blachę w odpowiednie miejsce (przed EGRem). Przy tej okazji możesz wyczyścić czujnik doładowania - będzie łatwiejszy dostęp. I tutaj uwaga - uważaj na plastikowy zbiorniczek, do którego wchodzą przewody paliwowe. Ma kruche króćce. Kto ułamał ten wie

    Odepnij na moment przepływkę (widzisz ją stojąc na wysokości akumulatora - wypinasz kabel). Przegoń Stilo. Jeżeli nabierze mocy - to przepływka.

    Kolejny temat - zawór VGT (overboost). Też jest tutek dotyczący czyszczenia. Ale przed tym sprawdź, czy przewody wysokiego ciśnienia są całe.

    Może być też dziura w dolocie, a właściwie nieszczelność. To też łatwo sprawdzić.

    Zakładam, że kupując samochód wymieniłeś olej i filtry. Bo to podstawa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Witam,

    Olej i filtry wymieniłem 2 dni po zakupie jeszcze muszę wymienić rozrząd . Niby właściciel mówił że ma na nim zrobione 90 tyś około ale dokładnie nie wiadomo więc za kilka dni zrobię go.

    Co do siły przegoniłem go tak na większych obrotach i mu się sporo poprawiło. I tak jak kolega wyżej mówił od 1500 1600 obr łapie już mocy, wcześniej łapał dopiero na 2000 tys. Więc pewnie poprzedni właściciel przymulił go.

    Więc na razie może nie będę kombinował z zatykaniem EGR. Tylko tak jak kolega hehłacz mówił sprawdzę czy nie ma nieszczelności jakiejś i przejadę się przy odepniętym przepływomierzu i zobaczę czy jest jakaś różnica.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zaślepić EGR możesz próbnie żeby sprawdzić czy auto lepiej się zbiera. Awarie zaworów EGR są dość popularne w tych silnikach.
    Italians Do It Better

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Mam jeszcze jedno pytanie czy amortyzatory pod maska powinny skakać. Bo gdy nim bujnę nacisnę to poprostu skaczą do góry w innych autach zawsze są sztywno więc nie wie tak ma być czy trzeba podkładkę jakąś dać od góry czy może całe amortyzatory wymienić?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    90 Tyś dla rozrządu w stilo to zdecydowanie za dużo...zaleca się zmianę co mniej więcej 70 tysięcy, teraz fiat jest w stanie podwyższonego ryzyka bo zdarzały się częste przypadki zrywania pasków. Co do amorków to powinno być sztywno wymień przynajmniej 1 amorek

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    wymiana pojedynczych amorów??? może klocki i tarcze też tylko na jednym kole wymieniac?? amortyzatory zawsze wymieniamy parami!!! tak jak koledzy wyżej radzą zaślep EGR miałem identyczne objawy i zaślepienie mi pomogło.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    końcówki, wahacze to mozna zmieniać pojedynczo ale amory ZAWSZE parami. Nie wiem skąd pomysł z pojedyńczą zmianą.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Gdy znajdę trochę czasu zaślepię egr i zobaczę czy coś się zmieni a tym czasem znalazłem na yt krótki film jak ktoś pokazuje problem z amorkami. U mnie identyczne nawet więcej wychodzą link : https://www.youtube.com/watch?v=RSW0yF7q6CU

    I powiedzcie mi teraz czy muszę wymienić całe amortyzatory czy same poduszki te mogły się wybić?
    Ogólnie auto po bujnięciu od razu wraca do dobrej pozycji nie skacze więc amorki w miarę dobre .

    Co o tym myślicie?

    I nie wiecie może ile kosztuje taka wymiana amorków w warsztacie ?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    U mnie też tak było z tymi szparami na kielichach po założeniu nowych amorów, poduch i sprężyn. Jeżeli poza tym nic nie szwankuje to ja bym tak zostawił.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Przy jeździe po nierównościach stuka a nie powinno. A reszta jest ok.
    Ostatnio edytowane przez Denis129871 ; 19-03-2016 o 18:03

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    A moze nie tu szukasz problemu? Wyrobiony sworzeń na wahaczu tez bedzie stukał.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Dobraaa nie róbcie gówno-burzy że amortyzatory zawsze parami się zmienia...wiem o tym dobrze...myślałem że koledze chodzi o siłowniki klapy przedniej.
    Swoją drogą nie diagnozuj zawieszenia ot tak se na oko...jedź do dobrej stacji diagnostycznej, zapłać te 20zł i niech ci gościu profesjonalnie określi co masz do wymiany.
    Wymiana amortyzatora wiąże się ze zmianą łączników amortyzatorów bo nie opłaca się ich od nowa zakładać i dlatego mechanicy bardzo często je ucinają, wymiana samego amorka to max 50zł za sztukę + wymiana łącznika przy okazji to 20zł za sztukę, a jak ktoś bierze więcej to jest zdziercą, bo tam poza zdjęciem koła(dla co poniektórych jest wyzwaniem) i ściągnięcie sprężyny profesjonalnym ściągaczem nie ma nic trudnego i specjalnie czasochłonnego.
    Poduszka amortyzatora objawia się stukami nawet na najmniejszym dołku, ew trzaski podczas kręcenia kierownica na postoju.
    Sworzeń wahacza objawia się wyraźnym stukiem gdy np. jedziesz w zakręcie i najedziesz na dołek(chyba że bardzo wybity to będzie stukał non stop), ew. pływanie autka gdy dociśniesz dana stronę.
    To tak krótko wyjaśniłem mniej więcej. Tak więc jedź na stacje diagnostyczną i będziesz wszystko wiedział.
    Swoją droga szwagier w tfu tfu lagunie II FL pojechał sprawdzić zawieszenie "bo coś mi pływa", okazało się że wszystko w zawieszeniu przód tył jest do wymiany(diagnosta się za głowę łapał), a najlepsze to to że nic nie pukało, a końcówki drążków były o włos od tego by doprowadzić do katastrofy...koszt remontu...bagatela 3200zł.

    Btw. Kupiłeś auto i nie sprawdziłeś zawieszenia ?? módl się żebyś tulejek na tylnej belce nie miał do wymiany, bo są wprasowane, i mało który mechanik chce to zrobić a jak już to za nie małe pieniążki.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ogólne problemy z samochodem
    Napisany przez McMemorek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-10-2014, 23:23
  2. Zakup Stilo dla studentki- pytania.
    Napisany przez Kania na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-09-2014, 09:40
  3. Ogólne, kilka pytań dotyczących CC 704ccm z 1994 roku
    Napisany przez Robson95 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 10-04-2014, 08:44
  4. Ogólne rozważania nad zespolonym włącznikem świateł mijania
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-08-2010, 00:30
  5. [silnik] ulysse bez turbo ? ogólne usterki mojego samochodu
    Napisany przez Oktawian na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-08-2010, 21:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl