Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Stilo dwa problemy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2016
    Skąd
    Rypin
    Wiek
    24
    Postów
    6
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2003

    Stilo dwa problemy

    Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, licze na cenne porady i pomoc w słusznej sprawie
    W skrócie Stilo 3d 2003r 1,9 JTD 115KM 240 000 tyś przebiegu.
    W czym tkwią problemy?
    1. Po odpaleniu silnika przy niskiej temperaturze, odczuwane są ewindentne drgania, po dodaniu gazu (powyżej 1100 obr) problem znika, podobnie gdy przejadę dłuższy dystans +- 100km brak drgan przy niskich obrotach. Problem występuję zarówno podczas postoju jak i podczas jazdy

    2. Przy braku pasażerów, na 4 i 5 biegu czuć "szarpanie" w okolicach maksymalnego momentu obrotowego tj. 1800-2200 lecz tylko przy gwałtowym wciśnięciu pedału gazu, przy delikatnej jeździe problem nie występuje. Na 3 biegu czuć tylko gdy samochód jest obciążony.

    Auto posiadam od 2 miesięcy, do tej pory wymieniłem łącznik stabilizatora oraz prawą półoś przegubu, gdyż wymiana ich była konieczna.

    Na forum przeczytałem, iż pewnien użykownik miał podobny problem i po wyminie plecionki wibracje ustały. (Gdy nie wiesz co zrobić gdy wymiana poduszki nic nie da.)

    Jakieś rady?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Marki
    Wiek
    39
    Postów
    51
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 154KM 307Nm
    Rocznik
    2003
    Jak to się mówi, ten typ tak ma. Trzęsie bo ma trząść i tyle. A tak na serio ja bym zainteresował się najczęstszą przyczyną wszelkich wibracji tym bardziej iż skoro masz rocznik 2003 to najprawdopodobniej siedzi jeszcze stara przedzmianowa poducha silnika pod akumulatorem. Nie jestem pierwszym który to po wymianie tejże na pozmianową był w szoku powodowanym różnicą. A tak w ogóle to zapraszamy:
    Klub FIAT STILO Polska • Strona główna forum
    No i nieśmiało zasugeruję tudzież zwrócę uwagę jak już zawitasz w grono Stilomaniaków iż li i tam jest takie to małe okno zwane potocznie "szukajką". Pozdrawiam.
    Rap wciąż jest ten sam, to tylko ja jestem starszy.
    SAAB 93 204E LPT 1999r. LPG 2.. kuni
    http://img801.imageshack.us/i/94998660.jpg/

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    22
    Postów
    422
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Ad.1) Poduszka pod skrzynią do wymiany. Jak nie pomoże to sprawdź plecionkę (to mój temat jest) walczyłem z tym dosyć długo i z dużymi kosztami i teraz jest miodzio.
    Ad.2) dwumasa do wymiany, bo sądzę że jest jeszcze oryginał tak jak u mnie (ja mam 270tys nalotu na oryginalnej !!i narazie wsio okey, poza tym że sprzęgło się kończy)
    dla testu wrzuć 5 bieg i bujaj się z 1300 obrotów, jak zacznie trząść to znaczy że masz dwumasę do wymiany/regeneracji/wzmocnienia.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2016
    Skąd
    Rypin
    Wiek
    24
    Postów
    6
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Ad.2) dwumasa do wymiany, bo sądzę że jest jeszcze oryginał tak jak u mnie (ja mam 270tys nalotu na oryginalnej !!i narazie wsio okey, poza tym że sprzęgło się kończy)
    dla testu wrzuć 5 bieg i bujaj się z 1300 obrotów, jak zacznie trząść to znaczy że masz dwumasę do wymiany/regeneracji/wzmocnienia.
    Przy 1300 nic się nie dzieje, dopiero w tym przedziale 1800-2200 kiedy to turbina teoretycznie osiąga swoją maksymalną moc - > występują największe przeciążenia

    Plecionkę dziś/jutro wymienię, jeśli nie pomoże pomyślę do końca tygodnia nad tą poduszką, Dzięki za odpowiedź, dam znać jeśli coś sięwyjaśni

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    22
    Postów
    422
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    to jest właśnie przedział obrotów gdzie jest największy moment obrotowy i koło zamachowe dostaje najbardziej po dupie, więc sugerują że jednak dwumasa mówi papa. Lecz może to być sprzęgło jak i docisk.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    362
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    1800-2200obrotow na 5biegu to przedział chyba 80-120km/h co sugerowało by również przegub trójpalczasty...

    Będę niedługo robił przerabiał ten przegub - pod łożyska będę wkładał sprężynki które będą rozpychać te łożyska.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2015
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Wiek
    30
    Postów
    13
    Auto
    Stilo 1,9JTD
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Borkos92 Zobacz post
    1. Po odpaleniu silnika przy niskiej temperaturze, odczuwane są ewindentne drgania, po dodaniu gazu (powyżej 1100 obr) problem znika, podobnie gdy przejadę dłuższy dystans +- 100km brak drgan przy niskich obrotach. Problem występuję zarówno podczas postoju jak i podczas jazdy
    U mnie była poduszka górna silnika, od strony rozrządu. Po wymianie pomogło.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2016
    Skąd
    Rypin
    Wiek
    24
    Postów
    6
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2003
    Obydwie usterki zostały rozwiązane. Najpierw wymieniłem 2 poduszki pod zawieszeniem (para poduszek) koszt 2x115 zł. W wyniku czego zmniejszyły się drgania które były opisane w problemie drugim
    2. Przy braku pasażerów, na 4 i 5 biegu czuć "szarpanie" w okolicach maksymalnego momentu obrotowego tj. 1800-2200 lecz tylko przy gwałtowym wciśnięciu pedału gazu, przy delikatnej jeździe problem nie występuje. Na 3 biegu czuć tylko gdy samochód jest obciążony.
    Następnie postanowiłem zamówić oryginalną poduszkę pozmianową pod akumulatorem, moja obecna-poprzednia była przedzmianowa, rocznik 2002, 240k przebiegu. Efekt? Nie do opisania, żadnych drgań, minimalne tylko na kierownicy ale to diesel więc nie ma się co czepać. Podejżenia o dwumasie poszly w niepamięć, Polecam wszystkim wymianę tej poduszki na pozmianową! Teraz zostało mi tylko komfortowo jeździć! Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem!

    ps. sam w to jeszcze nie dowierzam!
    Ostatnio edytowane przez Borkos92 ; Wczoraj o 14:56


 

Podobne tematy

  1. stilo 1.6 16v problemy ze sprzęgłem
    Napisany przez henes222 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-11-2015, 08:01
  2. EGR problemy z mocą
    Napisany przez ter-ros na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-09-2014, 12:08
  3. Falowanie obrotów i inne problemy Fiat Stilo 1.6b
    Napisany przez Kubos89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-06-2014, 06:49
  4. Stilo 1.9 JTD problemy z rozruchem.
    Napisany przez trzcina na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-08-2013, 18:02
  5. problemy stilo ZIma 2011
    Napisany przez master85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 06-12-2010, 13:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu