Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES

    Witam,
    od 4 miesięcy jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.9 MultiJet 120KM wyprodukowanego pod koniec 2006 (wersja po liftingu). W weekend podczas jazdy w mocnym wietrze i deszczu auto przestało przyspieszać tak jak do tej pory, ale stało się to bez żadnych dodatkowych efektów w postaci mrygających kontrolek czy czkawki. Po prostu po zmianie kierunku jazdy i rozpędzaniu do prędkości przelotowej zauważyłem, że coś jest nit halo. Teraz auto jest bardzo ociężałe na każdym biegu, ale dostaje lekkiego kopa przy 1800-2000 obrotów. Nie jest to jednak przyspieszenie jak przed awarią. Pomyślałem, że może poprzestawiało się coś w komputerze i postanowiłem go zresetować przez odłączenie akumulatora, ale to nie pomogło. Po podłączeniu do komputera FES nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem zrzut parametrów silnika w trakcie jazdy. Nie jestem mechanikiem, ale większość jest ok a przynajmniej wartości zmierzone odpowiadają oczekiwanym (masa powietrza). Różnica jest, i chyba nawet spora, między zmierzonym a oczekiwanym ciśnieniem doładowania. Wygląda jakby turbina przeładowywała. I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%. Innych objawów brak. Auto zapala normalnie, na dotyk. Silnik pracuje równo, bez czkawki, nic nie hałasuje, dymu nie zauważyłem, ale też nie przyglądałem się w lusterku, więc jeszcze to sprawdzę. Paliwo leję wciąż te same na Shell'u. Nie jeżdżę też nigdy na rezerwie. Może ktoś z Was mógłby pomóc w analizie logów?

    Z góry dzięki za pomoc.

    log.csv - pobierzcie na dysk do przeglądania, będzie wygodniej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał arturCT Zobacz post
    I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%.
    no i od tego powinieneś zacząć.
    miałem identycznie jak Ty - w pewnym momencie silnik stał się ospały i nie miał kopa. fakt że świeciła mi się kontrolka "check engine" - ale to może kwestia starszego rocznika i silnika bez M.
    jak problem ustąpił? jak jak to opisane na forum już wielokrotnie: wyczyszczenie zaworu EGR i zaślepienie (w MJTD nie zaślepia się całkowicie). Opcjonalnie overboost do czyszczenia (o ile masz rozbieralny - podobno w późniejszych rocznikach robili już nierozbieralne)

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?
    "Otwarcie zaworu gaszącego" to inna pozycja w logu cały czas na 0

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    nie mam pewności na co wskazuje konkretny parametr w FES, na pewno nie zaszkodzi też czyszczenie przepustnicy.
    jeździsz więcej po mieście czy trasą ?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    faktycznie, klapa gasząca to parametr poniżej w programie - z ang. inlet circ. solenoid valve opening. tak jak pisze qronax, sprawdź EGR, bo może być zadźgany. częściową zaślepkę z otworkami + dwie uszczelki kupisz na allegro. ja już zakupiłem. montować będę na wiosnę. z moim jest tak, że na brak mocy narzekać nie mogę, ale czasami mam wrażenie, że nie ma charakterystycznego dla turbodiesli odejścia. znów innym razem idzie jak szatan. być może EGR zaczyna się lekko przycinać... gdyby coś, poniżej aukcja na zaślepki

    511 Zaślepka EGR FIAT OPE 1.9 8V 2.4 10V JTDM CDTi (4885685971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 12-01-2015 o 15:28
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    jeździsz więcej po mieście czy trasą ?
    Głownie trasa, choć i po mieście też się kręcę. Średnio w miesiącu robię 1500-2000 km. BTW, wczoraj zrobiłem nim niecałe 100 km i nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    A czy mógłby ktoś sprawdzić w swoim aucie ten parametr: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle)?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Jako, że nie mam czasu zająć się tym porządnie to dziś jedynie zdjąłem pokrywę silnika i zerknąłem na przepustnicę i znalazłem kolejne wskazówki. Nie wiem skąd, ale na połączeniu węża i doprowadzającego powietrze do przepustnicy pojawiła się oleista wilgoć, która dotarła też do plastikowej gruszki. Jest też trochę wilgoci z przodu silnika przy takim cienkim wężyku (odma?). Poniżej linki do zdjęć

    silnik
    przepustnica
    gruszka
    odma

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Winny okazał się przepływomierz, a przy okazji wyczyścili mi EGR. Auto jeździ jak nowe. Dzięki za pomoc

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,367
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?
    Przepływomierz nowy Bosch. Czyszczenie EGR - 60 zł

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    sląskie
    Wiek
    17
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1,9
    Rocznik
    2003
    Zaślep Eger powinien od razu dostać kopa


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.6 16V Brak mocy!
    Napisany przez timonek185 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-08-2014, 11:58
  2. eco:drive - brak możliwości wgrania danych do aplikacji Fiata
    Napisany przez skrystos na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2014, 13:02
  3. Problem z sondą lambdą 1.6 120KM mjet
    Napisany przez czuczu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2013, 16:54
  4. Dylemat, 1.3 Mjet, brak mocy gdy rozgrzany
    Napisany przez arekk1992 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-09-2012, 16:31
  5. Zenada ze Scudem 2007r 2.0 Mjet 120km
    Napisany przez Sloik na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-02-2009, 20:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przepustnica do fiata stilo 1.9

Fiat stilo brak mocy przy 120

Tagi dla tego tematu