Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2003

    Stilo 1.9 JTD - zapychający się DPF - dodatek do paliwa

    Witam,
    Postanowiłem profilaktycznie zastosować dodatek do ochrony filtra DPF Liqui Moly. Dolewa się go do paliwa. Słyszałem opinie, że zmniejsza ilość produkowanej sadzy i przez to nie zapycha się filtr. Postanowiłem dobrać też olej Liqui - Top Tec 4100 5W-40 do turbodiesli z DPF.
    Czy zdarzyło się komuś stosować podobną konfigurację i czy pomogło na zapychanie się filtra?

    PS>Od razu zaznaczam, że auto nie jest moje, lecz w rodzinie, stąd nie mam wpisanego w panelu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    898
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    z którego roku masz stilo? dpf był montowany w 1.9 mjtd, co do samego zapychania to zależy wszystko od środowiska w jakim się poruszasz, jazda miejska znacznie przyspiesza jego zapychanie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2003
    Z 2006 roku. Był sprowadzony z Zachodu, ma DPF na 100%. No właśnie, jak wspominałem, auto nie jest moje, a rodziców i eksploatowane jest praktycznie tylko na krótkich dystansach obecnie. Wiem, że to bardzo złe warunki dla DPF, dlatego właśnie pomyślałem o zastosowaniu tego dodatku Liqui Moly.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    567
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Weź pod uwagę że mógł dpf się zatkac wypalonym popoiołem poczytaj dokładnie zasade działania dpf im częsciej wypala tym szybciej zawala sie popiołem a to tylko skraca jego żywotność.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    A ile km robi to auto w trybie miejskim pomiędzy wypaleniami? Jak przebiega wypalanie? Czy jest wyczuwalne czy też przebiega bezobjawowo?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2003
    Jak wspominałem, auta nie użytkuję ja. Wg mojego ojca wypalanie przebiega bezobjawowo, ale on potrafi nawet bez klocków hamulcowych jeździć i nie czuje, że coś jest nie tak (pokolenie małego fiata). Co ok. 150 km. Nie chodzi mi o to, że filtr jest zapchany, jak wspominałem chcę zastosować dodatek do DPF Liqui Moly profilaktycznie.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,420
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    To już Twoja decyzja. Jako posiadacz auta Z DPF napiszę tylko tyle, że taki samochód lubi regularne i długie trasy oraz dopalania przy obrotach 3 tys. Krótkie odcinki oraz delikatna jazda przytkają go na amen. Ja do tej pory nigdy dodatków wspomagających wypalanie DPF nie stosowałem. Jeśli filtr wypala się co 150 km, to nadaje się on do wymiany lub profesjonalnej regeneracji. Wypadałoby również podłączyć się pod program diagnostyczny i sprawdzić korekty wtrysków na zimnym, a później na rozgrzanym silniku. Być może problem z DPF to skutek usterki układu wtryskowego.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 03-09-2016 o 08:04
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    32
    Auto
    Fiat Panda 1.1
    Rocznik
    2003
    Dzięki. Wziąłem to auto do siebie na kilka dni, rozbiłem parę porządnych tras, zalałem dodatek. Na razie jest odczuwalnie lepiej, w sensie dystans pomiędzy procedurami wypalania wydłużył się. Podczas jazdy praktycznie nie wyczuwam żadnych problemów z DPF. Myślę, że auto jeszcze spokojnie pojeździ jakiś czas bez konieczności wymiany czy regeneracji filtra.


 

Podobne tematy

  1. Olej półsyntetyczny 2T jako dodatek do paliwa Diesla
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 19-09-2016, 21:42
  2. Klapka paliwa Stilo
    Napisany przez swixa na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2015, 09:33
  3. Dodatek do paliwa (Pb 95)
    Napisany przez CichyJerry na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 23-01-2014, 09:42
  4. Pompa paliwa Stilo 1,6 103 KM
    Napisany przez jujo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-08-2010, 08:34
  5. Jak wymontować pompę paliwa Stilo 1,6 103 KM
    Napisany przez jujo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-06-2010, 20:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu