Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005

    Stilo 1.9 JTD-M 150KM - wskazówki przedzakupowe

    Witajcie kochani,

    Ostatnio kumpel, gdy usłyszał że chcę sobie kupić autko, zaproponował mi żebym się rozejrzał za Fiatami Stilo. Powiedział że to wygodne, dynamiczne samochody w dodatku tanie i mało awaryjne. No i owszem, rozejrzałem się trochę i trafiłem na wersję 1.9 JTD-M 150KM Dynamic, 3-drzwi z 2006 roku. Zakochałem się w tym aucie od razu, ale zanim jeszcze polecę wydawać cebuliony postanowiłem zapytać ludzi doświadczonych w użytkowaniu tego modelu o jakieś rady, przede wszystkim na co zwrócić uwagę jak już będę wóz oglądał, o co pytać sprzedawcę czy może od razu prosić o możliwość podjechania do ASO i sprawdzenia tam wszystkiego? (Swoją drogą, ile by to mniej więcej kosztowało?) 175tys przebiegu - chyba trochę mało jak na 10-letniego diesla?

    Naczytałem się też o urywających się klapach wirowych w tych silnikach i kosztach związanych z jego remontem gdy do tego dojdzie - jak temu zapobiec? Jak ewentualnie poznać przed zakupem auta że już doszło do awarii, lub jest ona blisko?



    Pozdrawiam
    Sławek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    441
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Na kompa do aso...niech sprawdzą datę zaprogramowania sterownika, ma być data zaprogramowania 2005r. Jeśli jest inna to najprawdopodobniej masz kręcony licznik, ma się mniej więcej zgadzać odo body(tolerancja 10%), podeślij zdjęcia lub link, normalne przebiegi dla stilo w tych rocznikach to już około 300tyś, na perełki z niemiec nie ma co liczyć.... klapy wirowe się po prostu wywala, jak to zrobić poczytaj na necie. Chyba nagram filmik o stilo, dużo jest takich pytań na forum
    Jeśli chcesz to podeślę ci zdjęcia mojego stilacza z 2005r z pewnym przebiegiem 270tyś i sobie porównasz(chyba że handlarz odpicował pod sprzedaż).

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    To to autko mnie zainteresowało: Używane Fiat Stilo - 13 500 PLN, 174 000 km, 2006 - otomoto.pl

    Znalazłem też jeszcze jedno, przebieg... 140 tysięcy Stilo JTD RACING Szwajcar ZAREJSTROWAN netto 11788 (6363232408) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


    A zdjęcia, jeśli to nie problem, chętnie obejrzę

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Przebieg sprawdzisz w ASO. Poproś o wydruk przebiegu z deski rozdzielczej oraz drugi z centralki silnika (odometr). Powinny się mniej więcej zgadzać, dopuszczalny jest niewielki błąd w granicach 6%. Możesz to również zrobić samodzielnie programem Multiecuscan, najlepiej jakbyś złapał kontakt z posiadaczem Stilo z forum klub stilo, który odpowiedni kabel (ELM 327 USB) i oprogramowanie będzie posiadał. Przy okazji wykonać "skan DTC" w poszukiwaniu błędów centralek.
    Co do klap wirowych - ciężki temat. Jeśli auto miało poważną awarię klap wirowych kuleć będzie kompresja na danym cylindrze, w który dostała się urwana klapka. Nie licz, że handlarz lub poprzedni właściciel się do tego przyzna. Możesz jedynie sprawdzić parametry przez soft, ale trzeba to w miarę ogarniać dlatego przydałby się posiadacz Stilo tej wersji silnikowej. Słyszałem, że serwisy Bosch dysponują odpowiednim urządzeniem diagnostycznym FSA 740 m.in. do pomiaru kompresji.
    Profilaktyka związana z klapami to okresowe czyszczenie kolektora dolotowego z nagaru, który tworzy się ze spalin przepływających z EGR. Najbardziej zarastaniu nagarem sprzyja jazda w trybie miejskim na krótkich odcinkach. Niektórzy EGR zaślepiają, co oczywiście może spowodować problemy na przeglądach okresowych. Dowiedz się jeszcze czy auto posiada/posiadało filtr cząstek stałych (DPF).
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    921
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    przy tym silniku przód auta będzie nisko co za tym idzie uważać trzeba na krawężniki - siadające sprężyny , błędy poduszek powietrznych - wystarczy poprawić styki a pod fotelami przerobić wtyczki, newralgicznym podzespołem jest skrzynka bezpieczników koło akumulatora - musi posiadać osłonę, co jakiś czas można ją rozebrać na czynniki pierwsze i wyczyścić, alternator potrafią pękać i wypalają się mostki prostownicze, czasami kończy się sprzęgiełko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora - ważne aby osłona pod silnikiem była co przedłuża jego żywotność, co do kolektora dolotowego i klap wirowych to można te klapy wywalić a otwory po nich zaślepić - sterownik klap się odpina nie trzeba go usuwać programowo, zawór egr jak najbardziej do usunięcia i wyprogramowania z mapy komputera, przy tym silniku i mocy trzeba zwrócić uwagę na stan półosi i przegubów, z manualną skrzynią biegów koło dwu masowe, o automacie w jtd nie słyszałem w benzynach jest skrzynia półautomatyczna i ona stwarza problemy, na koniec awarie z centralnym zamkiem - brak reakcji na otwieranie i zamykanie z pilota dość częsta przypadłość - można to przerobić dokładając zewnętrzną centralkę sterowania zamkiem pod oryginalne - minus taki że masz dodatkowy pilot przy kluczyku, klimatronik - potrafią paść sterowniki klap nawiewu, to takie najbardziej spotykane usterki i nie koniecznie muszą wystąpić we wszystkich stilo, sam jeździłem ponad 3 lata stilo mw 115 kM i autko spisywało się świetnie mimo jakiś niewielkich usterek, obecnie mam cromę z silnikiem właśnie 150kM po usunięciu egr-a

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Co do klap wirowych - ciężki temat. Jeśli auto miało poważną awarię klap wirowych kuleć będzie kompresja na danym cylindrze, w który dostała się urwana klapka. Nie licz, że handlarz lub poprzedni właściciel się do tego przyzna. Możesz jedynie sprawdzić parametry przez soft, ale trzeba to w miarę ogarniać dlatego przydałby się posiadacz Stilo tej wersji silnikowej. Słyszałem, że serwisy Bosch dysponują odpowiednim urządzeniem diagnostycznym FSA 740 m.in. do pomiaru kompresji.
    Profilaktyka związana z klapami to okresowe czyszczenie kolektora dolotowego z nagaru, który tworzy się ze spalin przepływających z EGR. Najbardziej zarastaniu nagarem sprzyja jazda w trybie miejskim na krótkich odcinkach. Niektórzy EGR zaślepiają, co oczywiście może spowodować problemy na przeglądach okresowych. Dowiedz się jeszcze czy auto posiada/posiadało filtr cząstek stałych (DPF).
    No właśnie, te klapy wirowe najbardziej mnie martwią... Rozumiem że to przypadłość tylko silników o mocy 150KM? Bo jeśli tak to w tej sytuacji chyba lepiej odpuścić sobie te dodatkowe 10KM i poszukać czegoś ze 140. Tam wyżej podesłałem linki do aut które mnie zainteresowały. O tego DPFa zapytam

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    25
    Postów
    299
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Jezeli klimatronik to częste problemy z aktywatorami. Po za tym jak ktos wspomnial problemy z klapkami wirowymi w kolektorze ssącym. Jeżeli jestes zainteresowany tym modelem to rozważ wizytę u tunera. Usuwasz klapy, egr i robisz remap. Wyjściowo ~180\190 KM i 380\400 Nm. Postrach szos

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,462
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Jeśli chodzi o silniki diesla w Stilo, to tylko wersje 150 konne posiadały klapy wirowe. Z nowszych silników oprócz 140stki masz jeszcze do wyboru wersję 120 konną (280Nm). Za zaoszczędzone pięniądze można ją zaczipować na niuton jak w wersji 150 konnej (320Nm). Zdaje się, że obie wersje silnikowe posiadają takie samo koło dwumasowe.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Aha, rozumiem. Znalazłem ładną 140-stkę, z 2004 roku, z chyba autentycznym przebiegiem (306 tys). Chipować raczej nie będę, nie ma dla mnie większej różnicy czy to 140 czy 150 kucy

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    439
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Ja ma starsze Stilo jtd 115KM z 2002r autentyczny przebieg 350k km.

    Książka serwisowa ASO do 2008r - przebieg 109k km. W 2006r samochód pierwszy raz zmienił właściciela. Przebiegi roczne do tego czasu to ok 20k km. Samochód zmienił potem właściciela w 2012r miał przebieg ok 260-270k km. Właściciel od którego wziąłem auto jeździł nim głównie po europie (jazda miejska może 10%). W aucie zrobiłem tylko turbo, rozrząd i hamulce. Samochód nie dymi. Znajomek który ma Skode TDI 105KM z przebiegiem 180K km z 2004r juz zmieniał wtryski, dwumase, turbo. Turbina była już wymieniana przynajmniej po raz drugi.

    Tak wiec nie ma co sie podniecać przebiegiem tylko trzeba patrzeć na stan techniczny.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    @mlodybe,

    No tak, jasne że nie ma co się sugerować przebiegiem, ale oprócz tego jest też lista rzeczy które w aucie zostały zrobione, należy do nich komplet sprzęgła z kołem dwumasowym, wahacze przednie, przepływomierz, alternator, rozrząd (choć i tak wymienię rozrząd samodzielnie) i miejmy nadzieję że sprzedawca będzie potrafił te naprawy udokumentować. Ale oczywiście - nic na siłę nie będę kupował dopóki się nie upewnię że jest wszystko okej

    P.S. Twój podpis mnie rozwalił

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    439
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    THX.

    Na rozrządzie nigdy nie oszczędzaj.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2016
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Ludziska, kupiłem Stilówkę Rocznik 2005, 1.9 JTD 140KM.

    Pytanie mam, bo muszę wymienić rozrząd (wiadomo). Czy ten zestawik: Rozrząd +pompa wody INA Fiat Stilo 1,9JTD Multijet (5207336044) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. będzie okej? Słyszałem że INA to b. dobra firma, jakie Wy macie doświadczenia?

    Do tego jeszcze, jakiej firmy filtry (wszystkie) polecacie?

    Pozdrawiam

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    131
    Auto
    STILO 1,6
    Rocznik
    02.2002
    [QUOTE=slavko17;248500]Ludziska, kupiłem Stilówkę Rocznik 2005, 1.9 JTD 140KM.


    gratulacje

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    23
    Postów
    441
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Co do rozrządów to zdania są podzielone i każdy jeździ na czym innym ja osobiście mam teraz założone pasek conti pompa dolza napinacz i rolka dayco. Jak narazie problemów nie ma.
    Olej do jtd-ka najlepszy chyba do naszych silniczków to Motul x-cess, valvoline, liqy moli (czy jak to się tam pisze) testowałem wszystkie 3 i najciszej silnik chodził na valvoline max life. Jeśli chodzi o skrzynie to tylko Mutul Gear 300
    Co do filtrów to ja ładuję Knecht(paliwko); Knecht,Mann(powietrze),Bosch(olej), kabinowy to wszystko jedno ważne że z węglem. No i pamiętaj że wymiana oleju co 10Tyś. U mnie jak kupiłem autko to miałem sporo osadu brązowego, nie robiłem płukanek czy coś podobnego, po prostu lałem zawsze dobry olej co 10tyś i teraz robiąc rozrząd i ściągając pokrywę, silnik w środku był idealnie czysty.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szaleją wskazówki dolicza Km - o co chodzi?
    Napisany przez lexy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-05-2016, 10:14
  2. Piski podczas podnoszenia wskazówki temperatury
    Napisany przez tykt na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 03-02-2016, 18:18
  3. Stilo 1.9 Multijet 150KM dziwne objawy
    Napisany przez sokolowski45 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 10-09-2014, 20:32
  4. Koło Dwumasowe JTD- wskazówki użytkowania
    Napisany przez entuzjasta789 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-11-2011, 14:28
  5. Drganie wskazówki prędkościomierza
    Napisany przez Adams_dg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-03-2010, 12:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci