Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD

    Stilo 1.9 JTD brak mocy od 3-go biegu

    Witam. Po przekroczeniu 2500 obr wywala błąd silnika P0235 czujnik ciśnienia doładowania turbiny.
    Na 1-szym i 2-gim biegu można nawet do odcinki jechać, problem pojawia się dopiero od 3-go biegu. Wyskakuje błąd silnika i turbina przestaje pracować. Dodam, że dzieje się to tylko przy dynamicznej jeździe. Czasem jest tak, że mogę przyspieszać bardzo delikatnie i nic się nie dzieje. Mogę wtedy osiągnąć maksymalną prędkość i jest wszystko OK. Zawór EGR przed chwilką zaślepiłem i problem nadal występuje. Co z zaworem ciśnienia doładowania? Podobno znajduje się on w okolicach zderzaka pod akumulatorem ( przynajmniej tam idą takie cieniutkie przewody powietrza). Jak się za to zabrać ? Po czym mogę stwierdzić, że ten overboost jest nie sprawny ? a może sam czujnik do wymiany ?
    Proszę o pomoc
    Ostatnio edytowane przez zajac1990 ; 07-12-2012 o 21:01



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r
    szukaj odpowiedz najpierw w przepływomierzu, sonda a na końcu turbina. mi się to kiedyś przytrafiło i powiem szczerze że rozkładałem ręce. Zwal przepływomierz kup trzy litry benzyny i porządnie go wytrzep w niej tylko nie zostawiaj go w niej. Przelej kilka razy przez niego i ręką go potrzep po wiaderku czy co tam będziesz miał. Sposób sprawdzony ale nie gwarantuje poprawy

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    szukaj odpowiedz najpierw w przepływomierzu, sonda a na końcu turbina. mi się to kiedyś przytrafiło i powiem szczerze że rozkładałem ręce. Zwal przepływomierz kup trzy litry benzyny i porządnie go wytrzep w niej tylko nie zostawiaj go w niej. Przelej kilka razy przez niego i ręką go potrzep po wiaderku czy co tam będziesz miał. Sposób sprawdzony ale nie gwarantuje poprawy

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    JTD nie ma sondy lambda. Problem tkwi najprawdopodobniej w samym czujniku ciśnienia doładowania. Znajduje się on na kolektorze dolotowym z lewej strony EGRu. Wykręć go i delikatnie wyjmij. Sam w sobie czujnik nie jest jakiś delikatny, ale dzięki delikatnemu wyjęciu zobaczysz jak bardzo jest zabrudzony. weź pędzelek i wykąp go delikatnie w benzynie. Problem powinien zniknąć i autko też dostanie nowego oddechu. Jeśli czujnik będzie bardzo brudny, będzie to też oznaczać brud w samym kolektorze. Jeśli czyszczenie czujnika pomoże, to się nie babraj, ale jeśli nie, to wykręć kolektor dolotowy i wyczyść dokładnie. (pół dnia roboty i będziesz po pachy czarny). Wtedy to już auto musi dostać kopa.

    Zrób sobie logi. Jeśli przepływomierz będzie pokazywał dużo (ale dużo) niższe wartości niż żądane, to prawdopodobnie to będzie problemem. Dla pewności możesz pożyczyć przepływkę z innego stilacza.

    Manual do czyszczenia overboosta jest gdzieś na forum, ale zacząłbym od tego, co wali błędy.
    Jednym słowem, zacznij od czujnika bo najmniej roboty (10 min). Nie zaszkodzi, a może pomóc
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 07-12-2012 o 22:50

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Czujnik juz kiedys czyscilem. Ale bym strasznie osmolony. Moze wypadalo by przeczyscic dolot

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    do spr czujnik ciśniena, zawór sterujący geometrią turbiny, oraz sama turbina możliwe że zacierają się łopatki od geometrii.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    1,000
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    miałem praktycznie identyczne objawy - ostra jazda lub dłuższa jazda z obrotami > 2700 (np. autostrady) powodowały błąd silnika a dokładniej overboosta. Kiepskie warunki pogodowe zwiększały częstotliwość błędu. Błąd wyskakiwał na desce dosłownie na 3-4 sekundy ale odcinał turbo i parę razy przy wyprzedzaniu to mocno zabolało... nowy zawór w ASO 250zł + 50zł za jego wymianę i od tego czasu śmiga aż miło.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Witam ponownie. Więc tak: zrobiłem czyszczenie overboosta zgodnie z instrukcją znalezioną na forum, czujnik ciśnienia doładowania turbiny przeczyszczony, przepływomierz przeczyszczony... i dalej to samo wiem, że po podpięciu do kompa był też błąd przepływomierza ( zamiast np. dostać 500 mg powietrza dostawał tylko 150 mg). Dodam, że wymieniłem kiedyś przepływomierz na zamiennik z QAPa i nie było poprawy... Pomocy

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Zrobiłeś logi i sprawdzałeś z podpiętym kompem jak wykresy się układają?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Nie bardzo rozumiem słowa "logi" po prostu mieliśmy podłączonego kompa i w trakcie jazdy pokazywało ile potrzebuje powietrza a ile dostaje.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Turbine też sprawdzałeś?
    Logi to zapis z pracy np. przepływomierza, czy np. Turbiny.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    z testu turbina dobrze nabijała ciśnienie. Ale w inny sposób jej nie sprawdzałem. Przez gorsze warunki pogodowe zwiększyła się częstotliwość występowania tego błędu silnika

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Odepnij przepływkę i zobacz jak będzie zachowywać się auto.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Z odpiętą przepływką jest to samo... Kiedyś było inaczej tzn. Jak odpinałem przepływomierz to auto było trochę słabsze ale błąd nie występował, ale teraz też wyskakuje błąd

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jak odpiąłeś przepływomierz to nie było błedu?
    Auto było słabsze? - powinno być takie same (jeśli jest sprawna), albo bardziej żwawe.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Jak był odpięty to błędu na desce nie wywalało za to można było osiągnąć prędkość 160km/h max. teraz nawet na odpiętej przepływce wyskakuje błąd i odłącza turbine...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. FIAT STILO 1.4 16V - Brak mocy
    Napisany przez karol303 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-12-2015, 13:24
  2. Fiat Stilo 1.6 2001 rok Benzyna - Brak mocy silnika
    Napisany przez asjetka65 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 05-08-2014, 19:14
  3. Fiat Stilo 1.6 2001 rok Benzyna - Brak mocy silnika
    Napisany przez asjetka65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-11-2012, 15:46
  4. skrzynia selespeed brak 2-go biegu
    Napisany przez niuniek874 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2012, 13:57
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak mocy stilo 1.9 jtd

stilo 1.9 jtd brak mocy

blad 235 1.9jtd

jak wyczyscic overboosta

p0235 stilo

stilo brudna turbina

forum fiat stilo 1.9 jtd brak mocy

stilo jtd brak sily

p0235 fiat

forum fiat stilo 19 jtd brak mocy

forum 1.9 jtd brak mocy

fiat stilo jtd brak mocy

brak mocy w stilo jtd

brak mocy stilo

po 235 fiat

brak mocy stilo jtd

kolektor w stilo zasyfionystilo 1 6 wyskakuje 3 biegfiat stilo 1.9 problem z biegamip0235 jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl