Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    krakow
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2001

    Question Stilo 1.8 czy zagadka gaśnięcia i obrotów została rozwikłana ?

    Dzień dobry Wam. Zakładam temat ponieważ owszem jest wiele tematów o problemach falujących obrotów i gaśnięcia silnika 1.8 16v jednak w żadnym nie przeczytałem aby właściciel któregokolwiek z tych stilonów potwierdził skuteczność czyjegoś pomysłu. Dla uściślenia dodam, ze problem polega na tym, ze gdy silnik sie nagrzeje to zaczynają się problemy falujących obrotów gdy auto stoi w miejscu lub gdy cofa( podczas cofania zdarza sie , ze zgaśnie 5 razy pod rząd albo i wiecej). Problem nie występuje na wolnych obrotach. Dodam, ze przepustnica byla czyszczona i sprawdzana, komputer nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Najłatwiej doprowadzić do zgaśnięcia auta gdy juz sie nagrzeje i stoi w miejscu odpalone na luzie i doda sie mu na dosłownie moment gazu i puści- on wtedy nie jest wstanie ustabilizować obrotów i po prostu gaśnie. Jezeli chodzi o cofanie to auto gaśnie nie tylko przy ruszaniu ale i jak jedzie. Wszelkie pomysły są mile widziane, mam możliwość odwiedzania rzetelnych mechaników nawet codziennie więc bede korzystal z Waszych podpowiedzi. Uszanowanko 
    Ostatnio edytowane przez Zabdyr_111 ; 04-08-2015 o 13:47



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Za wolne obroty odpowiada silniczek krokowy, ale on sam może okazać się sprawny. Do jego prawidłowego działania niezbędne są bowiem poprawne odczyty z sondy lambda i temperatury silnika. Położenie przepustnicy także nie jest bez znaczenia. Podobne problemy mogą powstawać wskutek nieszczelności dolotu (silnik dostaje lewe powietrze), trzeba więc sprawdzić cały dolot od puszki filtra powietrza, aż po kolektor.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 sierpień 2015
    Skąd
    krakow
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    stilo 1.8 16v
    Rocznik
    2001
    Silniczek korkowy będzie sprawdzany po urlopie, sonda lambda sprawdzona - działa jak powinna a co do temperatury to w sumie sam podejrzewałem, że to może być problem, sprawdzę to. Dolot wymieniłem na nowy, zakupiłem do niego zestaw K&N 57i i po zamontowaniu tego oto zestawu silnik przestał świrować na zimnym silniku. Po tej wymianie się poprawiło, jednak problem pozostał gdy silnik jest nagrzany. Jeżeli chodzi o położenie przepustnicy to również było to już na uwadze wcześniej u mechaniora - ponoć jest jak być powinno. Dziękuję Ci za odpowiedź


 

Podobne tematy

  1. Kto rozwikła wielką zagadkę mojego auta?? :)
    Napisany przez madziutek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 04-11-2013, 07:28
  2. Fiat Stilo 3D 1.6 16 v zagadka...Prośba o pomoc.
    Napisany przez stilo32 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-06-2013, 08:48
  3. Jakie części zostały wymienione?
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 16-02-2013, 16:13
  4. [ukł. kierowniczy] Pedał sprzęgła został w podłodze
    Napisany przez Mikicz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-05-2011, 08:25
  5. nagłe gaśnięcia i dziwne objawy
    Napisany przez Kerkion na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-07-2009, 22:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl