Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo

    Siwy dym tuż po odpaleniu

    Jak w temacie. Zawsze rano (lub po kilku godzinach postoju) jak odpalam Stilona To z rury wydechowej tak z 5,6 sekund wali siwy dym i czuć jak ktoś to już tu nazwał spalonymi frytkami. Po chwili jednak już wszystko się uspokaja. Przyczyna ? Jak byście typowali ? Mnie się wydaje że najprawdopodobniej coś nie tak z uszczelniaczami trzonków zaworów. A może coś na turbinie ? Chcę się poradzić bo po co rozgrzebywać od miejsca najmniej prawdopodobnego. Myśle że jednak gdyby to była turbina to ten dym nie leciałby tak od razu. No bo jeśli w niej zostawałby olej który się tam dostał przez zużyte usczelniacze to powierze nie byłoby go w stanie tak od razu zabrać w górę tym bardziej na biegu jałowym. No ale mogę się mylić. A jak wy typujecie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Podobnie jak Ty, ja bym obstawił uszczelniacze zaworów. Zobacz na bagnet oleju. Zrób pewien przebieg i zobacz czy Ci go ubywa i w jakim tempie.

    Tu jest fajny patent, co prawda na przykładzie Peugota 306
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    No Miszko, patent naprawdę dobry. A co do takiej rozbiórki. Nie wiem jak jest w silnikach JTD. Czy żeby wymienić uszczelniacze zaworów to wałki rozrządu trzeba demontować? Pytam bo nie robiłem jeszcze tego akurat w tym silniku. Bo na filmiku dotyczącym Peugota widzę że wałki są nie ruszane.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie w tym sensie chciałem powiedzieć, abyś tak wymieniał. Są mechanicy, którzy dają radę wymienić bez zwalania głowicy z silnika. Trzeba do tego umiejętności i narzędzi (coś jak w wyżej wymienionym filmie). A chcesz to samemu robić? Zrób jeszcze test na spalanie oleju.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    No mogę to zrobić samemu bo już kiedyś robiłem - jak miałem Alfę Romeo. Tylko nie jestem jeszcze zdecydowany bo na innym fiatowskim forum na którym zadałem to samo pytanie jeden z forumowiczów napisał mi że przyczyną może być to że któryś z wtryskiwaczy nie trzyma i wlewa mi się do cylindra ropa która spala się zaraz po uruchomieniu. No i nie wykluczam tego bo o ile wiem, to olej spala się raczej na niebiesko a tu jakby nie było dym jest siwy tak jakby nie z typowego oleju silnikowego tylko napędowego. Zobaczymy, może się jeszcze ktoś wypowie.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Podobny problem występował w silniku TD 1.9 Volvo u mojego szwagra, po wymianie uszczelniaczy problem ustąpił.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał edwardo65 Zobacz post
    bo na innym fiatowskim forum
    To nie jest inne Fiatowskie forum, a ogólne forum, które skupia właścicieli chyba wszystkich aut podszywając się pod forum "dla konkretnej marki". Od taka mała dygresja, bo forum to wyznaje jedną zasadę której nie trawię (no dobra, dwie). Podszywa się, będąc zarazem ogólnym forum moto, jego cel jest czysto komercyjny.

    Sorki, za OT.

    Powracając do tematu. Gdyby Ci lał wtrysk (bo z tego co zrozumiałem po Twojej wypowiedzi) to miałbyś czarny dym. Siwy dym łatwo niestety pomylić z niebieskim dymem (typowo - spalanie oleju).
    Zrób tą próbę na olej. Zobacz jaki masz stan i zobaczy czy ubywa i ile.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    94
    Auto
    Fiat Stilo
    Zaciekawiło mnie to miszko co napisałeś o tym że byłby czarny dym gdyby mi któryś strysk lał. Znam to zjawisko ale wydawało mi się że tak się robi(kopci na czarno) tylko w przypadku gdy owszem wtrysk jest uszkodzony, ale to widać tylko podczas przyśpieszania. A u mnie owszem kopci, ale bez gazu na starcie(siwo), a potem już ani na czarno ani na siwo. Ale jednak zacznę chyba od kontroli wtrysków - tak będzie najłatwiej.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Jeżeli kopci Ci na siwo tylko przy odpalaniu po dłuższym postoju to raczej jest to wina stwardniałych uszczelniaczy trzonków zaworowych. Przerabiałem to już w kilku autach.
    Co do tego patentu, to taką dźwignie (samoróbę) mam w garażu już od bardzo dawna, jednak z tym urządzeniem trzeba bardzo uważać. Żeby tym urządzeniem zdjąć zabezpieczenia zaworów, trzeba ustawić tłok w GMP tak żeby przy naciskaniu tej dźwigni zawór oparł się o tłok, i niestety ale przy zbyt silnym naciśnięciu można skrzywić zawór. (Kiedyś w Tipo skrzywiłem dwa)
    W warsztatach gdzie robią głowice mają specjalne szczypce które ściskają samą sprężynę więc jest to dużo bezpieczniejsze, nie wiem ile kosztuje taki zabieg ale ponoć nie jest drogi.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] czarny dym z rury wydechowej
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 22-07-2010, 21:25
  2. dym z pod maski
    Napisany przez maciek1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-02-2010, 20:37
  3. Dym z wydechu
    Napisany przez Karel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-07-2009, 10:30
  4. [silnik] biało-siwy dymek
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2009, 08:48
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szary dym po odpaleniu

dym z rury wydechowej przy odpalaniu

siwy dym po odpaleniu

jtd kopci przy odpalaniu

dym z wydechu przy odpalaniujtd siwy dym z rurydymi z rury wydechowej stilo 1.6 benzyna1.9 jtd kopci po odpaleniujtd dym po odpaleniukopci przy odpalaniu benzynaniebieski dym przy odpalaniu benzynadymi po odpaleniu benzynastilo jtd dymi przy odpalaniuniebieski dym przy odpalaniu jtdstilo dymi1 9 jtdkopci chwilke po odpaleniu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl