Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2013
    Skąd
    Łęczyca
    Postów
    41
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    12.2001

    siłownik recyrkulacji (obiegu zamkniętego)

    Witajcie.

    Jak zapewne część użytkowników spotkała się z koniecznością wymiany siłownika obiegu zamkniętego. Mnie również dopadł ten problem.

    Silniczek wymontowałem, gdyż jest uszkodzony. Sprawdzany kilka razy w domowym warsztacie - podłączając 12V w jedną stronę chodzi, podłączając odwrotnie nie zawsze mu sie chce.

    Problem polega na tym, że wyjmując siłownik ułamałem wystający bolec klapki, na którym była zamocowana dźwigienka..

    Jestem w trakcie demontażu deski.

    Po zdjęciu deski nie wyjmując nawiewów spróbuję ten króciec w jakiś sposób przymocować do klapki. Mam pomysł, aby nawiercić dwa otworki wiertełkiem 1mm w króćcu od klapki oraz w bolcu, który jest w dźwigience, wstawić wzmocnienie w postaci cienkiego stalowego drucika i całość skleić.

    Poniże foto zapożyczone od VEGI:



    Jeżeli mi powyższa opcja nie wyjdzie to czy jest opcja demontażu samej górnej części mieszalnika powietrza bez demontażu parownika klimy i wyjmowania całego elementu nawiewów?

    Jeżeli naprawa bolca sterującego klapką lub demontaż mieszalnika powietrza nie będą możliwe zablokuję klapkę w pozycji jak przy obiegu otwartym i tyle.

    Wiem, że klima jakoś tam chłodzi powietrze o temp. +30 stopni wpływające na bieżąco do kabiny, opcji zamknięcia obiegu już nie będę miał niestety.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo 1,4
    Rocznik
    2007
    Witam
    mam podobny problem, tzn silnik ani drgnie, napięcia na wtyczce są.
    Proszę o podpowiedź jak zdemontować ten silnik bez zniszczeń. Czy to w ogóle możliwe bez demontowania całej deski rozdzielczej? Na razie dostałem się do mocowań i ustaliłem, że klapka jest w pozycji obiegu wewnętrznego, do 2 śrubek mam dostęp, tylko nie mam klucza płaskiego 5,5, nasadowy nie podchodzi.
    A jak odkręcić 3 śrubkę?
    Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
    recyrkulacja.jpg
    Ostatnio edytowane przez starszy ; 11-11-2014 o 15:32

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    48
    Postów
    9
    Auto
    Stilo MW 1.9 MJTD 8V
    Rocznik
    10.2005
    Gdzieś czytałem na forum Bravo że komuś udało się siłownik wymienić bez rozbierania deski. Tam jest taki sam mechanizm sterowania obiegiem zamkniętym. Z tego co pamiętam po odkręceniu tych dwóch śrub należało siłownik obrócić i wyszarpać (chyba ułamać) i wtedy był dostęp do trzeciej śruby. Nowy siłownik mocowało się na dwie śruby i zdawało to egzamin.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    Nic się nie łamie wszystko normalnie odkręca. Przechodziłem przez proces wymiany tego siłownika, 2śrubki na widoku dorobiony płaski kluczyk 5,5, obraca się siłownik dostęp do 3-ciej śrubki tej jest jako taki. Zamontowałem z powrotem wszystko na 3 śrubki tylko tej której nie widać nie wkręci się do końca bo później nie ma manewru żeby trzepieniem trafić w zapadkę. Srubki na wierzchu dokręcasz na maxa i masz z powrotem recyrkulacje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2013
    Skąd
    Lublin
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Stilo 1,4
    Rocznik
    2007
    Dzięki za informację.
    W międzyczasie pogrzebałem w Internecie i znalazłem przypadek, w którym na niedziałający silniczek pomogło postukanie w niego. U mnie też pomogło, silniczek czasem działa sam, czasem po puknięciu go trzonkiem śrubokręta. Próbowałem to przesmarować smarem silikonowym w sprayu, efekt mizerny, czasem działa, czasem nie działa, ale przy testach odwróciła się logika, teraz przy sygnalizacji obiegu zamkniętego mam otwarty i odwrotnie. Zostawiłem obieg otwarty na zimę, wyjąłem bezpiecznik, na wiosnę postaram się go wymienić nie łamiąc niczego.
    Ostatnio edytowane przez starszy ; 12-11-2014 o 21:38

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    To u mnie tak zaczął działać :-) trzeba było do tego krzyczeć zaklęcie "działaj huju!". I działało :-D niestety-przez chwilę :-( co więcej, u mnie też odwróciła się logika działania. Po którymś razie gdy obieg się otworzył (nie do końca co prawda, ale jednak) i zablokował, przestałem już kombinować i zostawiłem go w spokoju. Szyby nie parują, więc na razie się tym nie zajmuję. Jak bedą w wakacje jakieś pieniądze i czas, to będę to dłubał. Na razie mam ważniejsze wydatki.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2012
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    34
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Stilo 1.2 16V
    Rocznik
    2003
    mati16v powiedz jak ci udało się wkręcić tą 3 śrubkę. Ja pomimo całodniowej gimnastyki nie dałem rady. Masz może na to jakiś patent bo dostęp do tej śrubki mają chyba tylko ręce małego dziecka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1.6 16v Ulysse 3.0 V6 500x 1.5
    Rocznik
    1996 2005 2023
    dorobiłem sobie kluczyk z cienkiej blachy na przegubie do tego przykleiłem tą śrubkę i wkręciłem na jeden obrót, później oderwałem kluczyk od śrubki i wkręciłem na parę obrotów. Tak jak pisałem nie można do końca dokręcać bo ja nie mogłem założyć tej dźwigni w mechanizm klapki obiegu.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2012
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    34
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Stilo 1.2 16V
    Rocznik
    2003
    Spróbujemy patentu


 

Podobne tematy

  1. Elektrozawór recyrkulacji par paliwa
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 12-01-2013, 21:16
  2. Klapka od obiegu wew/zew
    Napisany przez rybsztein na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 24-11-2012, 17:05
  3. Brak elektrozaworu recyrkulacji spalin
    Napisany przez turek86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-10-2012, 16:34
  4. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2012, 23:42
  5. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2012, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo wymiana silnika obiegu

stilo klapka obiegu powietrza

stilo obieg zamkniety

sterowanie obiegiem wewnetrznym w fiacie stilo

silownik recylkulacji fiat bravo 2

stilo silownik recyrkulacji

stilo 1.6 silniczek recyrkluacji

Zalozyc obieg wewnetrzny

aktywator obiegu

luzna klapka recyrkulacji bravo 2

fiat bravo 2 zablokowany obieg powietrza

silniczrk obiegu wewnetrznego stilo

mechanizm recyrkulqcju stilo

silownik obiegu wewnetrznego stilo

wymiana aktywatora recyrkulacji

bravo 1.6 I silownik cyrkulacji

stilo silnik recyrkulacji

silnik recyrkulacji powietrza stilo

jak naprawic niedzialajace recylkulacja nawiewu stilo

stilo obieg wewnetrzny

punto zablokowany obieg wewnetrzny

gdzie w fiacie stillo jest klapa od obiegu wewnetrznego

fiat stilo silniczek klapki obiegu wewnetrznego

fiat stilo aktywator obiegu powietrza

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl