Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9 JTD

    [silnik] Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty

    Witam wszystkich,
    mam fiata Stilo 1,9 JTD 120 km z 2005 roku i mam go od nowosci. Autko w tej chwili ma 77 tys przejechane. Od jakis 73 tys auto zaczelo dziwnie pracowac, mianowicie: na wolnych obrotach auto drga dosc mocno - siedzac w srodku czuc mocne drgania i trzepie autem. Natomiast jak doda sie troszkę gazu drgania te ustaja. Ponadto gdy osiagam ponad 2 tys obrotów silnik staje sie głosniejszy(slyszalne jest buczenie silnika). Mam rowniez problemy z zapalaniem auta - oczywiscie pali za pierwszym razem, ale trzeba go troszke dluzej krecic Bylem w fiacie i twierdza ze wszytsko z silnikiem jest ok. Mozecie mi powiedziec co moglo sie stac i jak te drgania zniwelowac? Z gory dziekuje za odpowiedz.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D

    Re: Stilo 1,9 JTD 120 km - wolne obroty

    Cytat Napisał Alans
    Witam wszystkich,
    mam fiata Stilo 1,9 JTD 120 km z 2005 roku i mam go od nowosci. Autko w tej chwili ma 77 tys przejechane. Od jakis 73 tys auto zaczelo dziwnie pracowac, mianowicie: na wolnych obrotach auto drga dosc mocno - siedzac w srodku czuc mocne drgania i trzepie autem. Natomiast jak doda sie troszkę gazu drgania te ustaja. Ponadto gdy osiagam ponad 2 tys obrotów silnik staje sie głosniejszy(slyszalne jest buczenie silnika). Mam rowniez problemy z zapalaniem auta - oczywiscie pali za pierwszym razem, ale trzeba go troszke dluzej krecic Bylem w fiacie i twierdza ze wszytsko z silnikiem jest ok. Mozecie mi powiedziec co moglo sie stac i jak te drgania zniwelowac? Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Moim zdaniem padła któraś poduszka zawieszenia silnika, a najprawdopodobniej od skrzyni biegów. Koszt około: od skrzyni 260 zł, od silnika 160zł. Da się wymienić samemu. Zdiagnozować można bardzo prosto. Jak nie będziesz wiedział - podpowiem. Temat przerabiałem niedawno. Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    szczerze to nie mam pojecia jak sprawdzic poduszki i chetnie sie dowiem aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Alans
    aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?
    To akurat nie ma nic wspólnego z drganiami, odpowiada zaś za spadek mocy, dymienie i dziwną pracę silnika.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał Alans
    szczerze to nie mam pojecia jak sprawdzic poduszki i chetnie sie dowiem aczkolwiek mowia zeby wymienic przeplywomierz i sprawdzic szczelnosd rur dolotu powietrza. Co o tym myslisz?
    A co tu można myśleć? Szczelność rur ma wpływ na równą pracę w silnikach gażnikowych, gdzie tzw. lewe powietrze utrudnia prawidłowe ssanie paliwa, co powoduje nie równą prace silnika. Gdy jest uszkodzony przepływomierz, silnik nie wchodzi prawidłowo na obroty, szarpie przy przyspieszaniu, ale na wolnych pracuje normalnie. Co się tyczy sprawdzania poduszek, to pod tym linkiem jest schemat poduszki pod akumulatorem http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000338.jpg, a opis dwa posty niżej...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    silnik pracuje idelanie tzn jesli chodiz o przyspieszenie i moc. nie zauwazylem zadnego spadku mocy ani szarpania przy przyspieszaniu. jedynie co to zauwazylem ze jak jest chlodno to ma problem z zapalaniem tzn pali za pierwszym razem ale musze go o jakies 2 sek dluzej trzymac niz to mialo miejsce przed tym jak pojawily sie drgania na wolnych obrotach.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Schemat poduszki pod akumulatorem dwa posty wyżej.
    Aby sprawdzić jakość poduszek, na wolnych obrotach pod akumulatorem trzeba odnaleźć śrubę skrzyni (1), dotknąć ją palcem, będzie drgać tak samo jak silnik i tak powinna. Następnie dotknąć obudowy (2) i jeśli guma jest cała, wyczujemy drgania, ale minimalne. Natomiast jeśli guma jest zniszczona, drgania będą takie same jak na śrubie (1).
    Podobnie poduszka od rozrządu. http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0000340.jpg(Aby dojść do poduszki trzeba poluzować i odchylić zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy). Ramię poduszki będzie drgało jak silnik, natomiast obudowa, o ile guma jest cała będzie drgać minimalnie. Jeśli obudowa będzie drgać tak jak ramię, poduszkę trzeba wymienić.
    Przepraszam za jakość i formę rysunków.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2009
    Skąd
    Mielec
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    dzieki kolego w wolnej chwili zaczne sprawdzac poduszki

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2010
    Skąd
    mszana
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    witam też mi moje stilo całe drga na wolnych obrotach sprawdzałem poduszki jak opisaliście i sa raczej w dobrym stanie to samo mechanik stwierdził i nie wie co by mogło być przyczyną. co doradzicie bo ja już nie mam pomysłów.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    121
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115
    Jak nie poduszka to za drgania odpowiada jeszcze dwumas...

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2010
    Skąd
    Gniezno
    Postów
    17
    Auto
    STILO 1.9 JTD 115
    tak samo sprawdzić warto elastyczy łącznik tłumika - przepalony i jak urwana siatka to już nie tłumi drgań i przenoszą sie na bude

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2010
    Skąd
    TYCHY
    Postów
    20
    Auto
    STILO 1,9 JTD
    Cytat Napisał karol83
    jeszcze dwumas...
    Co to jest ten dwumas? Mam pierwszego diesla i w tym temacie jestem kompletny laik

    Cytat Napisał tomek180185
    moje stilo całe drga na wolnych obrotach
    W swoim autku mam taki dziwny objaw-zaraz po odpaleniu zimnego silnika obroty skaczą,co za tym idzie autko drży , dzieje się tak tylko na zimnym silniku,po przejechaniu się , nagrzaniu silnika jest wszystko OK.Na wolnych obrotach silnik pracuje wzorowo! Co może być przyczyną takiego objawu ? Wspomniany dwumas ?

    [size=2][ Dodano: 2010-08-20, 21:53 ][/size]
    Się wszyscy rzucili do odpowiedzi

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2010
    Skąd
    mszana
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    sprawdzałem wydech opuściłem go z mocowań i nadal drga łapy tylne silnika też nie bo je wykręciłem na zapalonym silniku i nadal to samo dwumas tez raczej ni poniewaz tesc ma skode oktavie w w 2.0 disel i mu silnik dużo bardziej trzesie sie niż mój ale u niego w środku nie odczuwa sie rzadnych drgań czy możliwe że to jednak poduszki silnika choć sprawdzałem tak jak pisaliście i wydały mi się ok ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2010
    Skąd
    Giżycko
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Stilo 1,9JTD Multiwagon, 2003
    Widze ze nie tylko u mnie to wystepuje. Zaczyna mnie meczyc to drganie auta i bardzo uciazliwe buczenie wewnatrz auta (ale tylko na postoju). Poduszki zostaly sprawdzone sposobem z forum, mechanik tez je widzial, probowal nawet "wyginac" silnik na poduszkach i nie bylo zadnej poprawy a nawet jeszcze gorzej bylo. Co ciekawe - jak otworze szybe bagaznika badz sam bagaznik buczenie jest praktycznie niezauwazalne (drgania sa dalej).
    Lacznik elastyczny jest nowy.

    Czort wie co dalej z tym zrobic. Wystarczy ze dodam gazu na ~20-80 wiecej i wibracje oraz dzwiek ustaja?!!

    HELP?!
    Pozdrawiam:
    TOmcio

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 sierpień 2010
    Skąd
    mszana
    Postów
    5
    Auto
    stilo 1.9 jtd
    wymieniłem poduche skrzyni i jak reka odjol koszt 175 zl


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  3. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  4. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo poduszka silnika

fiat stilo 1.9 jtd 120 km opinie

fiat stilo wolne obroty

drgania silnika stilo jtd

fiat stilo obroty silnika

poduszka silnika stilo

fiat stilo 1.9 jtd drgania na wolnych obrotach

fiat stilo 1.9 jtd 120km

poduszki silnika stilo

silnik fiat stilo 1 9 jtd

stilo 1 9 jtd nierowna

fiat stilo 120 mielec 2005

120 jtd

stilo zawieszenie silnika

1.9 jtd dziwnie pracuje na wolnyxh obroyach

wolne obroty fiata stilo

plecionka stilo jtd

1 9 jtd 120km trzesie

buczenie silnika jtd

1.9 jtd szarpie na wolnych obrotach

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl