Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002

    Silnik długo się grzeje. 1.6 103km

    Tak jak w temacie. zauwazylem juz dawno ze silnik w moim stilo dlugo sie grzeje do temperatury pracy. Zastanawiam sie czy to normalne. Do pracy mam okolo 7km i silnik przy temperaturze na dworze okolo -10 stopni nie zdazy sie zagrzac. Wczoraj przykladowo wyjechalem na miasto i po przejechaniu okolo 15km przy temp -15 tez sie nie zdazyl zagrzac. Dzisiaj na zimnym silniku i na postoju po odpaleniu sprawdzalem przewod od chlodnicy do termostatu i byl zimny, a przewod idacy od zbiorniczka do chlodnicy cieply i teraz zastanawiam sie czy termostat jest dobry czy do wymiany. Chcialbym sie upewnic co do termostatu bo jak wiecie termostat do stilo 1.6 to spory wydatek. Dajcie znac czy to normalne.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie, nie normalne. Ten silnik po około 5km normalnej jazdy powinien być już rozgrzany do 90C. Duży obieg, a zatem ten idący od silnika do chłodnicy, powinien otworzyć się gdy temperatura w małym obiegu (przed termostatem) dojdzie do koło 84-86C. Wtedy powinien zacząć puszczać na chłodnicę. Innymi słowy, wszystko wskazuje na to, że masz do wymiany termostat.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    hmm.... czyli waz idacy od termostatu do chlodnicy powinien byc zimy jesli samochod nie osiagnal temperatury? wiec u mnie tak jest. a za chlodnica do zbiorniczka jest cieply wiec moze dlatego zalozylem ze kierunek plynu jest odwrotny. U mnie wyglada to mniej wiecej tak: (czerwony-cieply, niebieski-zimny). za jakosc wykonania przepraszam gdyz wykonywalem ryzunek na touchpadzie;p
    Nowy obraz mapy bitowej.jpg

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał crazy Zobacz post
    hmm.... czyli waz idacy od termostatu do chlodnicy powinien byc zimy jesli samochod nie osiagnal temperatury?
    dokładnie tak. masz zblokowany termostat w pozycji otwartej. na forum powinieneś znaleźć patent na naprawę termostatu za małe pieniądze.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    "boch" doczytaj dalej. "wiec u mnie tak jest.". Stojac przed samochodem waz od chlodnicy z prawej strony idacy do termostatu jest zimny mimo nagrzewania sie silnika. czyli wychodzi na to ze termostat jest dobry. W wolnym czasie jeszcze sprobuje uklad odpowietrzyc i zobacze czy bedzie jakas poprawa. Pozdrawiam.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    Moglby mi ktos przypomniec jak odpowietrzyc dokladnie moj silnik? kiedys czytalem gdzie sa te zaworki do odpowietrzania ale nie moge tego znalesc :/

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,761
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Odkręć korek zbiornika wyrównawczego (na zimnym silniku!!),rozłącz od chłodnicy dolny przewód,płyn zleci. Otwórz odpowietrznik znajdujący się na chłodnic,chyba z lewej strony później odkręć odpowietrznik znajdujący się na przewodzie płynu chłodzącego do nagrzewnicy ,aż układ chłodzenia zostanie całkowicie opróżniony.

    Jak już wszystko zostało opróżnione

    1. Podłączyć dolny przewód do chłodnicy silnika i zamocować go nową opaską.
    Wlewać wolno płyn chłodzący silnik do zbiornika płynu chłodzącego do zwracając uwagę, aby utrzymać poziom płynu w pobliżu oznaczenia MIN, tj. do momentu przelania się płynu chłodzącego z odpowietrznika.
    2. Wkręcić i dokręcić odpowietrznik umieszczony na chłodnicy.
    3. Kontynuować operację napełniania układu chłodzenia silnika i dokręcić odpowietrznik umieszczony na przewodzie nagrzewnicy jak tylko stwierdzi się, że płyn chłodzący silnik przelewa się z odpowietrznika.
    Dokończyć napełnianie płynem chłodzącym silnika do momentu ustalenia się poziomu płynu chłodzącego silnika na znaku MAX oznaczający maksymalny dopuszczalny na zbiorniku wyrównawczym.
    4. Dokręcić korek na zbiorniku wyrównawczym.
    Uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez przynajmniej 2-3 minuty.
    Wykonywać okresowo i stopniowo zwiększać prędkość obrotową silnika (co około 30 sekund), aż do doprowadzenie silnika do 3/4 maksymalnej jego mocy, uzupełniając w razie potrzeby płyn chłodzący do zbiornika, tak aby jego poziom nie przekroczył znaku MAX.
    Operacja ta musi być wykonywana, aż do pierwszego włączenia się elektrowentylatora układu chłodzenia silnika.
    Pozostawić silnik na biegu jałowym przez co około 5 minut.
    Upewnić się, że z kratek nawiewu powietrza do wnętrza nadwozia jest nawiewane ciepłe powietrze.
    Wyłączyć silnik i odczekać aż płyn chłodzący silnik ostygnie do temperatury nie wyższej niż 25° C.
    Sprawdzić, czy poziom płynu chłodzącego silnik znajduje się między znakami MIN i MAX umieszczonymi na zbiorniku wyrównawczym.
    W razie potrzeby uzupełnić poziom odkręcając korek i dolewając płyn chłodzący silnik.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    31
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    No tak.. wszystko fajnie ale ja nie zmieniam płynu bo robiłem to parę miesięcy temu. Chciałbym odpowietrzyć układ już zalany płynem.
    Zauważyłem jeszcze dzisiaj ze po nagrzaniu się silnika do temperatury pracy wskazówka temperatury faluje od środka do kreski niżej.
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 31-01-2014 o 16:15

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    43
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.9 115 jtd MW
    Rocznik
    2003
    Odpowietrzniki masz dwa jeden na chłodnicy , drugi na wężu od nagrzewnicy .

    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. silnik sie nie grzeje .... Punto II FL 1.3 multijet
    Napisany przez rudy150 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2016, 16:32
  2. Marea Weekend 1.8 Problemy z chłodzeniem, grzeje się silnik
    Napisany przez szalk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-06-2014, 14:21
  3. Fiat marea - silnik się grzeje a z nawiewu leci zimne powietrze
    Napisany przez adrian28 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-10-2013, 23:31
  4. Silnik nadmiernie się grzeje
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-11-2011, 22:51
  5. [silnik] [Brava 1.6 16V] Grzeje się silnik w korkach.
    Napisany przez bizon9ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 18-03-2011, 15:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ktory waz stilo z malego obiegu

palio 1.6 dlugo silnik sie nagrzewa

fiat stilo dlugo sie grzeje

stilo do jakiej temperatury rozgrzewa sie silnik

dlgo rozgrzewajace sie stilo

fiat stilo nie dogrzewa silnika

fiat stilo 1.2 dlugo sie nagrzewa

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl