Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree1lubi to!

Temat: silniczki od nagrzewnicy Stilo 1.9 JTD  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD

    silniczki od nagrzewnicy Stilo 1.9 JTD

    Witam Szanownych forumowiczów. Mam taki problem. Otóż nie działa mi nawiew na stopy w swoim Stilo 1.9 JTD z klimatronikiem dwustrefowym. Silniczki od otwierania nawiewu dolnego są uszkodzone Szukałem na allegro takich części ale nikt nie chce sprzedać ich osobno tylko jak coś to całą kompletną nagrzewnice. Jest jeszcze mały problem gdyż do wersji z klimatronikiem nie ma nagrzewnic, za to dużo jest ofert do wersji z klimą ręczną. I takie pytanie - czy te silniczki różnią sie pomiędzy wersją z klimatronikiem a z klimatyzacją manualną? Jest jeszcze ponoć dwie wersje tych silników - z wtyczką na 2 piny i na 6 pinów. Z tego co wiem to ja mam na 2 piny bo wychodzi mi 2 kabelki z tej wtyczki dlatego tak podejrzewam. Może ktoś wie czy te z 6 pinami będą u mnie działaś czy to jest jakiś problem? Dodam jeszcze że jak mam zimne auto to słychać takie pikanie, stukanie z okolicach nagrzewnicy i to pewnie te silniczki sie odzywają. Jak sie auto nagrzeje, tzn nagrzewnica to pikanie ustępuje. Jeśli ktoś będzie w stanie mi pomóc to dziękuję z góry.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    A co mi tam - pomogę Ci

    Masz tu fote tego co zobaczysz jak się nachylisz i zajrzysz pod deskę rozdzielczą od strony kierowcy.



    Dwa czerwone kółka to silniczki (jeden jest wykręcony), ten którego brakuje jest właśnie od sterowania klapką na stopy - oba silniczka są takie same (zamienne) - sprawdziłem to.

    Zdjęcie oczywiście od wersji klimatronik - więc śmiało możesz szukać silniczków po numerze który widać na foto.

    A to pikanie które słyszysz to silniczek, który się obraca, staje i tak w kółko - ponieważ te silniczki mają wadę w postaci uszkadzających się potencjometrów przekazujących info o danej pozycji silniczka (żeby się zatrzymał w odpowiednim momencie). Po pewnym czasie moduł klimatronika się poddaje i po prostu silniczek wyłącza.. Dlatego "pikanie" ustaje.

    Zakładam, że również plastikowy łącznik masz uszkodzony (silniczek jest dość mocny i jeśli ciągle się obraca i nie zatrzyma się w odpowiednim momencie napotyka na opór klapki, która jest w swoim skrajnym położeniu i ukręca się owy łącznik..

    To chyba powinno nie rozjaśnić Tobie i innym kwestię tego wynalazku

    Pozdro

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Dzięki wielkie za pomoc Dużo mi rozjaśniłeś. A orientujesz sie może czy do wersji z klimą manualną silniczki też podejdą do wersji z klimatronikiem? Pozdro

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Witam pablooooo21,
    Też miałem stilo z podobnym problemem Wymieniłem jeden silniczek i było Ok,ale silniczki miałem dwa i jeden mi został. Więc ewentualnie mógłbym Cię poratować.Ale najpierw muszę przekopać garaż żeby go znaleźć Po drugie z tego co pamiętam,to był bosch,więc najpierw trzeba zobaczyć jaki jest u Ciebie( myślę,że będzie pasował,bo do mojego stilo z 2003r z klima tronikiem nie było problemu go zamontować)Dobrze by było gdybyś wrzucił fotki(jeśli masz go zdemontowanego)Wizualnie wygląda jak na zdjęciu omegarules, z tym że u mnie nie było tej blachy z ogranicznikami,był przykręcony bezpośrednio do nagrzewnicy.Jak go znajdę,dam Ci znać i porównamy,czy jest to samo.

    Znalazłem Wygląda to tak.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2009
    Skąd
    Sanok
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Eeee to elegancko Szukałem wszędzie tych silniczków ale do wersji z klimatronikiem cięzko znaleźć jak są to do klimy ręcznej Jeszcze nie wymontowywałem tych silniczków ale bede musiał to zrobić tylko jak na razie nie mam jak bo przed blokiem nie bardzo Jak to zrobie to dam znać. A Ty drogi kolego jak możesz to przekop ten garaż, bede wdzięczny TYlko jeszcze takie pytanie czy te silniczki ciężko jest wyciągnąć i jakie klucze potrzebuje? I czy od strony pasażera jak i kierowcy te 2 silniczki są umieszczone czy tylko po jednej? Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.

    [size=2][ Dodano: 2010-12-03, 10:47 ][/size]
    A jeszcze takie pytanie. Bo w tamtym roku wymieniałem silniczek od sterowania ciepłym nawiewem i z tego co wiedze to ten silniczek na Twoim zdjęciu jest podobny do mojego. I takie pytanie - czy te silniczki są wszystkie jednakowe, zarówno od nawiewu na szyby, na nogi i na środkowy nawiew? I czy od wersji z klimą ręczną te silniczki sie różnią czy nie? jeśli sie orientujesz to bede wdzięczny za pomoc

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Cytat Napisał pablooooo21
    czy te silniczki są wszystkie jednakowe,
    Z tego co sobie przypominam,to są jednakowe oprócz silniczka w/w cyrkulacji powietrza.
    Cytat Napisał pablooooo21
    takie pytanie czy te silniczki ciężko jest wyciągnąć i jakie klucze potrzebuje
    Trochę trzeba się powyginać,ale tragedii nie ma, potrzebny będzie Ci kluczyk 5,5 mm do odkręcenia ich od nagrzewnicy.
    Znalazłem jeszcze opis nagrzewnicy z opisanymi silniczkami,może Ci pomoże

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2011
    Skąd
    Gryfino
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9JTD 115km
    Witam. Aby nie zakładać nowego tematu to podepnę się a mianowicie miałem uszkodzony silniczek od klapy nawiewu na przednią szybę nie zatrzymywał się więc go wymieniłem i teraz raz działa raz nie nawiew się przełącza na szybę ale klapa się nie otwiera chyba że zrobię kalibracje to wszystko śmiga aż miło. Co może być przyczyną tego działania lub też nie działania?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM 5D
    Rocznik
    2001
    Tzn. robisz kalibracje, wszystko działa, gasisz auto, zapalasz z powrotem i już nie działa? Drugie pytanie czy kalibracja kończy się pomyślnie? (na końcu powinno po obu stronach byc 00 00)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2011
    Skąd
    Gryfino
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9JTD 115km
    Dokładnie tak robię kalibracje wszystko działa gaszę silnik i raz działa raz nie działa. Kalibracja kończy się 00 02 bynajmniej ostatni komunikat taki jest później przełącza się w normalny tryb pracy. Byłem ostatnio na kompie wywaliło kilka błędów kasowane nie wróciły. Zamówiłem elma327 jak przyjdzie to sprawdzę jeszcze raz sam bo dalej jest jakiś problem z nawiewem na szybę.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2011
    Skąd
    Gryfino
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9JTD 115km
    kabelek jeszcze nie dotarł ale byłem na kompie u kolegi i wywaliło błędy serwomotor klap mieszalnika prawego, serwomotor klap mieszalnika lewego oraz błąd czujnika zanieczyszczeń. Prosił bym o podpowiedz, zdjęcia gdzie te ustrojstwa się znajdują.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM 5D
    Rocznik
    2001
    Zdjec nie mam niestety, aczkolwiek jak poszukasz mozna je znalezc na innych forach.
    Kolega omegarules zamiesil foto dwoch serwomotorow, te w czerwonych kolkach oba sa od dystrybucji (nr 12 na rysunku) i ty masz je dobre. Ponizej tych dwoch od strony kierowcy masz mieszalnik lewy (nr 14 na rysunku), symetrycznie po stronie pasazera masz mieszalnik prawy (nie ma na rysunku). Ten od strony kierowy z tego co pamietam wystarczy chyba tylko wyjac plastikowe poszycie i masz go na wierzchu, gorzej po stronie pasazera, trzeba wyciagac schowek, ale nie jest to zbyt trudne. Do dokrecenie samych silniczkow trzeba klucz rozmiar 5,5 (nasadowy najlepiej).
    Oba silniczki od mieszalnikow sa takie same nr fiata 77365916, ja w aso placilem 120zl za sztuke, nie polecam uzywanych, ja sie przejechalem.
    Odrazu proponuje zakupic plastkowe sprzegielka (nr 13 na rysunku), kosz niewielki, 30zl za sztuke a moze ci to oszczedzic klopotu. U mnie jedno bylo ulamane. nr fiata tej dzwigienki to 46723463.
    Montaz prosty, ustawienie dzwigienki w silniczku a potem w elemencie nagdzewnicy jest jednoznaczne, nie da sie niczego zle zmontowac.
    Radze montowac przy odlaczonym akumulatorze. Jak wymienisz, pierwsze co powiniennyes zrobic to ustawic kluczyk w pozycji MAR i wykonac kalibracje.
    U mnie tez pojawial sie blad czujnika zanieczyszczen i jescze kilka innych, ale przestaly sie pojawiac jak wymienielem uszkodzone serwomotory.
    W razie pytan pisz i daj znac czy sie udalo to zrobic. Pozdrawiam i powodzenia.

    aktywatory klimatronik stilo.JPG

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2011
    Skąd
    Gryfino
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9JTD 115km
    Mojego kabla chyba się nie doczekam mam prośbę jak ktoś wie jaki kabel elm kupić choćby na alledrogo to prosił bym o link kabel ma działać z fiatecuscan i klimatronikiem fiat stilo z góry dzieki.

    ps. jak ktoś ma sprawdzony kabel (może być przeróbka) do sprzedania to zapraszam na prv.
    Ostatnio edytowane przez guzik_p ; 18-11-2013 o 20:10

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM 5D
    Rocznik
    2001
    Ot chocby cos takiego, dla wlasnej pewnosci mozesz zawsze zadzwonic przed kupnem i spytac:
    ELM 327 1.4 Fiat Ford Nissan Renault opel honda PL (3707923191) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2011
    Skąd
    Gryfino
    Postów
    6
    Auto
    Stilo 1,9JTD 115km
    Kupiłem elma u viakena wszystko ładnie śmiga wymieniłem lewy aktywator bo wywalał błąd krytyczny zrobiłem kalibracje usunąłem błędy jak na razie żaden nie wraca ale czas pokaże czy to koniec walki

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    15
    Auto
    Fiat STILO 1,9 JTD
    Witam,
    w końcu po długim czasie udało mi się zregenerować aktywatory poprzez wymianę potencjometrów na montażowe 5k Ohm. W końcu po kalibracji mam 0-0 i sprawną wentylację
    W Krakowie oferuję pomoc w naprawie.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. klimatyzacji] Wentylator nagrzewnicy
    Napisany przez lucek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-07-2010, 07:48
  2. Wymiana nagrzewnicy Fiat Siena 1.6 16V
    Napisany przez babilon na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-06-2010, 23:15
  3. wymontowanie nagrzewnicy
    Napisany przez cornelito na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-03-2010, 00:02
  4. [ogrzewanie] przewód od nagrzewnicy punto 1
    Napisany przez masta na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-12-2009, 18:57
  5. wymiana nagrzewnicy bravo?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-01-2009, 23:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nagrzewnica fiat stilo

stilo nagrzewnica

silniczek nagrzewnicy w stilo

wymiana nagrzewnicy scenic

silniczki klimatronika stilo

silniczek nagrzewnicy fiat stilofiat stilo nagrzewnicascenic wymiana nagrzewnicyfiat bravo 2007 problem klimatronik nie dzialajak wymienic potencjometr dmuchawy fiat ducatosilniczki nagrzewnicy fiat46723463fiat stilo wazjak wymienic silniczek ogrzewania scenicbrak silniczka nagrzewnicy nawiewy nie dzialaja fiat stillofiat silniczek od sterowania cieplym powietrzem gdzie sie znajdujemegane wymiana nagrzewnicysilniczek klapy nawiewu scenicwymiana nagrzewnicy stilofiat stilo wymiana silniczkow ogrzewaniafiat stilo wymiana nagrzewnicy
http://www.iparts.pl