Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Selespeed / problem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Piotrkow
    Postów
    13
    Auto
    Stilo Abarth 2.4
    Rocznik
    2002

    Selespeed / problem

    Witam !
    Zaczęły mi się dziać dziwne rzeczy z selespeedem. Poczatkowo nie chcial wchodzić bieg wsteczny(tzn. wchodził za drugim razem)
    Nastepnie wyskoczył mi bład P1769 (bład przekaznika pompy). Nastepnego dnia zrzucal mi biegi gdy zatrzymywalem sie na skrzyzowaniu do N (powinien do 1). Kolejne objawy to lekkie szarpnecie przy probie wrzucenia na wsteczny, a takze CZASAMI moge jezcic tylko na 1 i N lub tylko N. Elektryk powiedział ze z pompa i przekaznikiem wszystko ok. Specjalista od alf/fiatow uznał ze to wina zjechanego sprzęgła(czekam na jego wymiane). Czy ktos moze mi wskazac czy to wina tylko sprzegla czy czegos jeszcze?
    Prosze o pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Ja pierwsze co bym zrobił to na postoju w pozycji zapłonu próbował się bawić skrzynią biegów i z podłączonym komputerem patrzyłbym co się dzieje z ciśnieniem w układzie podczas tych zabaw. Próbowałbym zrobić też EOL test ( test serwisowy / końcowy ) coś takiego tam jest w zakładce regulacje w FESie, jeśli przejdzie to raczej skrzynia jest ok, mogę sie mylić. Lecz gdy u mnie był taki problem, że pompa słabo chodziła to nie mogłem tego testu zrobić bo zbyt wolno ciśnienie dobijała.
    Ostatnio edytowane przez mazitechnoboy ; 25-09-2013 o 22:24

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2013
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    36
    Postów
    22
    Auto
    Stilo Abarth
    Rocznik
    2002
    Miałem identyczny problem jak Ty, pomogło przeczyszczenie kostki i nóżek w przekaźniku. Ja je troszkę jeszcze ponaginałem żeby ciaśniej wchodził. A wsteczny w selespeedach czasami wchodzi za drugim razem, pomaga wrzucenie jedynki i dopiero wsteczny. Sprawdź jeszcze olej w skrzyni, ale nie w nakładce selespeed tylko samej skrzyni jest miarka od strony ściany grodziowej też może mieć to wpływ na wrzucanie wstecznego.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał west_23 Zobacz post
    A wsteczny w selespeedach czasami wchodzi za drugim razem
    We wszystkich fiatach, a to zwykła skrzynia z dokładką automatyczną więc niedziwne
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    U mnie np nigdy nie było sytuacji, aby wsteczny wchodził za drugim razem zawsze jest na "tyk". Zwłaszcza po tym jak doprowadziłem selespeeda do "porządku".

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    Sieradz
    Postów
    5
    Auto
    Stilo 2.4 Abarth
    Miałem ten sam problem przed miesiącem. Zaczęło się od wstecznego, pompa załączała się coraz częściej, zaczął zrzucać na luz przy hamowaniu, aż się selespeed zbuntował całkiem i nie mogłem nawet kilku metrów ujechać, bo zrzucał bieg. Pomyślałem, że jeżeli pompa działa, to nie może to być wina przekaźnika ani pompy. Wymieniłem gruszkę, czyli akumulator ciśnienia i jak ręką odjął. Oczywiście tutela też wymieniona i śmiga, aż miło. Muszę tylko sprawdzić, czy na pewno dobrze gruszkę dokręciłem, bo mam wrażenie, że lekko płynu ubywa. Cena gruszki 3 stówki.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Dlatego tak jak radziłem ja był sprawdzał z Fesem online co się dzieje z ciśnieniem w układzie. Ja doprowadziłem selespeeda do porzadku poprzez:
    - regenerację pompy (szczotki tyle, że w tutorialu Darkoo nie jest napisane, że szczotki muszą być miedziane/miedziowe tudzież z dodatkami miedzi bo takie się stosuje do silników komutatorowych na prąd stały )
    - wymianę akumulatora ciśnienia
    - wymianę wszystkich oringów na elektrozaworach
    - wymianę płynu zarówno w układzie sterowania jak i w samej skrzyni biegów
    - obliczenie degradacji sprzęgła za pompcą FES
    - wykonanie testu " end of line/service" coś takiego jest w FESie w zakładkach regulacje
    I od tego momentu mogę zapomnieć o problemach z SS i z kangurkami przy delikatnym ruszaniu.

    Ps.
    Cytat Napisał sylwesterwo Zobacz post
    Muszę tylko sprawdzić, czy na pewno dobrze gruszkę dokręciłem, bo mam wrażenie, że lekko płynu ubywa.
    A jak dokręcałeś kolego gruche to posmarowałeś oring na niej czymś, np smarem lub płynem selespeed albo olejem, bo jeśli nie to oring mógł się przyciąć lub nawet przerwać, dzięki właśnie oringowi nie trzeba jakiejś mega siły przy dokręcaniu bo on powinien ładnie uszczelnić wszystko.
    Ostatnio edytowane przez mazitechnoboy ; 26-09-2013 o 23:08

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kiedyś gadali w tvn w SM podczas naprawy Citroena ZX że te gruchy dokręca się dosłownie ręką i cały w tym pic żeby nie mocniej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Zamość
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Stilo 1.6 16v
    ZX ma "tradycyjne" zawieszenie. Zawieszenie hydropneumatyczne miał np: BX, XM.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No to może był BX już nie pamiętam, ale najważniejsze usłyszałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Piotrkow
    Postów
    13
    Auto
    Stilo Abarth 2.4
    Rocznik
    2002
    Problem rozwiązany. Rozszczelnienie "gruszki" i uszkodzenie wyciekającym olejem elektrozaworów. Cały komplet tj. elektrozawory, pompa i aktywator pompy zostal wymieniony.


 

Podobne tematy

  1. problem z selespeed Stilo 2.4 2002R
    Napisany przez mati130589 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-10-2013, 18:59
  2. Awaria Selespeed
    Napisany przez kamil87 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-08-2012, 19:28
  3. Problem ze skrzynią SELESPEED w STILO 2,4 2003
    Napisany przez Darek 70 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-08-2012, 22:10
  4. Selespeed problem- praca tylko w wersji manual
    Napisany przez Pablo19_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-03-2012, 22:05
  5. Problemy ze skrzynia selespeed...
    Napisany przez piotrekwiosla na forum Stilo
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 19-12-2011, 16:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

selespeed zrzuca na luz

selespeed wsteczny tylko wchodzi przez jedynke

kangurki selespeed

akumulator cisnienia selespeed

jak sprawdzic akumulator cisienia selespeed

selespeed problem

akumulator selespeed

regulacja selespeed

selespeed kostka pod akumulatorem

fiat seelespeed problemy

selespeed problemy

regeneracja selespeed

selespeed kangurki

selespeed

selespeed zawiesza sie

gdzie naprawic selespeeda bydgoszcz

selespeed problem przy ruszaniu

naprawa selespeeda darko

Specjalista od selespeed

stilo selespeed zacial bieg

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl