Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Stilo Abarth
    Rocznik
    2002

    Selespeed i jego "kangurki"

    Witam,
    Nieszczęsny selespeed i jego kangurowanie.
    Problem pojawia się zawsze z rana gy silnik jest zimny.Przełączenie z 1 na 2 wygląda jak jazda na koniu.. Szarpnięcie czasami jest mniejsze ale strasznie denerwujące. Ciekawostka po rozgrzaniu silnika kangurki maleją lub powtarzają się tylko przy ruszaniu.
    Dzisiaj wykonałem:
    Odpowietrzanie sprzęgła x2
    Kalibrację sprzęgła
    Degradację sprzęgła (wartość się po procesie zmiania więc chyba okej)

    Wymieniłem olej w nakładcę tutela CS SPEED.
    Sprawdziłem prąd elektrozaworu sprzęgła (waha się między 970mA a 1021mA)
    Pompa działa pompuje
    Ciśnienie na postoju 40BAR

    Po tych wszystkich możliwościach przyszło mi na myśl jedno.. elektronika czyli głowna kostka idąca do selespeed i do niej jak narazie się nie dostałem bo nie mam czasu i dopiero pobawię się w weekend.

    A może koledzy macie inne pomysły co jeszcze zrobić żeby wyeliminować poranne kangurki ? Na prawde lubie jazdę na koniu ale po jedździe moim stilo już nie lubie

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2014
    Skąd
    Białystok
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 2.4
    Rocznik
    12.2001
    To moze sprőbuj tak:

    1. zagrzej chociaż trochę silnik przed ruszeniem-tak aby zmniejszylo sie 'ssanie'

    2. po ruszeniu przełączaj z 1 na 2 manualnie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 sierpień 2014
    Skąd
    WLKP
    Postów
    37
    Auto
    Sedici 1.6 4x4
    Rocznik
    2008
    Moje typy:
    1. Pozwól aby przełączenie z 1 na 2 wystąpiło przy 3-4 tys obrotów, nie powolutku, powolutku i jak ledwo minie 2 tysiące to przełącza. Dej mu na zimnym
    2. Nie cofaj nogi z gazu na przełączaniu z 1-2 bieg
    3. Generalnie przypatrz się co robisz sobą na fotelu kierowcy Jak przełączasz bieg to odcina się napęd i lecisz nieco do przodu wciskając gaz, jak łapie sprzęgło to odchyla Ciebie do tyłu - czyli cofasz nogę z gazu - mniejsza moc. Znowu lecisz do przodu po czym wciskasz pedał gazu i cofa Ciebie do tyłu. Wiem może wydawać się to głupie ale tak jest, pedał gazu jest bardzo czuły.

    Zobacz co się stanie, bo ja mam takie odczucie że mi kangurzy jak odpalam i jadę pod lekką górkę z lekko wciśniętym gazem - wtedy opory od grawitacji potęgują te odchylanie stopy na sprzęgle. Jak jadę żwawo to nie mam kangurów.
    Jak nie pomoże to martwiłbym się o czujnik na wysprzęgliku - czyli cały wysprzęglik.
    Pozdro.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2016
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    26
    Postów
    14
    Auto
    Stilo Abarth
    Rocznik
    2002
    Wczoraj po zrobieniu całej operacji czyli kalibracji itp dziś rano specjalnie ruszyłem powoli i o dziwo szarpnięcia z 1 na 2 nie było. Natomiast po przejechaniu 2 km szarpnięcie się pojawiło na biegu z 3 na 4. Jest lepiej ale to jeszcze nie to Szukam dalej.
    Jeszcze jakies propozycje ?

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    może układ zasilania lub zapłonowy nie domaga

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2016
    Skąd
    Mielec
    Postów
    1
    Auto
    Alfa 147
    Rocznik
    2002
    Podobno to wina sterownika poprostu nie ogarnia z wyższymi obrotami na ssaniu (przypadek alf)
    +u mnie pomaga powrzucanie na zapalonym silniku N-1-2-R-N-1 i bez kangurków


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 18:18
  2. TACHO a jego "używanie"
    Napisany przez waldirs na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-03-2014, 09:40
  3. Jak wyeliminować "kangurki" podczas ruszania w selespeed
    Napisany przez mazitechnoboy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-12-2013, 14:46
  4. Dziwny dźwięk " chrobotanie " na półsprzęgne Fiat G punto 1.3 90hp
    Napisany przez Daniken88 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-06-2012, 19:32
  5. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl