Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM

    Rozrząd 1,9 JTD 16V 140KM

    Panowie - kupiłem Stilo w takim właśnie silniczkiem i jako, że nie wierzę w książki serwisowe itp wymieniam wszystko to, co powinno się w autku wymienić po zakupie..

    Najważniejsze - rozrząd..

    W zasadzie kupiłem już komplet z pompą (dla ciekawych z pompami jest mały cyrk) - komplecik Ruville'a i pasek DAYCO - ale ciekawi mnie różnica w stosunku do rozrządu 1,9 JTD 16V 150KM - silniczki mają te same wymiary i "niby" ten sam zespół blok-głowica, ale w katalogach części są to dwa zupełnie inne rozrządy - podpowie ktoś, gdzie jest różnica? Pasek ma chyba tyle samo zębów, więc co - pompa?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    150KM może mieć większe ciśnienie na railu a co za tym idzie np szerszy bądź wzmocniony pasek.

    Różnica jest na rozrządzie jako komplet czy na poszczególnych elementach rolka, napinacz, pasek ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    W zasadzie nie wiem - dowiem się w poniedziałek, ale nawet patrząc na alledrogo rozrządy te są różne..

    Wychodzi mi, że do mojego stilo pasuje ten sam rozrząd co siedzi w CDTI Opla 100-120KM i w starszych JTD (105, 110, 115KM)..

    A co do rozrządu - nie macie zastrzeżeń co do firm? Napisałem "w zasadzie kupiłem" bo mam jeszcze szansę zmienić..

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał omegarules
    A co do rozrządu - nie macie zastrzeżeń co do firm? Napisałem "w zasadzie kupiłem" bo mam jeszcze szansę zmienić..
    To ja bym jednak celował w rolke, napinacz od SKF i pasek Gates'a.

    [size=2][ Dodano: 2009-12-20, 10:01 ][/size]
    Poza tym nie sugeruj się tym co na allegro podają, katalog producenta w sklepie na 98% prawde Ci powie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Ja nie jestem przekonany co do zamiennika jeśli chodzi o rozrząd w takim silniku. Fakt że posypią się dźwigienki gdy rozrząd nawali , ale po co dodatkowe koszty... Lepiej (moim zdaniem) zamontować oryginały i mieć gwarancję producenta.
    Faktycznie pasek, napinacz i rolka stała nie różnią się w silnikach 1.9 8v i 1.9 16v. Procedury montażu się zmieniły i w 16v są trochę bardziej rygorystyczne ale da się spokojnie zamontować bez blokad i luzowania koła na wałku.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Etiuda
    Lepiej (moim zdaniem) zamontować oryginały i mieć gwarancję producenta.
    SKF to własnie nic innego jak oryginał, dlatego też polecam te produkty.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Cytat Napisał Etiuda
    Fakt że posypią się dźwigienki gdy rozrząd nawali , ale po co dodatkowe koszty...
    Dźwigienki? Znaczy, że w razie kolizji rozrządu nic wielkiego się nie dzieje? Czy jest jakiś artykuł, post lub cokolwiek, gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej w tym temacie? (szukałem i nic)

    A co do firm... Jutro zobaczę czy mam taką opcję do wyboru - dzięki !

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    w razie kolizji sypią się dźwigienki i trzeba wszystkie wymieniać, a nie kosztuje to tak mało
    stary i zły

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2010
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.9 MultiJet 140KM
    omegarules, możesz doradzić co kupiłeś i jak przebiegła wymiana. Zakupiłem ostatnio Stilona i czeka mnie taka sam zabawa. Generalnie jestem zielony w tym temacie, więc każda rada będzie na wagę złota.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Pasek + dwie rolki + pompa wody. Trzeba uważać na pompę i na niej nie oszczędzać - to przez nią sypie się rozrząd. Oprócz tego do tego silnika pasuje pompa mocowana na DWIE śruby - nie 3 (jak pokazują niektóre katalogi).

    I to tyle by było.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał omegarules
    Trzeba uważać na pompę i na niej nie oszczędzać - to przez nią sypie się rozrząd.
    Mógłbyś ten temat odrobinę rozszerzyć ? co pompa robi pasek rwie czy coś w tym stylu ?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Dokładnie.

    Pompa się zaciera i po prostu zatrzymuje co zrywa pasek.

    Dlatego właśnie trzeba tak na to uważać - lepiej dać te 100 pln więcej i mieć spokój (do następnej wymiany).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo
    Cytat Napisał omegarules
    Pompa się zaciera i po prostu zatrzymuje co zrywa pasek.
    u mnie to samo było - zacierała się pompa i dźwięk był mniejwięcej taki
    http://www.youtube.com/watch?v=O2FtP5Spcso
    mam Stilo 115KM , 2002

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 80KM 3D po chipie 118 KM 279 nM
    Jaki jest koszt takich kompletnych prac przy rozrządzie w Stilo 1.9JTD 80 KM ?
    I przy jakim przebiegu powinna być pierwsza wymiana? mam 97 000km i nie wiem czy jeszcze można jeździć czy już wymieniać? Autko jest z 2003 roku. Dzwoniłem do serwisu i powiedzieli mi że pasek wymienia się po 4-5 latach użytkowania. Co Wy Panowie na to ?

  16. #15
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Pruszków/Komorów
    Wiek
    28
    Postów
    678
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    ja wymieniłem teraz przy przebiegu160 tysięcy ... i następną zmianę będę miał przy 250tysiącach.
    mniej więcej między 80-90tysi się powinno zmieniać

    ja za cały kompletny rozrząd zapłaciłem 900zł 1.9 JTD 115KM
    Stilo W P R


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 16:12
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  3. zestaw rozrządu
    Napisany przez bartoszek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2008, 19:33
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jtd 1 9 16v multijet co ile tysiecy km wymienic rozrzad

Fiat stilo jtd 140km

rozrzad 1.9 jtd 16v

schemat rozrzadu fiat 1 9 jtd 140 km

rozrzad fiat stilo 1.9jtd

jak zmienic napinacz fiat stilo

stilo 140 jtd

schemat rozrzadu fiat stilo 1 9 jtd

wymiana rozrzadu fiat 1 9 jtd 140 km

koszty wymiana rozrzadu fiat stilo 1 9 jtd 2003

silnik 1 9 jtd 16v rozrzad

wzmocniony rozrzad do jtd

jtd 140 czy 150

silnik fiata 1.9 multijet 115 km czy 140 km

rozrzad w fiacie stilo 1 9 jtd

http://www.iparts.pl